09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

3 ویژگی مهم برای استخدام

7 خرداد 1401
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
7.87k بازدید
سه ویژگی مهم برای استخدام

3 ویژگی مهم برای استخدام و یا ساخنار بندی منابع انسانی که مهمترین رکن یک سازمان و یا یک استارآپ هستش.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
ویژگی شماره یک:
ویژگی شماره دو:
ویژگی شماره سه:

3 ویژگی مهم برای استخدام

در یک سازمانی که هدف آن گسترش و توسعه کسب و کار خودش می باشد منابع انسانی مهم ترین اصل محسوب می شود .

به نظر من یک کسب و کار باید برای استخدام  نیروی کاری خود وسواس زیادی  داشته باشد چون هر استخدام نا موفق هزینه های زیادی را به کسب و کار وارد میکند .

ما قرار هست در این مقاله سه وژگی مهم در استخدام نیروی کاری را با هم بررسی کنیم تا بر اساس این سه ویژگی بتوانیم افراد اثر گذاری را در سازمان خود استخدام کنیم .

ویژگی شماره یک:

شخصیت

خب در کسب و کار شخصیت صرفا پوشش و یا نحوه بیان شخص نیست بلکه در کسب و کار شخصیت به چند دسته مهم تقسیم می شود که قبل ار استخدام نیروی کاری باید مورد ارزیابی قرار گیرد :

رفتارهای تعاملی

اگر یک شخص رفتارهای تعاملی درستی نداشته باشد قطعا در کوتاه مدت سازمان شما را دچار آسیب میکند

رفتارهای ارتباطی

در سه روز شما میتوانید رفتارهای ارتباطی یک نیروی کاری را مورد ارزیابی قرار دهید و به نظر من بهترین راه نظر سنجی از افرادی که در جال فعالیت هستند می باشد

نحوه پوشش

پوشش در ظاهر برای یک سازمان بسیار مهم و ارزشمند می باشد اگر یک شخص پوشش مناسبی در سیستم کاری نداشته باشد باعث به هم ریختگی در محیط یک کسب و کار می شود.

پیشنهاد :  بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)

نحوه بیان

نیروی کاری خجالتی در یک سازمان و سیستم به هیچ دردی نخواهد خورد و نیروی کاری گستاخ هم باعث دردسر و ناهجاری می شود پس باید یک نیروی کاری خوب نحوه بیان استانداردی نسبت به هر کسب و کاری داشته باشد

تمایل به یادگیری

این مهمترین نکته برای شخصیت یک نیروی کاریست چرا که اگر یک نیروی کاری تمایلی به یادگیری نداشته باشد در سازمان باعث می شود که بعد از مدتی کمک زیادی به سیستم یک کسب و کار نتواند بکند

ویژگی شماره دو:

مهارت و انتقال دانش

داشتن مهارت های مورد نیاز برای یک نیروی کاری یک امر طبیعی می باشد که از همان لحظه ورود شخص به سیستم میتواند برای کسب و کار ما اثر بخش باشد

ولی نکته مهم تر انتقال دانش تخصصی به صورت مداوم به افراد سازمان می باشد که میتواند نیروهای بسیار توانمندی را پرورش دهد

برنامه های آموزشی مدون در زمینه های تخصصی باید در یک سازمان برای نیروی کاری جدید و همچنین نیروهای قدیمی اجرا شود تا تفکرات و استراتژی های کسب و کار  به درستی اجرا گردد

ویژگی شماره سه:

تامین نیازها

همیشه یک مدیر و یا مدیر منابع انسانی باید نیازهای یک نیروی کاری را قبل از استخدام بداند و برای تامین نیازهای این فرد برنامه داشته باشد .

نیاز های یک شخص از حقوق دریافتی گرفته تا امنیت کاری و احساسی و همچنین محیط کاری باید برای اشخاص در نظر گرفته شود در عیر این صورت اگر استخدامی صورت گیرد و نیازهای یک شخص تامین نشود امکان دارد که در کوتاه مدت شما نیروی کاری خود را از دست بدهید که این شامل هزینه و ایجاد مشکل در کسب و کار می شود .

پیشنهاد :  نگهداشت و بهره وری سرمایه انسانی چیست؟

برای اینکه بتوانید بخش زیادی از استخدام نیروی کاری خود را بر طرف کنید میتوانید تمامی ویژگی های گفته شده در این مقاله را در یک فرم دسته بندی نماید و در هنگام مصاحبه از این فرم استفاده کنید

البته بر اساس سلیقه هر سیستم میتوان ویژگی های جدیدی را به این سه ویژگی اضافه نمود

اگر تمایل به همکاری دارید با مرکز دوره های مدیریتی روی این لینک کلیک کنید

 

 

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.78k بازدید

  • شناسایی موانع خلاقیت در کسب و کار

    9.42k بازدید

  • 23 ویژگی کارمند نمونه
    23 ویژگی کارمندان نمونه

    9.45k بازدید

  • مراحل فرسودگی شغلی در کارکنان
    فرسودگی شغلی چیست؟ | (مراحل فرسودگی شغلی)

    7.75k بازدید

  • مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)
    مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)

    8.21k بازدید

  • مزیت های داشتن رزومه خوب چیست؟

    10.27k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب مدل های کسب و کار مجازی
    کتاب مدل های کسب و کار مجازی
  • اصول راه اندازی کسب و کار
    آموزش راه‌ اندازی یک کسب‌ و‌ کار جدید (ایده، طرح تجاری، شروع)
  • بسته سوالات MBA امور اداری و سازمانی
    بسته سوالات MBA امور اداری و سازمانی
  • بسته سوالات MBA بازاریابی
    بسته سوالات MBA بازاریابی
  • بسته سوالات MBA مدیر عامل حرفه ای
    بسته سوالات MBA مدیر عامل حرفه ای
آخرین مقالات
  • اصول مذاکره که هر حرفه ایی باید بداند
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت