مذاکره چیست؟
روی جی لویکی در تعریف مذاکره به نکات زیر اشاره میکند:
- حداقل دو طرف درگیر مذاکره هستند. این دو حزب ممکن است دو فرد، دو گروه یا دو سازمان باشند.
- در اصول و فنون مذاکره تکمیلی نیز تقریباً به همین چارچوب توجه می کنیم.
- بخش عمده ای از روابط ما در زندگی، هم در زندگی شخصی و هم محیط کاری، مذاکره است.
- اصطلاح مذاکره طیف گستردهای از فعالیتها و روابط را در بر میگیرد، از تهیه پیشنویس یک توافقنامه تجاری بینالمللی تا مذاکره مجدد دو اقوام متخاصم.
- بین خواسته ها و نیازهای این دو (یا چند طرف) تضاد وجود دارد.
- دو یا چند طرف درگیر در مذاکره بر اساس انتخاب خود و نه از روی اجبار با یکدیگر مذاکره می کنند.
- کسانی که وارد مذاکره می شوند، برای «مبادله» که زیربنای مفهوم مذاکره است، آماده هستند.
ما در درس اصول و فنون مذاکره در مرکز دوره های مدیریتی مباحث مختلف و متنوع مرتبط با این موضوع، از جمله مبانی اصول و فنون مذاکره، تعریف و اصطلاحات و ترکیبات مرتبط با آن، تاکتیک های مذاکره و ترفندهای مذاکره، مذاکره تجاری، مذاکره فروش، مذاکره جذب سرمایه، فنون متقاعد سازی را مورد بحث قرار میدهیم.
مباحث مهمی که یاد خواهید گرفت:
- آشنایی با اصول مذاکره با توجه به کهن الگوها
- شناخت دقیق و کامل هر کهن الگو(مردانه و زنانه) و نحوه ی رفتار با آن ها
- پرورش مدل ذهنی مناسب برای مذاکره موفق
- استراتژی های موفقیت در مذاکره: نگاه کردن به مذاکره به عنوان یک بازی
- توسعه آگاهی کسب و کار و آشنایی با مفاهیم کسب و کار
- شناخت و درک روندهای حاکم بر صنعت و بازار
- آشنایی با انواع مذاکره و راهبردهای مذاکره
- درک فرآیند مذاکره
- کرونولوژی و مدیریت زمان، از جمله اصول مذاکره موفق
- هوش سیاسی در مذاکره
- آماده سازی و برنامه ریزی برای مذاکرات
- انگیزه در مذاکرات روزمره و مذاکرات تجاری
- کار گروهی در مذاکره برای موفقیت در مذاکره گروهی
- شخصیت در مذاکره و آشنایی با الگوهای رفتاری
- کاربرد هوش هیجانی در مذاکره
- اهمیت مهارت های مدیریت جلسه در مذاکره
- مدیریت جو احساسی حاکم بر جلسه مذاکره
- شناخت و تحلیل تأثیر تفاوت های فرهنگی در مذاکره
- توسعه و بهبود مهارت های ارتباطی برای مذاکره
- اصول نمایندگی
- مدیریت تعارض و میانجیگری مذاکره
- مدیریت امتیاز و ایجاد امتیاز
- تاکتیک های مذاکره
- ترفندها و تکنیک های مذاکره
- نهایی شدن مذاکرات و امضای قراردادها
مخاطبین این کارگاه
- مناسب برای عموم افراد
- مدیران
- مشاورین فروش
- فعالان صنفی
- صاحبان کسب و کارهای کوچک
سرفصل های کارگاه اصول و فنون مذاکره
مبحث اول
نحوه برقراری ارتباط با انواع تایپ های شخصیتی
- آشنایی با 8 تایپ شخصیتی مردانه
- آشنایی با 7 تایپ شخصیتی زنانه
مبحث دوم
مهارت متقاعد سازی
- آموزش نحوه متقاعد سازی شخصیت های مختلف
مبحث سوم
نحوه مذاکره با انواع تایپ های شخصیتی زنانه و مردانه
مبحث چهارم
تاکتیک های مذاکره
- آشنایی با 11 تکنیک پرکاربرد در مذاکرات
- نحوه خنثی کردن هر تکنیک
مبحث پنجم
نحوه برخورد با شخص دروغگو در مذاکره
- چگونه با فرد دروغگو رفتار کنیم؟
- شناخت زبان بدن شخص دروغگو
مبحث ششم
تکنیک نه گفتن به آسانی
- چگونه نه بگوییم؟
- تکنیک های رد درخواست به صورت محترمانه
اساتید دوره
حمید رضا تقوی
نمونه ای از ویدیوهای دوره:
دسترسی به محتوای کارگاه آموزشی اصول فنون مذاکره
پس از خرید دوره، ویدیوها در قسمت (پنل کاربری_سفارش ها) قابل مشاهده خواهند بود.
بخش مشاهده و دانلود دوره
10 قسمت - 1/8GB
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
11 قسمت - 1/5GB
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
قسمت 11 ویدئو
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
دوره Business Model
Business Model یعنی چه؟ Business Model چارچوبی است که نشان می دهد شرکت چگونه ارزش ایجاد می کند، ارائه می…
اصول و فنون مذاکره در املاک و مستغات
اصول و فنون مذاکره در املاک چیست؟ اصول و فنون مذاکره در املاک و مستغلات شامل درک نیازها و انگیزههای…
دوره مدیریت برند (برندینگ)
مدیریت برند یا برندینگ یعنی چه؟ برند احساس و فهم درباره یک کالا، یک تفکر، یک شخص و یا یک…
مینی دوره هدف
هدف چیست؟ هدف، اندیشه ای از آینده یا عملکرد مساعدی است که افراد یا عده ای از مردم تفکر، و…
نظرات
3,000,000 تومان
قوانین ثبت دیدگاه