هشت عامل انگیزشی خرید

شاید برای خیلیها سوال باشه چی میشه که آدم ها سراغ محصولات یا خدمات می آید و از ما خرید میکنند. البته خوب هر محصولی بر اساس نیازها تولید و تولید میکند و اینکه یک امر طبیعی در زندگی انسانها است . و از نظر روانشناسی موضوع پیچیده تری می باشد بر اساس تحقیقات انجام شده هشت عامل انگیزشی وجود دارد که یک نفر از ما خرید میکنند. در این مقاله به بررسی هشت عامل انگیزشی خرید پرداخته ایم . با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .
عوامل انگیزشی خرید
کاهش استرس
همیشه ترس باعث ایجاد هزینه میشود. و نگرانی این مسئله در ذهن انسان وجود دارد مثل اینکه سراغ بیمه عمر یا بیمه ماشین میرویم به این دلیل که از آینده و عواقب پیشبینی نشده میترسیم. و این ترس باعث میشه که ما برای این موضوع ماهیانه و سالیانه یک هزینه را کنار بگذاریم و یا این خدمات را خریداری کنیم.
ما اکثر اوقات ترس از شکست در کسب و کارمان داریم و برای اینکه شکست نخوریم . باید دورههای آموزشی را خریداری کنیم و یا برای آموزش دیدن این عنوان هزینه کنیم.
به خاطر مورد توجه واقع شدن
همه انسان ها تمایل زیادی به توجه دارند و از اول تاریخ بخش زیادی از وقت و هزینه انسانها شامل این مورد بوده است و این مورد به اساس ارزیابی در خانم ها بسیار زیاد است و شما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که بیکاری از خریدهای زیبایی و یا مسکن و خودرو یعنی مرد توجه واقع شدن انجام میگیرد.
عامل منافع و سود
قصد دارم براتون به طور مستقیم مثال بزنم . شما چند روز قبل برای خرید میوه وارد و میوه فروشی شده اید و قصد خرید هندوانه داشته و هزینهای که بابت خرید هندوانه پرداخت کردید کیلویی ۵۰۰۰ تومان است حالا روز بعد هنگام برگشت از محل کار یک وانت میبینید که همان هندوانه را کیلویی ۳۰۰۰ تومان میفروشد و شما برای اینکه هزینه کمتری بکنید از این وانت خریداری می کنید. به این موضوع در سیستم خرید میگویند منافع و سود چون شما با ارزان خریدن شامل سود مالی شده اید.
نامه رسیدن به لذت
خیلی از هزینههای جانبی ما انسان ها برای لذت بردن از زندگی و امکانات موجود می باشد. مانند غذا خوردن در یک رستوران یا تهیه تجهیزات الکترونیکی پیشرفته یا خرید انواع انواع رنگ های پوشاک رفع کردن نیازهای ذهنی برای انسان همیشه لذت به شمار میرود. و بابت این موضوع همیشه هزینههای زیادی میکنند.
رهایی از رنج
شما برای رهایی از رنج هزینههای زیادی در نظر میگیرد. و مانند اینکه وقتی نیاز به کمربند ایمنی دارید و نیاز به کفش طبی دارید و نیاز به داروی دارید برای تسکین دردهای خودتان تمامی موارد شما را موظف به خرید می کند.
رهایی از رنج به دوش شما خرید را تحمیل میکند یک پیشگیری دو درمان
کسب درآمد برای کسب و کارهای موجود شما
برای کسب و کارهای موجود شما هر روز نیاز به تامین موارد مصرفی و موارد کاربردی در کسب و کار را دارید. به همین دلیل خرید کردن برای کسب و کار می باشد و شما بر اساس خواسته های خود خرید می کنید.
انگیزه صرفه جویی
این نامه بر اساس قیمتها و کالاها تعریف میشود یعنی چه ؟
یعنی اینکه زمانی کالا ارزان می شود و یا کمیاب میشود . باعث میشود که شما به خرید آن ترغیب شوید که این عامل باعث صرفه جویی در این امر میشود.
تحقق آرزوها
آرزوها خرید ابزارهای رسیدن به آرزو خواست مانند دوره ثروتمند شوید یا فعالیتهای شبیه نتورک مارکتینگ آرزوها باعث خریدهای درون سازمانی میشود و آرزوها ترغیب کننده های خرید می کنند
این هشت عامل انگیزه خرید بسیاری از افراد هستند که شما می توانید از این انگیزه ابزاری برای تبلیغات تهیه کنید و انگیزه های ذهنی افراد را فعال کنید تا از محصول و خدمات شما استقبال کند حال شما برای حرفه ای شدن در زمینه فروش می توانید در دوره ارزشمندی به نام دوره مدیریت تخصصی فروش شرکت نمایید و یا مقاله مدیریت فروش را مطالعه کنید؛ تا بتوانید، توان حرکتی سازمان و فعالیتهای شخصی خود را چند برابر کنید.
دیدگاهتان را بنویسید