چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟
برند شخصی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت فرد در زمینه حرفهای و شخصی است. با توجه به افزایش رقابت در بازار کار و نیاز به تمایز و استحکام در زمینه حرفهای، توسعه برند شخصی به عنوان یک استراتژی حیاتی برای موفقیت فرد در دنیای امروزی مطرح شده است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی رشد دهی برند شخصی (اصول برندینگ شخصی)، مدل های پرسونال برندینگ، و همچنین مطالعه جملات طلایی موفقیت از زبان بزرگان بپردازیم.
با توجه به اینکه برند شخصی یک فعالیت چندجانبه است که به عنوان یک استراتژی جامع باید مورد توجه قرار گیرد، این مقاله میتواند به عنوان یک راهنمای عملی برای افراد علاقهمند به توسعه برند شخصی خود، مورد استفاده قرار گیرد.
امروزه درسرتاسر جهان با وجود رقابتهای تخصصی بسیار زیاد در صنعتها، کامل بودن در هر مهارتی بهتنهایی ضامن موفقیت نیست و باید صاحبین کسب و کار با راه های رشد دهی برند شخصی آشناییت کامل پیدا کنند. همهی ما افراد متعددی را میشناسیم که کمتر از آنچه کار میکنند، استحقاقی دریافت میکنند ویا سر جای خودشان نیستند و یا بیکار هستند. برندسازی شخصی میگوید، افراد و مهارتهای افراد مانند محصولات کسبوکار ها نیاز به شناسایی و معرفی دارند.
برای یادگیری روش های ارزش گذاری برند، کلیک و مطالعه کنید.
اصول برندینگ شخصی
برای برندتان شناسنامه داشته باشید
ایجاد یک روایتنامه برای برند یکی از اولین گام ها برای شناسایی برند شخصی است. باید مشخص کنید که میخواهید با چه موضوعاتی در بین مردم شناخته شوید و افراد را با محتوایی که ایجاد میکنید و با مخاطبان خود به اشتراک میگذارید، آگاه کنید.
شناسنامهی برند اطلاعات اولیه ای به مخاطبانتان خواهد داد، اطلاعاتی همچون اینکه شما چه کسی هستید، علایقتان چیست، از کجا آمدهاید، چیزهایی که به آنها علاقه دارید و از آنها دفاع میکنید چه چیزهایی هستند، و هر چیز دیگری که به شناسایی شما توسط مردم کمک میکند.
شاید شما یک فروشگاه آنلاین در بستر فضای مجازی باشید، یا کسب و کارتان مربوط به بهبود تناسب اندام افراد و فیتنس باشد که دوست داشته باشید آخرین نکات تمرینی و توصیه های تغذیه ای خود را با افراد به اشتراک بگذارید.
به طور کلی توجه به چیزهایی که دوست دارید، و اینکه چگونه بتوانید برای علایقتان داستان سرایی و تولید محتوا کنید، کلیدهای طلایی برای ساخت یک برند شخصی هستند.
زمانی که قصد دارید برند شخصی خود را ارتقاء دهید، بر روی دو موضوعی تمرکز کنید که از بحث کردن درمورد آن ها لذت می برید، و شروع به تولید محتوا در مورد آن دو موضوع کنید. این به شما پایهی اولیه ای می دهد که از طریق آن می توانید استراتژی های برند خود را بنیانگذاری کنید.
از مباحث ریز و کوچک شروع کنید و دربارهی آنها صحبت کنید. تا به تدریج در طول زمان قلق اصلی و شیرین کسب و کارتان را پیدا کنید و به سمت رشد برند خود حرکت کنید.
بستر مناسبی را برای تبلیغ برند شخصی بیابید
پس از تولید محتوای باکیفیت برای برند، نوبت به رشد دهی برند شخصی از طریق تبلیغات میرسد، تمرکز بر انجام چند تبلیغ و رپورتاژ آگهی خوب، بازگشت سرمایه بیشتری خواهد داشت. یک اشتباه رایجی که کسب و کارها و بازاریابان جدید مرتکب می شوند، این است که تلاش های بازاریابی خود را به خوبی به انجام نمیدهند. از انجام این خطر در پروسه ی توسعه برند شخصی خود اجتناب کنید. کانال هایی که برای شروع تبلیغات برند خود انتخاب می کنید باید با نقاط قوت شما مطابقت داشته باشند و مهم تر از همه به طور مرتب توسط مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، بازدید خورده و استفاده شوند.
- تبلیغات در گوگل: با استفاده از تبلیغات گوگل، میتوانید برند خود را به راحتی برای مشتریان هدف قرار دهید. با ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل، میتوانید تبلیغات خود را برای کاربران جستجوهای گوگل نمایش دهید و به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی: با استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی، میتوانید به مخاطبان خود تبلیغات خود را نمایش دهید و به افزایش حضور آنلاین برند خود بپردازید.
نمونه ای از این امر:
- اگر فروشگاه آنلاین لباس کودک دارید، ابتدا از تبلیغات رایگان در قسمت نظرسنجی سایت های معروف همانند نینی سایت، بهره ببرید.
- اگر نویسنده هستید، بستر توییتر، اینستاگرام، تلگرام یا لینکدین بهترین گزینه برای تبلیغات نوشته هایتان هستند.
- برای یک مربی فیتنس، تمرکز بر اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدفمند و حرفه ای انتخاب خوبی خواهد بود.
- برای یک طراح دکوراسیون، انجام نمونه کارهای رایگان برای مدتی و به اشتراک گذاری آنها در اینستاگرام و…، قدم مناسبی به شمار میرود.
یک حضور در لینکدین ایجاد کنید
لینکدین یک کانال قدرتمند برای رشد برند شخصی است. لینکدین برای برندسازی شخصی هم برای حرفه ای ها و هم برای کارآفرینان ارزش دارد. که پلتفرمی است که بدون توجه به اهداف تجاری یا صنعت شما، ارزشی را از دیدگاه برندسازی شخصی برای شما ارائه می دهد.
وبلاگ نویسی درباره موضوعات مختلف
وبلاگ نویسی نمونه ای از استراتژی محتوای طولانی برای رشد برند شخصی است.که راهی برای ایجاد محتوای طولانی است که به بیان داستان شما و توسعه برند شخصی شما کمک می کند. که در مورد زمینه های تخصصی مربوطه شما یک راه عالی برای ایجاد اعتبار و افزایش آگاهی برای برند شخصی شما است. محتوای طولانیتر به شما این امکان را میدهد تا موضوعات و اخبار حوزه خود را با جزئیات گسترش دهید و ارزش بیشتری برای افراد ایجاد کنید.
کلید وبلاگ نویسی نوشتن چیزی است که مردم می خواهند بخوانند و این موضوعات باید برای آن ها نیز مفید باشند. چه نکاتی در برند شخصیتان دارید که می تواند به افراد در حوزه کاریتان کمک کند؟ چه تجربیاتی را می توانید با آنها در میان بگذارید؟ فهمیدن اینکه چه دیدگاهها و تخصصهای منحصربه فردی برای مشارکت دارید، راههای عملی برای دستیابی به مخاطبان هدفمند را به شما ارائه میدهد.
یک هویت بصری برای برند شخصی خود ایجاد کنید
برندسازی بصری فقط برای مشاغل بزرگ قابل اجرا نیست. دادن هویت بصری قابل تشخیص به شخصی سازی برند شما فرصتی میدهد تا برای ارتباط بیشتر با شخصیتهای جدید و کمک به مخاطبانتان برای شناسایی آسان شما و محتوایتان است. علاوه بر قابل تشخیص بودن، استفاده از عناصر بصری برند باعث می شود در کانال های بازاریابی خود خاص و حرفه ای بهنظر برسید.
بررسی محتوای همکاران و تعامل با آنان
رشد برند شخصی فقط ایجاد و انتشار محتوا نیست. تعامل با محتوای دیگران یک استراتژی قدرتمند برای ایجاد ارتباطات واقعی و رشد مخاطبان شما است. نظر دادن روی پستهای دیگران، اشتراکگذاری محتوا از سایر سازندگانی که میشناسید برای کمک به تبلیغ آنها و پیوستن به مکالمههای مداوم در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، همه راههایی هستند که میتوانید با همکارانتان ارتباط برقرار کنید.
این نه تنها به شما کمک می کند تا با شخصی که محتوا را ارسال کرده است ارتباط برقرار کنید، بلکه نظر شما را نیز ارائه می دهد و به نوبه خود نمایه یا صفحه شما را در معرض دید مخاطبان آن فرد قرار می دهد. به همین دلیل است که تعامل با محتوای دیگران به ایجاد ارتباط واقعی با ارتباطات فعلی کمک می کند و دامنه برند شما را به مخاطبان جدید و ارتباطات بهتر گسترش می دهد.
نگاه استراتژیک جهت رشد برند شخصیتان داشته باشید
برای رشد دهی برند شخصی باید نگاهی استراتژیک و کاماً آیندهمحور نیز داشته باشید و برای آینده برند خود برنامه ریزی کنید.
- چگونه باید برای برند شخصی خود چشمانداز یا vision تعیین کرد؟
میدانیم که برای راهاندازی یک کسب وکار و ایجاد یک برند باید vision و mission را تهیه کرد.
برای رشد دهی برند شخصی باید ابتدا شخصیت خود را بهدرستی بشناسید و همچنین شخصیت هدفتان (آن شخصیتی که میخواهید تبدیل به آن شوید) را هم مشخص کنید.
مشخص کردن این این دو مرحله چارچوبی منظم جهت برنامهریزی برای زندگی شخصی و رشد حرفهای شما فراهم خواهد کرد.
هیچکسی نمیتواند تمام جنبههای حال و آیندهی زندگی خود را پیشبینی کند، اما تهیهی یک چشمانداز بلندمدت و هدف مشخص برای زندگی حرفهای به ما کمک میکند بهطور مستمر بتوانیم برند شخصی خود را رشد دهیم.
حفظ مشتریال فعلی، جذب مشتریان جدید
تخفیفها و پیشنهادهای ویژه: با ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان، میتوانید به جذب مشتریان جدید کمک کنید و به حفظ مشتریان قبلی بپردازید. با ایجاد کد تخفیف و پیشنهادهای ویژه، به مشتریان خود ارزش افزوده دهید.
ارتباط مستقیم با مشتریان: با ارائه خدمات مشتریان عالی و ارتباط مستقیم با مشتریان، میتوانید به افزایش شناخت برند خود کمک کنید. با ارسال ایمیلها، پیامکها و بازخورد مستقیم با مشتریان، اعتماد آنها را به برند خود بیشتر کنید تا رغبتی داشته باشند و برند شما را در بین دوستان و آشنایانشان معرفی کنند.
در کل، بازاریابی و رشد برند خود نیازمند استراتژیهای متعددی است که با توجه به نوع فعالیت و بازار هدف باید انتخاب شود. برای موفقیت در رشد دهی برند شخصی، بهتر است همیشه به روز باشید و با روشهای نوین بازاریابی آشنا شوید.
برای مشاهده بهترین دوره برندینگ کلیک کنید.
مدل های پرسونال برندینگ
پرسونال برندینگ یا Personal Branding به معنای ساخت و تقویت برند شخصیتی یک فرد است. این مفهوم به این معناست که هر فرد میتواند خود را به عنوان یک برند شخصیتی معرفی کند و از ویژگیها، مهارتها، ارزشها و تجربیات خود برای ساختن یک تصویر قوی و مثبت از خود استفاده کند. در این راستا، استفاده از مدلهای پرسونال برندینگ میتواند به فرد کمک کند تا برند شخصیتی خود را بهبود دهد و بهترین نسخه خود را به جامعه معرفی کند.
5P Personal Branding
- Purpose(هدف): تعیین هدف و ماموریت شخصی که فرد میخواهد به آن دست یابد.
- Passion (علاقه): شناسایی علاقهها و استعدادهای شخصی که میتواند به تقویت برند شخصیتی کمک کند.
- Positioning (موقعیتبندی): تعیین موقعیت منحصر به فرد و متمایز برای برند شخصیتی.
- Promotion (تبلیغات): استفاده از استراتژیهای مناسب برای تبلیغ و انتشار برند شخصیتی.
- Personality (شخصیت): تعریف و تقویت ویژگیها و ارزشهای شخصی که برند شخصیتی را شکل میدهند.
4C Personal Branding
- Clarity (وضوح): داشتن وضوح در هدف، پیام و ارزشهای برند شخصیتی.
- Consistency (پایداری): حفظ پایداری در ارائه پیام و تصویر برند شخصیتی.
- Credibility (قابل اعتماد بودن): اطمینان از قابل اعتماد بودن برند شخصیتی.
- Connection (ارتباط): برقراری ارتباط مؤثر با جامعه و مخاطبان برای افزایش شناخت و تأثیرگذاری.
3S Personal Branding
- Self-Discovery (کشف خود): شناسایی نقاط قوت، ضعف، علاقهها و ارزشهای شخصی.
- Self-Development (پیشرفت شخصی): پیشبرد و پرورش نقاط قوت و تواناییهای شخصی.
- Self-Promotion (تبلیغات شخصی): استفاده از روشهای مناسب برای تبلیغ و انتشار برند شخصیتی.
این مدلها به فرد کمک میکنند تا بتواند برند شخصیتی قویای را ساخته و بهبود بخشید. استفاده از این مدلها با توجه به وضعیت و نیازهای شخص، میتواند به تقویت و توسعه برند شخصیتی کمک کند.
جملات طلایی موفقیت
موفقیت یکی از مسیرهای مهم زندگی است که هر فردی به دنبال آن است. این مسیر پر از چالشها، شکستها و پیروزیهاست که در نهایت به رسیدن به اهداف و رسیدن به رویاها منجر میشود. در این مسیر، جملات طلایی موفقیت میتوانند به عنوان راهنمایی و الهامبخش برای افراد باشند تا در هر مرحله از زندگی خود، بهترین نسخه خود را به ارمغان بیاورند. در این جملات، تجارب و نکات مفید از افراد موفق قرار دارد که میتواند برای دیگران الهام بخش باشد و آنها را به سوی موفقیت هدایت کند.
جف بزوس
شخصیت شما همان چیزی است که مردم در مورد شما میگویند هنگامی که شما از بین نرفتهاید. برند شخصی شما باید برای شما سخت کار کند تا بازار خود را با دقت نگه دارد و ارزش شما را به بالا ببرد.
گری وی
شما نمیتوانید خودتان تبدیل به برند شخصی شوید، مگر اینکه با مردم در ارتباط باشید و به آنها کمک کنید. بیشترین راهی که میتوانید برای بهبود برند شخصی خود انجام دهید، این است که به دیگران کمک کنید و به ارزش اضافی برای آنها بیفزایید.
ایلان ماسک
برند شخصی شما به شما کمک میکند تا به مردم نشان دهید که چه میتوانید ارائه دهید و بهترین مزیت خود را در اختیار آنها قرار دهید. برای رشد برند شخصی خود، باید به اینترنت، شبکههای اجتماعی و رویدادها روی آورده و با دیگران به ارتباط برسید.
گرنت کاردون
اگر میخواهید برند شخصی خود را به سطح بالاتری برسانید، باید خود را به عنوان یک منبع ارزشمند در نظر گرفته و مطالب ارزشمندی که به دیگران ارائه میدهید، به صورت خودکار و بدون هیچگونه ارادهای از شما باشد. باید تلاش کنید که با ارائه محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاری تجربیات خود، به مردم کمک کنید و به ارتباط برسید.
براندون بوچارد
برای رشد برند شخصی خود، باید خلاقانه و با روشی متفاوت به کار بپردازید. باید از نوآوری و ایدههای جدید استفاده کنید و به دنبال راههایی برای جذب مخاطبان و تفاوتسازی خود از دیگران باشید. همچنین، برای رشد برند شخصی خود باید به مهارتهای خود که به کارتان مربوط هستند تمرکز کنید و به دنبال افزایش توانمندیهای خود باشید. با ارتقاء مهارتهای خود میتوانید به مردم نشان دهید که شما یک ارائهدهنده کارآمد و بسیار حرفهای هستید.
شری سندبرگ
برای رشد برند شخصی خود، باید با تعهد و اراده قوی به کارتان پایبند باشید و همیشه به دنبال بهبود خود و کارتان باشید. باید به تلاش و خودسازی پایبند باشید و هیچگاه نگذارید که شکستها شما را متوقف کنند. همیشه باید به اهدافتان پایبند باشید و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آنها بکنید.
سیمون سینک
برای رشد برند شخصی خود باید به تولید محتوای خلاقانه و ارزشمند تمرکز کنید و سعی کنید به دیگران ارائه دهید. باید مطالبی را انتخاب کنید که با نیازهای مخاطبان شما همخوانی دارند و به آنها کمک میکنند. همچنین، باید به محتوای خود اعتماد کنید و از طریق شبکههای اجتماعی و دیگر وسایل دسترسی به مخاطبان خود داشته باشید.
تونی رابینز
برای رشد برند شخصی خود باید به دنبال فرصتها و چالشها برای ارتقاء خود باشید و هیچگاه از یادگیری و بهبود خودتان منصرف نشوید. باید با افراد موفق ارتباط داشته باشید.
برای ثبت نام دوره mba کلیک کنید.
کلام اخر
شاید بنظر برخی افراد، رشد دادن یک برند شخصی می تواند کاری دشوار و پیچیده باشد. یکی از ساده ترین راه ها برای گم شدن در فرایند رشد دهی برند شخصی، این است که ندانید از کجا شروع به کار کنید. اپرا وینفری (به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقاییتبار قرن بیستم) قبل از اینکه صدای خود را به یکی از تأثیرگذارترین انسانها در جهان معرفی کند، با تکرار چندین سبک و فرمت در یک نمایش محلی کوچک شروع به کار کرد.
دیدگاهتان را بنویسید