09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

7 راهکار برای نهایی سازی فروش

14 مهر 1403
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مدیریت کسب و کار ، مقالات حوزه فروش
2.92k بازدید
7 راهکار برای نهایی سازی فروش

تا به حال احساس کرده‌اید که همه چیز برای انجام یک فروش مهیاست اما، در لحظه آخر مشتری تصمیم به خرید نمی‌گیرد یا به تعویق می اندازد؟

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
تا به حال احساس کرده‌اید که همه چیز برای انجام یک فروش مهیاست اما، در لحظه آخر مشتری تصمیم به خرید نمی‌گیرد یا به تعویق می اندازد؟
منظور از نهایی کردن فروش چیست؟
1. با مشتری دوست شوید
2. نیاز های دقیق مشتری را بشناسید
3. پیشنهاد جذاب و متناسب ارائه بدهید
4. ابهامات و نگرانی‌های مشتری را رفع کنید
5. حس فوریت را در مشتری ایجاد کنید
6. از تکنیک‌های نهایی سازی فروش استفاده کنید
7. پیگیری پس از فروش داشته باشید
کلام آخر

شما تنها نیستید. بسیاری از فروشندگان با این چالش روبرو هستند. با استفاده 7 راهکار برای نهایی سازی فروش که در این مقاله جامع و کاربردی به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید و به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شوید. از ایجاد ارتباط قوی با مشتری تا شناخت دقیق نیازهای او و ارائه پیشنهادات جذاب.

منظور از نهایی کردن فروش چیست؟

نهایی کردن فروش به زبان ساده یعنی گرفتن پاسخ مثبت و قطعی از مشتری برای خرید محصول یا خدماتی که به او پیشنهاد داده‌ای. این یعنی تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری واقعی که در آن موفق می‌شوید مشتری را متقاعد کنید تا تصمیم به خرید بگیرد.

چرا نهایی کردن فروش مهم است؟ چون اول از همه به خودتان برای فروش های بعدی اعتماد به نفس بیشتر و انگیزه می دهد.نهایی شدن فروش نشان می‌دهد که تمام تلاش‌هایی که برای جذب مشتری و ایجاد علاقه در او انجام داده‌ای، نتیجه‌بخش بوده است. و هر مشتری راضی، یک تبلیغ کننده برای برند شما است.در ادامه 7 راهکار برای نهایی سازی فروش به شما پیشنهاد میدهیم:

پیشنهاد :  12 اشتباهی که کسب و کار شما را نابود می کند!

نهایی کردن فروش

1. با مشتری دوست شوید

ایجاد یک ارتباط قوی و صمیمانه با مشتری، اولین و مهم‌ترین قدم از روش های نهایی سازی فروش است. زمانی که مشتری احساس کند که شما به او اهمیت می‌دهید و به دنبال بهترین راه حل برای او هستید، احتمال اینکه به شما اعتماد کند و با شما معامله کند بسیار بیشتر خواهد بود.

فعالانه گوش بدهید: به جای اینکه فقط صحبت کنید، به حرف‌های مشتری به دقت گوش بدهید. سعی کنید از زاویه دید او به موضوع نگاه کنید و نیازهای واقعی او را شناسایی کنید.
سوالات باز بپرسید: سوالاتی بپرسید که مشتری را به صحبت کردن و توضیح بیشتر تشویق کند و کلمات ممنوعه در فروش را به کار نبرید.
ارتباط صمیمانه با مشتری برقرار کنید: از نام مشتری استفاده کنید، به علایق و تجربیات او اشاره کنید و نشان دهید که شما به او به عنوان یک فرد خاص اهمیت می‌دهید.
 اعتماد ایجاد کنید: به مشتری اطمینان دهید که شما بهترین راه حل را برای او دارید. از تجربیات خوب مشتریان قبلی برای جلب اعتمادشان استفاده کنید.

2. نیاز های دقیق مشتری را بشناسید

برای اینکه بتوانید یک پیشنهاد جذاب با نیازهای مشتری ارائه دهید، باید به طور کامل نیازها و خواسته‌های او را بشناسید.قبل از ملاقات با مشتری، در مورد کسب‌وکار و صنعت او تحقیق کنید. این به شما کمک می‌کند تا سوالات بهتری بپرسید و ارتباط بهتری برقرار کنید.سوالاتی بپرسید که به شما کمک کند، تا به نیازهای مشتری پی ببرید.از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای تعاملات و پیگیری استفاده کنید.

3. پیشنهاد جذاب و متناسب ارائه بدهید

پیشنهاد شما به مشتری باید به اندازه‌ای جذاب باشد که او را به خرید ترغیب کند و در عین حال متناسب با نیازها و بودجه مشتری باشد.
به مزایای محصول خود اشاره کنید و بگویید چه مشکلاتی را حل می کند.
از اصطلاحات فنی و پیچیده استفاده نکنید و به زبانی ساده برای مشتری توضیح بدهید.
گارانتی و ضمانت به مشتری ارائه دهید.

پیشنهاد :  معرفی رشته مدیریت کسب و کار و مزایای آن

4. ابهامات و نگرانی‌های مشتری را رفع کنید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مشتریان از ادامه خرید منصرف می‌شوند، وجود ابهامات و نگرانی‌هایی است که به طور کامل برطرف نشده‌. به همین دلیل، رفع این ابهامات و نگرانی‌ها به صورت شفاف و کامل، نقش بسیار مهمی در نهایی کردن فروش دارد. بنابراین:

به آنها پاسخ صریح و شفاف بدهید و از عبارات کلیشه ای استفاده نکنید.
به مشتری اطمینان بدید که در کنار او هستید تا تصمیم بگیرد.
برای هر نگرانی، یک یا چند راه حل پیشنهاد بدهید.

رفع ابهامات مشتری

5. حس فوریت را در مشتری ایجاد کنید

فرض کنید به شما بگویند که یک تخفیف ویژه فقط تا پایان امروز معتبر است. چه احساسی پیدا می‌کنید؟ احتمالا احساس می‌کنید که باید سریع‌تر تصمیم بگیرید و از دست دادن این فرصت را نمی‌خواهید. این دقیقاً همان چیزی است که ما به آن “ایجاد حس فوریت” می‌گوییم.اینجوری مشتری فرصت کمتری برای تردید و مقایسه با گزینه‌های دیگر پیدا می‌کند. و سریع تصمیم می گیرد.میتوانید بگویید: تعداد محصولات یا خدمات محدود هست و بزودی تموم می شود. یا در آینده قیمت ها افزایش پیدا میکند. البته از ایجاد این حس به صورت کاذب خودداری کنید.

6. از تکنیک‌های نهایی سازی فروش استفاده کنید

تمام مزایای محصول یا خدمت را به طور خلاصه برای مشتری تکرار کنید.
به زبان بدن مشتری توجه کنید.
صبر و حوصله داشته باشید، برخی از مشتریان به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز دارند.
به مشتری فشار نیاورید، فشار آوردن به مشتری ممکن است او را از خرید منصرف کند.
به مشتری، چندین گزینه با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف ارائه دهید.
تفاوت‌های بین هر گزینه را توضیح دهید تا مشتری بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد.
انعطاف‌پذیر باشید، آماده باشید تا پیشنهاد خود را بر اساس نیازهای مشتری تغییر دهید.

پیشنهاد :  آیا دوره MBA برای من مناسب است؟

7. پیگیری پس از فروش داشته باشید

پیگیری پس از فروش، یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند فروش است که اغلب به آن توجه نمی کنند.قدردانی کردن از مشتری، باعث می‌شود او احساس ارزشمندی کند و تمایل بیشتری به همکاری‌های بعدی داشته باشد. با ارسال یک ایمیل، تماس کوتاه یا هدیه کوچک میتوانید از مشتری قدردانی کنید.
همچنین با پرسیدن نظر مشتری مانند نظرسنجی در مورد تجربه خرید، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و آن را بهبود دهید.

کلام آخر

فروش، فقط یک معامله ساده نیست؛ یک رابطه ست. برای اینکه بتوانید در این رابطه موفق باشید، باید مشتری را خوب بشناسید، نیازهایش را بفهمید و بتوانید به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کنید.در این مقاله 7 راهکار برای نهایی سازی فروش را آموختید اینکه با مشتری دوست شوید، به سوالات او جواب دهید و اطمینان خاطر بدهید، محصولتان را خوب معرفی کنید، با تکنیک های فروش به درستی مذاکره کنید و در نهایت فروش خود را نهایی کنید. به یاد داشته باشید که هر فروش، یک فرصت برای ایجاد یک رابطه ارزشمند است. همانطور که براین تریسی گفته است: “فروشندگان موفق، مشکلات را به فرصت تبدیل می‌کنند.”

     می‌خواهید فروش‌های بزرگ را ببندید ؟ شرکت در دوره های مدیریت بین المللی، کلید نهایی فروش‌های بزرگ شماست.

دوره mba فروش
                                اینجا کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.83k بازدید

  • رهبری در فروش چیست
    رهبری در فروش چیست؟

    4.73k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.27k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.63k بازدید

  • چگونه با مشتری ناراضی برحورد کنیم؟
    چگونه با مشتری ناراضی برخورد کنیم؟

    416 بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.15k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره MBA اجرایی
    دوره MBA اجرایی | مدرک MBA اجرایی
  • رشته مدیریت تجارت
    دوره MBA تجاری و برند سازی| مدرک MBA تجاری و برند سازی
  • تکنیک های مهندسی اجتماعی
    آموزش مهندسی اجتماعی و راه‌های حفاظت در برابر آن در سازمان‌ها
  • بسته سوالاتMBAمدیریت نفت
  • مدیریت مهمانداری هواپیما
    بسته آموزشی مدیریت مهمانداری هواپیما
آخرین مقالات
  • ترجمه ناجیت چیست؟ تاثیر آن در روند مهاجرت
  • چگونه در بازار هنر جای خود را پیدا کنیم؟ رازهای دیده شدن هنرمندان
  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟
  • هوش مصنوعی و آینده کسب و کارها
  • چگونه زمان‌بندی پروژه را مدیریت کنیم؟ (راهنمای کامل + ابزارها)

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت