09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

تاثیر پرسونال برندینگ در کسب و کار

28 مهر 1403
ارسال شده توسط مائده ستاری
مدیریت برند و برندینگ ، مدیریت کسب و کار
3.03k بازدید
اصول برند شخصی

مقدمه

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
مقدمه
پرسونال برندینگ چیست؟
مراحل پرسونال برندینگ چیست؟
اصول برند سازی شخصی
تأثیرات پرسونال برندینگ در کسب و کار
چند نمونه از پرسونال برندینگ‌های معتبر و موفق
برند شخصی یا تجاری؟
قانون طلایی پرسنال برندینگ
سخن پایانی

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار و پرسونال برندینگ یا برند شخصی (personal branding) برای خود هستید , به جای خوبی مراجعه کرده اید. پرسونال برندینگ (Personal Branding) به فرآیند ساخت و مدیریت هویت شخصی در دنیای کسب و کار اشاره دارد. در دنیای پر رقابت فضای مجازی امروز، داشتن برندشخصی(personal branding) معتبر می‌تواند به شما کمک کند تا از دیگران برتری داشته باشید و فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت کسب و کار خود رقم بزنید. این مقاله به بررسی تأثیر پرسونال برندینگ بر کسب و کار, اصول برندینگ شخصی و مزایای آن می‌پردازد. آگاهی شما در این زمینه باعث افزایش کیفیت کاری در نتیجه رشد و پیشرفت کسب و کار شما میشود. برند شما باید در راستای اهداف کسب و کار باشد. در واقع این موضوع بیانگر استفاده از نام و اعتبار یک شخص یا گروهی، حقیقی یا حقوقی برای اهداف اقتصادی و تجارتی به عنوان یک برند می‌باشد.

پرسونال برندینگ چیست؟

پرسونال برندینگ شامل بررسی و تقویت عناصر و ویژگی، مهارت‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد هر شخصیتی است که به صورت یک برند شخصی نمایان می‌شود. این روند شامل ایجاد تصویری مثبت از خود، ارتباط با دیگران و ارائه یک پیام منسجم در عین حال به مخاطبان است که نه تنها برای صاحبان کسب و کار بلکه برای تمام افراد شناخته شده , مربیان, اینفلوئنسرها و… مورد استفاده قرار میگیرد.

پرسنال برندینگ چیست؟

مراحل پرسونال برندینگ چیست؟

خود شناسی
در این مرحله شما باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید (شناسایی مهارت ها , علایق ها و …), منظور آگاهی از اهداف خود و تعیین مسیری روشن و دقیق برای ایجاد برند شخصی و راه اندازی کسب و کار است.
تحلیل و تحقیق از بازار مشابه
بررسی برندهای شخصی دیگر درحوزه فعالیت خود و دلایل پیشرفت آنها (مشخص کنید که به چه دسته از افراد می‌خواهید برندتان را معرفی کنید.)
گسترش تصویر برند
هویت برندتان را مشخص کنید, این فعالیت شامل نام، شعار و هویت بصری مانند درج لوگو است.
نکته: در نظر داشته باشید که محتوایی که تولید میکنید (پادکست, مقاله,ویدئو ها و …) لایق کسب و کار شما باشد.
حضور آنلاین و آفلاین
ایجاد پروفایل‌های اجتماعی: در شبکه‌های اجتماعی مختلف (مانند لینکدین، اینستاگرام و یوتیوب) حضور فعال و تاثیر گذاری داشته باشید.
شبکه‌سازی: شرکت در رویدادها، کنفرانس‌ها و جلسات شبکه‌سازی برای گسترش ارتباطات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مدیریت
سعی کنید همیشه تاثیر خود بر نیاز بازار را بسنحید و نسبت به بازخورد ها واکنشی منطقی داشته باشید.
نکته: این را در نظر بگیرید که شما همیشه باید منابع خود را آپدیت کنید و بروز باشید.
ایجاد وفاداری در مخاطب
مهم ترین راه حل برای ایجاد مخاطب,خود شما هستید .سعی کنید همیشه خود را جای مخاطب بگذارید , خواسته های او را در نظر بگیرید و برای اعتماد و وفاداری او روز به روز تلاش کنید. برای مثال سعی کنید ارزش افزوده ای هدفمند برای آنها فراهم کنید , به نظرات آنها احترام بگذارید و به نیاز های آنها پاسخ دهید.
تحلیل نتایج
تاثیر این مرحله رو جدی بگیرید.سنجیدن موفقیت ها , استراتژی ها و عواملی که تاثیر گذار بودند و اینکه کدام مسیر نیاز به تغییر و اصلاح دارد. دنبال کردن این مراحل، می‌توانید یک برند شخصی تاثیر گذار و خفن بسازید که به شما در دستیابی به اهداف مدنظر در حیطه کاری خود کمک می کند.

پیشنهاد :  مهارت شغلی در وکالت و درآمد آن

اصول برند سازی شخصی

ایجاد بیانیه ← به طور خلاصه بیان کنید که چه کسی هستید, در حال حاضر چه می کنید و چه کمکی به دیگران در حوزه کاری خود می کنید .
تولید محتوا← محتوای خوب و جذاب نیاز به اصول خاص هدفمند دارد, سعی کنید محتوایی که تولید می کنید ذهن مخاطب را درگیر کند .
داستان برند← داستانگویی راهی برای ایجاد اعتماد و افزایش برند شما است. داستان‌ها معمولاً راحت‌تر از اطلاعات خشک و خالی در ذهن مردم باقی می‌مانند، بنابراین می‌توانند شما را در یادها نگه دارند.این روش باعث می شود که مخاطب به طور ناخواسته جذب برند شما شوند, تمایل به خواندن داستان شما را داشته باشند و حتی باعث ایجاد روابط عاطفی بین شما و مخاطب هدف شود.
ساخت یک وب سایت← وب سایت شما مرکز آنلاین شما است که باید شامل بیو، نمونه کارها، وبلاگ و اطلاعات تماس شما باشد. از طراحی تمیز و حرفه ای استفاده کنید که نشان دهنده برند شما باشد. سایتی بسیار حرفه ای و تمیز طراحی کنید که نشان دهنده تجربه ارزشمند شماست.
تمرکز بر کیفیت← محتوای باکیفیت ایجاد کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند و همینطور برای برند شما ارزش قائل شوند.
شرکت در دوره های مختلف برند سازی← شما میتوانید در دوره های برند سازی و مدیریت برند شرکت کنید تا با استراتژی های جدید و اصولی آشنا شوید و به بهترین نحوه از آنها استفاده کنید.

اصول برند شخصی

تأثیرات پرسونال برندینگ در کسب و کار

—باعث افزایش اعتماد و اعتبار میشود:
اگر شما یک پرسونال برندینگ خاص و مفید داشته باشید , به قدری این موضوع بر اعتبار کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود که به عنوان کارشناسی با تجربه و شناخته شده در زمینه کاری خود فعالیت میکنید.

پیشنهاد :  انواع سبک های مدیریتی در سازمان

—مشتریان زیادی و فرصت های شغلی را جذب میکند:
یک برند شخصی حرفه ای و مناسب می‌تواند به جذب مشتریان جدید و فرصت‌های شغلی کمک کند. افرادی که شما را می‌شناسند و به شما اعتماد دارند، ترجیح میدهند که از خدمات یامحصولات شما استفاده کنند در نتیجه همکاری با شما و کسب درآمد در این مسیر افزایش می دهد.

—گسترش شبکه ارتباطات در بر دارد:
باتوجه به تجربیات متعدد صاحبان کسب و کار در این زمینه نشان دهنده این است که شبکه ارتباطی خود را توسعه دهید و حتی با صاحبان موفق کسب و کار سروکار داشته باشید و از مهارت و راه و روش آنها در کسب و کار خود استفاده کنید.

—ارزش افزوده های بسیاری را ایجاد می کتد :
برند شخصی خفن شما می‌تواند ارزش افزوده به کسب و کار شما بدهد. مشتریان به دنبال ارتباط با افرادی هستند که ارزش‌های مشابهی دارند و این می‌تواند به فروش بیشتر و افزایش وفاداری مشتریان منجر شود.

مراحل پرسنال برندینگ چیست؟

چند نمونه از پرسونال برندینگ‌های معتبر و موفق

وبرا وینفری (Oprah Winfrey)
حوزه فعالیت:رسانه
برند: اوبرا به عنوان یک مجری تلویزیونی و تولیدکننده، با توانایی در ارتباط برقرار کردن با مردم، تصویر قوی از یک رهبر اجتماعی و کارآفرین در ذهن مردم  ایجاد کرده است. او با برنامه‌هایش و فعالیت‌های خیریه‌اش تأثیر زیادی درجامعه دارد.

ست گودین (Seth Godin)
حوزه فعالیت: نویسنده و بازاریابی
برند: ست گودین به عنوان یک کارشناس در زمینه بازاریابی و نویسنده مشهور شناخته می‌شود. او با ارائه ایده‌های نوآورانه و کتاب‌هایش در زمینه بازاریابی ، مخاطبان زیادی را جذب کرده است و تاثیر گذاشته است.

ایلان ماسک(Elon Musk)
حوزه فعالیت:بنیان گذار و کار آفرین
برند:مدیر عامل شرکت خودروهای برقی تسلا(Tesla) و کمپانی اسپیس ایکس(Space X) که با نوآوری‌ها و رویکردهای غیرمتعارفش در صنعت تکنولوژی و فضانوردی شناخته می‌شود و شهرت جهانی پیدا کرده است. این افراد با استفاده از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های گسترده، هویت منحصر به فرد خود را ایجاد کرده و تأثیر قابل توجهی در حوزه‌های مختلف دارند.

برند شخصی یا تجاری؟

انتخاب بین برند شخصی و برند تجاری بستگی به اهداف و نیازهای فرد یا کسب‌وکار دارد. برند شخصی معمولاً بر فرد و ویژگی‌های شخصی او تمرکز دارد و می‌تواند ارتباط عمیق‌تری با مخاطب برقرار کند. این نوع برندینگ به فرد اجازه می‌دهد تا با صداقت و شفافیت خود را معرفی کند و از این طریق اعتماد بیشتری جلب کند. با این حال، برند شخصی معمولاً به فرد وابسته است و اگر فرد به دلایلی برند خود را از دست بدهد، کل اعتبار برند آسیب می‌بیند.
از طرف دیگر، برند تجاری بر اساس معرفی یک شرکت، محصولات یا خدمات آن ساخته می‌شود. این نوع برندینگ به کسب‌وکار این امکان را می‌دهد که به راحتی گسترش یابد و در بازارهای جدید وارد شود. برند تجاری می‌تواند در مقیاس‌های بزرگتر فعالیت کند و پایداری بیشتری در طول زمان داشته باشد، چون به فرد خاصی وابسته نیست. اما ممکن است نتواند همان ارتباط صمیمی و نزدیک را که برند شخصی قادر به ایجاد آن است، برقرار کند.
در نهایت، اگر هدف شما ایجاد ارتباط شخصی و معرفی خود به‌عنوان یک فرد متخصص و معتبر است، برند شخصی انتخاب مناسبی است. اما اگر به دنبال مقیاس‌پذیری، پایداری و رشد کسب‌وکار خود هستید، برند تجاری گزینه بهتری خواهد بود. برای بسیاری از افراد و کسب‌وکارها، ترکیبی از این دو مدل نیز می‌تواند مؤثر باشد، به‌ویژه اگر فردی که کسب‌وکار را راه‌اندازی کرده، در مرکز توجه قرار دارد.

پیشنهاد :  تکنیک های طراحی مدل کسب و کار

قانون طلایی پرسنال برندینگ

یکی از قوانین طلایی در پرسونال برندینگ، قانون «اصالت و صداقت» است. این قانون به این معناست که برای موفقیت در ساخت برند شخصی، باید همیشه خودتان باشید و از ارائه تصاویری غیرواقعی خودداری کنید. برند شخصی باید منعطف باشد و با ویژگی‌ها، ارزش‌ها و باورهای واقعی شما هم‌خوانی داشته باشد. مردم به برندهای اصیل و صادقانه اعتماد می‌کنند و این اعتماد می‌تواند به وفاداری و موفقیت بلندمدت منجر شود. در نتیجه، به جای تلاش برای تقلید از دیگران یا ساختن یک تصویر مصنوعی، باید به نقاط قوت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود تکیه کنید و آن‌ها را در هویت برندتان به نمایش بگذارید.

سخن پایانی

استمرار را در راستای مسیر خود قرار دهید و با هر شکست کوچک ناامید نشوید بلکه دوباره از نو شروع کنید. استراتژی های خود را بر اساس اهداف خود تنظیم کنید, از نظرات و بازخورد های مخاطبان به عنوان یک عامل بسیار مهم استفاده کنید و هیچ وقت نادیده نگیرید. بهترین برندها همیشه نتیجه آزمون و خطای پی‌درپی، اشتباهات و شکست‌های متعدد هستند و از تکامل سریع سرچشمه نمی‌گیرند.

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • الفبای برند سازی
    الفبای برند سازی

    9.28k بازدید

  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.96k بازدید

  • روش های ارزش گذاری برند
    روش های ارزش گذاری برند

    7.73k بازدید

  • برند چیست
    برند چیست؟

    9.19k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.4k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.78k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • مدیریت کارآفرینی
    بسته آموزشی مدیریت کارآفرینی
  • زبان بدن مدیران
    آموزش زبان بدن برای مدیران
  • اتوماسیون بازاریابی
    دوره چگونه بازاریابی را خودکار کنیم؟
  • صفر تا صد فروش در املاک و مستغلات
    صفر تا صد فروش در املاک و مستغلات
  • اصول و فنون مذاکره در املاک و مستغلات
    اصول و فنون مذاکره در املاک و مستغلات
آخرین مقالات
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک
  • آموزش صفر تا صد ترخیص کالا

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت