09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

روش شناسی ارزش گذاری برند

19 ژانویه 2023
ارسال شده توسط علی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
24 بازدید
ارزش گذاری برند

برند فایننس از روش مکانیسم معافیت از امتیازها برای ارزشگذاری بزرگترین شرکت های دنیا استفاده میکند. قدرت و ارزش برندهای 100 کشور پیشرو را اندازه گیری میکند.

 

 

در ادامه مقاله به مراحل مختلف آن میپردازیم:

مرحله 1: قدرت برند کشور

این کار بخشی از تحلیل ماست که به طور مستقیم و به آسانی تحت تاثیر کسانی قرار دارد که مسئول کمپین های برند کشورشان هستند. این شاخص با توجه به عملکرد برند، بر اساس سه ستون اصلی تعیین می شود : کالاها و خدمات، سرمایه گذاری و جامعه. این شاخص ها به زیرمجموعه هایی تقسیم میشوند: گردشگری ، بازار، حکومت، مردم و مهارتها. زیرمجموعه های بیشتری برای معیارهای انفرادی وجود دارد. هر معیار نمره ای از 100 میگیرد و همگی باهم در نمره کلی شاخص قدرت برند (BSI) مشارکت میکنند که آن هم نمره ای از 100 است. بر اساس این نمره، به هر برند کشور یک امتیاز از +AAA تا D داده میشود؛ در قالبی شبیه به رتبه بندی اعتباری. مثلا نمره انگلیس که 85 است. آن را در رده دهم قرار میدهد و رتبه برند AAA به آن میدهد.

مرحله 2: نرخ امتیاز

نرخ فرضی امتیاز تعیین شده با مراجعه به میانگین نرخ های توافق شده بین شرکت ها در صنایع و با درنظر گرفتن اقتصاد و مقرون به صرفه بودن تعیین میشود.

مرحله 3: عواید

ارزیابی برند کشور بر اساس پیش بینی های 5 ساله فروش تمام برندها در هرکشور است. از تولید ناخالص داخلی (GDP) به عنوان نماینده عواید کلی استفاده میشود. پیش بینی ها برگرفته از چشم انداز اقتصادی دنیا از دیدگاه صندوق بین المللی پول و باتوجه به پول رایج محلی است. سپس نرخ مبادله برای ارزش هایی انفرادی برند اعمال میشود.

پیشنهاد :  کاربردی ترین گرایش های mba در ایران

مرحله 4: میانگین قیمت سرمایه یا نرخ تخفیف

برای محاسبه ریسک اقتصاد ملی، نرخ تخفیف محاسبه میشود که نشان دهنده میانگین قیمت منابع مالی برند و کمترین بازده موردنیاز بر اساس سرمایه برند است. نرخ تخفیف برای محاسبه ارزش فعلی درآمدهای آتی برند استفاده میشود که نشان دهنده ارزش زمانی پول و ریسک مربوط به آن است.

مرحله 5: ارزیابی برند

نرخ امتیاز محاسبه شده برای داده های عواید به کار میرود تا ” مشارکت نهایی برند” رابرای ارزش برند کشور ، یعنی برند کشور به اضافه برندهای شرکت، و ارزش اثز مطلق برند کشور استخراج کند. سپس ارقام به دست آمده  با توجه به نرخ مالیات شرکت های محلی، مالیات بندی میشود. مشارکت برند بعد از کسر مالیات و با استفاده از نرخ تخفیف، به ” ارزش خالص فعلی ” برمیگردد. سپس ارقام اصلی مشارکت برند به ارزش های کسرشده اش اضافه میشود و به صورت مستمر درمیاید تا ارزش برند کشور و ارزش اثر برند کشور به دست آید.

 

سلب مسئولیت

برند فایننس این تحقیق را با تحلیلی مستقل و عاری از تعصب تهیه کرده است. ارزش های حاصل و گزینه های تهیه شده در این تحقیق، فقط بر اساس اطلاعات عموماَ در دسترس و فرضیه های معینی است کع برند فایننس در جایی که داده ها غیرشفاف یا ناکارآمد بودند، از آنها استفاده کرد. برند فایننس در صورتی که مشخص شود اطلاعاتی که صورت عمومی در دسترسند، غلط است هیچ مسئولیتی قبول نمیکند.

عقاید و تحلیل مالی که در این گزارش آمده است، به معنی توصیه هایی برای تجارت و سرمایه گذاری نیست. برندفایننس قصد ندارد به هر دلیلی به این گزارش استناد کند و تعهدی به هیچ سازمان یا حکومتی ندارد.

پیشنهاد :  شادی در محل کار:10 نکته برای شاد بودن در محل کار

دیدگاه

عملکرد ما در حال حاضر چگونه است ؟

خدمات دیدگاه به افشای محرک های تقاضا و سفرهای تصمیم گیری کاربر نهایی کمک میکند. شناسایی فاکتورهایی که رفتارها را برمی انگیزد، امکان درک این مسئله را فراهم میکند که برندها چطور اثر به وجود می آورند.

_ حسابرسی برندها

_ پیگیری کارت امتیاز برند

_ تحلیل مشارکت برند

 

مدیریت کمپین

بودجه ها را باید کجا سرمایه گذاری کرد؟

ارزیابی های استراتژیک فعالیت های کمپین، تمرکز و خرج کردن برای تضمین اینکه منابع فعالیت هایی اختصاص یافته اند که اثرشان بیشترین ارزش را داشته است و دربلند مدت از جایگاهتان پشتیبانی میکنند.

_ تحلیل بازار

_ اولویت بندی استراتژیک

_ تعیین بودجه

 

اداره کردن

چطور با دست اندرکاران مربوطه ارتباط برقرار کرده، هدایت و مدیریتشان کنیم؟

خدمات اداره کردن به ایجاد چهارچوبی برای تصمیم گیری و مدیریت برند کمک میکند. ما از دیدگاه تمام دست اندرکاران استفاده میکنیم تا روشهایی ایجاد کنیم که موردقبول باشند و تمام طرف های مربوطه آن ها را تبلیغ کنند.

_ مشاوره برای اداره کردن

_ مدیریت آژانس و پروژه

_ مدیریت دست اندر کاران

 

استراتژی برند

چطور میتوانیم ارزش و قدرت برند کشورمان را افزایش دهیم ؟

خدمات برندسازی استراتژیک برندها را قادر به ارتقا میسازد تا اقتصاد را رشد دهد. طرح ریزی سناریو باعث شناسایی بهترین فرصت ها میشود و تضمین میکند تصمیمات برند کشور سودمندترین نتایج را به بار می آورد.

_ معماری برند

_ توسعه نام برند

_ جایگاه سازی برند

4.8/5 - (29 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • DBA
    چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟

    13 بازدید

  • اسکایپ
    نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها

    26 بازدید

  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    25 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    16 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    26 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • فروش و بازاریابی برای شرکت های کوچک و استارتاپ ها
    آموزش فروش و بازاریابی برای شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها
  • مدرک MBA برنامه ریزی
    دوره MBA برنامه ریزی | مدرک MBA برنامه ریزی
  • مدرک MBA مراکز آموزشی
    دوره MBA مراکز آموزشی | مدرک MBA مراکز آموزشی
  • BBAمدیریت سالن های زیبایی بین المللی
  • مدرک MBA بورس
    دوره MBA بورس | مدرک MBA بورس
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت