09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

12 اشتباهی که کسب و کار شما را نابود می کند!

6 اردیبهشت 1402
ارسال شده توسط علی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
7.62k بازدید

یک کسب و کار ممکن است در بسیاری از زمان ها و به دلایل مختلفی به خطر بیافتد. به طور کلی، مشکلاتی مانند رکود اقتصادی، رقابت شدید، نوسانات قیمت، تغییرات قوانین و مقررات، عدم تطابق با تکنولوژی جدید و یا بهبود فرایند های داخلی کسب و کار می توانند باعث شکست آن شوند.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
1.کار بدون قرارداد
2.صورتحساب پس از اتمام پروژه
3.اولویت دادن به مشتریان اشتباه
3.عدم به‌روزرسانی وب‌سایتی که دارید
4.وقت شناس نیستید
5.همه‌ی کارها را بر عهده‌ی کارکنانتان می‌گذارید
6.برای واکنش های منفی آماده نیستید
7.هنر مذاکره ندارید
بهترین ساعات خود را بیهوده سپری می کنید(عدم برنامه ریزی برای زمان)
9.به کارهای غیر ضروری و بی اهمیت، توجه می‌کنید
10. به خود فرصت استراحت نمی دهید
روی یادگیری خودتان سرمایه‌گذاری نمی‌کنید
12. خود بزرگ‌بینی و خوش‌بینی بیش از حد
همچنین 12 اشتباه دیگر نابود کننده کسب و کار را بخوانید:

همه ما در طول مسیر کاری و شغلی خود مرتکب انواع مختلفی از اشتباهات حرفه ای می شویم که گاهی اوقات به سرعت متوجه می شویم و آن را جبران می کنیم یا از آن اشتباه منصرف می شویم یا اصلاً متوجه اشتباه خود نمی شویم و زمانی که زندگی حرفه ای ما نابود شده، متوجه می شویم. رفتارهای بد و عادت‌های ناخوشایند ممکن است در طول سال‌ها ایجاد شده باشند و شما هنوز متوجه نشده باشید که این رفتارها زندگی کاری شما را خراب می‌کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا این 12 اشتباه شغلی که زندگی حرفه ای و کاری شما را نابود می کند را بشناسید و در صورت یافتن آنها در خود سعی کنید آنها را اصلاح و بهبود بخشید.

اشتباهات

علاوه بر این، شرایط خاصی ممکن است باعث ایجاد خطرات برای کسب و کار شوند. به عنوان مثال، شیوع بیماری هایی مانند کووید-۱۹ می تواند تأثیر زیادی بر روی تولید و فروش کالاها و خدمات داشته باشد. همچنین، حوادث طبیعی مانند زمین لرزه، سیل و طوفان های شدید نیز می توانند باعث ایجاد خطر برای برخی از کسب و کار شوند.

هرچند خطراتی برای کسب و کار وجود دارند، اما بسیاری از آن ها با برنامه ریزی دقیق و مدیریت مناسب قابل پیشگیری هستند. به همین دلیل، بسیار مهم است که کسب و کارها برنامه ریزی های لازم را برای مدیریت خطرات و رفع مشکلات پیش بینی کنند. در مقطعی از زندگی کاری خود، همه ما اشتباهاتی مرتکب می‌شویم – از اشتباهات جزئی و آسان گرفته تا اشتباهات و قضاوت های اشتباه و بزرگ. بیشتر کسب و کارهای موفق حتی در صورت مرتکب شدن به بدترین اشتباهات هم پایدار می مانند. ما از اشتباهاتمان درس می‌گیریم و با تجربه‌هایمان ادامه می‌دهیم.

در یک مصاحبه جذاب با جان فورد، او 12 اشتباه که مدیران عامل ورشکسته شده مرتکب شده‌اند را آشکار کرد تا مدیران از آنها اجتناب کنند.

1.کار بدون قرارداد

بسیاری از آژانس‌های جدید بدون اینکه مشتری ابتدا قراردادی را امضا کند، مستقیماً کار را تحویل می‌دهند.

هر بار برای هر پروژه و هر مشتری باید قرارداد ببندید. ممکن است احساس کنید که این کار عملکرد شما را کند می‌کند، اما اینطور نیست، هنگامی که یک الگوی قراردادی قوی دارید، می توانید آن را با همه مشتریان خود ببندید و استفاده مجدد کنید.

پیشنهاد :  بهبود ارتباط موثر در سازمان

2.صورتحساب پس از اتمام پروژه

برای ارسال فاکتور منتظر اتمام پروژه نباشید. نه تنها می تواند روند مالی شما را مختل کند، بلکه کسب و کار شما را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و شاید شما را با یک مشتری بدحساب و بدقول روبه‌رو کند.

همیشه قبل از تحویل پروژه، درخواست پرداخت و تسویه حساب کنید. برای پروژه‌های بزرگ، باید پرداخت آن را به سه قسط 30 درصدی، یعنی: 33 % پیش پرداخت، 33% پرداخت در نیمه راه و 34% پس از پایان پروژه تقسیم کنید.

این نه تنها از کسب و کار شما محافظت می کند، بلکه می‌بینید که از همان ابتدا مشتریان بیشتری روی پروژه سرمایه گذاری می‌کنند.

3.اولویت دادن به مشتریان اشتباه

ممکن است سر خم کردن برای مشتریانی که بیشترین سروصدا و نا همترازی را دارند، پر سود تر به نظر برسد، اما در دراز مدت پاسخ مثبتی که خواهید گرفت، پایدار نخواهد بود. این یکی از 12 اشتباه رایج در کسب و کارهاست.

کاری که باید انجام دهید استفاده از داده ها برای کمک به شناسایی مشتریانی است که سزاوار وقت و توجه شما هستند. یک پلت فرم مدیریت پروژه که به طور خاص برای تیم های کاری مشتری ساخته شده است، می تواند به شما این امکان را بدهد که دقیقاً کدام مشتریان بیشترین درآمد و سود را به ارمغان می آورند و چه کسانی منابع گرانبها را تخلیه می کنند. همچنین باید به پروژه هایی با کمترین وقت و بیشترین سود دهی، تمرکز بیشتری داشته باشید.

3.عدم به‌روزرسانی وب‌سایتی که دارید

هنگام ترسیم پلن سال پیش رو یا در خلال تعطیلات مناسبتی، زمانی را برای به روز رسانی یا طراحی مجدد وب سایت خود اختصاص دهید. حداقل، برای به روز رسانی مقالات مطالعاتی در وب‌سایت خود هدف‌گذاری کنید. از 12 اشتباه نابود کننده، از پراهمیت ترین عوامل همین مورد است.

4.وقت شناس نیستید

حتی اگر دیر نکرده اید اما احساس می کنید باید عجله کنید، وقت شناس نیستید. حتی اگر کاری را تا یک مهلت تکمیل کنید، اما زمان کافی برای کنترل کارتان برای خود باقی نگذاشته باشید، کارتان را به موقع انجام نداده اید و وقت شناس نیستید. این یکی دیگر از 12 اشتباه نابود کننده ی کسب و کارتان است! وقت نشناسی!

بررسی مجدد و تصحیح کار باید بخشی از فرآیند باشد. ضرب الاجل هایی را برای پروژه ها از قبل تعیین کنید تا کار خود را مرور کنید و ایده های جدید را اعمال کنید. قرارهای خود را تا زمانی که باید ترک کنید، زمان بندی کنید، نه زمانی که قرار شروع می شود، بنابراین سیگنال واضحی دارید که زمان رفتن فرا رسیده است.

5.همه‌ی کارها را بر عهده‌ی کارکنانتان می‌گذارید

کار خود را مرور کنید. وقت گذاشتن برای ویرایش و ایده های جدید برای توسعه کارتان را بر عهده‌ی کارمندانتان نگذارید. به کارگیری ایده های دیگران زمانی که از ایده‌های خودتان نا امید شده اید، منطقی است.

اگر کارمندید:

کار با رئیس خود (یا هر کسی که حامی پروژه است) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اهداف شما همسو هستند. اینها نمونه هایی از تکمیل کار هستند. محل هایی را که ممکن است در فرآیند کاری خود کوتاهی کرده اید را شناسایی کنید تا زمان بیشتری برای پروژه های آینده آزاد کنید.

6.برای واکنش های منفی آماده نیستید

بخشی دیگر از کار کامل، آماده سازی برای سوالات رایج و سوالات بسیار دشوار است که انرژی منفی می دهد. بدانید منبع داده ای که استفاده می کنید چیست. شما باید بتوانید گام به گام محاسبات اولیه را توصیف کنید، نه فقط نتیجه نهایی را.

پیشنهاد :  انواع چالش در مدیریت و راه‌های گذر از این چالش‌ها

آماده باشید تا توضیح دهید که چگونه به این نتیجه رسیدید و از انتخاب خود دفاع کنید. به نتایج جایگزین و همچنین ایده های منطقی فکر کنید و برای توضیح اینکه چرا آنها را انتخاب نکردید آماده باشید. بی طرف بودن را تمرین کنید و حالت دفاعی نداشته باشید. از بدترین 12 اشتباه نابود کننده وقت گذاشتن برای جر و بحث با افراد است.

7.هنر مذاکره ندارید

تمام مذاکرات با اختلاف نظر شروع می شود زیرا (اگر در همه مسائل با طرف مقابل موافق بودید، نیازی به مذاکره کردن نبود!). اگر شما فردی هستید که دوست ندارید مخالفت کنید، ممکن است از مذاکره صرف نظر کنید – این یک اشتباه بسیار بزرگ است.

مذاکره فقط در مورد افزایش حقوق یا پاداش یا سایر مذاکرات مالی نیست. زمانی که برای پروژه ای زمان بیشتری درخواست می کنید، در مورد ضرب الاجل مذاکره می کنید. وقتی اعضای تیم بیشتری را برای یک پروژه می خواهید، در مورد منابع مذاکره می کنید. وقتی از همتای خود در بخش دیگری می‌خواهید که گزارشی را فقط برای شما آماده کند، در حال مذاکره درباره اطلاعات هستید. اگر موقعیت پیش فرض شما مذاکره نیست، ممکن است با ضرب الاجل های شدید، منابع کمتر و دسترسی محدود مواجه شوید که کار شما را سخت تر از حد معمول می کند. درست مانند بازخورد دادن، در موقعیت‌های کم خطر تمرین کنید – یک ساعت یا روز اضافی در پروژه بخواهید، حتی اگر فکر نمی‌کنید به آن نیاز دارید. شما همیشه می توانید آن را زودتر تحویل دهید، اما تجربه خواهید کرد که چگونه باید بیشتر بخواهید و دنیا به پایان نمی رسد!

  1. بهترین ساعات خود را بیهوده سپری می کنید(عدم برنامه ریزی برای زمان)

اکثر افراد در ابتدای روز بهترین عملکرد را دارند. در پایان روز، انرژی شما تحلیل می رود و به دلیل وقفه های غیرمنتظره در طول روز به احتمال زیاد عقب خواهید ماند. آیا از آن ساعات اولیه ارزشمند محافظت می کنید؟ زمانی را در تقویم خود در فواصل زمانی معین بگذارید تا زمانی که نیاز به انجام کارهای خلاقانه، مقایسه ای یا دشوارتر دارید، زمانی داشته باشید. این زمان آزاد را در ابتدای روز برای انجام حساس ترین وظایف خود کنار بگذارید.

 

9.به کارهای غیر ضروری و بی اهمیت، توجه می‌کنید

البته، وقتی می دانید حساس ترین وظایف شما چیست، انجام آنها آسان تر است. آخرین باری که در مورد اهداف کلیدی و نقش خود در شرکت با رئیس خود صحبت کردید چه زمانی بود؟ اهداف کسب و کار هر 3 ماه یا کمتر هر سال تغییر می کنند.

شاید از زمانی که کارتان را شروع کرده اید، شغلتان خیلی تغییر کرده باشد اما همچنان در حالت خودکار کار می کنید و روی چیزهای اشتباه تمرکز می کنید. تصور نکنید که همه چیز در لیست کارهای شما باید باقی بماند. تصور نکنید که کاری را که رئیستان انتظار دارد انجام می دهید. به وضوح از رئیستان بپرسید که اولویت های کسب و کار در سال جاری چیست.

پیشنهاد :  مدیریت چیست؟

 

10. به خود فرصت استراحت نمی دهید

وقتی از انجام کارهایی که اهمیتی ندارند دست بکشید، خوشبختی خواهید یافت. در واقع می توانید ناهار بخورید، یک روز مرخصی بگیرید و یک تعطیلات واقعی داشته باشید.

مرخصی بهره وری شما را افزایش می دهد. وقت ناهار روابط اجتماعی شما را تقویت می کند، زیرا می توانید با همکاران خود معاشرت کنید، با افراد خارج از شرکت خود ملاقات کنید یا حتی به تماس ها و ایمیل های شخصی پاسخ دهید تا به زندگی خارج از محل کار خود نیز سرک بکشید.

 

  1. روی یادگیری خودتان سرمایه‌گذاری نمی‌کنید

مرخصی از محل کار سرمایه ای برای انرژی بخشیدن به خود است. زمان معاشرت یک سرمایه گذاری در جایگاه حرفه ای شماست.

سایر سرمایه گذاری ها عبارتند از:

ارتقاء مهارت، به روز رسانی بازاریابی (مانند رزومه، رزومه آنلاین)، یادگیری چیزهای جدید و فعالیت های خارج از محل کار. همانطور که برای اولویت های فعلی شرکت خود کار می کنید، باید اولویت های فعلی شغل خود را نیز تعیین کنید. این اولویت ها نباید با اولویت های شغلی فعلی شما یکی باشد. شغل شما تنها بخشی از حرفه شماست. شما باید خارج از شغل فعلی خود روی خود و حرفه خود سرمایه گذاری کنید.

12.      خود بزرگ‌بینی و خوش‌بینی بیش از حد

از 12 اشتباه رایج، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که در مورد خود یا نسبت به افرادی سطح پایین تر یا همسان با شما، مغرور شده باشید.

پادزهر خود بزرگ‌بینی: خود را مجبور به پذیرش اقدامات و اقدامات عینی و واقع بینانه برای ارزیابی شخصیتتان کنید.

پادزهر خوش‌بینی بیش از حد: خودتان را به مطالعه آمار روزانه و حوادث بد و خوب عادت دهید.

همچنین 12 اشتباه دیگر نابود کننده کسب و کار را بخوانید:

1.      عدم تعیین هدف و استراتژی واضح برای کسب و کار
2.      عدم انجام تحقیقات بازاریابی کافی قبل از شروع کسب و کار
3.      عدم مدیریت مالی صحیح و برنامه ریزی بودجه
4.      عدم توجه به نیازهای مشتریان و عدم ارائه خدمات و محصولات با کیفیت
5.      عدم استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مدرن برای بهبود فرآیندهای کسب و کار
6.      عدم توجه به تغییرات بازار و رقابت‌های صنعتی
7.      عدم توانایی در مدیریت منابع انسانی و انتخاب کارکنان مناسب
8.      عدم ارتباط موثر با مشتریان و جامعه محلی
9.      نادیده گرفتن قوانین و مقررات قانونی
10.   عدم نظارت بر فرآیندهای تولید و کنترل کیفیت
11.   عدم توجه به مسائل محیط زیستی و اجتماعی
12.   عدم توانایی در مدیریت ریسک‌های مالی و عملیاتی.

 

درنتیجه:

یک مدیر با ذکاوت، ابتدا باید با تحلیل دقیق و شناخت دقیق اشتباهات موجود در کسب و کار، به دنبال راه حل های مناسب برای رفع آنها باشد. او باید با تیم خود به صورت همکاری و هماهنگی، برنامه هایی را برای حل مشکلات و بهبود فرآیندهای کسب و کار پیاده سازی کند. همچنین، او باید به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای بهبود کسب و کار باشد و از تجربیات گذشته خود استفاده کند. در نهایت، او باید از اشتباهات گذشته خود و دیگران یاد بگیرد و با استفاده از آنها، به بهترین شکل ممکن به موفقیت کسب و کار خود برسد.

کدام یک از این چند اشتباهات شغلی را مرتکب شده اید؟

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.85k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.29k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.66k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.17k بازدید

  • ارتباط موثر در سازمان
    بهبود ارتباط موثر در سازمان

    7.8k بازدید

  • 0 تا 100 بوم مدل کسب و کار
    0 تا 100 بوم مدل کسب و کار

    8.93k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره mba مالی و حسابداری
    دوره MBA مدیریت مالی | مدرک MBA مدیریت مالی
  • بسته سوالات MBA مدیر عامل حرفه ای
  • آموزش اقتصاد مسکن و املاک
    آموزش اقتصاد در حوزه املاک
  • بسته آموزش مدیریت بورس
    بسته آموزشی مدیریت بورس
  • طراحی مدل کسب و کار
    دوره Business Model
آخرین مقالات
  • شیوه های حل تعارض در محیط کار
  • تأثیر هوش مصنوعی در هنر؛ فرصت یا تهدید؟
  • اهمیت نظارت و کنترل در سازمان
  • برند سازی تجاری چیست و چرا مهم است؟
  • چالش های مدیریت معدن

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت