باید ها و نباید های راه اندازی کسب و کار
23 آبان 1400
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
5.7k بازدید
هر کسب و کاری باید ، “باید ها “ و “نبایدها “ داشته باشد . باید ها و نباید ها باعث میشود که ما رشد کنیم ، باید ها و نباید ها باعث میشود که ما قانونمند بشویم در کسب و کار و زندگیمان.
چند مورد “باید” وجود دارد که باید دراز مدت کسب و کار خود همیشه اجرا کنیم :
باید های کسب و کار :
- مسئولیت پذیری
- تعهد
- ارتقا محصول
- مشخص کردن اهداف
- استفادهاز اینترنت و سوشیال مدیا
- یادگرفتن سرمایه گذاری صحیح
نباید های کسب و کار :
- ایمان نداشتن از کیفیت محصول
- بالا بودن هزینه نسبت به در آمد
- تصمیمات هیجانی
- آسیب به دیگران برای منافع شخصی
هنگام راه اندازی یک کسبوکار کوچک باید مسائل مختلفی را در نظر گرفت. مهم است که به درستی برنامه ریزی کنید و از مشکلات رایج اجتناب کنید. همانطور که تصمیم می گیرید یک کسبوکار را راه اندازی کنید یا خیر، بایدها و نبایدهای پیشنهادی ASBTDC را در نظر بگیرید.
باید:
- ریسک در مقابل پاداش را در نظر بگیرید . مالکیت کسب و کار تعادلی بین پاداش موفقیت و خطر شکست است. هر فردی باید موفقیت را تعریف کند و در نظر بگیرد که چقدر ریسک قابل تحمل است.
- برای نوشتن یک طرح تجاری خوب وقت بگذارید . بسیار مهم است که این مرحله را نادیده نگیرید یا با عجله از آن عبور نکنید. زمانی که قبل از افتتاح کسب و کار خود برای برنامه ریزی صرف می کنید در دراز مدت نتیجه خواهد داد.
- بدانید که راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار کوچک بسیار وقت گیر است و می تواند بسیار استرس زا باشد.
- به خاطر داشته باشید که یک کسب و کار جدید می تواند برای منابع مالی شخصی شما بسیار سخت باشد. اگر شخصاً در تأمین مخارج زندگی خود مشکل دارید، راه اندازی یک کسبوکار احتمالاً وضعیت را بدتر می کند. به یاد داشته باشید، صاحب کسب و کار جدید آخرین فردی است که حقوق می گیرد و اغلب پولی دریافت نمی کند.
- آیا پرداخت خود را مالیات . آژانسهای مالیاتی ایالتی و فدرال جریمههای سنگینی را برای تأخیر پرداختها ارزیابی میکنند و میتوانند در صورت عدم پرداخت مالیات، حق حبس را ثبت کنند، داراییها را ضبط کنند یا حتی کسبوکار را تعطیل کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید در مورد مسئولیت های مالیاتی خود آگاه باشید.
- هنوز درک مقررات دولتی که صنعت خود را (OSHA، EPA، FDA، DHHS، و غیره) را تحت تاثیر قرار و همچنین هزینه های مرتبط با مطابق با قوانین و مقررات.
- یک بازار هدف مشخص و مشخص داشته باشید . درک مشتریان بالقوه شما به شما در تعیین تقاضا برای محصول یا خدمات کمک می کند و شما را قادر می سازد تا استراتژی بازاریابی موفق تری ایجاد کنید.
- آماده باشید که از پول خود برای راه اندازی کسب و کارتان استفاده کنید. اکثر مشاغل با پول پس انداز شخصی، خانواده یا دوستان شروع می شوند. به خاطر داشته باشید که وام دهندگان معمولاً حاضر نیستند تمام پول مورد نیاز برای شروع کسب و کار را به شما قرض دهند.
- قبل از ورود به کسب و کار مشخص کنید که آیا ایده کسب و کار شما قابل اجرا است یا خیر . ایجاد یک طرح تجاری که شامل پیش بینی های مالی باشد در تعیین امکان سنجی ایده کسب و کار شما ضروری است.
- را در نظر کار با حرفه ای مانند یک حسابدار، خدمات حسابداری، و / یا با یک وکیل به عنوان بخشی از هزینه انجام کسب و کار و شامل کسانی که هزینه در بودجه خود را. اکثر افرادی که از هزینه استفاده از متخصصان برای خدمات تخصصی اجتناب می کنند، مرتکب اشتباهاتی می شوند که در دراز مدت هم هزینه و هم زمان برای آنها به همراه دارد.
- قبل از شروع کسب و کار ، انواع سوابقی را که باید برای اهداف مالیاتی و همچنین برای کنترل مدیریت نگهداری کنید، تعیین کنید.
- قبل از افتتاح کسب و کار خود، سیستم حسابداری خود را در جای خود قرار دهید. همکاری با حسابدار خود را در نظر بگیرید تا به شما در ایجاد آن سیستم کمک کند.
نباید :
- تصور نکنید که فرآیند تامین مالی به سرعت پیش خواهد رفت . برای به دست آوردن منابع مالی زمان زیادی بگذارید. به خاطر داشته باشید که گرفتن وام تجاری بیشتر از دریافت وام شخصی است.
- آیا هزینه دست کم گرفتن از شروع و اداره یک کسب و کار جدید است. به دست آوردن قیمت واقعی مربوط به شروع و راه اندازی یک تجارت مهم است. فقط تخمین نزنید!
- فروش پروژه را بیش از حد نکنید . یک اشتباه رایج این است که نسبت به سطوح فروش مورد انتظار در سال اول بهره برداری بیش از حد خوش بین باشید. به خاطر داشته باشید که افزایش فروش اغلب بیشتر از حد انتظار طول می کشد. بنابراین، مهم است که محافظه کار باشید.
- فراموش نکنید که برای سرمایه در گردش کافی برای کسبوکار جدید خود بودجه اختصاص دهید. هزینه راه اندازی یک کسبوکار محدود به هزینه های واقعی تجهیزات، موجودی، وسایل و غیره نیست. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در حین ایجاد کسبوکار، بودجه کافی برای هزینه های عملیاتی دارید.
- مدت زمانی که طول می کشد تا یک کسب و کار آماده افتتاح شود را دست کم نگیرید . این امر به ویژه در صورتی صادق است که ساخت و ساز درگیر باشد یا تجهیزات تخصصی باید سفارش داده شوند. هنگام تعیین میزان وجوه مورد نیاز، این را در نظر داشته باشید.
- رقابت را دست کم نگیرید . بسیاری از کسب و کارهای جدید رقابت خود را خیلی محدود تعریف می کنند و واقعاً تعداد مشاغلی را که برای مشتریان بالقوه خود رقابت می کنند، درک نمی کنند. حتما رقابت مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیرید.
- مقدار بازاریابی (و زمان) مورد نیاز برای ایجاد پایگاه مشتری در یک تجارت جدید را دست کم نگیرید . شما باید یک برنامه بازاریابی خوب ایجاد کنید تا به بازار خود برسید و آنها را متقاعد کنید که کالاها/خدمات شما را خریداری کنند.
- تصور نکنید که تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد. شما باید تحقیق کنید که آیا تقاضای کافی برای محصول یا خدمات شما وجود دارد یا خیر.
- تصور نکنید که می توانید برای شروع کسب و کار خود کمک هزینه دریافت کنید. کمک های مالی برای مشاغل کوچک کمیاب است. طبق دانش ما، هیچ کمک مالی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک وجود ندارد.
- تصور نکنید که می توانید وام دریافت کنید . دریافت وام برای شروع یک کسب و کار جدید می تواند چالش برانگیز باشد.
- از همه منابع شخصی خود برای راه اندازی کسب و کار خود در حال حاضر استفاده نکنید و فرض کنید بعداً پس از باز شدن درها، برای بقیه پولی که نیاز دارید وام دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که هرگز تضمینی وجود ندارد که بتوانید وام دریافت کنید. علاوه بر این، وام دهندگان اغلب این وضعیت را برنامه ریزی ضعیف می دانند.
- قراردادهای اجاره یا قراردادها را قبل از تأمین مالی امضا نکنید، مگر اینکه این قراردادها مشروط به دریافت تأمین مالی باشد.
- تصور نکنید که کارگران شما می توانند پیمانکاران مستقل باشند. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک تصور می کنند که با طبقه بندی کارگران به عنوان پیمانکاران مستقل به جای کارمندان، در پول خود صرفه جویی می کنند. با این حال، این تعیین بر اساس دستورالعمل IRS است. طبقه بندی نادرست می تواند منجر به بدهی های مالی قابل توجهی شود.
- اگر در حال حاضر شاغل هستید ، ارزش مزایای ارائه شده توسط کارفرما مانند بیمه و زمان مرخصی را دست کم نگیرید . بسیاری از مردم بر این باورند که می توانند به جای اینکه برای شخص دیگری کار کنند، به تنهایی پول بیشتری به دست آورند. با این حال، شما باید هزینه های تامین منافع خود را محاسبه کنید، به عنوان مثال، زمانی که در نظر دارید که آیا کسب و کار خود را داشته باشید یا نه.
- برای تعیین اینکه آیا ایده خوبی برای کسب و کار دارید به نظرات مثبت دوستان و خانواده اعتماد نکنید . این نظرات به ندرت بازخورد صادقانه است و بر اساس فرضیات است تا تحقیق و واقعیت.
- برای نوشتن طرح کسب و کار خود به شخص دیگری وابسته نباشید . این کار شماست. هنگامی که یک برنامه اولیه را به صورت مکتوب تهیه کردید، به دنبال ارزیابی یا بررسی خارجی آن برنامه باشید.
منبع :
4.7/5 - (7 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید