09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

مهارت در زمینه سئو ومحتوا

27 ژانویه 2020
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
4.66k بازدید
مهارت در زمینه سئو ومحتوا

توسعه‌ ی کسب‌ و کارها ، نیاز به سئو و تولید محتوا را افزایش می‌ دهند ( مهارت در زمینه سئو ومحتوا ) در ۱۰ سال آینده تولید کنندگان محتوا به پادشاهان فضای آنلاین تبدیل خواهند شد .با افزایش مخاطبان، تمام کسب‌ و کارهای نو به تولید محتوا نیاز دارند .مشاغل پردرآمد سئو و تولید محتوا به عنوان ابزارهای رقابتی برای حضور در دنیای آنلاین، سرنوشت کارها را رقم خواهند زد و درآمد سرشاری را نصیب کارشناسان این حوزه خواهند کرد. در ادامه این مقاله به بررسی مهارت مهارت در زمینه سئو و تولید محتوا پرداخته ایم .با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

دوره مدیریت mba دیجیتال مارکتینگ تحت نظر وزارت علوم

تولید کننده محتوا کیست؟

یک کارشناس تولید محتوا، مواد سرگرم کننده یا آموزشی را ایجاد می کند که مناسب با علایق یا چالش های جامعه هدف می باشد. محتوایی که او تولید می کند می تواند حالت های مختلفی داشته باشد، از جمله پست های وبلاگ، ویدیوها، کتاب های الکترونیکی، تصاویر و یا اینفوگرافیک ها. امروزه، کسب و کار های مختلف از تولید کننده های محتوا استفاده می کنند تا بتوانند مشتری های جدید و یا مشتری های فعلی را از طرف برند، وادار به مشارکت کنند.

چه شما در یک تیم بازاریابی محتوایی در شرکت خودتان کار کنید و یا این که خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید، عادات بسیار مهم و تایید شده ای وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که باعث می شود شما در مسیری قرار بگیرید که در نهایت به یک تولید کننده محتوای بسیار قوی و موفق، تبدیل شوید.

یک اخطار منصفانه : درست مانند تمام چیز های خوب، قرار نیست همه چیز یک شبه شکل بگیرد و همچنین قرار هم نیست همچنین اتفاقی بیفتد، زیرا شما می بایست تلاش کنید تا در انجام کاری موفق و خوب شوید نه این که فقط کاری را به سادگی انجام دهید و انتظار داشته باشید همه چیز عالی باشد. اما هر چه شما زودتر این عادات را در برنامه کاری خودتان قرار دهید، شما زودتر در مسیر موفقیت و تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای عالی،قرار می گیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میشود مقاله آموزش تولید محتوا را مطالعه نمایید.

چگونه تولید محتوا کنیم؟

  • همیشه اخبار مرتبط با زمینه کاری خودتان را هر روز، دنبال کنید.
  • به صورت منظم، مطلب بنویسید.
  • مخاطبین زمینه کاری خودتان را بررسی کنید.
  • یک نقطه نظر مشخص برای خودتان داشته باشید
  • از محتوای تولید شده توسط دیگران بهره ببرید (در شرایطی که امکان این کار وجود دارد)
  • KPI خودتان را درک کنید
  • در تمام فرصت ها، سعی کنید شبکه سازی کنید
  • راه حل مناسب برای مشکلات ارائه کنید نه این که فقط نظر بدهید
  • هر چیزی را به چالش بکشید
  • اخبار مرتبط با زمینه کاری خودتان را دنبال کنید
پیشنهاد :  افزایش سریع فروش با پیگیری مشتریان

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو به کلیه فعالیت هایی که در زمینه بهینه سازی سایت و سئو باید انجام شود احاطه کافی داشته و از الگوریتم های موتورهای جستجوی برتر همچون گوگل، آگاهی کافی دارد تا بتواند با یک استراتژی موثر، صفحه وب منتخب برای عملیات سئو را بر طبق خواست خود در رتبه های بالاتر از رقبا قرار دهد.

مهارت هایی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد

تفکر انتقادی

باید بدانید هیچ دو برنامه‌ی سئویی، کاملا مشابه نتیجه نمی‌دهند! هر سایتی برنامه‌ی متفاوتی نیاز دارد؛عوامل بسیار زیادی بر رتبه سایت در نتایج جستجو موثرند و همین مسئله باعث تفاوت در نتیجه شده است.

بنابراین برای یک کارشناس سئو کاملا ضروری‌ست که بتواند مشکلات وب‌سایت‌ها را پیدا کند و علاوه بر درک موقعیت فعلی وب‌سایت، رقبا را نیز پیدا و بررسی کند. یک متخصص سئو باید تفکر انتقادی داشته باشد و بتواند تخمین درستی پیرامون کمپین‌های سئو داشته باشد.

به عبارتی یک مهارت کارشناس سئو این است که به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چرا چنین اتفاقی افتاده؟
  • چه چیزی خطاست و اشتباه؟
  • چه چیزی درست انجام شده؟
  • چطور می‌توان مشکلات را حل کرد؟

از آنجایی که سئو فرمول استاندارد و واضحی ندارد، نیاز است که تفکر انتقادی داشته باشید تا بتوانید از زاویه های مختلف مشکلات را بررسی کنید و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای به کار بگیرید .

قدرت اولویت بندی

اولویت‌بندی برای اجرای یک کمپین سئوی موفق، کاملا ضروری و مهم است. سئو و بهینه سازی سایت، مراحل زیاد و گسترده‌ای دارد و برای اینکه سایت به موفقیت برسد باید کارها درست و طبق برنامه ریزی جلو برود .

به عنوان مثال فرایند لینکسازی و دریافت بک لینک، نیازمند صبر و تلاش زیادی است  و برای موفقیت درآن باید دائما در حال تلاش باشید. بنابراین باید به درستی اولویت بندی کنید و بر اساس شرایط حاکم بر وب‌سایت خود و رقبا، مدت زمانی درست و کافی به این کار اختصاص دهید.

پیشنهاد :  9 دلیل برای شرکت در دوره mba

پس یاد بگیرید که هرکار چقدر مهم است ، چقدر ضرورت دارد و نسبت به سایر فعالیت‌ها دارای چه جایگاهی است.

قدرت تحلیل

تحلیل آمار و اطلاعات، ستون اصلی سئو محسوب می‌شود، درواقع در این بخش است که موفقیت یا شکست مشخص می‌شود. هر عملیاتی و هر کاری در کمپین سئو باید پیگیری و دقیق اندازه ‌گیری شود.

تحلیل کردن یکی از مهم‌ترین مهارت های یک کارشناس سئو به حساب می آید و باید داده‌های خام پردازش شوند و از هرکدام در جهت بهبود فرآیند بهینه سازی استفاده شود. 

برای این مهارت، باید کار با ابزارهای مختلف را یاد بگیرید، ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، ahrefs و …. معمولا گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول را همه از شما انتظار خواهند داشت !

تولید محتوا

محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئوست و کسب و کارها برای موفق شدن حتما باید تولید محتوا کنند. یکی از مهارت های مورد نیاز کارشناس سئو این است که دستی در نوشتن داشته باشد.

برای موفقیت در سئو باید از بازاریابی و تولید محتوا بسیار زیاد کمک بگیرید، بنابراین گاهی لازم است یک کارشناس سئو وارد عمل شود و سئوی محتواها را انجام دهید و حتی گاهی نیاز است یک محتوا را بنویسد! وظیفه اصلی متخصص سئو، تولید محتوا نیست، اما تجربه نشان داده که در بیشتر مواقع چنین مهارتی نیاز است.

توانایی تحقیق

تحقیق مهم‌ترین بخش سئوست، یک متخصص سئو باید هنر تحقیق کردن را بیاموزد و به درستی تحقیق کلمات کلیدی را پیش ببرد، پرسونا را درک کند و موضوعات مهم و پربازدید برای سایت را پیدا کند .

برای برنامه‌ریزی و انجام تحقیق کلمات کلیدی، باید از زاویه های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت به برنامه خود نگاه کنید، یک متخصص سئو به خوبی اهمیت عبارات کلیدی را می‌داند و می‌داند که باید کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید را پیدا کند. نباید از کلمات کلیدی غیرمرتبط، صرفا چون بازدید خوبی دارند، استفاده کنید با اینکار فقط به سایت خود آسیب خواهید زد.

قدرت تصمیم‌گیری

فرآیند سئو به شکلی‌ست که مدام در حال تغییر و تحول است و گاهی باید فورا تصمیم بگیرید و نمی‌توانید منتظر جلسه و مشورت با دیگران بمانید! جالب‌تر اینکه SEO هیچوقت یک فرآیند و جریان سازگار نیست، گوگل دائما الگوریتم‌هایش را دستخوش تغییر می‌کند و برای اینکه جا نمانید، باید شما نیز تغییر کنید.

پیشنهاد :  باید ها و نباید های راه اندازی کسب و کار

به همین دلیل از مهم‌ترین مهارت های موردنیاز برای سئو، قدرت تصمیم‌گیری است، یا به عبارتی قدرت تصمیم‌گیری سریع! برای اینکه بتوانید تصمیم خوبی بگیرید و به موقع عمل کنید، باید با روند گوگل و تغییرات آن آشنا باشید و خیلی سریع از این موضوع باخبر شوید.

آشنایی با تمام مفاهیم سئو

از موضوع اصلی غافل نشویم! سئو دنیایی بسیار بزرگ دارد و اگر می‌خواهید کارشناس سئو شوید باید تمام مفاهیم آن را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید.

از سئوی داخلی گرفته تا تکنیکال و سئوی خارجی، همه و همه را باید یاد بگیرید. روش‌های سئوی محتوا، بهبود سرعت سایت، استفاده از اسکیما مارکاپ، ایجاد نقشه سایت، لینکسازی داخلی و ایجاد بک لینک و …. همگی از مهارت های یک کارشناس سئو هستند.

درک موضوعات و مفاهیم بازاریابی

سئو یکی از استراتژی‌ها و بخش‌های بازاریابی دیجیتال است. پایه و اساس بازاریابی دیجیتال نیز مفاهیم مربوط به بازاریابی است! یعنی اول شما باید بازاریابی را به خوبی درک کنید و سپس آن را وارد حوزه دیجیتال کنید.

برای اینکه پروژه‌های سئو را موفق کنید و به پایان برسانید، باید اطلاعات خوب و جامعی در مورد بازاریابی و بازاریابی دیجیتال کسب کنید.

آشنایی با روش کار موتورهای جستجو

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، پس باید بدانید موتورهای جستجو چطور کار می‌کنند و چه می‌خواهند. بزرگترین موتور جستجو گوگل است و ما نیز بیشتر برای آن تلاش می‌کنیم.

گوگل الگوریتم‌های متنوعی دارد که هر کدام کار مخصوصی انجام می‌دهند، شما باید با نحوه کارکرد این الگوریتم‌ها آشنا شوید و در ادامه نیز همیشه پیگیر اخبار و تغییرات آنها باشید.

توانایی کار با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس

اگر متخصص سئو شوید، با پروژه‌ها و سایت‌های مختلفی سروکار خواهید داشت که هرکدام از یک سیستم استفاده می‌کنند. برخی سایت خود را به صورت شخصی کدنویسی کرده‌اند و از پایه همه چیز را طراحی نموده‌اند، اما برخی دیگر از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

یکی از مهارت های یک کارشناس سئو این است که در محیط وردپرس، جوملا، پلتفرم اختصاصی و … بتواند عملیات مربوط به سئو را انجام دهد. پس باید تا حدی کار با وردپرس که یکی از محبوب‌ترین CMSهاست را یاد بگیرید و در هر شرایطی، سئوی سایت را بهبود ببخشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • 10 چالش بزرگ شروع یک کسب‌وکار
    10 چالش بزرگ شروع یک کسب‌وکار

    110 بازدید

  • جانشین پروری چیست؟ (دلایل اهمیت و مراحل آن)
    جانشین پروری چیست؟ (دلایل اهمیت و مراحل آن)

    461 بازدید

  • بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)
    بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)

    505 بازدید

  • مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)
    مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)

    229 بازدید

  • عادات مدیران موفق
    21 عادت روزانه مدیران موفق (چک لیست موفقیت در کسب و کار)

    2.28k بازدید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • sikis izle گفت:
    12 نوامبر 2020 در 12:04 ب.ظ

    If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • مدیریت حقوق
    بسته آموزشی مدیریت حقوق
  • راه اندازی یک کسب و کار جدید ایده طرح تجاری شروع
    آموزش راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید (ایده، طرح تجاری، شروع)
  • آموزش خودباوری در شغل املاک
    آموزش خودباوری در حوزه املاک
  • مدرک کوچینگ و گردشگری
    دوره MBA کوچینگ | مدرک MBA کوچینگ
  • بسته سوالات MBA مراکز آموزشی
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت