09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

چگونه یک استارت آپ موفق راه اندازی کنیم؟

2 اسفند 1400
ارسال شده توسط علی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
7.63k بازدید
راه اندازی استارتاپ

استارتاپ و دنیای کسب و کارهای نوپا این روزها بسیار داغ است و هر کس با کمتر سرمایه ای که دارد فکر شروع یک کسب و کار به سبک استارتاپ به ذهنش می رسد. اما استارتاپ چیست و چگونه استارتاپ موفقی راه اندازی کنیم ؟

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
تعریف ساده ای از استارت آپ
کاملا متعهد به ایده خود باشید :
یک ایده عالی پیدا کنید
درمورد ایده خود جست و جو کنید:
برنامه ریزی مسائل مالی:
ساخت نمونه اولیه
ارائه نمونه اولیه به تعداد افراد محدود
نام برند خود را انتخاب کنید
ثبت دامنه و حضور در شبکه های اجتماعی
ایجاد و ثبت مالکیت امن معنوی برای ایده‌ی استارت آپ خود
انتخاب ساختار استارت آپ خود
مجوز های لازم را دریافت کنید
انتخاب سیستم حسابداری
انتخاب مکان استارت آپ
تیم خود را آماده کنید

تعریف ساده ای از استارت آپ

اگر ایده ای دارید و فکر می کنید که ایده شما عملی است، شما مرحله اول انجام گرفتن یک استارت آپ را انجام داده اید. این که خیاطی لباس ها را به سبکی جدید بدوزد و روشی جدید برای دوخت لباس ها ابداع کند نوعی استارت آپ محسوب می شود. کسب و کارهای جدید و نوپایی که با کمک اپلیکیشن ها و دنیای اینترنت رونق یافته اند نیز استارتاپ هستند.

نمونه استارت آپ های شکل گرفته به کمک اینترنت و فناوری در ایران را می توان اسنپ و دیجی کالا دانست که به خوبی در بین مردم جا باز کرده اند و استارتاپ های موفقی هم هستند. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید تا نکات طلایی برای داشتن استارت آپی موفق را مرور کنیم .

تعریف ساده ای از استارتاپ

کاملا متعهد به ایده خود باشید :

کارآفرینان موفق، افرادی هستند که کاملا به کارهای تجاری خود متعهد هستند.
شما باید واقعا به سرویس یا محصول خود اعتقاد و باور داشته باشید و آماده باشید که ساعت ها کار کنید تا دیگران با روی کار آمدن این خدمات شما به خوب بودن آن ایمان پیدا کنند.

هنگامی که یک کسب و کار را شروع می کنید، باید آماده باشید بدون این که حتی حقوق و درآمدی داشته باشید و بدون تعطیلی کار کنید. زیرا آنچه که ممکن است شما را به اهدافتان برساند و کار شما را به یک استارت آپ موفق تبدیل کند همین زمانی است که بی وقفه به کارتان ادامه داده اید.
در واقع، شما باید به عنوان یک کارآفرین کاملا متفاوت شروع به کار کنید و با یک کارمند تفاوت داشته باشید.

پیشنهاد :  پولساز ترین گرایش مدیریت

یک ایده عالی پیدا کنید

اولین و مهم‌ترین مرحله راه اندازی استارتاپ، یافتن یک ایده بسیار عالی است. برای رسیدن به یک ایده خوب و که در جامعه وجود نداشته باشد،باید کمبودها و نیازهای مردم را بشناسید. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیز به همین روش، ایده پردازی و اجرا شده‌اند.

یک ایده عالی پیدا کنید

درمورد ایده خود جست و جو کنید:

انجام تحقیقات در مورد بازار اولین و مهم ترین قدم برای تعیین آن است که آیا ایده‌ و نظری که در سردارید واقعاً عملی است یا خیر؟
تصور کنید چند نفر مثل شما به این سوال و مشکل فکر کرده‌اند و با شما در مورد وجود این مسئله در یک چرخه‌ی خراب حرف زده‌اند؟بهترین کار این است که با آن‌ها در خصوص راه‌حل‌های پیشنهادی خود مذاکره کنید. این افراد در حقیقت همان کسانی هستند که وقتی استارت آپ خود را راه‌اندازی کردید آن را از شما خریده و جزو مشتریان شما خواهند شد.

تنها نکته‌ای که در بررسی و سؤالات خود باید به جواب روشنی از آن برسید این است که آیا ایده‌ای که در سردارید به‌اندازه‌ی کافی مفید، و متفاوت از سایر ایده‌های موجود خواهد بود یا خیر؟ پاسخ این پرسش قطعاً باید “بله” باشد تا اطمینان پیدا کنید که  می‌توانید قدم بعدی را برای راه‌اندازی استارت آپ خود بردارید.

برنامه ریزی مسائل مالی:

شروع کسب و کار کوچک نیاز به پول زیادی ندارد، اما شروع کسب و کار نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد و همچنین شما باید توانایی پوشش هزینه های در حال انجام کار ،قبل از دستیابی به سود را داشته باشید. هزینه های اولیه راه اندازی یک کسب و کار و هزینه هایی که پیش بینی می کنید، حداقل برای ۱۲ ماه برای پیشبرد کارتان به ان نیاز دارید .همه ی این هزینه ها را جمع کنید،این رقم مقدار سرمایه اولیه ایست که شما نیاز دارید.

حالا که دریافتید سرمایه اولیه ای که نیاز دارید چقدر است، راه های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد:

  •  سرمایه گذاری شخصی
  •  وام های کوچک تجاری
  • کمک های کوچک تجاری
  • تامین جمعی سرمایه

البته بهترین گزینه ترکیبی از روش های ذکر شده است. به این ترتیب که با توجه به ایده خود، ترکیبی از بین موارد ذکر شده را انتخاب و برنامه ای برای جذب سرمایه ای که جهت راه اندازی استارت آپ خود نیاز دارید، بنویسید.

پیشنهاد :  سازمان و مدیریت ( 11 عنصر مهم ساختار سازمانی )

ساخت نمونه اولیه

یکی از مراحل مهم راه اندازی یک استارت آپ، ساخت نمونه اولیه از ایده خود است. اگر استارتاپ شما در حوزه تولید محصولی خاص فعالیت می‌کند، باید قبل از شروع به کار چند نمونه از آن را بسازید. در صورتی که قصد دارید در حوزه ارائه خدمات استارتاپ راه اندازی کنید، بهتر است تحقیقات را به شکل گسترده‌تر شروع کنید .

ارائه نمونه اولیه به تعداد افراد محدود

در این مرحله نمونه اولیه‌ای که از ایده خود تهیه کرده‌اید را باید به تعدادخاصی از افراد نشان دهید. البته در این قسمت نیاز نیست که جامعه هدف بسیار بزرگ داشته باشید، بلکه تعداد حدود 50 نفر کافی است. چنانچه محصول شما فیزیکی باشد، به راحتی می توانید آن را تولید و به دیگران نشان دهید. اما در صورتی که قصد ارائه خدمات خاصی را دارید، می‌توانید با طرح یک پرسشنامه این کار را انجام دهید.

نام برند خود را انتخاب کنید

اهمیت یک برند تجاری چیزی مهم از یک اسم عادی می باشد. در واقع برند می تواند نشان دهنده ی هویت تجاری استارت آپ شما باشد. نامی را انتخاب کنید که برای مشتری تجربه ی استفاده از محصول را تداعی کند. حتما پیش از راه اندازی استارتاپ اسمی در نظر دارید. از دیگران نیز مشورت بگیرید، نام برند خود را متناسب با اهداف شما از تولید محصول باشد.

نام برند خود را انتخاب کنید

ثبت دامنه و حضور در شبکه های اجتماعی

پس از انتخاب برند خود بلافاصله دامنه ی آن را ثبت کنید. حتی در تمامی شبکه های اجتماعی که قصد فعالیت در آنها را پس از راه اندازی استارت آپ دارید دامنه و صفحه خود را ایجاد کنید. و پس از شروع کار خود می توانید کار را به یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای، سوشال مدیا مارکتر و سئوکار کاربلد بسپارید تا برندتان را به طور عالی معرفی کنند.

ثبت دامنه و حضور در شبکه های اجتماعی

ایجاد و ثبت مالکیت امن معنوی برای ایده‌ی استارت آپ خود

وقتی مطمئن شدید که ایده‌ی عالی در سر داشته و قصد دارید آن را عملی کرده و استارت آپ خودتان را راه‌اندازی کنید باید همه‌ی خطراتی که آن را تهدید می کند بشناسید. یکی از مهم‌ترین خطرات دزدیده شدن ایده شما است. برای حفظ ایده‌ی خود پیش از هر کاری برای آن مالکیت معنوی یا Intellectual Property یا IP ایجاد کنید.

مالکیت معنوی به فرآیندی گفته می‌شود که توسط فرد یا شرکت، برای حقوق مربوط به یک محصول ایجاد می‌شود. ازجمله مثال‌های آن می‌توان به‌حق چاپ، علائم تجاری و ثبت برندها اشاره کرد. تنها درصورتی‌که برای استارت آپ خود IP داشته باشید قانون می‌تواند از مالکیت معنوی شما دفاع کرده و آن را برای شما می‌داند.

پیشنهاد :  12 اشتباهی که کسب و کار شما را نابود می کند!

انتخاب ساختار استارت آپ خود

کسب و کار کوچک شما می تواند یک شرکت خصوصی یا یک شرکت سهامی و یا ….باشد. ساختار کسب و کاری که انتخاب می کنید،روی خیلی از فاکتورها از جمله نام تجاری شما، میزان مسئولیت شما، بر نحوه تأمین مالیات شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد.
شما می توانید یک ساختار اولیه کسب و کار را انتخاب کنید. و سپس بعد از رشد کسب و کار خود ، ساختار آن را عوض کنید

مجوز های لازم را دریافت کنید 

انواع مختلف مجوزهای کسب و کار های کوچک وجود دارد که شما باید با توجه به نوع استارت آپی که می خواهید شروع کنید و جایی که در آن قرار دارید، درخواست مجوزهای لازم را بدهید. برای این کار باید تحقیق کنید چه مجوزهایی در طول فرآیند راه اندازی استارت آپ شما اعمال می شود.

انتخاب سیستم حسابداری

یکی از مهمترین سیستم های کسب و کارهای کوچک یک سیستم حسابداری است. سیستم حسابداری شما برای ایجاد و مدیریت بودجه شما لازم است، می توانید با کمک این سیستم، نرخ ها و قیمت ها را تنظیم کنید، معامله با دیگران انجام دهید و مالیات خود را محاسبه کنید. شما می توانید خود سیستم حسابداری خود را کنترل کنید یا یک حسابدار را استخدام کنید.

انتخاب سیستم حسابداری

انتخاب مکان استارت آپ

انتخاب و راه اندازی مکانی برای استارت آپ شما، اهمیت دارد؛ اینکه آیا شما یک دفتر،یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی دارید
شما باید درباره مکان، تجهیزات و تنظیمات کلی کسب و کارتان فکر کرده واطمینان پیدا کنید که محل کسب و کار شما برای نوع کسب و کار شما مناسب است.

تیم خود را آماده کنید

اکنون زمان انجام این کار است که در صورت نیاز کارکنان خود را استخدام کنید. اطمینان حاصل کنید که برای پر کردن مشاغل توسط افراد مناسب زمان کافی داشته و مسئولیت های شغلی که در هر موقعیت قرار دارند.را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید کارکنان را استخدام نکرده و به جای آن،از پیمانکاران مستقل استفاده کنید، اکنون باید با یک وکیل یا نماینده قرارداد ببندید تا کارهای مربوط به جستجو و پروژه های شما را انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.17k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.54k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.05k بازدید

  • ارتباط موثر در سازمان
    بهبود ارتباط موثر در سازمان

    7.67k بازدید

  • 0 تا 100 بوم مدل کسب و کار
    0 تا 100 بوم مدل کسب و کار

    8.81k بازدید

  • شناسایی موانع خلاقیت در کسب و کار

    9.22k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • هزینه دوره طلا فروشی
    دوره MBA فروش طلا و جواهر | مدرک MBA فروش طلا و جواهر
  • سوالات مدیریت ورزشی
    بسته سوالات DBA مدیریت ورزشی
  • دوره اصول و فنون مذاکره
    ورکشاپ اصول و فنون مذاکره
  • تکنیک های مهندسی اجتماعی
    آموزش مهندسی اجتماعی و راه‌های حفاظت در برابر آن در سازمان‌ها
  • دوره مدیریت سلامت | دوره MBA مدیریت سلامت
    دوره مدیریت سلامت | دوره MBA مدیریت سلامت
آخرین مقالات
  • روش های ارزش گذاری برند
  • دوره mba هتلداری چیست؟
  • مشاغل مورد نیاز کانادا
  • بهترین زبان برنامه‌نویسی 2025 (با مزایا و بازار کار)
  • چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت