09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

هویت برند چیست؟

4 آذر 1404
ارسال شده توسط
مدیریت برند و برندینگ
26 بازدید
هویت برند چیست

تا به حال شده با شنیدن یک اهنگ ناخوداگاه به یاد یک برند یا شرکت بیافتید؟ و یا با دیدن لوگوی یک شرکت بدون خواندن نامش سریعا آن را بشناسید این قدرت هویت برند است. همان چیزی که فراتر از یک لوگو و شعار تبلیغاتی، در ذهن و قلب مشتریان خانه میکند. اما هویت برند دقیقاً چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت و مدیریت کرد؟ در این مقاله، به شکلی کاربردی به کشف این مفهوم می‌پردازیم.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
هویت برند چیست؟
انواع هویت برند
هویت فردگر
هویت شرکتی
هویت محصول-محور
هویت نمادین
هویت مبتنی بر ارزش‌ها
قلب اصلی هویت برند چیست؟
چگونه هویت برند بسازیم؟
مرحله ۱: شخصیت برند خود را تعریف کنید.
مرحله ۲: مخاطب هدف خود را بشناسید.
مرحله ۳: یک هویت بصری ساده و متمایز ایجاد کنید.
مرحله ۴: یک داستان برند جذاب بسازید.
مرحله ۵: لحن صدای هماهنگ ایجاد کنید.
مرحله ۶: صادق و شفاف باشید.
مرحله ۷: ثبات کلید اصلی است.
در پایان

هویت برند چیست؟

هویت برند مجموعه‌ای از ابزارها یا عناصری است که توسط یک شرکت برای ایجاد تصویر برند استفاده می‌شود. تصویر برند، برداشت مشتریان از برند است که شامل تداعی‌های مختلف مرتبط با آن و خاطرات مربوط به تعامل با آن می‌باشد. برای درک هویت برند، فکر کردن به این که هویت یک فرد شامل چه چیزهایی می‌شود، میتواند مفید باشد. افراد ترکیبی ازعناصری مانند نام، شخصیت، ارزش‌ها، باورها، داستان و فیزیک بدنی هستند. هویت برند نیز به همین شکل عمل میکند.

انواع هویت برند

هویت فردگر

این نوع هویت، برند را شبیه به یک انسان با شخصیت مستقل نشان می‌دهد. برندهایی با این هویت، بر ارزش‌هایی مانند استقلال، خلاقیت و خوداصالتی تأکید می‌کنند. مخاطبان این برندها معمولاً افرادی هستند که می‌خواهند خودشان باشند و متفاوت از دیگران دیده شوند.

هویت شرکتی

این هویت بر روی ویژگی‌هایی مانند حرفه‌ای بودن، قابلیت اطمینان و تخصص تمرکز دارد. برندهایی با این هویت، خود را به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مطمئن و بی‌خطر معرفی می‌کنند و برای جلب اعتماد مشتریان تلاش می‌کنند.

هویت محصول-محور

در این نوع هویت، تمام تمرکز برند بر روی کیفیت، نوآوری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول است. این برندها خود را با محصولاتشان تعریف می‌کنند و اغلب برتری تکنولوژیکی یا عملکردی خود را به رخ می‌کشند.

هویت نمادین

این هویت از طریق نمادها، لوگوها و تصاویر قدرتمند و به‌راحتی قابل تشخیص ساخته می‌شود. هدف این است که برند در ذهن مشتری حک شود و با دیدن یک نماد یا شنیدن یک شعار، بلافاصله به یاد آن بیفتد.

پیشنهاد :  چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟

هویت مبتنی بر ارزش‌ها

این هویت حول یک مأموریت، آرمان یا ارزش اخلاقی خاص می‌چرخد. برندهایی با این هویت، به دنبال ایجاد یک ارتباط عاطفی عمیق با مشتریانی هستند که به همان ارزش‌ها باور دارند.

قلب اصلی هویت برند چیست؟

قلب اصلی هویت برند همان چیزی است که یک برند را زنده و احساسی می‌کند و آن را از یک نام یا لوگوی ساده به یک موجودیت متمایز تبدیل می‌کند. به عبارتی دیگر، هدف وجودی ان برند و ارزش های بنیادین ان است.
این قلب سه بخش مهم دارد که عبارت است از هدف وجودی، ارزش های بنیادین و چشم انداز ها که به انها خواهیم پرداخت.

هدف وجودی (Purpose)

این بخش، عمیق‌ترین دلیل وجود برند شماست.
هدف وجودی به این سوال پاسخ می‌دهد: دنیا با وجود برند ما چه چیزی به دست می‌آورد که بدون آن از دست می‌داد؟
این هدف فراتر از سودآوری مالی است و به یک “دلیل معنوی” برای بودن تبدیل می‌شود.

ارزش‌های بنیادین (Core Values)

اینها اصولی هستند که هرگز نباید نقض شوند.
ارزش‌های بنیادین مانند “قطب‌نمای اخلاقی” برند عمل می‌کنند.
این ارزش‌ها باید در همه تصمیم‌ها، از استخدام کارکنان تا تولید محصول، نقش راهنما را داشته باشند.
معمولاً بین ۳ تا ۵ ارزش اصلی برای یک برند تعریف می‌شود.

چشم‌انداز (Vision)

این بخش، آرمان شهری است که برند می‌خواهد در آینده بسازد.
چشم‌انداز به این سوال پاسخ می‌دهد: “می‌خواهیم در آینده به کجا برسیم؟”
باید بلند پروازانه و الهام بخش باشد.
چشم‌انداز نقطه‌ای در افق است که همه تلاش‌ها را هدایت می‌کند.

اجزای هویت برند

چگونه هویت برند بسازیم؟

مرحله ۱: شخصیت برند خود را تعریف کنید.

برای ایجاد یک طراحی هویت برند جذاب، ابتدا باید شخصیتی را که می‌خواهید برندتان تجسم کند، تعیین کنید. به ارزش‌های اصلی، ویژگی‌های شخصیتی و ویژگی‌هایی که برند شما را تعریف می‌کنند، فکر کنید .آیا به دنبال لحنی سرگرم‌کننده و شوخ هستید یا لحنی جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر؟ شناخت شخصیت برندتان به شما کمک می‌کند تا در تمام تلاش‌های ارتباطی خود، ثبات را حفظ کنید. ارزش‌های اصلی برند خود را تعیین کنید. با شناسایی ارزش‌های اصلی که برند شما را هدایت می‌کنند، شروع کنید. در نظر بگیرید که هویت برند چیست و برند شما نمایانگر چه اصول و باورهایی است. ارزش‌های اصلی، چارچوبی راهنما برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند و به شکل‌گیری شخصیت و رفتار برند شما کمک می‌کنند.

پیشنهاد :  برندینگ و فرانچایز؛ سرمایه‌گذاری هوشمند برای آینده‌ای ثروت‌ساز

مرحله ۲: مخاطب هدف خود را بشناسید.

تحقیقات بازار برای درک مخاطبان هدف شما بسیار مهم است. این شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد مشتریان بالقوه، ترجیحات و رفتارهای آنها می‌شود. همچنین می‌توانید در مورد انگیزه‌ها و انواع شخصیت آنها اطلاعات کسب کنید. از نظرسنجی‌ها، گروه‌های کانونی، تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی و بازخورد مشتری برای جمع‌آوری بینش‌های ارزشمند استفاده کنید.

مرحله ۳: یک هویت بصری ساده و متمایز ایجاد کنید.

عناصر بصری نقش حیاتی در ایجاد هویت به یاد ماندنی برند دارند، بنابراین با طراحی یک لوگوی منحصر به فرد و همه کاره که منعکس کننده شخصیت برند شما باشد، شروع کنید. لوگوی شما باید به یاد ماندنی، مقیاس‌پذیر و به راحتی قابل تشخیص باشد. همانطور که تحقیقات به ما می‌گوید، مصرف‌کنندگان بیشتر احتمال دارد لوگویی را که می‌شناسند با ویژگی‌های مثبت، یعنی قابل اعتماد، محترم، قابل اعتماد و ممتاز، توصیف کنند. در کنار لوگوی خود، یک پالت رنگ(قدرت رنگ ها در برندینگ را دست کم نگیرید)، تایپوگرافی و تصویری را با دقت انتخاب کنید که با شخصیت برند شما همسو باشد. ثبات در تمام عناصر بصری به ایجاد یک هویت بصری منسجم و قابل تشخیص کمک می‌کند.

مرحله ۴: یک داستان برند جذاب بسازید.

هر برند موفقی داستانی دارد که با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند. به اشتراک گذاشتن داستان برند شما می‌تواند ارتباطی واقعی ایجاد کند و احساسات را در مشتریان شما برانگیزد، که به نوبه خود می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از مزایا شود، مانند:

  • بهبود تعامل مخاطبان
  • به یاد ماندنی‌تر کردن برند شما
  • افزایش آگاهی از برند
  • متمایز کردن برند شما از رقبا
  • افزایش حاشیه فروش و درآمد

به چگونگی پیدایش برندتان، ماموریتش و مشکلی که حل می‌کند فکر کنید. با ترکیب این عناصر در داستان‌سرایی‌تان، می‌توانید حس وفاداری و اعتماد را در میان مشتریانتان پرورش دهید.

مرحله ۵: لحن صدای هماهنگ ایجاد کنید.

لحن صدای برند شما فراتر از محتوای نوشتاری است. این لحن، شخصیت برند شما را نشان می‌دهد و بر نحوه ارتباط برند شما در کانال‌های مختلف تأثیر می‌گذارد. مشخص کنید که چه سبک و زبانی به بهترین وجه با شخصیت برند شما مطابقت دارد. آیا به دنبال لحنی دوستانه و محاوره‌ای هستید یا لحنی رسمی و معتبر؟ حفظ ثبات در لحن صدای شما، یک تجربه برند منسجم را در تمام نقاط تماس ایجاد می‌کند.

پیشنهاد :  روش های ارزش گذاری برند

مرحله ۶: صادق و شفاف باشید.

در دنیای امروز، اصالت و شفافیت عناصر کلیدی در ایجاد اعتماد با مخاطبان شما هستند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که شفافیت در ارتباطات برند اصلی در مورد تولید و هزینه، درک مصرف‌کنندگان از شفافیت و اصالت برند را افزایش می‌دهد. چنین اثرات مثبتی به طور مشابه بر نگرش، اعتماد و قصد رفتاری مصرف‌کنندگان نسبت به برند تأثیر می‌گذارد. در مورد نقاط قوت و ضعف برند خود صادق باشید. چهره‌های پشت برند خود را نشان دهید، داستان‌های اعضای تیم خود و فداکاری آنها برای ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید. اصالت، شما را از رقبایتان متمایز می‌کند و مشتریان وفادار را جذب می‌کند.

مرحله ۷: ثبات کلید اصلی است.

ثبات در ایجاد هویت پایدار برند، حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که هویت برند شما به طور مداوم در تمام نقاط تماس، از جمله وب‌سایت، پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی، مطالب بازاریابی و تعاملات مشتری اعمال می‌شود. با حفظ یک تجربه برند منسجم، اعتماد و آشنایی را با مخاطبان خود ایجاد می‌کنید و دیدن اموزش هایی مثل دوره مدیریت برند نیز نقش بسزایی در ساخت بهتر هویت برند دارد.

اگر به فکر این هستید که هویت برندی متمایز داشته باشید، گذراندن دوره‌های تخصصی مدیریت برند، به‌عنوان سنگ‌بنایی ضروری، در دستیابی شما به هویتی منسجم و اثرگذار یاری می‌کند.

دوره برند

در پایان

همان‌طور که بررسی کردیم، هویت برند چیزی بسیار فراتر از یک لوگوی زیبا یا یک پالت رنگی جذاب است. این مفهوم، روح و شخصیت منحصربه‌فرد کسب‌وکار شماست. ما دیدیم که هویت برند چیست، چگونه از تصویر برند متمایز است، در قالب چه انواعی ظاهر می‌شود و در نهایت، چگونه ارزش‌ها به عنوان قلب تپنده آن، به تمامی اجزا جان و معنا می‌بخشد.
ساختن یک هویت برند قوی، یک سرمایه‌گذاری است؛ سرمایه‌گذاری بر روی ماندگاری، اعتماد و تفاوت. این هویت است که باعث می‌شود مشتری در دریای انتخاب‌ها، شما را به خاطر بسپارد، به شما اعتماد کند و در نهایت، به شما وفادار بماند. این فرآیند، کاری یک‌شبه نیست، بلکه سفر مستمری برای هماهنگ کردن هر اقدام، هر پیام و هر تعاملی با هسته اصلی برند شماست.

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • عکس شاخص اتیکت و برند شخصی در سالن زیبایی
    تاثیر اتیکت و برند شخصی در سالن‌های زیبایی

    391 بازدید

  • چگونه برند و کسب‌ و‌ کار را حفظ کنیم؟
    چگونه برند و کسب‌ و‌ کار را حفظ کنیم؟ دیجیتال مارکتینگ در دوران جنگ

    958 بازدید

  • الفبای برند سازی
    الفبای برند سازی

    9.7k بازدید

  • روش های ارزش گذاری برند
    روش های ارزش گذاری برند

    8.12k بازدید

  • برند چیست
    برند چیست؟

    9.79k بازدید

  • برندینگ و فرنچایز
    برندینگ و فرانچایز؛ سرمایه‌گذاری هوشمند برای آینده‌ای ثروت‌ساز

    982 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط به املاک|شهرسازی|عمران
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب کسب و کار خرده فروشی
    کتاب کسب و کار خرده فروشی
  • بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
    بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • دوره mba مالی و حسابداری
    دوره MBA مدیریت مالی | مدرک MBA مدیریت مالی
  • مدیریت کیفیت در هتلداری
    مدیریت کیفیت در هتلداری و گردشگری
  • بسته سوالات MBA شهرسازی
    بسته سوالات MBA شهرسازی
آخرین مقالات
  • هویت برند چیست؟
  • آینده شغلی رشته مدیریت مالی
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه چیست؟
  • تاسیس مراکز آموزشی
  • مدیریت استراتژیک و مسیر های حرفه‌ای در کسب‌وکار

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، یوسف آباد، خ 28 ام غربی، خ بیستون، پلاک 73
  • 09126719724
  • 02188729128
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت