مدیریت برند یا برندینگ یعنی چه؟
برند احساس و فهم درباره یک کالا، یک تفکر، یک شخص و یا یک شرکت در افکار مشتریان و مصرف کنندگان شکل میگیرد.
برندینگ به معنی دادن وعده دادن در باب یک برند و انجام آن وعده می باشد.
برندینگ از مهمترین چشم انداز هر کسب و کاری است. طوری که اگر برندسازی به شکل صحیح انجام نشود، حتی بهترین کالاها و خدمات هم دیده نمیشوند، و یا حتی گاها پیش می آید بهترین برندها سقوط میکنند و دوران اوج آن ها دیگر تکرار نمیشود. این موضوعات به مدیریت برند بستگی دارند.
مدیریت برند و برندینگ به همراه تولید کالا و خدمات با کیفیت، باعث میشود کسب کار ها به توسعه رسیده و پیشرفت کنند و یا برعکس، یعنی مدیران برند درست عمل نکرده و دچار نزول شوند. بی شک هر برندی که دارای اسم و رسم باشد، به خوبی مدیریت شده است.
مدیریت برند توسط کمپانی ها و بازاریابان برای ایجاد روابط احساسی میان مشتریان و کالاهایشان به شمار آمده و عهده دار این است که دیدگاه خوبی از کالا یا برند در افکار مشتریان بوجود آورد. این علاوه بر اینکه بنیان جذب مشتریان جدید است، بلکه سبب افزایش وفاداری مشتریان کنونی به برند شما میشود.
دوره ی مدیریت برند:
در دوره های برندینگ صفر تا صد مدیریت برند را فرا میگیرید و مهارت خود را در مباحث مختلف برندینگ بالا برده و محبوبیت برند خود را افزایش دهید.
در این دوره ها با یادگیری علم برندینگ و مدیریت برند، مهارت طراحی هویتی، توانایی بررسی نقاط تماس برند، برنامهریزی و ارتباطات بازاریابی و همچنین تبلیغات را می آموزید.
مخاطبین دوره مدیریت برند
- مدیران برندینگ و تبلیغات
- دانشجویان مدیریت کسب و کار
- علاقمندان
- سرپرستان واحد های تبلیغات، برندسازی و فروش
یادگیری مدیریت برند به من کمک می کند تا:
یادگیری مدیریت برند و برندینگ باعث میشود با توجه به سواد و علم اشخاص از برند، با مدیریت درست و علمی با تولید و خدمات عالی شهرت و محبوبیت برندشان را افزایش دهند و کسب و کارشان به سود قابل توجهی برسد.
تاریخچه ی مدیریت برند:
واترمارکها در قرون وسطی به عنوان راهی برای تشخیص کالاها توسط تولیدکنندگان کاغذ، چاپخانهها و سایر کسبه ظهور کردند. سپس در دوره رنسانس هنرمندان روش جدیدی در مدیریت برند شخصی بهکار بردند. آنها به جای استفاده از نمادها، نام خود را روی آثارشان امضا کردند.
قرن ها بعد و در دوره انقلاب صنعتی نوعی دیگر از مدیریت برند بوجود آمد. مشتریان عادت داشتند که کالاهای مورد نیاز خود را تاجران محلی بخرند و کالاهای عمومی که به شکل عمده تولید میشدند طرفدار چندانی نداشتند. از این رو کارخانجات از روش تولیدکنندگان نوشیدنی استفاده میکردنند، و روی بشکههای انتقالی کالاهایشان به حک لوگوی خود را حک کردند. طولی نکشید که شروع به مدیریت برند همه کالاهای خود کردند و سرانجام برندهای مشهور آمریکایی متولد شدند.
تا اواخر قرن نوزدهم کمپانی ها برای مدیریت برند هزینه زیادی کرده بودند، نیازمند راهی برای حفظ سرمایه خود در برابر سایر رقبا بودند. با تصویب قانون ثبت برند در سال ۱۸۷۵ این موضوع اتفاق افتاد. در آن زمان مدیریت برند دیگر فقط تبلیغات نبود. برندینگ، خلق پدیدهای بود که خالقشان کارآفرینان بودند.
پس از آن کمپانی ها علاوه بر تبلیغ کالاها، به نوشتن شعارها، متن های مختصر و شعرهای کوتاه رادیویی برای تبلیغ برند خود پرداختند. در سال 1941 اولین تبلیغ تلویزیونی را منتشر شد که در 4000 دستگاه تلویزیون پخش شد. تا سال 1952 درآمد تبلیغات تلویزیونی، درآمدهای فروش آگهیهای مجلات و رادیو را کنار زد و این گونه دوره طلایی تبلیغات از راه رسید.
در دهه 1950 چند شرکت پیشگام در تولید کالاهای مصرفی بستهبندیشده مدیریت برند را گسترش دادند. در این دوره، مدیریت برند به معنی درج لوگو روی کالاها نبوده و در حقیقت به شخصیت بخشیدن و عرف یک رویکرد انسانی برای کمپانی معنی میشد. در این بازه از تاریخچه مدیریت برند، برخلاف دورههای گذشته که در تبلیغات تنها کالا مورد نظر را نشان میدادند و یا فردی را در حال استفاده از آن به تصویر میکشیدند، تبلیغات شروع به شرح داستان و شخصیت بخشیدن به برندها کردند.
مباحث و سرفصل های دوره مدیریت برند
- مفاهیم کلی برند
- مدیریت برند
- برند بوک
- فرایند برند سازی
- طراحی بوم برند
اساتید دوره
استاد مهدی نقوی
نحوه برگزاری دوره
غیرحضوری (آفلاین)
دسترسی به محتوای دوره برندینگ
♦ تمام فصل های دوره هدف پس از ثبت نام در دوره برای دانش پذیر بصورت ویدیو قابل مشاهده هستند.
بخش مشاهده و دانلود دوره
8 قسمت
قسمت 1
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
7 قسمت - کد 1
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
4 قسمت
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
4 قسمت - کد 2
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
5 قسمت - کد 2
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
4 قسمت
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
قسمت 11 ویدئو
قسمت 12 ویدئو
قسمت 13 ویدئو
قسمت 14 ویدئو
5 قسمت - کد 3
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
دوره Business Model
Business Model یعنی چه؟ Business Model چارچوبی است که نشان می دهد شرکت چگونه ارزش ایجاد می کند، ارائه می…
دوره ی بازاریابی و تبلیغات
آشنایی با مفهوم مدیریت در دوره مدیریت بازاریابی و تبلیغات: مدیریت عبارت است از اداره یک سازمان، خواه یک شرکت…
استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار یعنی چه؟ استراتژی به معنی یک طرح عملیاتی برای رسیدن به هدفهای مشخصی در کسب و…
دوره مشاوران حرفه ای آموزش
آموزش یکی از قویترین و پول سازترین صنعت های حال حاضر دنیاست ایران هم از این قاعده مستثنا نیست با…
نظرات
1,390,000 تومان قیمت اصلی 1,390,000 تومان بود.695,000 تومانقیمت فعلی 695,000 تومان است.
قوانین ثبت دیدگاه