تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی
زیبایی و پاکیزگی، روح انسان را نوازش میکند. به همین دلیل سالن های زیبایی از جمله مکان هایی اند که بسیار پر رفت و آمد و پرطرفدار به شمار میروند.
اگر شما یک سالن زیبایی دارید و میخواهید در صدر انتخاب مشتریان و زیباجویان قرار بگیرید، حتماً میدانید که صنف زیبایی، یک صنف کاملاً رقابتی در جهان است و مدام در حال بروزرسانی است و تنها مهارت و هنر شما برای اداره ی یک سالن زیبایی کافی نیست!
بلکه باید تکنیک های اساسی و لازم را فرا بگیرید، تکنیک هایی همچون اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنید، مشتریان ثابت داشته باشید و از جنبه تجاری، یک تجارت سودآور داشته باشید.
چگونه مشتری های وفادار داشته باشیم؟
در واقع افزایش مشتری های وفادار و راضی، چیزی است که همه ی کسانی که در این حوزه فعالیت رسمی دارند، خواستار آن هستند.
اما این موضوع برای پیشرفت و بهبود کسب و کارتان تنها گزینه نیست! هیچ مشتری وفاداری روزانه به طور مرتب به سالن زیبایی سر نمیزند. پس راهکار چیست؟
بهترین راهکار برای مدیریت سالن زیبایی و افزایش مهارت و حرفه ای تر شدن در این صنف با حداکثر بازدهی، بازاریابی درست و صحیح است.
شاید با خود بگویید که بازاریابی چه معنی ای دارد؟ وقتی کیفیت کار من بالاست؟!
این یک اشتباه بسیار بزرگ در نظر بسیاری از مدیران سالن های زیبایی است. امروزه به دلیل تنوعی که در صنعت مد و زیبایی به وجود آمده و به لطف کیفیت بالای آموزش های زیبایی، تقریباً همه ی کارها با کیفیت بالا انجام میشوند.
پس اگردر بازار رقابتی امروز، در استراتژی بازاریابی و تبلیغات برای سالن زیبایی خود، مدیریت صحیح و لازم را نداشته باشید، مطمئن باشید که خیلی سریع به عنوان یک سالن دار، از دنیای رقابت کنار خواهید رفت.
در ادامه برای شما ایده هایی پرکاربرد برای بازاریابی سالن زیبایی ارائه خواهیم داد:
-
همکاری با پرسنل خوش برخورد و مجرب:
افراد با مراجعه به سالن زیبایی شما در ابتدا با پرسنل شما روبرو خواهند شد. سعی بر این داشته باشید که با افرادی خوش صحبت، مشتری مدار، آداب دان و مجرب و هنرمند همکاری کنید تا رفتار خوب پرسنل با مشتریان و مراجعین نیز باعث سربلندی شما و خوش نامی سالن شما باشد.
-
ارائه ی نمونه کار ها به صورت ژورنالی:
قطعاً برای شما هم پیش آمده زمانی که آمادگی ندارید، مشتری حساسی(عروس عقد و نامزدی) به سالن مراجعه کرده باشد و از شما درخواست دیدن نمونه کارهای عروس و میکاپ و شینیون های خاصتان را داشته باشد، اینکه شما نمونه کارهایتان را با دوربین تلفن همراهتان ثبت کرده باشید، برای مشتری خوشایند نخواهد بود. بهتر است یک ژورنال اختصاصی برای هرکدام از زیباجویان داشته باشید. مثلاٌ ژورنال میکاپ مراسم عقد، ژورنال میکاپ های لایت برای جشن نامزدی، ژورنال میکاپ جشن عروسی و…
-
فعالیت در فضای مجازی:
امروزه صاحبان کسب و کار برای تبلیغ صنفی که در آن فعالیت دارند، حتی کسب و کارهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ، نیاز به یک بستر همگانی و رایگان دارند تا در آن رخی از کارهای خود نشان دهند و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنند. ایده ی بسیار جذابی به نظر می رسد، اینکه یک صفحه ی اختصاصی در اینستاگرام داشته باشید و فعالیت های روزمره تان را در بستر فضای مجازی نیز ادامه دهید.
-
تعبیه ی فضای مناسب برای عکاسی:
زمانی که افراد در روز خاصی از زندگی خود، شما را به عنوان یک میکاپ آرتیست انتخاب می کنند، یعنی به زیبایی خود اهمیت فراوانی داده اند. حتماً در قسمتی از سالن خود محیطی زیبا و جذاب برای عکاسی فراهم کنید.
-
ارائه خدمات رایگان و فریاد زدن آن:
خدمات رایگان در سالن خود ارائه کنید، خدماتی همچون پدیکور، اصلاح، موخوره گیری، کوتاهی مو و یا دیگر کارهایی که مورد صلاح دید خودتان بود را به صورت رایگان برای مشتریانی که از خدمات دیگری از سالن(مانند رنگ و لایت) استفاده کرده اند، هدیه دهید.
-
اهمیت به آراستگی و زیبایی خود و پرسنل:
از دیگر نکات مهم بازاریابی در سالن زیبایی، اهمیت به ظاهر خود و پرسنل است. زمانی که با ظاهر آراسته و زیبا از مشتری استقبال کنید، حس خوبی از طرز پوشش و برخورد شما در اولین برخورد میگیرد، ناخودآگاه در ذهن او باقی خواهد ماند.
-
فراهم سازی فضایی برای ایجاد نشاط در مشتریان:
خیلی عالی میشود اگر یک موزیک لایت در فضای سالن در حال پخش باشد و از کسالت مشتریان و شما جلوگیری کند.
-
پذیرایی فراموش نشود:
اغلب افراد به اشتباه فکر میکنند که پذیرایی از مشتریان هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، در صورتی که اینطور نیست.
شما با داشتن یک پذیرایی ساده و کم هزینه همچون شکلات، بیسکوییت، نسکافه یا چای، باعث انتقال حس و حال بسیار خوب به افراد شده و همچنین باعث ایجاد بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ خواهید شد.
-
کارت ویزیت لاکچری یا فانتزی:
یک تکینیک دیگر از بازاریابی در سالن زیبایی این است که کارت ویزیت لاکچری برای تبلیغ سالن خود و قراردادن آدرس و شماره تماس در آن داشته باشید. کارت ویزیت فانتزی مثلاً به شکل لوازم آرایشی یا لوازم مراقبت پوستی، بسیار جالب به نظر میرسند.
-
کارت تخفیف و کارت هدیه خدمات زیبایی:
اگر مشتری های وفاداری دارید، میتوانید برای آن ها کد تخفیفی در نظر بگیرید که با هربار مراجعه به سالن شما و انجام خدمات زیبایی و مراقبتی، از یک تخفیف خوب بهره ببرند.
یا با بن تخفیف خود، دوستان و آشنایان خود را به مراجعه و انجام انواع خدمات در سالن شما دعوت کنند.
از دیگر نکات بازاریابی در سالن زیبایی این است که میتوانید در مناسبت های خاص مثل(روز زن، روز دختر، عید نوروز و…) تخفیفاتی روی خدماتتان اعمال کنید تا باعث جذب مشتری شود و با شیوه های مختص خود مشتری های وفادار را جذب کنید.
-
گذراندن دوره های آموزش مدیریت سالن های زیبایی:
نکاتی که برای بازاریابی سالن زیبایی در قسمت های بالاتر گفته شد، تکنیک هایی مهم و ارزشمند بودند.
اگر بخواهید به صورت حرفه ای آمادگی کافی برای فعالیت های مدیریتی در زمینه مدیریت سالن های زیبایی در سطح بین المللی داشته باشید، میتوانید دوره ی ( BBA مدیریت سالن های زیبایی بین المللی) را که باعث بالا بردن درجه دانش مدیریتی و همچنین کارآمدی مدیران در زمینه اقدام و عمل می باشد، تهیه کنید و مسبب رشد کسب و کارتان و ایجاد ارتباط های موثر با افراد شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره و نحوه برگزاری آن اینجا کلیک کنید.
کلام پایانی:
به این ترتیب شما با انواع شیوه های بازاریابی برای سالن های زیبایی آشنا شدید. و دریافتید که هرکدام از آن ها اگر به صورت کامل و دقیق انجام شوند، تأثیر چشم گیری در جذب مشتری خواهید داشت. از یاد نبرید که برای داشتن مشتری های وفادار که پای ثابت سالن شما باشند، تنها زمانی ممکن خواهد بود که شما نیز وفاداری خود را به آنان ثابت کنید و این ارتباط بین شما و مشتری هایتان، ارتباطی دوسویه باشد.
دیدگاهتان را بنویسید