09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

شناسایی الویت ها

31 خرداد 1401
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مقالات مدیریت استراتژیک
7.94k بازدید
What is prioritization?
شناسایی الویت ها
دسترسی سریع به مطالب: نمایش
اولویت بندی چیست؟
1-تصمیم بگیرید که کدام وظایف مهم ترین هستند
2. وظایف خود را در یک تقویم قرار دهید
3. تعیین حد و مرز
نکاتی برای اولویت بندی در فعالیت در کسب و کار
حواس پرتی را در نظر بگیرید
از تکنولوژی کمک بگیرید
هر بار یک کار را اولویت بندی کنید
از ابزار زمان بندی استفاده کنید
واگذاری وظایف

مطالعه مقاله:6 دقیقه

گوش کردن پادکست :10.30 دقیقه

ارزش محتوا از امتیاز 10: 7امتیاز 

الویت شناسی

http://dl.course-mba.ir/podcast/olavyat%20shenase.m4a

پادکست الویت شناسی یا الان الویت چیست با دقت گوش کنید

هنگامی که هر روز وظایف کاری متعددی دارید، ممکن است نیاز به ایجاد یک سیستم موثر برای مدیریت آنها داشته باشید. اولویت بندی راهی است برای تعیین آنچه که باید ابتدا بر اساس اهمیت انجام دهید. درک بهترین راه‌ها برای اولویت‌بندی وظایف می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما در محل کار شود.

در این مقاله، اولویت بندی چیست، چگونه وظایف را اولویت بندی کنیم و نمونه هایی از مهارت ها را ارائه می دهیم که به شما در اولویت بندی موثر کمک می کند.

اولویت بندی چیست؟

اولویت بندی شامل تصمیم گیری در مورد وظایف سفارشی بر اساس اهمیت آنها است. این استراتژی ممکن است به شما کمک کند زمان خود را به طور مؤثرتری سازماندهی کنید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه کارهای مهم را ابتدا انجام دهید، ضرب الاجل ها را رعایت کنید و زمان بیشتری برای انجام کارهای بزرگتر داشته باشید. مهارت های اولویت بندی می تواند به شما کمک کند کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید.

پیشنهاد :  ملزومات جهانی شدن کسب و کار

1-تصمیم بگیرید که کدام وظایف مهم ترین هستند

ابتدا تصمیم بگیرید که کدام وظایف در لیست کارهای شما حیاتی ترین هستند. شما می توانید این را بر اساس ضرب الاجل های هفته، انتظارات مشتری یا درخواست همکاران تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است قبل از اینکه به کارهای دیگر بروید، بر روی گزارش بازاریابی که در پایان روز قرار است تمرکز کنید.

2. وظایف خود را در یک تقویم قرار دهید

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام کار مهم است، آنها را در تقویم خود برنامه ریزی کنید. وقتی لیست کارهای خود را هر روز می بینید، اولویت بندی زمان می تواند آسان تر باشد. ممکن است متوجه شوید که وقتی یادآوری تصویری از هر موردی که باید انجام دهید، بهتر روی آن کارهای روزانه تمرکز می کنید. تکمیل آنها همچنین می تواند احساس موفقیت را ایجاد کند.

3. تعیین حد و مرز

هنگامی که بر روی وظایف خود برای آن روز تمرکز کردید، می توانید با تعیین زمان های خاص برای تمرکز بر روی کار خود، اولویت بندی بیشتری داشته باشید. ممکن است همکارانی داشته باشید که مرتباً تماس می گیرند، ایمیل می زنند یا به میز شما می روند تا در مورد مسائل غیر فوری با شما صحبت کنند. مناسب است که به آنها اطلاع دهید که بر روی یک پروژه متمرکز شده اید و بعداً با آنها صحبت خواهید کرد. می توانید از آنها بخواهید که در طول صبح مزاحم شما نشوند، اما خوشحال می شوید که بعد از ظهر صحبت کنید.

یکی دیگر از روش‌های اولویت‌بندی زمان این است که  ایمیل هایتان را تنظیم کنید تا مردم بدانند در چه ساعاتی از روز به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهید. وقتی زمان‌های خاصی را برای کار بدون وقفه تنظیم می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که تمرکز بهتری دارید و کارهای بیشتری را انجام می‌دهید.

پیشنهاد :  تبدیل بحران ها به فرصت

شناسایی الویت ها

نکاتی برای اولویت بندی در فعالیت در کسب و کار

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید وظایف خود را در محل کار اولویت بندی کنید، که می تواند شما را به یک کارمند سازنده تر تبدیل کند:

حواس پرتی را در نظر بگیرید

داشتن حواس پرتی در طول روز طبیعی است، چه تمرکز خود را به کار دیگری تغییر داده باشید و چه در حال پاسخگویی به یک همکار باشید. همچنین ممکن است برای استراحت و تمرکز مجدد در طول روز نیاز به استراحت داشته باشید. وقتی قبول کردید که حواس‌پرتی اتفاق می‌افتد، ممکن است زمان آسان‌تری داشته باشید که آنها را در برنامه خود بگنجانید. حتی می‌توانید برای استراحت‌های خود برنامه‌ریزی کنید، مانند یک استراحت قهوه 10 دقیقه‌ای در اواسط صبح و 15 دقیقه پیاده‌روی در اواخر بعد از ظهر.

از تکنولوژی کمک بگیرید

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای بهره وری زیادی در دسترس هستند که می توانند به شما در اولویت بندی و ادامه کار کمک کنند. دانلود یک برنامه کاربردی در رایانه برای پیگیری زمان خود در یک کار خاص به شما امکان می دهد ببینید چقدر کارآمد هستید. همچنین می توانید از یک تایمر برای کمک به تمرکز بر روی کارها و برنامه ریزی برای استراحت استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید تایمر خود را برای یک ساعت کار تنظیم کنید و برنامه ریزی کنید که بعد از آن پنج دقیقه استراحت کنید.

هر بار یک کار را اولویت بندی کنید

ممکن است انجام چند کار برای انجام کارهای بیشتر وسوسه انگیز باشد، اما اغلب بهتر است هر بار روی یک کار تمرکز کنید. این استراتژی می تواند اطمینان حاصل کند که توجه کامل شما روی آن تکلیف است، بنابراین می توانید قبل از رفتن به مورد بعدی در لیست خود، آن را به طور موثر تکمیل کنید. زمانی که حواس‌تان به کارهای دیگر پرت نمی‌شود، می‌توانید شانس بیشتری برای انجام کار با کیفیت داشته باشید.

پیشنهاد :  استراتژی رشد برای محصولات و خدمات جدید در صنعت رقابتی

از ابزار زمان بندی استفاده کنید

با نوشتن همه چیزهایی که در ماه آینده دارید، وظایف را اولویت بندی کنید. از آنجا، مشخص کنید که چه کاری باید روزانه انجام شود، تا پایان هر هفته و تا پایان ماه. می توانید این را در صفحه گسترده بنویسید و سپس وظایف را در یک تقویم سازماندهی کنید. برنامه ریزی وظایف خود بر اساس ضرب الاجل ها می تواند به شما کمک کند متمرکز بمانید و کارآمدتر کار کنید.

واگذاری وظایف

اگر می‌توانید وظایفی را تعیین کنید یا مسئولیت‌هایی را با همکارانتان به اشتراک بگذارید، می‌توانید فهرستی از همه چیزهایی که باید تا پایان هفته تکمیل کنید تهیه کنید و وظایف خاصی را به دیگران محول کنید. تصمیم بگیرید که چه کارهایی را دیگران می توانند بدون نظارت شما به پایان برسانند و آنها را به همکاران خود محول کنید تا بتوانید روی مسائلی تمرکز کنید که نیاز به توجه فوری شما دارند. به این ترتیب می توانید کارهایی را که باید سریع به پایان برسانید اولویت بندی کنید.

شناسایی الویت ها

4.8/5 - (17 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.96k بازدید

  • ملزومات جهانی شدن کسب و کار
    ملزومات جهانی شدن کسب و کار

    8.77k بازدید

  • استراتژی یک شرکت موفق
    استراتژی شرکت های موفق

    10.44k بازدید

  • اهمیت هوش هیجانی در رهبری
    اهمیت هوش هیجانی در رهبری

    3.41k بازدید

  • مهمترین عوامل موثر در بهره وری
    مهمترین عوامل برای خروجی بهتر مدیران خصوصی و دولتی

    5.52k بازدید

  • تبدیل بحران ها به فرصت
    تبدیل بحران ها به فرصت

    5.76k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • درآمدزایی در هتلداری
    فرایند های درآمدزایی در صنعت هتلداری و گردشگری
  • دوره DBA مدیریت گمرک | مدرک DBA مدیریت گمرک
    دوره DBA مدیریت گمرک | مدرک DBA مدیریت گمرک
  • دوره حقوق کاربردی
    دوره MBA حقوق کاربردی | مدرک MBA حقوق کاربردی
  • طرز صحبت با مشتری در املاک
    ارتباط موثر در املاک
  • آموزش اصول سرمایه گذاری
    آموزش اصول سرمایه گذاری در املاک
آخرین مقالات
  • اصول مذاکره که هر حرفه ایی باید بداند
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت