نیاز بازار به دیجیتال مارکتینگ

چهارچوب کلی دیجیتال مارکتینگ
در حوزه اهداف و کانالهای حوزه دیجیتال مارکتینگه چارچوب (RACE (Reach-Act-Convert-Engage مرسوم است. در هریک از این مراحل، اهداف و کانالها و روشها بازاریابی متفاوت خواهد بود.
چهارچوب (RECE REACH_ACT_CONVENT_ENGAGE) از کانالهای مرسوم این حوزه است. در هر کدام از این مراحل، روشها و اهداف بازاریابی متفاوت خواهد بود.
- در بخش REACH هدف آشنایی اولیه مشتریان با خدمات است. در این بخش از بازاریابی آنلاین یا آفلاین میشود استفاده کرد.
- در بخش ACT مشتری خرید اولیه را انجام میدهد و فعال سازی میشود. در این بخش از صفحات ورد، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ یا… استفاده میشود.
- در بخش CONVERT مشتری یک خریدار پرتکرار میشود و این میزان برای هر شرکت متفاوت است.
- در بخش ENGAGE مشتری به یک مشتری وفادار تبدیل میشود و اگر خرید او کم شده یا خرید نکرده باید دوباره او را وفادار کنیم.
آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای پیوسته و مداوم در بازار است ؟
تقریبا نیمی از جهان برای انجام کارها از فضای آنلاین استفاده میکنند و شرکت ها برای سودآوری بیشتر نسبت به گذشته به دنبال توسعه دیجیتال مارکتینگ خود هستند.
مخاطبان بازارهای آسیا، اروپا و آمریکای شمالی ،بیشترین استفاده از اینترنت را دارند. براساس اخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در سال 97 ارائه داد ، بیش از 72 میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده میکنند و این آمار به خاطر توسعه اینترنت ذر ایران بیشتر خواهدشد.
مدیریت شبکه های اجتماعی در حال حاضر رای سازمان ها در کل دنیا به یک ضرورت تبدیل شده است. هرچقدر کاربران با فناوری آشناتر شوند تقاضا برای دیجیتال مارکتینگ هم بیشتر میشود.مثلا استرالیا بازاریابی دیجیتال را اولویت اقتصاد خود قرار داده و نسبت به 5 سال پیش تقاضا برای استخدام بازاریابان دیجیتال بیشتر شده است.
همین رشد روز افزون باعث شده جایگاه های شغلی برای متخصصان بازاریابی بیشتر شود.از آنجایی که میان نیازهای سازمانها و مهارت های متخصصان شکاف زیادی وجوددارد ،افرادی که متخصص این کار هستند میتوانند رشد چشمگیری داشته باشند. در سال های اخیر اصلی ترین تقاضای بازار استخدامی ، مربوط به بازاریابی دیجیتال بوده است.
تخصص های زیر در اغلب کشورهای دنیا تقاضای بسیار زیادی دارد:
- بازاریابی برند
- مدیریت پروژه دیجیتال
- طراحی و توسعه وب
- استراتژی محتوا
- تحلیل داده ها
کشورهایی مانند هند، کانادا، استرالیا، ایرلند، آمریکا،امارات متحده عربی و فیلیپین، تقاضای بازار دیجیتال مارکتینگ رشد چشمگیری داشته است. در ایران هم این بازار با اینکه جدید است رشد چشمگیری داشته و روز به روز درحال پیشرفت است.
در مرکز دوره های مدیریتی این دوره با سرفصل های جامع ،به صورت تخصصی به شما آموزش میدهد که چگونه یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید و در حوزه بازاریابی دیجیتال پیشرفت چشمگیری داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص دوره دیجیتال مارکتینگ به صفحه دوره مراجعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید