شادی در محل کار:10 نکته برای شاد بودن در محل کار
“از بین هر هدفی که انسان ها می خواهند به آن دست یابند، شادی معمولاً بزرگترین است.”
دسترسی سریع به مطالب: نمایش
تام مایلز
شادی در محل کار چیست؟ آیا کلمه Arbedjsglæde را شنیده اید؟ شادی سازمانی یا منشور شادی چیست؟
Arbedjsglæde به معنای خوشبختی است که ما از “انجام” کاری به دست می آوریم. این یک احساس است، یک احساس خوب زمانی که احساس خوبی نسبت به کاری که انجام میدهیم زمانی که احساس میکنیم در «تعهد حرفهای» شرکت میکنیم، به وجود میآید. Arbedjsglæde یک کلمه رایج در دانمارک است که به معنای شادی در کار است.
گذراندن دوره های مدیریت اعم از دوره MBA و دوره DBA، میتواند مهارتها و تواناییهای مدیران را افزایش دهد. مدیران میتواند یا یادگیری ایده پردازیها، علاوه بر حل چالش های سازمانی، منشور شادی کارکنان را هم فراهم کنند.
مفهوم شادی سازمانی | شادی در محل کار
در یک مفهوم اساسی، شادی در محل کار زمانی حاصل می شود که :
- از انجام وظایف محوله لذت می بریم
- ما نسبت به افرادی که با آنها کار می کنیم احساس درستی داریم
- از مزایای مالی که از این شغل می گیریم خوشحالیم
- ما دامنه بهبود مهارت های موجود خود را داریم
- ما در محل کار احساس احترام و تایید می کنیم
شادی در کار مجموع سرمایه گذاری مناسب و بازده خوب نیست. این بیشتر از آن است. عوامل فردی مانند ویژگیهای شخصیتی، سطح ادراک، استرسهای روانشناختی زمینهای، و هوش هیجانی بر میزان احساس راحتی ما در یک موقعیت حرفهای تأثیر میگذارند.
در کتاب ” مزیت خوشبختی ” نویسنده Shawn Achor (2011) اظهار داشت که یک شرکت با کارکنان خوشحال می تواند فروش خود را تا 37٪، بهره وری 31٪ افزایش دهد که به طور مستقیم به ایجاد یک محیط کاری با عملکرد بالا و بهبود کیفیت کمک می کند. زندگی برای همه افرادی که با کار درگیر هستند.
اهمیت شادی در محل کار
مفهوم شادی سازمانی یا شادی در محل کار تا چند دهه پیش وجود نداشت و دلیلی برای آن وجود دارد. در چند سال گذشته، ما شاهد تغییرات شدیدی در بخش صنعتی بوده ایم – ما اکنون در موقعیت هایی کار می کنیم که بیست سال پیش وجود نداشت.
چه کسی می توانست به نام هایی مانند مدیر رسانه های اجتماعی، متخصص سئو، مدیر ارشد شادی، مربی و سخنران انگیزشی ، مشاور شغلی یا هماهنگ کننده پروژه در دهه 40 و 50 فکر کند؟
با چنین طیف گسترده ای از وظایف پیچیده ای که امروز باید از بین آنها انتخاب کنیم، فقط ضروری است که بتوانیم شادی واقعی را از کاری که خود را وقف آن می کنیم استخراج کنیم. کارکنان شاد برای یک کسب و کار رو به رشد اجباری هستند.
موسسه iOpener ، در یکی از مطالعات خود را در موفقیت سازمانی، نشان داد که کارکنان که در محل کار احساس شادی 65٪ پر انرژی تر از کارکنان که نمی (iOpener موسسه، دوم) می باشد. آنها دو برابر بهره وری بیشتری دارند و به احتمال زیاد شغل خود را در مدت زمان طولانی حفظ می کنند.
مزیت های شادی سازمانی
شاد بودن اولین قدم برای هر کاری است که می خواهیم با موفقیت انجام دهیم. رفتن به دفتر، انجام مکانیکی تمام وظایف محوله و بازگشت به خانه برای گذراندن بقیه روز با یک نوشیدنی در دست و تلویزیون جلو، تصویری ایده آل از یک زندگی ناخوشایند است.
یک کارگر خوشحال به موقع به دفتر می رسد زیرا به وقت شناسی خود احترام می گذارد و همه کارهای روزانه را انجام می دهد زیرا از انجام آن لذت می برد. او از روی عشق کار خواهد کرد، نه از روی اجبار.
شادی موفقیت را چند برابر می کند
شادی در محل کار می تواند مانند آتش گسترش یابد. کارمندانی که از انجام کار خود احساس لذت می کنند، الگوی خوبی برای دیگرانی هستند که انگیزه کمتری دارند.
به عنوان مثال، هنگامی که یک رهبر تیم از موقعیت و کار خود راضی است، می تواند با مثبت تری بر تیم خود تأثیر بگذارد و عملکرد عالی را در گروه حفظ کند. شادی در محل کار مستقیماً با افزایش بهره وری و عملکرد بهتر گروهی در محل کار ارتباط دارد .
شادی مثبت اندیشی می سازد
یک ذهن آشفته می تواند مخزن تفکرات منفی باشد. وقتی از روی اجبار کار می کنیم و نسبت به سهمی که در موفقیت سازمان می کنیم اشتیاق نداریم، ذهن ما شروع به پوشیدن می کند.
ما دچار استرس می شویم ، تمرکز خود را از دست می دهیم و به افکار تحقیر آمیز خود مانند “من باید ترک کنم”، “دیگر نمی توانم تحمل کنم”، “من ارزشش را ندارم” و غیره را درگیر می کنیم. برعکس، یک حرفه ای که احساسات مثبت قوی دارد. در مورد شغل خود بدون شک مشتاق تر خواهد بود و بر ساختن خود تمرکز خواهد کرد. او به جای تمرکز بر مشکلات، به دنبال راه های حل آن بود.
شادی استرس را کاهش می دهد
آنی مکی ، مشاور و نویسنده بینالمللی رهبری، در یکی از مقالات خود در هاروارد بیزینس ریویو، اشاره کرد که وقتی کارمندان ناراضی هستند، مغز آنها شروع به قطع ارتباط بااحساسات مثبت میکندو به قدرت تفکر خلاق و استدلال آسیب میرساند .
او همچنین در مقاله خود در مورد پیوند بین افکار، احساسات و اعمال ما گفت . اگر هر یک از این ها خراب شود، مطمئناً مانع دیگری می شود. اگر در 8 ساعتی که در محل کار می گذرانیم احساس خوشبختی کنیم، اگر بتوانیم به نحوی به رشته های مثبتی که ما را سرحال نگه می دارد ضربه بزنیم، می تواند به طور قابل توجهی واکنش ما به استرس را بهبود بخشد و تمرکز ما را به جنبه های مثبت زندگی کاری هدایت کند.
شادی در محل کار، دوست داشتن را افزایش می دهد
همه ما دوست داریم در کنار افرادی باشیم که نگرش مثبتی دارند و از خودشان راضی به نظر می رسند. در حالت روحی شاد، افراد نوآورتر و الهامبخشتر هستند. آنها مایل به بهبود مهارت های موجود خود هستند و به ایجاد یک فرهنگ عملکرد سرگرم کننده و خلاق در محل کار کمک می کنند.
یافتن شادی در کار به ایجاد روابط بین فردی قوی در محل کار کمک می کند و افراد را تشویق می کند تا برای رفاه مشترک سازمانی که به آن خدمت می کنند با یکدیگر همکاری کنند. این ستون فقرات نوآوری، وفاداری، مسئولیت پذیری و موفقیت است .
کارگران شاد می توانند محیطی دلپذیر در محل کار ایجاد کنند که برای دیگران راحت باشد و هر چه افراد بیشتری وارد آن شوند، تیم بهتر رشد می کند.
Dyfed Loesche، روزنامه نگار برجسته آماری و داده ای، در یکی از مقالات خود در مورد کشورهایی که بهترین و بدترین تعادل بین کار و زندگی را دارند، اشاره کرد که هلند یکی از شادترین کشورها در رابطه با تعادل کار و زندگی است. نمودار تعاملی او (در زیر آورده شده است) کشورهایی را نشان می دهد که تعادل بین کار و زندگی عالی دارند، با کشورهایی که شادترین جمعیت شاغل را دارد.
علم پشت شادی در کار | منشور شادی
شادی یک احساس مثبت قوی است و یک تجربه اساسی انسانی است . از قدیم الایام، شادی یکی از جنبه های جذاب تحقیق و تاریخ بوده است، با این حال، یک گنجاندن نسبتاً اخیر در زمینه روانشناسی .
روانشناسی مثبت یا علم شادی، که در دهه گذشته رایج شد، اولین گام توسط متخصصان بهداشت روان برای سنجش اهمیت شادی در جنبه های مختلف زندگی بود.
بررسی شادی ، یا علم مغز مثبت، بخش گستردهتری از تحقیقات منظم مغز و نسبتاً معاصر است. تا چندین سال پیش، تحقیقات روانشناختی با مراقبت از مشکلات روانی و بازگرداندن زندگی به حالت عادی مرتبط بود .
با این حال، روانشناسی مثبت فقط درمانکننده نیست – بلکه شامل تقویت آنچه درست است به جای اصلاح اشتباه است. روانشناسی مثبت پس از سال 1998 با کار پیشرو دکتر مارتین سلیگمن و دکتر میهالی سیکسزنت میهالی که آن را به عنوان مسیری برای یافتن رضایتی که همه ما در زندگی خود به دنبال آن هستیم، به خوبی شناخته شد.
4 رویکرد به زندگی
دقیقاً مانند ضرب المثل معروف که زیبایی در چشم بیننده نهفته است، روانشناسی مثبت می گوید که آن گونه که ما زندگی را می بینیم همان گونه است که می شود. به گفته دکتر تل بن شهر ، نویسنده و مدرس برجسته روانشناسی، چهار رویکرد برای زندگی وجود دارد :
- رویکرد لذتگرا – جایی که فرد بیشتر به فکر لذتهای خود و ابزاری برای ارضای آنها است. نگرش خودپسند، لذت باورانه پیروان نمی تواند از لذت گناه (برای مثال پرخوری و یا خوابیدن بیش از حد) حتی پس از دانستن گزند خودداری کنند.
- رویکرد مسابقه موش – جایی که ما نگران این هستیم که چه چیزی برایمان خوب است و به دنبال اهداف خودخواهانه ادامه می دهیم. این یک رویکرد خود محورانه و رقابتی است به این معنا که پیروان ممکن است تا زمانی که به خودشان کمک می کنند، مزایای دیگران را نادیده بگیرند.
- رویکرد نیهیلیستی – بیشتر در افراد افسرده و تحت استرس دیده می شود، رویکرد نیهیلیستی کاملاً بدبینانه است و به افراط در افکار منفی کمک می کند. یک فرد منفی نگر نمی تواند توجه خود را از نگرانی ها و حوادث ناگوار زندگی منحرف کند و انگیزه آشتی با استرس را ندارد.
- رویکرد مثبت – اعتقاد بر این است که راهی است که منجر به شادی و رضایت می شود. یک رویکرد مثبت جایی است که افراد می توانند تعادل مناسب بین “من می خواهم” و “من باید” را پیدا کنند و بر ایجاد ویژگی های خود تمرکز کنند. رویکرد مثبت در تمام ذات خود، صرفاً متمرکز بر راه حل، هدف گرا و مسیر مستقیم به «Arbedjsglæde» است.
در پرسشنامه طراحی کار آنها عوامل زیر را برای ارتباط با شادی در کار تشخیص دادند:
- استقلال محل کار و آزادی تصمیم گیری
- تنوع وظایف و دامنه ایده های خلاقانه
- اهمیت وظیفه
- شناخت برای کار
- سختی کار
- مهارت ها و تخصص های حرفه ای
- حمایت اجتماعی در محیط کار
- بازخورد از مافوق
- شرایط محیطی در محل کار
- مدیریت کسب و کار و کانال های شبکه
نگاهی به تحقیقات در رابطه با شادی سازمانی
با تبدیل شادی به بخشی از فرهنگ عملکرد، سازمان های معتبری مانند گوگل و مک دونالد پست های خاصی را برای افسران ارشد شادکامی (CHO) در نظر گرفته اند. کار آنها گسترش مثبت اندیشی و تلاش برای حفظ انگیزه نیروی کار است.
در سال 1999، قبل از اینکه گوگل اولین CHO Chade-Meng Tan خود را به کار گیرد، یک برند مد فرانسوی Kiabi یک حرفه ای را به عنوان افسر شادی استخدام کرد. این یکی از اولین پیشرفتها در این زمینه بود و پس از موفقیت عظیم Google و CHO Meng انگیزشی آنها، استخدام افسران شادی به یک فرهنگ برای شرکتها در بخشهای مختلف تبدیل شد.
دکتر کریستین کارتر، محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیا، در یکی از مقالات تحقیقاتی خود اشاره کرد که شادی، چه در محل کار و چه در زندگی، فقط به دست آوردن احساس رضایت نیست.
او گفت که شادی احساسی نیست که از به دست آوردن یا انجام آنچه می خواهیم به دست می آید، در عوض، توانایی دسترسی به مجموعه ای از احساسات مثبت مانند خوش بینی ، قدردانی و غیره و انتخاب آگاهانه برای اجرای آنها در زندگی است.
از یافتههای او آشکار است که شاد بودن در محل کار به معنای پذیرش همگانی یا فقدان کامل استرس منفی نیست . این فقط قدرتی است که از طریق آن می توانیم دیدگاه خود را گسترش دهیم و از منفی ها عقب نشینی کنیم
کارکنان شاد سرمایه گذاری عالی برای شرکت های موفق هستند. مطالعات نشان میدهد که وقتی افراد مثبت یک سازمان را اداره میکنند، به احتمال زیاد از نظر مالی و شکوفایی در درازمدت به دست میآیند.
تحقیقات در دانشگاه وارویک تخمین زده است که شادی در محل کار بهره وری را تا 12 درصد افزایش می دهد. کارگران شاد تضمینی برای بهره وری بیشتر، نوآوری بیشتر و تعارض کمتر هستند.
شادی در محل کار و سبک های شخصیتی
در مطالعهای که توسط Robertson Cooper Limited انجام شد، مشخص شد که «عامل احساس خوب» که یک کارمند از کار و محل کار خود به دست میآورد، به هر طریقی به شخصیت او بستگی دارد.
این مطالعه بر روی نمونه بزرگی از حدود 3200 کارمند از سازمانهای مختلف انجام شد و نتایج نشان داد که:
- کارمندانی که در محل کار احساس خوبی داشتند و روزهای کاری بهتری داشتند، از نظر احساسات مثبت نمرات بالا و در احساساتی مانند تنهایی، ناامیدی، افسردگی و ناامنی کم میکردند.
- درصدی از کارمندانی که نمرات بالایی در مورد احساسات مثبت داشتند، بهرهورتر، از شغل خود راضیتر و سالمتر از دیگران بودند.
- افرادی که در احساسات مثبت امتیاز بالایی کسب کردند نسبت به همکاران و زیردستان خود دلسوزتر و همدل تر بودند.
- کارکنانی که ویژگیهای افسردگی، استرس و آسیبپذیریهای عاطفی را نشان میدادند، انگیزه کمتری داشتند، تمایلی به بهبود مهارتهای خود نداشتند و نشانههایی از ارتباطات بین فردی ناسالم را در محل کار نشان دادند.
این که تمایل شخصیتی یک عامل کمک کننده اصلی در تعیین شادی محیط کار است، هدف اصلی این مطالعه بود و یافته ها نیز همین موضوع را نشان داد.
پروفسور سینتیا دی فیشر (2010)، دکترا، محقق برجسته در دانشگاه باند استرالیا، گزارش گسترده ای در مورد تأسیسات خود در مورد شادی در محل کار منتشر کرد. او اظهار داشت که آنچه ما به عنوان شادی در محل کار در نظر می گیریم به ساختارهای مرتبط با قضاوت و پیامدهای قابل قبول اجتماعی بستگی دارد. او شادی در کار را ترکیبی از سطحی که این سازه ها در آن وجود دارند، دوام وجود آنها و کیفیت خاص هر سازه تعریف کرد.
چگونه در محل کار شاد باشیم
“خوشبختی یک جهت است، نه یک مکان”
وقتی شادی در محل کار با لذت های لذت جویانه مانند تجربیات مثبت هر روز، قدردانی و رضایت شغلی تعیین می شود، شادی حاصل می تواند کوتاه مدت باشد.
شادی در محل کار بیش از تجربه ذهنی است. این محصول فرعی عوامل خارجی مانند قدردانی یا مشوق ها نیست. این ناشی از روشی است که ما برای مدیریت افکار، اعمال و واکنش های خود به صورت روزانه انتخاب می کنیم.
خود پاداش
ما همیشه نباید منتظر پاداش از سوی رهبران تیم باشیم. اگر میدانید که سهم خود را انجام دادهاید و بهترین کار را انجام دادهاید، پیش بروید و به خودتان انگیزه بدهید. پاداشهای کوچکی که به خود داده میشود میتواند تعهد کاری را افزایش دهد که مستقیماً با پشتکار، انرژی، اشتیاق و غرور مرتبط است .
مسئولیت پذیری
ما قبل از هر کس دیگری حق خود را داریم. یک کارمند خوشحال همیشه مایل است که مسئولیت اعمال خود را بر عهده بگیرد و فعالانه در توسعه مهارت های خود به صورت حرفه ای مشارکت کند.
رضایت شغلی
رضایت شغلی اغلب با شادی در محل کار اشتباه گرفته می شود، اگرچه آنها دو ساختار کاملاً مستقل هستند.
راضی بودن از موقعیت شغلی یک حالت روانی است که دارای هر دو مؤلفه شناختی و عاطفی است ، در حالی که شادی در محل کار صرفاً یک حالت عاطفی است که بیشتر از احساسات ناشی از افکار است.
در حین اندازه گیری سطح شادی در کارکنان در مقیاس بزرگ، مشخص شد که رضایت شغلی نقش مهمی در درک شادی در کار ایفا می کند.
مقیاس های رضایت شغلی پرکاربرد مانند پرسشنامه رضایت از زمینه سوتا ، شاخص توصیفی شغل ، مقیاس شغلی در مقیاس عمومی و غیره که توسط سازمان ها استفاده می شود نشان داده است که کارکنانی که امتیاز بالایی در رضایت شغلی دارند، در محل کار نیز شادتر هستند .
آگاهی و جریان شناختی
شادی در کار به معنای اجتناب از تفکرات منفی، شایعات ( مگر اینکه مثبت باشند ) و قضاوت های غیر ضروری را انتخاب کنید.
افراد شاد زمانی می توانند شادی خود را حفظ کنند که روی اعمال خود تمرکز کنند و اجازه نمی دهند که انبوه های منفی بیرونی بر احساسات آنها تأثیر بگذارد. مفهوم «جریان» یا «وضعیت جریان» توسط آبراهام مزلو و کارل راجرز در رویکردهای انسانگرایانهشان استفاده شد و بعداً در تئوریهای شادی محیط کار گنجانده شد.
جریان زمانی اتفاق می افتد که ما حواسمان باشد و روی کاری که در یک لحظه انجام می دهیم تمرکز کنیم. این شامل مهارت ها و انگیزه های درونی است و به عنوان هیجان انگیز، سرخوشانه و ایجاد حس عمیق لذت توصیف می شود.
جریان با تمرکز پایدار، عاطفه مثبت بالا و مستلزم یادگیری و تسلط بر مهارت ها به دست می آید.
10 نکته برای یافتن شادی واقعی در محل کار
خوشبختی در مجموع یک تجربه بسیار ذهنی است. در مطالعه ای که توسط فاولر و کریستاکیس (2008) انجام شد. مشخص شد که افراد زمانی که افراد شاد دیگری را در اطراف خود دارند، احتمالاً احساس خوشبختی بیشتری می کنند.
یافتن شادی در کار همیشه به اعمال و شناخت های مربوط به خود کار مربوط نمی شود. این با بسیاری از همبستگی های دیگر مانند محیط کار، ویژگی های شخصیتی، ارتباطات بین فردی، مهارت های مدیریت استرس مرتبط است و این فهرست ادامه دارد.
در اینجا ده راه ساده وجود دارد که می تواند به ما در کشف مجدد شادی در محل کار و حفظ آن برای مدت طولانی کمک کند.
محل کار خود را شلوغ کنید
شاید جمله «میز درهم ریخته یعنی ذهن درهم ریخته» درست باشد. خلاقیت در فضای کار می تواند احساس نشاط را افزایش دهد و ذهن را تازه کند. تمرکز را تقویت می کند و راهی عالی برای احساس خوب در کار هر روز است.
ذهن آگاهی
“مردم تمام هفته را برای جمعه، تمام سال را برای تابستان، و تمام زندگی را برای خوشبختی منتظر می مانند”
ذهنآگاهی یک کلمه سرزنش نیست، و نه یک مفهوم بیش از حد ارزیابی شده است. اثرات از مراقبه فکر واقعی و ثابت هستند.
مطالعات انجام شده در دانشکده پزشکی هاروارد و موسسه تصویربرداری عصبی بندر در آلمان نشان داده است افرادی که قبل یا بعد از ساعات کاری تمرین ذهن آگاهی و مدیتیشن می کنند، در محل کار احساس ارتباط و ثبات عاطفی بیشتری دارند.
آن را حل کنید
یک برنامه 15 دقیقه ای تمرین روزانه بدن را پرانرژی می کند و سمومی را که باعث خستگی می شود را دفع می کند.
هر شکلی از ورزش – پیادهروی، آهسته دویدن، دوچرخهسواری، شنا یا هر چیز دیگری، مطمئناً بهرهوری بیشتری در کار، انرژی بیشتر برای ارائه بهترین عکسها و رضایت بیشتر در طول روز به ارمغان میآورد.
درگیر در مکانیزم های بازخورد
بازخورد قاطع و فوری پیش بینی کننده شادی در محل کار و رضایت شغلی است. مطالعات نشان داده اند که کارفرمایان یا سرپرستانی که به طور منظم بازخورد ارائه می دهند و تلاش ها را تصدیق می کنند، در داشتن یک تیم شاد موفق تر هستند.
نکاتی برای استقبال از بازخورد در محل کار | ||
به عنوان یک کارفرما | به عنوان یک کارمند | |
هر روز صبح استندآپ هایی ترتیب دهید که در آن در مورد تکالیف روزانه صحبت می کنید | بازخورد بخواهید | |
کار سخت را تصدیق کنید و از کلمات تحسین برانگیز استفاده کنید |
انتقادات را مثبت بپذیرید و بر بهبود مهارت های خود تمرکز کنید. |
|
بلافاصله پس از اتمام کار، بازخورد خود را ارائه دهید. بازخورد با تاخیر کمکی نمی کند | . در طول جلسات و مکالمات با سرپرست/رهبر تیم به طور فعال گوش کنید | |
هنگام انتقاد ، به یاد داشته باشید که به ایرادات و دلایلی که فکر می کنید باید اصلاح شوید ، اشاره کنید . در صورت امکان، پیشنهادات خود را ارئه دهید و به هم تیمی های خود نشان دهید که چگونه این کار را انجام دهید . مثال : خوبی بگذرانید | بازخورد را با سایر اعضای تیم که در این کار مشارکت داشته اند به اشتراک بگذارید . |
در یک زمان به یک کار فکر کنید
چندین محقق دریافتهاند که انجام چند وظیفهای «زمان بیشتری را تلف میکند» و میتواند دلیل ناراحتی متخصصان در سطوح مختلف باشد.
هنگامی که همزمان با کارهای مختلف دستکاری می کنید، تقریباً غیرممکن است که به همان اندازه به هر جزئیات توجه کنید و در نتیجه باعث حواس پرتی می شود.
برای جلوگیری از این امر، میتوانیم فهرست کارهایمان را اولویت بندی کنیم و ابتدا روی انجام کارهای مهمتر تمرکز کنیم. برنامههایی مانند AnyDo ، Wunderlist ، و Evernote انجام این کار را آسانتر کردهاند.
به یک همکار کمک کنید
مطالعات نشان داده اند که نوعدوستان در محل کار بیشتر احساس رضایت می کنند و در محل کار شادتر هستند (پست، 2005).
سطح شادی ما از کمک به دیگران را نمی توان با هیچ چیز دیگری در دنیا یکسان کرد. این احساس توانمندی می دهد، خرد را افزایش می دهد و باعث می شود ما احساس ارتباط بیشتری با سازمان داشته باشیم.
اعمال ساده از مهربانی ، عبارت از قدردانی ، و پشتیبانی ارائه به همکاران در زمان نیاز می توانید ما را احساس خیلی بهتر در مورد خودمان و ما را در کار شاد.
پاسخ های خود را عاقلانه انتخاب کنید
شواهد ثابت کرده است که افراد می توانند داوطلبانه پاسخ هایی را انتخاب کنند که می تواند آنها را در محل کار خوشحال کند. تمرین منظم ذهن آگاهی ، قدردانی و ارتباط موثر می تواند استرس را کاهش دهد و به کارکنان در پیشرفت به سمت هدفشان کمک کند.
برای خود ارزش قائل باشید
کیت وایت، سردبیر سابق Cosmopolitan ، اشاره کرد که استرس کاری اغلب باعث می شود ارزش واقعی خود را فراموش کنیم. یک یادآوری ملایم به خود، کمی بازگشت به دستاوردهای گذشته می تواند در بازگرداندن شادی در محل کار معجزه کند.
خوشبختی زمانی تداوم می یابد که بتوانیم به عقب برگردیم و لحظه ای را برای قدردانی از خود صرف کنیم.
چک لیست ارشمندی خود
- پنج دستاوردی که به آنها افتخار می کنم:
- بزرگترین نقاط قوت من عبارتند از:
- بزرگترین نقاط ضعف من عبارتند از:
- تعریفی که می خواهم از خودم بکنم:
روز خود را با یک یادداشت خوب شروع کنید
هر روز صبح لحظاتی را به جمع آوری افکار خود اختصاص دهید و برای روز خود برنامه ریزی کنید. به پیاده روی بروید، یک قهوه داغ بنوشید و اهداف خود را برای آن روز بسازید. روزی که خوب شروع شده باشد به احتمال زیاد بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت و میوه های بیشتری را به همراه خواهد داشت.
برنامه های خود را تنظیم کنید
ارتباط موثر کلید یک زندگی کاری شاد است. متخصصان شاد همیشه در حفظ و پیروی از یک برنامه انعطاف پذیر یک قدم جلوتر هستند. ساعات کار طولانی بدون وقفه می تواند بر مغز آسیب وارد کند و ما را پایین بیاورد و در نتیجه راه را برای عدم بهره وری و پریشانی باز کند.
کلام پایانی
اگر اجازه دهیم استرس ها و ناامیدی های کاری وارد فضای شخصی ما شود، هیچ راهی برای رهایی از آنها وجود ندارد. متخصصان موفقی که می توانند کار خود را بهینه کنند کمتر از فشار خون بالا، ایست قلبی، سوء مصرف مواد و سایر اختلالات مرتبط با استرس رنج می برند.
وقتی از درون خوشحال هستیم، قدرت مبارزه با بیماری ها و اراده بهبودی و بازگشت به مسیر را به دست می آوریم. بیمار ماندن از نظر جسمی یا روانی می تواند موانع بی سابقه ای را حتی در محل کار ایجاد کند. ما انرژی را از دست میدهیم تا بهترین کار را انجام دهیم، کمتر روی کار تمرکز میکنیم و بیشتر روی مصیبتها متمرکز میشویم و در نتیجه روح سازنده خود را میکشیم.
نه فقط این، شادی در کار نیز باعث می شود کمتر مستعد استرس و تنشهای مرتبط با کار باشیم.
برای تیم سازی موفق و رعایت منشور شادی در محل کار، مدیران باید مهارتهای لازم برای حل اختلافات و مدیریت کارکنان را داشته باشند. مرکز دورههای مدیریت با برگزاری دوره های مدیریت کسب و کار و مهارت آموزی، باعث تقویت توانایی مدیران و بهبود بازدهی کسب و کار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید