09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

انواع چالش در مدیریت و راه‌های گذر از این چالش‌ها

13 آذر 1402
ارسال شده توسط علی بیسجردی
آموزش و اطلاعات ، مدیریت کسب و کار
9.2k بازدید
انواع چالش در مدیریت

امروزه در دنیای مدیریت ، چالش های بسیاری وجود دارند که به دلیل تغییرات سریع و پیوسته در فناوری، اقتصاد، جوامع و جهانی شدن، بیش از پیش در رشد کسب و کارها تأثیر گذارند.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
برخی از انواع چالش در مدیریت یا چالش های کارمندان عبارتند از:
چگونه با انواع چالش در مدیریت برخورد کنیم؟ برطرف کردن چالش‌ های سازمانی چگونه است؟
چگونه انواع چالش در مدیریت کسب و کارمان را خنثی کنیم؟
1- تحلیل مسئله
2- تعیین اولویت ها
3- تیم سازی
4- استفاده از فناوری
5- آموزش و پیشرفت
6- پذیرش تغییر
7- تفکر کارآفرینانه
جملات افراد بزرگ درباره ی انواع چالش در مدیریت کسب و کار:
نتیجه گیری:

ما در مورد انواع چالش در مدیریت و مهمترین چالش های مدیران امروز بحث خواهیم کرد. اغلب در مورد اهمیت مدیران و تأثیر کیفیت مهارت ها و توانایی های آنها در تجارت صحبت می شود.

نتایج تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 55 درصد از کارکنان تیم‌هایی با عملکرد بالا، موافق هستند که یک مدیر خوب عامل اصلی ایجاد انگیزه و درگیر کردن کارکنان در یک سازمان است.

مدیران نقش بزرگی در ایجاد انگیزه و برطرف کردن چالش‌ های کارکنان خود دارند. با این حال چالش‌ های مدیریتی و چالش‌ های خود مدیران اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

سوال این است: بزرگترین چالش های مدیریتی در یک سازمان برای مدیران چیست؟ و مدیران برای حل مشکلات مدیریت و تبدیل شدن به رهبران بهتر روی چه مهارت هایی باید کار کنند؟ در ادامه به بررسی نحوه حل مشکلات مدیریت و مقابله با چالش های مدیریتی می پردازیم. شما با شرکت در دوره های مدیریت، می‌توانید راهبردهای استراتژیکی برای حل مشکلات سازمان را فرا بگیرید.

مرکز دوره های مدیریتی
مرکز دوره های مدیریتی، مجری تخصصی برگزاری دوره های MBA و DBA و PostDBA تحت نظر وزارت علوم و با مدرک معتبر می‌باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

021-889365050912-671-9724

واتساپاینستاگرام
انواع چالش در مدیریت
انواع چالش در مدیریت

برخی از انواع چالش در مدیریت یا چالش های کارمندان عبارتند از:

  1. تغییرات سریع و پیوسته در فناوری: تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و این امر موجب شده است که مدیران باید به روزرسانی شده و آماده تغییرات جدید باشند.
  2. جهانی شدن: ارتباطات بین المللی در حال رشد است و مدیران باید با تغییرات و شرایط بین المللی آشنا باشند. در غیر اینصورت، با بزرگترین چالش‌های مدیریتی روبرو خواهند شد.
  3. مدیریت صحیح منابع انسانی: در دنیای امروز، عدم مدیریت منابع انسانی یکی از چالش های اساسی مدیریت است. مدیران باید با روش های نوین مدیریت منابع انسانی آشنا باشند و به دنبال جذب و حفظ نیروهای با استعداد باشند.
  4. تغییرات زیاد در بازار: بازارها به سرعت تغییر می‌کنند و مدیران باید به روز باشند و به طور مداوم بازارهای هدف خود را مورد بررسی قرار دهند.
  5. مدیریت داده: امروزه، داده ها بسیار مهم هستند و مدیران باید به داده ها دسترسی داشته باشند و از آنها برای تصمیم گیری های صحیح در سازمانشان استفاده کنند. استفاده از داده ها و اطلاعات به منظور بهبود عملکرد سازمان، یکی از چالش هایی است که مدیران باید به توانایی های لازم برای ارزیابی، تجزیه و تحلیل و بهره برداری از داده ها دست یابند.
  6. برخورداری از توانمندی های لازم: مدیران باید توانایی های لازم برای مدیریت امور را داشته باشند، از جمله توانایی های مرتبط با مدیریت استراتژیک، مدیریت ریسک، مدیریت پروژه، تسلط به اصول و فنون مذاکره و مدیریت بازاریابی.
  7. بهینه سازی هزینه ها: تغییرات اقتصادی و به ویژه رکود اقتصادی می‌تواند برای شرکت ها و سازمان ها چالشی شدید باشد. مدیران باید به توانایی مدیریت در شرایط دشوار و بهینه سازی هزینه ها توجه داشته باشند.
  8. رشد رقابتی: رقابت در بسیاری از صنایع و بازارها بسیار شدید است و مدیران باید آگاه از رشد یا عدم رشد رقبای خود باشند و استراتژی های مناسب را برای رقابت در بازار تعیین کنند.
  9. حرکت به سمت پایداری: امروزه، بیشتر سازمان ها و شرکت ها به دنبال پایداری مالی، اجتماعی و محیطی هستند. مدیران باید به توانایی های لازم برای ارزیابی و بهینه سازی عملکرد پایداری سازمان خود دست یابند.
  10. افزایش اهمیت ارتباطات: ارتباطات مؤثر با مشتریان، کارکنان، رسانه ها و ارگان های دیگر اهمیت بسیاری دارد. مدیران باید به توانایی های لازم برای برقراری ارتباطات مؤثر و حفظ روابط مثبت با سایر ارگان ها دست یابند.
  11. مدیریت تغییرات: تغییرات در سازمان ها معمولاً با چالش هایی همراه است و مدیران باید به توانایی های لازم برای مدیریت تغییرات و تأثیرات آنها بر سازمان دسترسی پیدا کنند.
  12. حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات: با افزایش استفاده از فناوری و اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات، از وقوع چالش‌های امنیتی برای سازمان ها و مدیرانشان جلوگیری می‌کند.
  13. تحولات فناوری: تحولات فناوری به سرعت در حال اتفاق افتادن هستند و مدیران باید به روز با تحولات فناوری و نحوه استفاده از آنها برای بهبود عملکرد سازمان باشند.
  14. چالش های منابع انسانی: توانایی جذب و حفظ نیروی کار ماهر و با تجربه، ایجاد فرهنگ سازمانی موثر و بهینه سازی فرآیندهای HR نیز از چالش های مدیریتی در دنیای کنونی است.
  15. رفتارهای فردی: رفتارهای فردی کارکنان مانند تنبلی، عدم تعهد و نافرمانی از چالش هایی هستند که مدیران با آنها مواجه می شوند و باید به توانایی های لازم برای مدیریت این رفتارها دست یابند.
  16. تنوع فرهنگی و تغییرات اقلیمی: تغییرات اقلیمی در حال حاضر به یکی از بزرگترین چالش های مدیریت جهانی تبدیل شده است. شرکت ها باید به توانایی های لازم برای سازگاری با تغییرات اقلیمی با وجود تنوع فرهنگی، برسند و خلاقیت لازم را برای مدیریت تیم هایی با تنوع فرهنگی و مذهبی داشته باشند.
  17. تأثیرات سیاسی و اقتصادی: تحریم ها، سیاست های اقتصادی نامناسب و تغییرات قانونی می توانند برای شرکت ها چالشی شدید باشند.
  18. چالش های بازاریابی: بازاریابی به شدت دشوار شده است و برای شرکت ها چالشی بحث برانگیز محسوب می شود. مدیران باید به توانایی های لازم برای تحلیل بازار و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود استراتژی های فروش، توجه داشته باشند.
  19. چالش های نوآوری: برای رقابت در بازار، شرکت ها باید به مداومت در حال نوآوری و بهبود محصولات و خدمات خود باشند. این نیاز به راه حل های نوین و ایده های خلاقانه را برای مدیران به وجود می آورد.
  20. نرم افزارهای مدیریت پروژه: بطور کلی، برای مواجهه با چالش‌های مدیریتی، باید برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسبی داشته باشید. همچنین، می‌توانید از ابزارهای مدیریتی مختلفی مانند نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، CRM و ERP استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای سازمان خود به دست آورید.
پیشنهاد :  فرصت های صنعت گردشگری در ایران
انواع چالش در مدیریت
انواع چالش در مدیریت

چگونه با انواع چالش در مدیریت برخورد کنیم؟ برطرف کردن چالش‌ های سازمانی چگونه است؟

برای برخورد با انواع چالش در مدیریت، پیشنهاد می‌شود از رویکردهای زیر استفاده کنید:

  • شناسایی چالش‌ ها: برای پیشگیری از مشکلات، باید چالش‌هایی که در پیش رو دارید را شناسایی کنید. این کار با تحلیل و بررسی بازار، شرایط محیطی، تحولات فناوری، فرآیندها و شیوه‌های مدیریتی امکان‌پذیر است.
  • برنامه‌ریزی: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از مواجهه با چالش‌ها جلوگیری کنید یا در برابر آن‌ها آماده عمل کنید. برنامه‌ریزی باید شامل اقداماتی باشد که برای مدیریت و کنترل چالش‌ها، اجرا می‌شوند.
  • استفاده از تجربه: در مواجهه با چالش‌های مدیریتی، می‌توانید از تجربه خود و تجربه مدیرانی که در شرایط مشابهی قرار داشته‌اند استفاده کنید. مطالعه موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران و بررسی روش‌های کارآمد آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند
  • استفاده از رویکردهای نوین: استفاده از رویکردهای نوین و به‌روز می‌تواند به شما در برابر چالش‌های مدیریتی کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از فناوری‌های جدید، تحلیل داده‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در مدیریت بهتر چالش‌ها کمک کند.
  • تیم‌ ورک: ایجاد یک تیم کاری موثر و متعهد، می‌تواند به شما در مواجهه با چالش‌های مدیریتی کمک کند. با استفاده از توانمندی‌های هر عضو و کار گروهی، می‌توانید بهتر به مدیریت چالش‌ها و مقابله با آنان بپردازید.
  • مدیریت زمان: مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا وقت خود را برای حل چالش‌های مدیریتی بهینه‌سازی کنید. باید به اولویت‌بندی کارها و تخصیص زمان مناسب به هر کار بپردازید.
  • آموزش و پیشرفت: مدیریت موثر باید به همراه یادگیری و پیشرفت مداوم باشد. با به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف، می‌توانید به بهبود مدیریت چالش‌های مدیریتی بپردازید.
  • پیشگیری: بهتر است قبل از بروز چالش‌های مدیریتی، اقداماتی برای پیشگیری از آن‌ها انجام دهید. به عنوان مثال، برای جلوگیری از بروز مشکلات در فرآیندها، می‌توانید فرآیندها و ورودی‌های سازمانتان را بهبود دهید.
  • ارتباطات مؤثر: ارتباطات مؤثر با کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری می‌تواند به شما در مدیریت چالش‌های مدیریتی کمک کند. با تبیین اهداف و گسترش ارتباط با مخاطبان، می‌توانید به دستیابی به راه‌حل‌های بهتر و مدیریت موثر تر کمک کنید.
پیشنهاد :  سلامت روان کارکنان در بحران: ۵ راهکار کلیدی برای بهبود آن

به طور کلی، مواجهه با چالش‌ های مدیریتی امری حتمی و غیر قابل اجتناب است، اما با برنامه‌ ریزی مناسب، استفاده از تجربه، تیم‌ ورک موثر و استفاده از رویکردهای نوین می‌توانید بهترین راه‌حل را برای مدیریت چالش‌های خود پیدا کنید.

چالش های سازمانی

چگونه انواع چالش در مدیریت کسب و کارمان را خنثی کنیم؟

مدیریت کسب و کار به عنوان یک فرایند پویا و پیچیده، همواره با چالش ها و مشکلات مختلفی مواجه است. برای خنثی کردن چالش های مدیریتی در کسب و کار، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1- تحلیل مسئله

اولین قدم برای حل هر چالش مدیریتی، تحلیل دقیق مساله و شناخت دقیق علل و ریشه های آن است. برای این منظور، باید با کارکنان، مشتریان، شریکان تجاری و دیگر افرادی که به کسب و کار شما مرتبط هستند، مشورت کنید.

2- تعیین اولویت ها

پس از شناسایی چالش های مدیریتی، باید آن ها را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنید. در این راستا، باید به مواردی که تاثیر بیشتری در روند کار کسب و کار شما دارند، اولویت بیشتری داده شود.

3- تیم سازی

ساختن تیمی قوی و متعهد، یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت در مدیریت کسب و کار است. برای حل چالش های مدیریتی، می توانید با افراد متخصص و با تجربه در زمینه های مختلف، مشورت کنید و تلاش کنید تا با استفاده از تجربیات آن ها، به یافتن راه حل های بهتر و کارآمدتر برای مسائل موجود بپردازید.

4- استفاده از فناوری

استفاده از فناوری، یکی از راه های موثر برای خنثی کردن چالش های مدیریتی است. امروزه با وجود پیشرفت های فناوری، ابزارهای متنوعی برای بهبود فرآیندهای مدیریتی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید.

5- آموزش و پیشرفت

برای مقابله با چالش های مدیریتی، باید همیشه به دنبال یادگیری و پیشرفت باشید. می توانید با شرکت در دوره های آموزشی و کارگاه های مرتبط با حوزه کسب و کار خود، اطلاعات و مهارت های خود را به روز کنید و در برابر چالش های جدید، بهتر و سریعتر واکنش نشان دهید.

6- پذیرش تغییر

تغییراتی که در برنامه های کسب و کار شما رخ می دهد، ممکن است با خود چالش هایی ایجاد کند. برای خنثی کردن این چالش ها، باید به تغییرات باز و پذیرای آن ها باشید و به دنبال راه های جدید برای حل مسائل باشید.

پیشنهاد :  10 بازی مدیریتی پرکاربرد برای منابع انسانی

7- تفکر کارآفرینانه

تفکر کارآفرینانه، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار است. باید به دنبال راه حل های خلاقانه و نوآورانه برای مسائل موجود باشید و به دنبال شناخت فرصت های جدید برای توسعه کسب و کار خود باشید.

با توجه به این نکات، می توانید به خنثی کردن چالش های مدیریتی در کسب و کار خود بپردازید و برای توسعه کسب و کار خود، بهبود فرآیندهای مدیریتی و ارتقای عملکرد کسب و کار خود، تلاش کنید.

اگر با چالش‌ های مدیریتی مواجه هستید، باید از رویکردهای مناسبی برای حل مسئله استفاده کنید. به عنوان مدیر، باید قابلیت‌های رهبری و حل مسئله‌ی خود را بهبود بخشید. برای مثال، با بررسی علل مسائل، ایده‌پردازی خلاقانه، استفاده از تجربیات قبلی، همکاری با دیگران و توسعه مهارت‌های مدیریتی می‌توانید بهترین راه حل را برای چالش‌ های مدیریتی پیدا کنید.

تعریف چالش در مدیریت

جملات افراد بزرگ درباره ی انواع چالش در مدیریت کسب و کار:

“کسب و کارهای موفق، همیشه به دنبال چالش ها هستند، زیرا آنها میدانند که فرصت های بزرگ در پوشیدن لباس های چالش برانگیز پنهان است.” – مایکل گِلبرت
“هیچ کس در صدد ساخت یک کسب و کار بزرگ نیست تا با چالش های کوچک سر و کار داشته باشد. برای رسیدن به موفقیت باید جسارت رویارویی با انواع چالش در مدیریت آماده باشید و آنها را با شجاعت پذیرفته و مدیریت کنید.” – ریچارد برانسون
“مدیریت چالش ها مهارتی است که هر مدیر کسب و کار باید بر آن تمرین کند. هنگامی که شما قادر به مدیریت چالش های کسب و کار خود باشید، می توانید به سرعت و با اطمینان اقدامات درست را برای رسیدن به موفقیت برداشته و راه را به رشد و پیشرفت باز کنید.” – اِریک شمیدت
“چالش ها در کسب و کار اتفاقی طبیعی هستند و باید به عنوان یک فرصت برای رشد و پیشرفت در نظر گرفته شوند. به جای ترسیدن از آنها، باید با آنها به طور هوشمندانه مقابله کرد و به دنبال راه حل های خلاقانه برای آنها بود.” – آنتونی رابینز
“مدیریت چالش های کسب و کار، یکی از مهمترین وظایف یک مدیر است. هر چالش، فرصتی است برای تقویت تیم، بهبود فرایندها و ایجاد تغییراتی که به کسب و کار کمک می کنند در برابر رقبا قدرتمندتر شوید.” – لاری پیج

چالش های کارمندان

نتیجه گیری:

با توجه به مواردی که بیان شد، می‌توان گفت که دنیای مدیریت امروزی با چالش‌ های بسیاری مواجه است که به وضوح نشان می‌دهد که برای مدیریت موفقانه سازمان‌ها، مدیران باید به مهارت‌های لازم و بالاتری نسبت به قبل دست یابند. توجه به تغییرات جهانی، مدیریت تحولات فناوری، حفظ کارکنان ماهر و با تجربه، تحقیق و توسعه، بهره‌گیری از داده‌ها و اطلاعات و تنظیم فرآیندهای HR و بازاریابی از جمله مسائلی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. در نهایت، مدیران با توجه به چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه هستند، باید از شیوه‌های نوین و خلاقانه برای مدیریت سازمان‌های خود استفاده کنند تا به رقابتی موفقانه و پایدار دست یابند.

شرکت در دوره های مدیریتی اعم از رشته MBA، راهبردها و تکنیک‌های لازم برای برنامه ریزی و موفق شدن در چالش‌ های سازمانی را به شما آموزش خواهد داد.

مرکز دوره های مدیریتی
مرکز دوره های مدیریتی، مجری تخصصی برگزاری دوره های MBA و DBA و PostDBA تحت نظر وزارت علوم و با مدرک معتبر می‌باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

021-889365050912-671-9724

واتساپاینستاگرام
5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • سلامت روان کارکنان در بحران
    سلامت روان کارکنان در بحران: ۵ راهکار کلیدی برای بهبود آن

    47 بازدید

  • مدیریت در شرایط بحرانی
    جنگ جهانی دوم و کسب‌وکارها؛ تاریخ چه چیزی به ما یاد می‌دهد؟

    72 بازدید

  • بهترین ابزار برنامه ریزی
    بهترین ابزار برنامه ریزی

    266 بازدید

  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟
    چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟

    263 بازدید

  • الفبای برند سازی
    الفبای برند سازی

    9.35k بازدید

  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    9.05k بازدید

دوره های آموزشی مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره MBA املاک
    دوره MBA املاک | مدرک MBA املاک
  • بسته آموزشی مدیریت مالی و سرمایه گذاری
    بسته آموزشی مدیریت مالی و سرمایه گذاری
  • خلاقیت و نوآوری در سازمان
    خلاقیت و نوآوری در رهبری
  • بسته سوالات MBA شهرسازی
    بسته سوالات MBA شهرسازی
  • دوره مدیرعامل حرفه ای
    دوره جامع مدیرعامل حرفه ای
آخرین مقالات
  • سلامت روان کارکنان در بحران: ۵ راهکار کلیدی برای بهبود آن
  • جنگ جهانی دوم و کسب‌وکارها؛ تاریخ چه چیزی به ما یاد می‌دهد؟
  • چرا مدیران ورزشی به MBA نیاز دارند؟
  • MBA سلامت چیست؟ و برای چه کسانی مناسب است؟
  • 7 نرم افزار اتوماسیون اداری برتر در ایران

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت