09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

10 بهمن 1401
ارسال شده توسط علی بیسجردی
مدیریت کسب و کار ، مقالات بازاریابی و تبلیغات
7.62k بازدید
دوره مدیریت سالن های زیبایی

زیبایی و پاکیزگی، روح انسان را نوازش میکند. به همین دلیل سالن های زیبایی از جمله مکان هایی اند که  بسیار پر رفت و آمد و پرطرفدار به شمار میروند.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
در ادامه برای شما ایده هایی پرکاربرد برای بازاریابی سالن زیبایی ارائه خواهیم داد:
همکاری با پرسنل خوش برخورد و مجرب:
ارائه ی نمونه کار ها به صورت ژورنالی:
فعالیت در فضای مجازی:
تعبیه ی فضای مناسب برای عکاسی:
ارائه خدمات رایگان و فریاد زدن آن:
اهمیت به آراستگی و زیبایی خود و پرسنل:
فراهم سازی فضایی برای ایجاد نشاط در مشتریان:
پذیرایی فراموش نشود:
کارت ویزیت لاکچری یا فانتزی:
کارت تخفیف و کارت هدیه خدمات زیبایی:
گذراندن دوره های آموزش مدیریت سالن های زیبایی:

اگر شما یک سالن زیبایی دارید و میخواهید در صدر انتخاب مشتریان و زیباجویان قرار بگیرید، حتماً میدانید که صنف زیبایی، یک صنف کاملاً رقابتی در جهان است و مدام در حال بروزرسانی است و تنها مهارت و هنر شما برای اداره ی یک سالن زیبایی کافی نیست!

بلکه باید تکنیک های اساسی و لازم را فرا بگیرید، تکنیک هایی همچون اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنید، مشتریان ثابت داشته باشید و از جنبه تجاری، یک تجارت سودآور داشته باشید.

سالن های زیبایی

چگونه مشتری های وفادار داشته باشیم؟

در واقع افزایش مشتری های وفادار و راضی، چیزی است که همه ی کسانی که در این حوزه فعالیت رسمی دارند، خواستار آن هستند.

 

اما این موضوع برای پیشرفت و بهبود کسب و کارتان تنها گزینه نیست! هیچ مشتری وفاداری روزانه به طور مرتب به سالن زیبایی سر نمیزند. پس راهکار چیست؟

بهترین راهکار برای مدیریت سالن زیبایی و افزایش مهارت و حرفه ای تر شدن در این صنف با حداکثر بازدهی، بازاریابی درست و صحیح است.

شاید با خود بگویید که بازاریابی چه معنی ای دارد؟ وقتی کیفیت کار من بالاست؟!

این یک اشتباه بسیار بزرگ در نظر بسیاری از مدیران سالن های زیبایی است. امروزه به دلیل تنوعی که در صنعت مد و زیبایی به وجود آمده و به لطف کیفیت بالای آموزش های زیبایی، تقریباً همه ی کارها با کیفیت بالا انجام میشوند.

پیشنهاد :  انواع تبلیغات (از سنتی تا مدرن)

پس اگردر بازار رقابتی امروز، در استراتژی بازاریابی و تبلیغات برای سالن زیبایی خود، مدیریت صحیح و لازم را نداشته باشید، مطمئن باشید که خیلی سریع به عنوان یک سالن دار، از دنیای رقابت کنار خواهید رفت.

در ادامه برای شما ایده هایی پرکاربرد برای بازاریابی سالن زیبایی ارائه خواهیم داد:

  • همکاری با پرسنل خوش برخورد و مجرب:

افراد با مراجعه به سالن زیبایی شما در ابتدا با پرسنل شما روبرو خواهند شد. سعی بر این داشته باشید که با افرادی خوش صحبت، مشتری مدار، آداب دان و مجرب و هنرمند همکاری کنید تا رفتار خوب پرسنل با مشتریان و مراجعین نیز باعث سربلندی شما و خوش نامی سالن شما باشد.

  • ارائه ی نمونه کار ها به صورت ژورنالی:

قطعاً برای شما هم پیش آمده زمانی که آمادگی ندارید، مشتری حساسی(عروس عقد و نامزدی) به سالن مراجعه کرده باشد و از شما درخواست دیدن نمونه کارهای عروس و میکاپ و شینیون های خاصتان را داشته باشد، اینکه شما نمونه کارهایتان را با دوربین تلفن همراهتان ثبت کرده باشید، برای مشتری خوشایند نخواهد بود. بهتر است یک ژورنال اختصاصی برای هرکدام از زیباجویان داشته باشید. مثلاٌ ژورنال میکاپ مراسم عقد، ژورنال میکاپ های لایت برای جشن نامزدی، ژورنال میکاپ جشن عروسی و…

  • فعالیت در فضای مجازی:

امروزه صاحبان کسب و کار برای تبلیغ صنفی که در آن فعالیت دارند، حتی کسب و کارهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ، نیاز به یک بستر همگانی و رایگان دارند تا در آن رخی از کارهای خود نشان دهند و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنند. ایده ی بسیار جذابی به نظر می رسد، اینکه یک صفحه ی اختصاصی در اینستاگرام داشته باشید و فعالیت های روزمره تان را در بستر فضای مجازی نیز ادامه دهید.

  • تعبیه ی فضای مناسب برای عکاسی:

زمانی که افراد در روز خاصی از زندگی خود، شما را به عنوان یک میکاپ آرتیست انتخاب می کنند، یعنی به زیبایی خود اهمیت فراوانی داده اند. حتماً در قسمتی از سالن خود محیطی زیبا و جذاب برای عکاسی فراهم کنید.

  • ارائه خدمات رایگان و فریاد زدن آن:

خدمات رایگان در سالن خود ارائه کنید، خدماتی همچون پدیکور، اصلاح، موخوره گیری، کوتاهی مو و یا دیگر کارهایی که مورد صلاح دید خودتان بود را به صورت رایگان برای مشتریانی که از خدمات دیگری از سالن(مانند رنگ و لایت) استفاده کرده اند، هدیه دهید.

  • اهمیت به آراستگی و زیبایی خود و پرسنل:

از دیگر نکات مهم بازاریابی در سالن زیبایی، اهمیت به ظاهر خود و پرسنل است. زمانی که با ظاهر آراسته و زیبا از مشتری استقبال کنید، حس خوبی از طرز پوشش و برخورد شما در اولین برخورد میگیرد، ناخودآگاه در ذهن او باقی خواهد ماند.

  • فراهم سازی فضایی برای ایجاد نشاط در مشتریان:

خیلی عالی میشود اگر یک موزیک لایت در فضای سالن در حال پخش باشد و از کسالت مشتریان و شما جلوگیری کند.

  • پذیرایی فراموش نشود:

اغلب افراد به اشتباه فکر میکنند که پذیرایی از مشتریان هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، در صورتی که اینطور نیست.

پیشنهاد :  10 ویژگی مدیران تاثیرگذار و موفق

شما با داشتن یک پذیرایی ساده و کم هزینه همچون شکلات، بیسکوییت، نسکافه یا چای، باعث انتقال حس و حال بسیار خوب به افراد شده و همچنین باعث ایجاد بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ خواهید شد.

  • کارت ویزیت لاکچری یا فانتزی:

یک تکینیک دیگر از بازاریابی در سالن زیبایی این است که کارت ویزیت لاکچری برای تبلیغ سالن خود و قراردادن آدرس و شماره تماس در آن داشته باشید. کارت ویزیت فانتزی مثلاً به شکل لوازم آرایشی یا لوازم مراقبت پوستی، بسیار جالب به نظر میرسند.

  • کارت تخفیف و کارت هدیه خدمات زیبایی:

اگر مشتری های وفاداری دارید، میتوانید برای آن ها کد تخفیفی در نظر بگیرید که با هربار مراجعه به سالن شما و انجام خدمات زیبایی و مراقبتی، از یک تخفیف خوب بهره ببرند.

یا با بن تخفیف خود، دوستان و آشنایان خود را به مراجعه و انجام انواع خدمات در سالن شما دعوت کنند.

از دیگر نکات بازاریابی در سالن زیبایی این است که میتوانید در مناسبت های خاص مثل(روز زن، روز دختر، عید نوروز و…) تخفیفاتی روی خدماتتان اعمال کنید تا باعث جذب مشتری شود و با شیوه های مختص خود مشتری های وفادار را جذب کنید.

  • گذراندن دوره های آموزش مدیریت سالن های زیبایی:

نکاتی که برای بازاریابی سالن زیبایی در قسمت های بالاتر گفته شد، تکنیک هایی مهم و ارزشمند بودند.

اگر بخواهید به صورت حرفه ای آمادگی کافی برای فعالیت های مدیریتی در زمینه مدیریت سالن های زیبایی در سطح بین المللی داشته باشید، میتوانید دوره ی ( BBA مدیریت سالن های زیبایی بین المللی) را که باعث بالا بردن درجه دانش مدیریتی و همچنین کارآمدی مدیران در زمینه اقدام و عمل می باشد، تهیه کنید و مسبب رشد کسب و کارتان و ایجاد ارتباط های موثر با افراد شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره و نحوه برگزاری آن اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد :  تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

کلام پایانی:

به این ترتیب شما با انواع شیوه های بازاریابی برای سالن های زیبایی آشنا شدید. و دریافتید که هرکدام از آن ها اگر به صورت کامل و دقیق انجام شوند، تأثیر چشم گیری در جذب مشتری خواهید داشت. از یاد نبرید که برای داشتن مشتری های وفادار که پای ثابت سالن شما باشند، تنها زمانی ممکن خواهد بود که شما نیز وفاداری خود را به آنان ثابت کنید و این ارتباط بین شما و مشتری هایتان، ارتباطی دوسویه باشد.

4.6/5 - (26 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.96k بازدید

  • ایده های خلاقیت در بازاریابی
    ایده های خلاق در بازاریابی

    5.04k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.39k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.78k بازدید

  • چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم ؟
    چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم ؟

    5.35k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.35k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • آموزش اصول سرمایه گذاری
    آموزش اصول سرمایه گذاری در املاک
  • دوره MBA دیجیتال مارکتینگ | مدرک MBA دیجیتال مارکتینگ
    دوره MBA دیجیتال مارکتینگ | مدرک MBA دیجیتال مارکتینگ
  • بسته سوالات MBA استراتژیک
    بسته سوالات MBA استراتژیک
  • دوره مدیریت برنامه نویسی | مدرک MBA مدیریت برنامه نویسی
    دوره مدیریت برنامه نویسی | مدرک MBA مدیریت برنامه نویسی
  • کتاب مدل های کسب و کار مجازی
    کتاب مدل های کسب و کار مجازی
آخرین مقالات
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک
  • آموزش صفر تا صد ترخیص کالا

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت