09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

چالش های مدیران بازاریابی در سال 2022

6 ژوئن 2022
ارسال شده توسط سپهر رمارم
آموزش و اطلاعات
246 بازدید
چالش های مدیران بازاریابی در سال 2022

مدیر فروش و بازاریابی در شرکت‌ها و کارخانه‌ها مانند موتور شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستند و باید توان فروش را بالا ببرد. مدیران فروش شغلی بسیار پیچیده و دشوار دارند و باید آموزش‌های حرفه‌ای را در این زمینه دیده باشند. یک مدیر فروش باید مدیریت تیم حرفه‌ای را به عهده بگیرد. در حقیقت اداره‌ی فروش محصولات یک شرکت یا کارخانه وظیفه‌ی یک مدیر فروش است. در طی انجام فرآیند فروش چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد که فروش را ممکن است به تعویق بیندازد. این چالش‌ها کدام اند؟ در این مطلب به بررسی چالش های یک مدیر بازاریابی و فروش پرداخته ایم . با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

چالش های مدیران بازاریابی

کیفیت و بودجه تبلیغات

کیفیت و بودجه تبلیغات

بودجه خود را در چه رابطه‌ای مورداستفاده قرار می‌دهید؟ آیا آن را برای شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنید؟ یا شبکه‌های رادیویی؟ یا آنلاین یا اصلاً برای یک رسانه دیگر؟ اختصاص بودجه یکی از چالش های شغلی برای مدیران بازاریابی از روز اول کار و فعالیت به‌حساب می‌آید .امروزه رسانه‌های مختلفی وجود دارد که در هر یک شدت و کیفیت تبلیغات پخش‌شده کاملاً متفاوت است. که باعث شده است موضوع تبلیغات و مدیریت آن به یک چالش بسیار مهم و اساسی برای مدیران بازاریابی شده است. اگر پیام و تبلیغات درستی انتخاب کنید ولی رسانه مناسبی برای پوشش آن را انتخاب نکنید،احتمال دیده نشدن تبلیغات شما بسیار زیاد است .

ایجاد تمایز در بین رقبا

چالش دوم ایجاد تمایز است. یک مشتری اغلب در فاصله زمانی چند دقیقه ای ، 10 الی 15 مورد تبلیغ ، مختلف را مشاهده می‌کند. اگر طول مدت‌زمان این تبلیغات بیشتر باشد، بازهم می‌بایست در این فاصله زمانی 2 یا 3 تبلیغ را مشاهده کند. بنابراین شما به‌عنوان یک مدیر بازاریابی چگونه باعث ایجاد تمایز خودتان از دیگر برندهای تبلیغاتی می‌شوید؟ پیامی که یک چنین تبلیغی در چنین شرایطی باید به مخاطب انتقال دهد، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ و البته توجه باشید که این تبلیغ باید آن‌قدر مؤثر باشد که از هیاهوی تبلیغاتی به‌ راحتی عبور کند و وارد ذهن شلوغ مشتری شود. بنابراین، ایجاد تمایز یکی دیگر از چالش‌های بسیار مهم برای مدیران بازاریابی به‌حساب می‌آید.

پیشنهاد :  انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

یادآوری برند

فرض کنید شما پیام و تبلیغات مناسب را انتخاب کرده‌اید. از طریق کانال‌های مناسب این پیام را تبلیغ کرده‌اید. اما حالا در رابطه با یادآوری و به خاطر سپاری برند توسط مشتری چه‌کاری انجام می‌دهید؟ برای یادآوری برند در ذهن مشتری چه میزان بودجه اختصاص می‌دهید؟

یک تاکتیک خوب و موفق در این زمینه استفاده از تاکتیک مورداستفاده توسط برند Vodafone است که همیشه یک تبلیغ 15 تا 20 ثانیه‌ای دارد که برای افزایش اثرگذاری و به یادآوری برند می‌تواند در هرزمانی از آن استفاده کند. همچنین در این رابطه برند اینتل هم از یک نوای به‌یادماندنی در تبلیغات خود استفاده می‌کند که موجب یادآوری این برند تنها در طی چند ثانیه می‌شود.

جایگاه سازی

یکی دیگر از چالش های یک مدیر بازاریابی به دست آوردن جایگاه مناسب برای برند است، البته، جایگاه سازی امروزه تبدیل به یک فعالیت مهم و جامع شده است. شرکت همانند هواوی و یا اپل همواره باید توجه داشته و مطمئن شود که تمام بخش‌های و دپارتمان‌های آن (شامل فروش، خدمات و …) از آمادگی لازم برای به دست آوردن جایگاه مناسب در ذهن مشتری برخوردار است.

برند همواره باید برند شماره یک در ذهن مشتریان باشد یا حداقل اینکه جایگاه دوم یا سوم را کسب نماید. اگر رتبه‌ای پایین‌تر از این موضوع را به دست آورد، به‌طور مستقیم بر میزان فروش محصول موردنظر تأثیرگذاری خواهد بود. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که جایگاه‌یابی به‌هیچ‌وجه نباید چالشی کوچک یا ساده‌ای در نظر گرفته شود.

ماندن در صحنه رقابت بازار

ماندن در صحنه رقابت بازار

امروزه با افزایش تعداد و تولید محصول‌های مشابه در بازار، رقابت نسبت به گذشته سخت تر شده است. ممکن است محصول شما در بازه‌ای از زمان فروش خوبی در بازار داشته باشد. اما با معرفی محصولی جدید از  شرکت‌های رقیب، خریداران محصول شما، کاهش یابند. با توجه به آن‌که عصر امروز، عصر دیجیتال است و بسیاری از افراد نیاز خود را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند. باید در این فضا فعالیت خود را شروع کنید حتی اگر هیچ اطلاعاتی درباره‌ی سایت و… ندارید می‌توانید وارد سایت‌هایی شوید که این فضا را برای شما فراهم آورده‌اند و به معرفی محصول خود بپردازید و فروش آنلاین خود را فعال کنید.

پیشنهاد :  دوره MBA چه تفاوتی با DBA دارد؟ (5 فرق اساسی )

انجام سریع و دقیق پیش‌فاکتور و فاکتور

یکی از کارهایی که مدیر فروش باید انجام دهد ، صدور پیش‌فاکتور و فاکتور برای مشتری‌ها برای محصولات مختلف است. گاهی ممکن است تعداد زیادی از مشتری‌های این درخواست را در یک روز کاری داشته باشند. صدور پیش‌فاکتور و فاکتور به‌ویژه در شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ امری وقت‌گیر است. یک مدیر فروش مجبور است زمان زیادی از روز را برای این کار بگذارد و وقت خود را صرف پرکردن گزارش‌ها، وارد کردن اطلاعات و به‌روزرسانی برگه‌های اداری کند. در نتیجه زمان بسیار کمی را برای فروش واقعی خواهند داشت. حتی در این میان به دلیل حجم بالای کار ممکن است کارهای تکراری نیز انجام شود. معمولاً مدیران فروش برای کاهش حجم کاری و نظم بخشیدن به آن کارمندی به‌عنوان پشتیبان فروش استخدام می‌کنند تا این وظایف را به عهده گرفته و انجام دهد.

جذب سریع مشتری

زمانی که مشتری با مدیر فروش تماس می‌گیرد و درخواست پیش‌فاکتور می‌کند باید مدیر فروش به‌سرعت پاسخگو باشد وگرنه مشتری به کارخانه یا شرکت دیگری مراجعه می‌کنند. پس سرعت در کار نقش مهمی در فروش دارد.به یاد داشته باشید به‌روز بودن و استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز همواره کمک‌کننده هستند.

 

چالش‌هایی که در بالا به‌عنوان وظایف خطیر یک مدیر بازاریابی به آن‌ها اشاره شد، به‌گونه‌ای هستند که هر یک خودشان شامل 100 تصمیم و رد یا قبول کردن 100 گزینه مختلف می‌شوند و البته در این موقعیت است که بازهم در پس ذهن فرد همیشه شک و شبهه‌ای باقی می‌ماند که مثلاً اگر آن گزینه را انتخاب کرده بودم چه نتیجه‌ای کسب می‌کردم؟ اگر پیام بازاریابی دیگری را انتقال می‌دادم، چه اتفاقی می‌افتاد؟ این خود دلیل اصلی از بین رفتن و از هم پاشیدن بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی و برنامه‌ریزی در دوره فعلی است. چراکه هر یک از شرکت‌ها تا جای ممکن نیاز به ذهن‌های باز و روشن برای کار و فعالیت بر روی موضوعات مختلف رادارند و این تعداد افراد خود بستگی به بودجه و توان شرکت‌ها و برندها دارد.

پیشنهاد :  تمرکز زدایی ( اهمیت تمرکز داشتن )

در این مقاله به بررسی چالش های مدیران بازاریابی و فروش پرداختیم . اگر شما نیز چالش دیگری را میشناسید در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • DBA
    چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟

    4 بازدید

  • اسکایپ
    نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها

    19 بازدید

  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    18 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    12 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    23 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب ایجاد انگیزه در کارکنان
  • بسته سوالات MBA مراکز آموزشی
  • بازاریابی خودکار
    دوره چگونه بازاریابی را خودکار کنیم
  • بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
    بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مدرک MBA هتلداری
    دوره MBA هتلداری | مدرک MBA هتلداری
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت