3 ویژگی مهم برای استخدام
3 ویژگی مهم برای استخدام و یا ساخنار بندی منابع انسانی که مهمترین رکن یک سازمان و یا یک استارآپ هستش.
در یک سازمانی که هدف آن گسترش و توسعه کسب و کار خودش می باشد منابع انسانی مهم ترین اصل محسوب می شود .
به نظر من یک کسب و کار باید برای استخدام نیروی کاری خود وسواس زیادی داشته باشد چون هر استخدام نا موفق هزینه های زیادی را به کسب و کار وارد میکند .
ما قرار هست در این مقاله سه وژگی مهم در استخدام نیروی کاری را با هم بررسی کنیم تا بر اساس این سه ویژگی بتوانیم افراد اثر گذاری را در سازمان خود استخدام کنیم .
ویژگی شماره یک:
شخصیت
خب در کسب و کار شخصیت صرفا پوشش و یا نحوه بیان شخص نیست بلکه در کسب و کار شخصیت به چند دسته مهم تقسیم می شود که قبل ار استخدام نیروی کاری باید مورد ارزیابی قرار گیرد :
رفتارهای تعاملی
اگر یک شخص رفتارهای تعاملی درستی نداشته باشد قطعا در کوتاه مدت سازمان شما را دچار آسیب میکند
رفتارهای ارتباطی
در سه روز شما میتوانید رفتارهای ارتباطی یک نیروی کاری را مورد ارزیابی قرار دهید و به نظر من بهترین راه نظر سنجی از افرادی که در جال فعالیت هستند می باشد
نحوه پوشش
پوشش در ظاهر برای یک سازمان بسیار مهم و ارزشمند می باشد اگر یک شخص پوشش مناسبی در سیستم کاری نداشته باشد باعث به هم ریختگی در محیط یک کسب و کار می شود.
نحوه بیان
نیروی کاری خجالتی در یک سازمان و سیستم به هیچ دردی نخواهد خورد و نیروی کاری گستاخ هم باعث دردسر و ناهجاری می شود پس باید یک نیروی کاری خوب نحوه بیان استانداردی نسبت به هر کسب و کاری داشته باشد
تمایل به یادگیری
این مهمترین نکته برای شخصیت یک نیروی کاریست چرا که اگر یک نیروی کاری تمایلی به یادگیری نداشته باشد در سازمان باعث می شود که بعد از مدتی کمک زیادی به سیستم یک کسب و کار نتواند بکند
ویژگی شماره دو:
مهارت و انتقال دانش
داشتن مهارت های مورد نیاز برای یک نیروی کاری یک امر طبیعی می باشد که از همان لحظه ورود شخص به سیستم میتواند برای کسب و کار ما اثر بخش باشد
ولی نکته مهم تر انتقال دانش تخصصی به صورت مداوم به افراد سازمان می باشد که میتواند نیروهای بسیار توانمندی را پرورش دهد
برنامه های آموزشی مدون در زمینه های تخصصی باید در یک سازمان برای نیروی کاری جدید و همچنین نیروهای قدیمی اجرا شود تا تفکرات و استراتژی های کسب و کار به درستی اجرا گردد
ویژگی شماره سه:
تامین نیازها
همیشه یک مدیر و یا مدیر منابع انسانی باید نیازهای یک نیروی کاری را قبل از استخدام بداند و برای تامین نیازهای این فرد برنامه داشته باشد .
نیاز های یک شخص از حقوق دریافتی گرفته تا امنیت کاری و احساسی و همچنین محیط کاری باید برای اشخاص در نظر گرفته شود در عیر این صورت اگر استخدامی صورت گیرد و نیازهای یک شخص تامین نشود امکان دارد که در کوتاه مدت شما نیروی کاری خود را از دست بدهید که این شامل هزینه و ایجاد مشکل در کسب و کار می شود .
برای اینکه بتوانید بخش زیادی از استخدام نیروی کاری خود را بر طرف کنید میتوانید تمامی ویژگی های گفته شده در این مقاله را در یک فرم دسته بندی نماید و در هنگام مصاحبه از این فرم استفاده کنید
البته بر اساس سلیقه هر سیستم میتوان ویژگی های جدیدی را به این سه ویژگی اضافه نمود
اگر تمایل به همکاری دارید با مرکز دوره های مدیریتی روی این لینک کلیک کنید
دیدگاهتان را بنویسید