روش شناسی ارزش گذاری برند
برند فایننس از روش مکانیسم معافیت از امتیازها برای ارزشگذاری بزرگترین شرکت های دنیا استفاده میکند. قدرت و ارزش برندهای 100 کشور پیشرو را اندازه گیری میکند.
در ادامه مقاله به مراحل مختلف آن میپردازیم:
مرحله 1: قدرت برند کشور
این کار بخشی از تحلیل ماست که به طور مستقیم و به آسانی تحت تاثیر کسانی قرار دارد که مسئول کمپین های برند کشورشان هستند. این شاخص با توجه به عملکرد برند، بر اساس سه ستون اصلی تعیین می شود : کالاها و خدمات، سرمایه گذاری و جامعه. این شاخص ها به زیرمجموعه هایی تقسیم میشوند: گردشگری ، بازار، حکومت، مردم و مهارتها. زیرمجموعه های بیشتری برای معیارهای انفرادی وجود دارد. هر معیار نمره ای از 100 میگیرد و همگی باهم در نمره کلی شاخص قدرت برند (BSI) مشارکت میکنند که آن هم نمره ای از 100 است. بر اساس این نمره، به هر برند کشور یک امتیاز از +AAA تا D داده میشود؛ در قالبی شبیه به رتبه بندی اعتباری. مثلا نمره انگلیس که 85 است. آن را در رده دهم قرار میدهد و رتبه برند AAA به آن میدهد.
مرحله 2: نرخ امتیاز
نرخ فرضی امتیاز تعیین شده با مراجعه به میانگین نرخ های توافق شده بین شرکت ها در صنایع و با درنظر گرفتن اقتصاد و مقرون به صرفه بودن تعیین میشود.
مرحله 3: عواید
ارزیابی برند کشور بر اساس پیش بینی های 5 ساله فروش تمام برندها در هرکشور است. از تولید ناخالص داخلی (GDP) به عنوان نماینده عواید کلی استفاده میشود. پیش بینی ها برگرفته از چشم انداز اقتصادی دنیا از دیدگاه صندوق بین المللی پول و باتوجه به پول رایج محلی است. سپس نرخ مبادله برای ارزش هایی انفرادی برند اعمال میشود.
مرحله 4: میانگین قیمت سرمایه یا نرخ تخفیف
برای محاسبه ریسک اقتصاد ملی، نرخ تخفیف محاسبه میشود که نشان دهنده میانگین قیمت منابع مالی برند و کمترین بازده موردنیاز بر اساس سرمایه برند است. نرخ تخفیف برای محاسبه ارزش فعلی درآمدهای آتی برند استفاده میشود که نشان دهنده ارزش زمانی پول و ریسک مربوط به آن است.
مرحله 5: ارزیابی برند
نرخ امتیاز محاسبه شده برای داده های عواید به کار میرود تا ” مشارکت نهایی برند” رابرای ارزش برند کشور ، یعنی برند کشور به اضافه برندهای شرکت، و ارزش اثز مطلق برند کشور استخراج کند. سپس ارقام به دست آمده با توجه به نرخ مالیات شرکت های محلی، مالیات بندی میشود. مشارکت برند بعد از کسر مالیات و با استفاده از نرخ تخفیف، به ” ارزش خالص فعلی ” برمیگردد. سپس ارقام اصلی مشارکت برند به ارزش های کسرشده اش اضافه میشود و به صورت مستمر درمیاید تا ارزش برند کشور و ارزش اثر برند کشور به دست آید.
سلب مسئولیت
برند فایننس این تحقیق را با تحلیلی مستقل و عاری از تعصب تهیه کرده است. ارزش های حاصل و گزینه های تهیه شده در این تحقیق، فقط بر اساس اطلاعات عموماَ در دسترس و فرضیه های معینی است کع برند فایننس در جایی که داده ها غیرشفاف یا ناکارآمد بودند، از آنها استفاده کرد. برند فایننس در صورتی که مشخص شود اطلاعاتی که صورت عمومی در دسترسند، غلط است هیچ مسئولیتی قبول نمیکند.
عقاید و تحلیل مالی که در این گزارش آمده است، به معنی توصیه هایی برای تجارت و سرمایه گذاری نیست. برندفایننس قصد ندارد به هر دلیلی به این گزارش استناد کند و تعهدی به هیچ سازمان یا حکومتی ندارد.
دیدگاه
عملکرد ما در حال حاضر چگونه است ؟
خدمات دیدگاه به افشای محرک های تقاضا و سفرهای تصمیم گیری کاربر نهایی کمک میکند. شناسایی فاکتورهایی که رفتارها را برمی انگیزد، امکان درک این مسئله را فراهم میکند که برندها چطور اثر به وجود می آورند.
_ حسابرسی برندها
_ پیگیری کارت امتیاز برند
_ تحلیل مشارکت برند
مدیریت کمپین
بودجه ها را باید کجا سرمایه گذاری کرد؟
ارزیابی های استراتژیک فعالیت های کمپین، تمرکز و خرج کردن برای تضمین اینکه منابع فعالیت هایی اختصاص یافته اند که اثرشان بیشترین ارزش را داشته است و دربلند مدت از جایگاهتان پشتیبانی میکنند.
_ تحلیل بازار
_ اولویت بندی استراتژیک
_ تعیین بودجه
اداره کردن
چطور با دست اندرکاران مربوطه ارتباط برقرار کرده، هدایت و مدیریتشان کنیم؟
خدمات اداره کردن به ایجاد چهارچوبی برای تصمیم گیری و مدیریت برند کمک میکند. ما از دیدگاه تمام دست اندرکاران استفاده میکنیم تا روشهایی ایجاد کنیم که موردقبول باشند و تمام طرف های مربوطه آن ها را تبلیغ کنند.
_ مشاوره برای اداره کردن
_ مدیریت آژانس و پروژه
_ مدیریت دست اندر کاران
استراتژی برند
چطور میتوانیم ارزش و قدرت برند کشورمان را افزایش دهیم ؟
خدمات برندسازی استراتژیک برندها را قادر به ارتقا میسازد تا اقتصاد را رشد دهد. طرح ریزی سناریو باعث شناسایی بهترین فرصت ها میشود و تضمین میکند تصمیمات برند کشور سودمندترین نتایج را به بار می آورد.
_ معماری برند
_ توسعه نام برند
_ جایگاه سازی برند
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک (شعار تبلیغاتی برای مشاور املاک)
235 بازدید
-
جملات کلیدی مشاور املاک در مقابل مشتری
1.11k بازدید
-
تفاوت MBA و DBA و BBA (فرق MBA و DBA چیست؟)
848 بازدید
-
مدرک mba برای مهاجرت (اعتبار + کاربردها + نحوه دریافت)
1.31k بازدید
-
تکنیک های طراحی مدل کسب و کار
360 بازدید
-
اعتبار مدرک DBA در ایران
452 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید