انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ
نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ
در دیجیتال مارکتینگ آنلاین شما میتوانید با استفاده از اینترنت، اپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و دیگر ابزارهای دیجیتال به مخاطبان هدف خود برایشناساندن برند، محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
انواع کانالهای دیجیتال مارکتینگ
این کانال ها پلتفرم هایی هستند که برای دستیابی به مخاطبان هدف متناسب زمینه کاری شما استفاده میشود.
میتوانید از آنها برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود متناسب با خدمات و برند خود نزدیک شوید.
در ادامه به شاخه هایی از این کانال میپردازیم :
1.بازاریابی محتوا (content marketing)
معمولا کسب و کارها با تبلیغ خدمات ،برند یا خدمات خود را به بازار معرفی میکنند.
بازاریابی محتوا باعث افزایش اعتماد و آگاهی و ایجاد نتیجه میشود. در واقع بازاریابی محتوا همه چیز درباره ایجائ محتوایی است که مخاطبان تمایل دارند ببینند. شما با انتشار محتوای باکیفیت ، خو را به عنوان یک مرجع حوزه کاری خود معرفی میکنید که باعث محبوبیت و شهرت بین شما و مخاطبان میشود.
2.بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
SEM تبلیغات پولی را برای بازاریابان در موتورهای جستجو قرار میدهد. آنها در بالای صفحه جستجو قرارمیدهند و با این تبلیغات به همراه کلمات کلیدی خاص میتواند منطقه یا جمیعتی مشخص را موردهدف قرار دهد.
3.بهینه سازی موتورجستجو (seo)
زمانی که افراد دنبال خدمات یا محصولی هستند مایل هستند که با هرکسی که رتبه بالایی دارد پیش بروند. seo با مرتبط ترین کلمات کلیدی که در صفحه نتایج موتور جستجو وارد شده رتبه بندی می کند و باعث میشود به خریداران و مصرف کنندگان دست پیدا کنید.
5.تبلیغات کلیکی ( pay per click)
پرداخت به ازای کلیک یک سبک تبلیغاتی است که به ازای هرکلیک که روی تبلیغ شما میشود هزینه میپردازید در نتیجه هرچقدر کلیک ها بیشتر شود پرداختی شما بیشتر میشود.
6. بازاریابی شبکه های اجتماعی
کلید موفقیت در این نوع بازاریابی تولید محتوایی است که ویروسی باشد و به تعداد بالا به اشتراک گذاشته شود. شما میتوانید با استفاده از پروفایل خود تبلیغات انجام دهید و در وب سایت ها به اشتراک بگذارید. مزیتی که دارد این است که ارتباط مستقیم بین برند و مشتری وجود دارد .
7. محتوای حمایتی (sponsored content)
با محتوای حمایتی شما به نهاد یا شخص دیگری پول میدهید که کارتان را تبلیغ کند. محبوب ترین نوع محتوای حمایتی اینفلوئنسر مارکتینگ است. به این صورت که در پیج خود با پست و ویدئو برند شما را تبلیغ میکند.
8. روابط عمومی آنلاین (online pr)
دنیای آنلاین به شما این امکان را میدهد که با افراد مختلف در شبکه های اجتماعی در تماس باشید بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید.باکمک ابزارهای تحلیلی مشتریان خود را تحلیل کنید و از دلایل عدم خرید آنها آگاه شوید و تغییرات لازم را ایجاد کنید.
9.بازاریابی درونگرا (INBOUND MARKETING)
این روش به ارزش گذاری و توانمندسازی مشتریان مربوط میشود که شما را در نهایت به اهداف بازاریابیتان میرساند. این روش از طریق ایجاد روابط پایدار با مصرف کنندگان و مشتریان احتمالی سازمان شما را به رشد میرساند.
اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
شاید برایتان سوال باشد که چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد به نکات زیر توجه کنید:
1.به دیده شدن شما در موتورهای جستجو کمک میکند.
2.فرصت های شغلی گسترده را داراست
3.به ایجاد رابطه بهتر بین شما و مشتریان کمک میکند
4.باعث افزایش فروش میشود
5.به شما در محبوب شدن برندتان کمک میکند
6.نرخ بازگشت سرمایه بیشتری دارد
همچنین بخوانید :
نیاز بازار به دیجیتال مارکتینگ
دیدگاهتان را بنویسید