09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

تاثیر طراحی کسب و کار بر درآمد بیشتر

17 اردیبهشت 1403
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
5.03k بازدید
طراحی مدل کسب و کار

طراحی مدل کسب و کار فرآیند پیچیده ای دارد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تحلیل بازار و ارتباط صحیح با مشتریان است. این مراحل اولیه به شما کمک می کند تا یک نگاه کلی از مدل کسب و کار خود پیدا کنید و متوجه تاثیر شگفت انگیز طراحی کسب و کار بر درآمد بیشتر و توسعه آن شوید.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
ساده ترین روش برای طراحی مدل کسب و کار
استراتژی کسب و کار
بیزینس مدل

ساده ترین روش برای طراحی مدل کسب و کار

این روش ها یک فرآیند پویاست و ممکن است نیاز به تغییرات و بهبودهای مکرر داشته باشد. در ادامه به روشی ساده اشاره می شود:

  1. تعریف مسئله: شناسایی نیاز اساسی مشتری یا مسئله اولین اقدام برای طراحی است و با رفع یک نیاز واقعی شروع می شود.
  2. تعریف راه‌حل: بعد از شناسایی مسئله، باید به دنبال راه حل مناسب برای آن بود. راه‌حل می‌تواند شامل ارائه محصول یا خدمات جدید، بهبود فرایندهای موجود یا حل مشکلات مشتریان باشد.
  3. تعریف محصول یا خدمات: باید تعریف دقیق از محصول یا خدمات قابل ارائه به وضوح بیان گردد که چه نیازهایی را برطرف می کنید و چه ارزش افزوده ای را ارائه می دهید.
  4. شناسایی بازار هدف: مشتریان مورد نظر و بازار هدف را تعیین کنید. باید بدانید چه کسانی به محصول یا خدمات شما نیاز دارند و چگونه می‌توانید آن‌ها را به خود جذب کنید.
  5. تعیین منابع و هزینه‌ها: منابع مالی، انسانی، فنی و موارد لازم برای تولید و ارائه محصول یا خدمات خود را بررسی کنید. هزینه‌های مختلف مرتبط با فعالیت کار خود را مشخص کنید.
  6. تعیین رقبا و مزیت های رقابتی: رقبا و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید. باید با برجسته کردن تفاوت‌های خود با رقبا در بازار رقابت کنید.
  7. تعیین مدل درآمد: روش‌های درآمدزایی از محصول یا خدمات خود را تعیین کنید. قیمت‌گذاری، فروش مستقیم، اشتراک‌گذاری درآمد از این قبیل موارد است.
پیشنهاد :  وظایف مدیر اجرایی چیه؟

با دنبال کردن این مراحل و آگاهی به تکنیک های طراحی مدل کسب و کار، می‌توانید یک مدل قابل اجرا و پرکاربرد طراحی کنید. به یاد داشته باشید که همواره باید بازخوردهای مشتریان و شرکای خود را در نظر بگیرید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

استراتژی کسب و کار

استراتژی کسب و کار، نقشه راهبردی برای رسیدن به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت است که شامل تعیین هدف‌ها، شناسایی منابع، تعیین روش‌ها و ابزارهای لازم برای دستیابی به این هدف‌ها، تحلیل محیط داخلی و خارجی ، شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات، و تعیین رویکردها و راهبردهای مناسب برای بهبود عملکرد و رشد تعریف شده است.
اجرا و طراحی یک استراتژی کسب و کار نیازمند تحلیل دقیق بازار، رقبا، محصولات، مشتریان و منابع است. موفقیت و پایداری نیازمند پایبند ماندن به استراتژی انتخاب شده در خصوص تغییرات لازم است.

برخی از استراتژی‌های معروف عبارتند از:

  • استراتژی تمرکز

بر یک بازار خاص یا یک گروه مشتری خاص تمرکز دارد.

  • استراتژی رهبری هزینه

به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی تولید منجر می شود.

  • استراتژی تمایز

سعی در ارائه محصولات یا خدمات منحصر به فرد با ارزش افزوده بالا دارد.

  • استراتژی گسترش بازار

به گسترش بازار و فروش محصولات خود به مناطق جدید متمرکز می‌شود.

  • استراتژی همکاری

با سایر شرکت‌ها یا سازمان‌ها همکاری می‌کند تا بهبود عملکرد و رشد خود را تسهیل کند.

بیزینس مدل

بیزینس مدل برای توصیف جامع از چگونگی عملکرد و توسعه استفاده می شود. به تعاملات، ارتباطات، شناخت و تحلیل عوامل مختلفی مانند مشتریان، رقبا، شرکای تجاری، تأمین‌کنندگان و دولت اشاره می کند.به شما کمک می‌کند تا به نحو احسن و با دقت بالا، فرصت‌ها و چالش‌های مدل کسب و کار خود را شناسایی کنید و استراتژی‌های مناسب برای بهبود عملکرد و رشد کسب و کارتان اتخاذ کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا به صورت جامع و همگانی به تحلیل محیط کسب و کار خود بپردازید و بهترین تصمیمات را بگیرید و با بررسی این عوامل و ارتباطات بین آن‌ها، شما می‌توانید بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای توسعه مدل کسب و کار خود پیدا کنید.

پیشنهاد :  طراحی مدل کسب و کار صفر تا صد

بیزینس مدل به صورت گسترده‌ اطلاعات مربوط به نحوه تولید ارزش، تبادل آن و به دست آوردن درآمد را در قالب یک ساختار منطقی و سازمان‌یافته نمایش می‌دهد. دوره مدیریت تخصصی MBA برای منحصر به فرد کردن این ارزش افزوده برای مشتریان و سازمان می باشد. برای آموزش اصولی این دوره روی عکس زیر کلیک کنید.

برخی از انواع بیزینس مدل‌ها عبارتند از:

  • محصول

محصولات یا خدمات خاص تولید و عرضه می شود.

  • پلتفرم

با ساختن یک پلتفرم بین مشتریان و خدمات ارتباط ایجاد می کند.

  • اشتراکی

مشتریان به صورت ماهیانه یا سالانه برای استفاده از خدمات یا محصولات هزینه پرداخت می‌کنند.

  • تجارت الکترونیک

فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.

  • تبلیغاتی

شرکت‌ها از تبلیغات برای درآمدزایی استفاده می‌کنند و شرکت‌ها یا فرد‌ها اجازه می‌دهند تبلیغات خود را در وب‌سایت یا برنامه‌های خود قرار دهند.

  • فروشگاه آنلاین

شرکت‌ها محصولات خود را از طریق فروشگاه آنلاین به مشتریان عرضه می‌کنند.

  • فرانچایز

شرکت به دیگران اجازه می دهند که تحت نام تجاری خود فعالیت کنند.

  • خدمات حمایتی

شرکت‌ها خدمات حمایتی یا مشاوره‌ای را به شرکت‌ها یا فرد‌ها ارائه می‌دهند.

 

تاثیر طراحی کسب و کار بر درآمد بیشتر با استفاده از بیزینس مدل مناسب افزایش می یابد. به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار، شناخت دقیق اجزای بیزینس مدل و توانایی تطبیق آن با نیازهای بازار و رقبا، از جمله عوامل کلیدی برای رشد و توسعه پایدار کسب و کار شماست. شما می توانید بسته به نوع فعالیت، بازار هدف و منابع موجود هر شرکت از یک یا ترکیبی از این مدل های کسب و کار استفاده کنید.

پیشنهاد :  پولساز ترین گرایش مدیریت

 

 

جدول بوم مدل کسب و کار پایین را با توجه به جدول بالا کامل کنید.

 

 

 

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.96k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.4k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.78k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.37k بازدید

  • ارتباط موثر در سازمان
    بهبود ارتباط موثر در سازمان

    7.88k بازدید

  • هزینه دوره mba در ایران و موسسات برتر چگونه است؟
    هزینه دوره mba در ایران و موسسات برتر چگونه است؟

    737 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب واردات و صادرات
    کتاب واردات و صادرات
  • مدیریت بحران
    مدیریت بحران
  • دوره mba تجارت بین الملل
    دوره MBA مدیریت تجارت بین الملل | مدرک MBA مدیریت تجارت بین الملل
  • بسته آموزش مشاوره املاک
    بسته آموزشی مدیریت املاک
  • دوره مدیریت برنامه نویسی | مدرک MBA مدیریت برنامه نویسی
    دوره مدیریت برنامه نویسی | مدرک MBA مدیریت برنامه نویسی
آخرین مقالات
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک
  • آموزش صفر تا صد ترخیص کالا

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت