09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

چالش‌ های مدیران تازه کار

17 اکتبر 2021
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
1.78k بازدید

چالش‌ های مدیران تازه کار و راه‌های گذر از آن

مدیریت هم مانند هر کار دیگری، مزایا و چالش های خاص خود را دارد به نحوی که همان طور که مدیران از توان بیشتری برای ایجاد تغییر در محیط پیرامون و کسب درآمد برای سازمان‌های متبوع شان برخوردارند به همان میزان، مسوولیت‌ها و گرفتاری‌های بیشتری نیز گریبانگیر آنهاست.

این چالش های برای مدیران تازه کار که وارد عرصه مدیریت شده‌اند ابعاد گسترده‌تر و جدی‌تری پیدا می‌کند و خواب آرام را از آنها می‌رباید.

در اینجا به پنج مورد از جدی ترین چالش‌های پیش روی مدیران تازه کار و راه‌های غلبه بر آنها اشاره خواهد شد. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

چالش‌ های مدیران تازه کار

رویارویی با مشکلی به نام عملکرد کارکنان

در واقع، بسیاری از ضعف‌های عملکردی را می‌توان از طریق انتخاب اقدامات درست و همچنین شفاف‌سازی در مورد انتظاراتی که از کارکنان می‌رود برطرف کرد.

اینکه مدیران یک مشکل را به درستی و به موقع تشخیص دهند باعث می‌شود تا بتوانند واکنش‌ها و بازخوردهای سازنده‌ای در ارتباط با آن مشکل نشان دهند. و به تبع آن بتوانند تغییر رفتار و عملکرد کارکنان را تسهیل و تسریع کنند.

اما اگر این بازخوردها به بهبود شرایط منجر نشد. می‌توان از اقدامات انضباطی شفاف، منصفانه و زمان بندی شده بهره برد. چرا که تاخیر و تعلل در مورد اجرایی کردن این اقدامات انضباطی می‌تواند به بدتر شدن اوضاع منتهی شود.

معلق کردن یا اخراج کارکنان

دیگر چالش مدیران تازه کار ، برکنار کردن کارمندان برای مدت طولانی یا اخراج آنها از کار است .

پیشنهاد :  اهمیت مدیریت ریسک در کسب و کار

برای مقابله با این مشکل باید مطمئن شد که آیا سیاست‌های شفاف و آموزش‌های کافی برای حل مشکلات کاری کارکنان اتخاذ شده یا خیر. و پس از آن باید مطمئن شد که آیا اخراج یا تعلیق فرد مورد نظر اقدامی منصفانه هست یا خیر.

در مرحله آخر نیز باید کوشید تا با کمک از مشاوران حرفه‌ای در این زمینه اخراج یا تعلیق افراد به‌صورتی کاملا محترمانه و با تحمیل کمترین آسیب بر آنها و خانواده هایشان صورت پذیرد.

اتخاذ تصمیمات درست در زمینه استخدام نیروها

انتخاب بین کاندیداهای نهایی مد نظر شما، انتخابی بسیار حساس است. چرا که اگر شما در این مرحله دچار اشتباه شوید معضلی را برای خود خواهید ساخت که احتمال بروز مشکلات منابع انسانی را افزایش خواهد داد.
برای اجتناب از این مشکل لازم است که مدیران حتما در دوره‌های آموزش هنر مصاحبه‌های شغلی شرکت کرده و در این زمینه‌ها آبدیده شوند.و با در نظر گرفتن فاکتورهای مشخص در زمینه تامین نیروی انسانی اقدام کنند تا در برابر این چالش خطرناک به بهترین نحو ممکن عمل کنند.

انجام کارهای نادرست و غیر اخلاقی

هنگامی که مدیران در حال اتخاذ یک تصمیم مهم هستند باید حتما از خود بپرسند که اگر روز بعد خبر مربوط به آن تصمیم‌شان را در روزنامه‌ها بخوانند چه احساسی پیدا خواهند کرد. و آیا آن شب می‌توانند راحت و آسوده بخوابند.

مدیران نباید در مورد مسائل اخلاقی و انسانی مرتبط با تصمیم شان دست به پنهان کاری و فرافکنی بزنند. آنها همچنین نباید در مورد تصمیمات اشتباه شان از نظر فنی و کاری پنهان کاری کنند. یا بکوشند تا آنها را توجیه کنند بلکه بهتر آن است که از اشتباهات درس گرفت و به خاطر اقدامات و تصمیمات غیراخلاقی از همه عذرخواهی کرد.

پیشنهاد :  چگونه یک استارت آپ موفق راه اندازی کنیم؟

مدیران باید در برابر تصمیم گیری ها و رفتار های کارکنان نیز بسیار حساس باشند. و با برایی کامل نسبت اعمال و تصمیمات آنها بازتاب نشان دهند و به سرعت جلوی پیش رویی و تکرار آنها را بگیرند.

نحوه برخورد با رؤسا و مافوق ها

این طبیعی است که مافوق‌های یک مدیر از او توقعات بحق یا نابجایی داشته باشند و در عین حال تحمل شنیدن هیچ گونه انتقاد و صدای متفاوتی را نداشته باشند.

در چنین شرایطی است که مدیران باید برای اجتناب از رویارویی با روسا و در عین حال پاسخگویی متقاعد‌کننده نسبت به آنها گام‌های محکمی بردارند.

یکی از ترفندهایی که می‌توان به کار بست این است که مدیران خودشان را جای روسای خود بگذارند. و از زاویه دید آنها به قضایا بنگرند و بکوشند تا راه حل‌های جایگزینی را پیشنهاد دهند که به تحقق خواسته‌ها و انتظارات روسای شان کمک کند.

دادن اطلاعات کامل و درست به مافوق ها و شفاف سازی نسبت به واقعیت ها از جمله اقداماتی است که مدیران می توانند برای پرهیز از رویارویی مخرب با مافوق هایشان و همچنین نزدیک تر کردن نظرات خود و آنها صورت دهند .

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
برچسب ها: چالش های مدیران تازه کارمدیران تازه کار
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • جملات کلیدی مشاور املاک
    جملات کلیدی مشاور املاک در مقابل مشتری + متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک

    340 بازدید

  • هوش مصنوعی در کسب و کار
    هوش مصنوعی در کسب و کار و کاربرد های آن

    391 بازدید

  • فنون مشاور املاک - مهارت های مشاور املاک
    23 فنون مشاور املاک (فوت فن مشاور املاک + مهارت ها )

    321 بازدید

  • معرفی رشته هتلداری(بررسی بازار کار و درآمد این رشته)
    معرفی رشته مدیریت هتلداری (بازار کار و درآمد + 6 راز مهم مدیر هتل موفق)

    1.69k بازدید

  • project manager
    مدیریت پروژه چیست؟ چگونه یک مدیر پروژه شویم؟

    353 بازدید

  • آموزش مهمانداری هواپیما | مراکز آموزش مهمانداری هواپیما در تهران و مشهد | شرایط + هزینه ها
    مراکز آموزش مهمانداری هواپیما در تهران و مشهد + شرایط و هزینه ها

    2.6k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری | مدرک DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری
  • کتاب اقتصاد رفتاری
  • خرید MBA بازاریابی
    دوره MBA بازاریابی | مدرک MBA بازاریابی
  • آموزش نکات ضروری فروش املاک
    آموزش 20 نکته ضروری فروش در املاک
  • بسته سوالات DBA بورس و سرمایه گذاری
آخرین مقالات
  • جملات کلیدی مشاور املاک در مقابل مشتری + متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک
  • هوش مصنوعی در کسب و کار و کاربرد های آن
  • 23 فنون مشاور املاک (فوت فن مشاور املاک + مهارت ها )
  • معرفی رشته مدیریت هتلداری (بازار کار و درآمد + 6 راز مهم مدیر هتل موفق)
  • مدیریت پروژه چیست؟ چگونه یک مدیر پروژه شویم؟

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت