مذاکره چیست؟
روی جی لویکی در تعریف مذاکره به نکات زیر اشاره میکند:
- حداقل دو طرف درگیر مذاکره هستند. این دو حزب ممکن است دو فرد، دو گروه یا دو سازمان باشند.
- در اصول و فنون مذاکره تکمیلی نیز تقریباً به همین چارچوب توجه می کنیم.
- بخش عمده ای از روابط ما در زندگی، هم در زندگی شخصی و هم محیط کاری، مذاکره است.
- اصطلاح مذاکره طیف گستردهای از فعالیتها و روابط را در بر میگیرد، از تهیه پیشنویس یک توافقنامه تجاری بینالمللی تا مذاکره مجدد دو اقوام متخاصم.
- بین خواسته ها و نیازهای این دو (یا چند طرف) تضاد وجود دارد.
- دو یا چند طرف درگیر در مذاکره بر اساس انتخاب خود و نه از روی اجبار با یکدیگر مذاکره می کنند.
- کسانی که وارد مذاکره می شوند، برای «مبادله» که زیربنای مفهوم مذاکره است، آماده هستند.
ما در درس اصول و فنون مذاکره در مرکز دوره های مدیریتی مباحث مختلف و متنوع مرتبط با این موضوع، از جمله مبانی اصول و فنون مذاکره، تعریف و اصطلاحات و ترکیبات مرتبط با آن، تاکتیک های مذاکره و ترفندهای مذاکره، مذاکره تجاری، مذاکره فروش، مذاکره جذب سرمایه، فنون متقاعد سازی را مورد بحث قرار میدهیم.
مباحث مهمی که یاد خواهید گرفت:
- آشنایی با اصول مذاکره با توجه به کهن الگوها
- شناخت دقیق و کامل هر کهن الگو(مردانه و زنانه) و نحوه ی رفتار با آن ها
- پرورش مدل ذهنی مناسب برای مذاکره موفق
- استراتژی های موفقیت در مذاکره: نگاه کردن به مذاکره به عنوان یک بازی
- توسعه آگاهی کسب و کار و آشنایی با مفاهیم کسب و کار
- شناخت و درک روندهای حاکم بر صنعت و بازار
- آشنایی با انواع مذاکره و راهبردهای مذاکره
- درک فرآیند مذاکره
- کرونولوژی و مدیریت زمان، از جمله اصول مذاکره موفق
- هوش سیاسی در مذاکره
- آماده سازی و برنامه ریزی برای مذاکرات
- انگیزه در مذاکرات روزمره و مذاکرات تجاری
- کار گروهی در مذاکره برای موفقیت در مذاکره گروهی
- شخصیت در مذاکره و آشنایی با الگوهای رفتاری
- کاربرد هوش هیجانی در مذاکره
- اهمیت مهارت های مدیریت جلسه در مذاکره
- مدیریت جو احساسی حاکم بر جلسه مذاکره
- شناخت و تحلیل تأثیر تفاوت های فرهنگی در مذاکره
- توسعه و بهبود مهارت های ارتباطی برای مذاکره
- اصول نمایندگی
- مدیریت تعارض و میانجیگری مذاکره
- مدیریت امتیاز و ایجاد امتیاز
- تاکتیک های مذاکره
- ترفندها و تکنیک های مذاکره
- نهایی شدن مذاکرات و امضای قراردادها
مخاطبین این کارگاه
- مناسب برای عموم افراد
- مدیران
- مشاورین فروش
- فعالان صنفی
- صاحبان کسب و کارهای کوچک
سرفصل های کارگاه اصول و فنون مذاکره
مبحث اول
نحوه برقراری ارتباط با انواع تایپ های شخصیتی
- آشنایی با 8 تایپ شخصیتی مردانه
- آشنایی با 7 تایپ شخصیتی زنانه
مبحث دوم
مهارت متقاعد سازی
- آموزش نحوه متقاعد سازی شخصیت های مختلف
مبحث سوم
نحوه مذاکره با انواع تایپ های شخصیتی زنانه و مردانه
مبحث چهارم
تاکتیک های مذاکره
- آشنایی با 11 تکنیک پرکاربرد در مذاکرات
- نحوه خنثی کردن هر تکنیک
مبحث پنجم
نحوه برخورد با شخص دروغگو در مذاکره
- چگونه با فرد دروغگو رفتار کنیم؟
- شناخت زبان بدن شخص دروغگو
مبحث ششم
تکنیک نه گفتن به آسانی
- چگونه نه بگوییم؟
- تکنیک های رد درخواست به صورت محترمانه
اساتید دوره
حمید رضا تقوی
نمونه ای از ویدیوهای دوره:
دسترسی به محتوای کارگاه آموزشی اصول فنون مذاکره
پس از خرید دوره، ویدیوها در قسمت (پنل کاربری_سفارش ها) قابل مشاهده خواهند بود.
بخش مشاهده و دانلود دوره
10 قسمت - 1/8GB
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
11 قسمت - 1/5GB
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
قسمت 11 ویدئو
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
زبان تخصصی هتلداری
زبان تخصصی هتلداری چیست؟ زبان تخصصی هتلداری شامل طیف گسترده ای از اصطلاحات و مفاهیم خاص هتل و صنعت هتلداری…
دوره جامع استراتژی هتلداری نوین
استراتژی هتلداری نوین چیست؟ استراتژی هتل به طرح کلی و رویکردی پیوند داده می شود که هتل برای کسب اهداف…
دوره جامع منابع انسانی با تحلیل DISC
منابع انسانی یعنی چه؟ مباحث منابع انسانی شامل آموزشهای مختلفی است که به کارشناسان و مدیران منابع انسانی کمک میکند…
برند سازی املاک مستغلات
دوره برند سازی املاک مستغلات املاک (مسکن، ملک و ساختمان و …) یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای…
نظرات
قوانین ثبت دیدگاه
3,000,000 تومان
علیرضا نیکبخت
بخش شخصیت شناسیشو خیلی خیلییی دوست داشتم. مرسی از اقای تقوی تدریستون حرف نداشت💐
مبینا صفدری( دانشجوی دوره )
خوشحالیم که همره ما بودید آقای نیکبخت