09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

24 ویژگی کارمندان نمونه را بشناسید!

7 آگوست 2022
ارسال شده توسط سپهر رمارم
آموزش و اطلاعات
257 بازدید
24 ویژگی کارمندان نمونه را بشناسید!

هنگامی که مجموعه خود را راه‌اندازی می‌کنید، اهداف بزرگی در ذهن خود دارید و می‌خواهید تا جایی که می‌توانید آن را رشد دهید. موفقیت درکسب و کارتان به شما انرژی مضاعف می‌دهد و اعتماد به نفستان را بالا می‌برد. هنرمندانه عمل کردن از همان آغاز کار ، مسیر را برایتان راحت و هموارتر می‌کند. شاید خودتان فردی با استعداد و خبره در حوزه تخصصی کارتان باشید، اما اجزای کسب و کارتان که مهم‌ترین آن‌ها کارکنان هستند نیز اهمیت بسیار ویژه‌ای دارند. پس هنگام استخدام کارکنان، باید بهترین‌ها را انتخاب کنید تا پیشرفت کسب و کارتان را تضمین کنید.

اگر ویژگی کارمندان نمونه را بشناسید و روی آن‌ها تمرکز کنید، در نهایت بهترین افراد را در زمان مصاحبه انتخاب می‌کنید. استخدام کارمند نمونه و خوب ، باعث می‌شود تا گامی مؤثر در پیشبرد اهدافتان داشته باشید، اما این خصوصیات کدامند و چگونه می‌توان آن‌ها را در هر شخصی پیدا کرد ؟ در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های کارمندان نمونه پرداخته ایم. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

ویژگی های کارمندان نمونه

ویژگی های کارمندان نمونه

پس از نوشتن متن آگهی های استخدام و انتشار آن، اشخاص زیادی رزومه خود را برای شما ارسال خواهند کرد. از بین این اشخاص باید کسانی را انتخاب کنید که بتوانند پروژه کاری‌ شما را  را منظم تر و بهینه‌تر تکمیل کنند. برای این منظور نیاز به فردی دارید که از چند ویژگی‌ مهم به عنوان یک کارمند نمونه برخوردار باشد. این ویژگی‌‌ها عبارتند از:

قدرت برنامه ریزی و الویت بندی

برخی افراد عادت دارند برای کوچک‌ترین کارهای خود برنامه‌ریزی کنند. داشتن چک لیستی از امور و فعالیت‌های روزانه، امکان انجام بهتر و سر وقت آن‌ها را به شما می دهد. معمولاً این افراد اولویت‌بندی کارهایشان را هم به خوبی انجام می‌دهند و می‌دانند هر کاری را چه موقع باید شروع کنند. همچنین احتمال فراموش کردن مسئولیت‌ و وظایفشان را هم به حداقل می‌رسانند.
این افراد به فعالیت‌های روزانه‌شان واقف‌اند و همین کار باعث افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود. حتی در اکثر مواقع، آن‌ها ساعتی را هم به اتفاقات پیش بینی نشده در هر روز اختصاص می‌دهند تا تداخلی در کارهای دیگران ایجاد نشود.

داشتن روحیه کار گروهی

هر شرکت، موسسه یا کسب و کاری معمولاً از یک یا چند تیم تشکیل شده است که کارهای مجموعه را در کنار هم پیش می‌برند. روحیه کار گروهی و تعامل راحت با سایر افراد یکی از مهم ترین نیازهایی است که هر کارمند باید درون خود داشته باشد. علاوه‌ بر ارتباطات خوب با دیگر اعضای گروه، فرد باید بداند که شرح وظایف افراد مرتبط با کار وی چیست و تا چه حدی باید از افراد انتظار داشته باشد. همچنین خود چه وظایفی دارد و کار را باید در چه مرحله‌ای به فرد دیگری واگذار کند .

در سازمان هایی که به شدت به کار گروهی متکی هستند، سازگاری نیز بسیار مهم است. عضوی از تیم که می‌تواند به سرعت با نقش‌های مختلف، از جمله به عنوان رهبر و محرک، سازگار شود، معمولاً زمان آسان‌تری برای پیوستن به یک تیم موجود خواهد داشت.

کار گروهی برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به کارهای فردی نیاز دارد و فرد باید بتواند انعطاف‌پذیری بسیار خوبی داشته باشد، زیرا هر کدام از اعضای گروه ، شخصیت و عملکردهای متفاوتی دارد.

مهارت های ارتباطی و بین فردی

مهارت های ارتباطی و بین فردی

مهارت های ارتباطی قوی در ارزیابی کارمند می تواند تقریباً در هر نوع موقعیت شغلی برای شما بسیار مفید باشد. در طول حرفه خود، احتمالاً زمان بسیار زیادی را صرف ارتباط با مشتریان و دیگر کارمندان یا مدیران خواهید کرد. مهارت های گفت و گو میان فردی تضمین می کند که این گفت و گو ها مثبت و موثر هستند.

یک فرد ارتباط دهنده قوی شنونده خوبی نیز هست. ارتباطات خوب و عالی نیازمند مهارت گوش دادن فعال است که باعث می شود درک کامل از آنچه که طرف مقابل می گوید داشته باشید و پاسخ مناسب به آن بدهید.

پیشنهاد :  چگونه ایده پردازی عالی بشوم؟

هوش و ذکاوت

یکی از ویژگی هایی که کارفرمایان به دنبالش هستند هوش و ذکاوت است. تقریبا تمام تحقیقات نشان داده‌اند که درصد بسیاربالایی از کارایی و مفیدبودن کارمند به هوش و ذکاوت او بستگی دارد. منظور ما از هوش ، توانایی برنامه‌ریزی،تعیین اولویت‌ها ،حل مشکلات و به پایان رساندن کارها است. هوش به حس تشخیص کار درست و توانایی عملی شما در حل مشکلات محل کار بستگی دارد. بهترین راه نمایش هوشمندی، مطرح کردن سوالات هوشمندانه است. یکی از نشانه‌های هوشمندی کنجکاوی است. هر چه سوالات مناسب تری را مطرح کنید و به پاسخ‌ها گوش دهید، باهوش‌تر به نظر می‌رسید.

مثبت‌ اندیش بودن

کارمند مثبت‌نگر و خوش‌بین بدون شک بهترین نوع کارمندی است که می‌توانید استخدام کنید. کارمندان خوش بین هیچ‌گاه از انجام کارهای سطح پایین ناراحت نمی‌شوند و برای انجام ندادن آن ها بهانه نمی آورند.

آن‌ها انتقادات سازنده را با داشتن لبخند بر چهره می‌پذیرند. رفتار شاد و خوشایند آن‌ها در محیط کار به همه سرایت می‌کند و هیچ‌جایی برای منفی‌نگری و بدبین بودن باقی نمی‌گذارد.

آماده یادگیری و به روز بودن

آماده یادگیری و به روز بودن

علم و تکنولوژی دائماً در حال به روز شدن است. کسانی که خود را با این به روز شدن وقف می‌دهند، بهترین نیروهای شما خواهند بود. برخی افراد ، ذهنی باز و فعال دارند و همیشه در حال یادگیری علم جدید و به روز کردن خود هستند و در اکثر مواقع هزینه‌های زیادی را برای یادگیری یک علم جدید پرداخت می‌کنند. این افراد را می‌توانید برای کارهایی که نیاز به تخصص به روز دارند انتخاب کنید و مطمئن باشید که دائماً می‌توانید از آن‌ها توقع فعالیت‌های بهتری داشته باشید.

وقت شناس بودن

وقت‌شناسی ویژگی است که ممکن است آن را در خیلی از افراد نبینید. داشتن یک کارمند وقت‌شناس بسیار به شما کمک خواهد کرد . در این صورت مطمئن هستید که کارفرمایتان از انجام به موقع کارفرما راضی خواهد بود. کارمندانی که به هر بهانه‌ای انجام کارهایشان را به تعویق می‌اندازند، اعتبار سازمان را زیر سؤال می‌برند.
کارمندان وقت شناس برای بازه‌های زمانی که در اختیار دارند، برنامه‌ریزی دقیق و منظمی دارند تا در نهایت از انجام کارهایشان عقب نمانند. معمولاً کسانی که به اصطلاح دقیقه نودی هستند، در انجام کارهایشان با تأخیر مواجه می‌شوند و سر موقع پروژه را تحویل نمی دهند.

جزئی گرا بودن

یکی از ویژگی های یک کارمند خوب جزئی گرا بودن است! بررسی اسناد، ایمیل و رضایت مشتری تازه وارد، مهم است. شما کسی را می خواهید که بتواند چیزهای کوچک (مثل تاریخ اشتباه در یک قرارداد، تایپ نادرست نام مشتری و…) را پیدا و اصلاح کند چون این اشتباهات بیشترین دردسر را در روند فعالیت های سازمان ایجاد می کنند.

تواضع و فروتنی

یک کارمند خوب با وجود این که تمام وظایف خود را کامل و استاندارد انجام می‌دهد، در برابر دیگر کارمندان دچار تکبر نمی‌شود و متواضع است. متواضع بودن باعث می‌شود تا در برابر ایراداتی که به فرد وارد است، ناراحت نشود و بداند که احتمال خطا و اشتباه نیز دارد. این عامل سبب رفع سریع‌تر و بهتر ایراد شده و روز به روز به شخصیتی بهتر تبدیل می‌شود.
تواضع در برابر دیگران نشان دهنده شخصیت عالی یک فرد است. قطعاً کسانی که تکبر بی‌جا دارند و مغرورانه برخورد می‌کنند، نمی‌توانند با دیگران ارتباطات خوبی داشته باشند و در کارهای گروهی به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

توانایی رهبری

یکی از مهم ترین ویژگی ها توانایی رهبری و هدایت کارها است. منظور ما از مدیریت ، تمایل به پذیرفتن مسئولیت کارها و نتایج آن است. مدیریت و رهبری شامل قبول مسئولیت، داوطلب شدن در کارها و به نتیجه رساندن امور است.
نشانه بارز کارمندان خوب این است که عذر و بهانه نمی‌آورند. و شما می‌توانید مسئولیت دستیابی به اهداف سازمان را به آن ها بسپارید و بر کار آن ها نظارت داشته باشید.

پیشنهاد :  بهترین انتخاب شغلی با داشتن DBA

ویژگی های کارمندان نمونه

درستی و صداقت

درستی و صداقت یکی دیگر از ویژگی های مورد جست‌وجوی کارفرمایان است. صداقت و درستی مهم‌ترین ویژگی برای دستیابی به موفقیت‌های بلندمدت در زندگیمان است. سرآغاز صداقت، روراست بودن با خودمان است، به این معنی که با خودمان و دیگران کاملا صادق باشیم و نقاط قوت و ضعف‌هایمان را بپذیریم. به اشتباهات قبلی خود اعتراف کنیم. صداقت شامل وفاداری نیز می‌شود. فرد وفادار هیچ‌گاه درباره کارفرما و دیگر کارمندان بدگویی نمی‌کند.

شجاع بودن

یکی ویژگی دیگری که کارفرمایان به دنبال آن هستند شجاع بودن یا تمایل به قبول ریسک است. شجاع بودن همچنین به معنی پذیرفتن چالش‌ها و علاقه به انجام کارهای بزرگ و مهم است در شرایطی که هیچ گونه تضمینی برای موفقیت در آن کارها وجود ندارد. یک جنبه شجاعت، صحبت کردن و بیان افکار و احساسات در موقعیت‌های بسیار دشوار است. کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که از بیان دیدگاهشان ترس و هراسی ندارند.

داشتن شخصیت استوار

داشتن شخصیت استوار

شخصیت قوی و استوار به معنی پایبند بودن و استقامت در مواجهه با سختی ها و مشکلات است. شخص استوار با دشوار شدن راه ، پایداری و صبر نشان می‌دهد. اگر طی فرآیند مصاحبه آرام و خونسرد باشید، شخصیت استوار خود را نشان می‌دهید و اثبات می‌کنید در برخورد با مشکلات اجتناب‌ناپذیر فعالیت‌های روزانه شرکت، آرام و خونسرد خواهید بود.

قدرت صحبت کردن در جلسات

شما نه تنها کارمندی می خواهید که بتواند به خوبی ارتباطات مفید برقرار کند بلکه باید توانایی ارائه پیشنهادات و صحبت کردن در جلسات بدون ترس را داشته باشد. حتی اگر کارمندی مشارکت زیادی در جلسات نداشته باشد، فقط پرسیدن یک سوال عالی یا حمایت از ایده کار او می تواند تاثیری بسیار ماندگاری بر روند فعالیت داشته باشد.

آراسته و مرتب بودن در محیط کار

فرقی نمی کند که این لباس کت و شلوار باشد یا لباس غیر رسمی و اسپرت. وقتی کارمندان برای شغل مورد نظر خود، به سر و وضع و شکل ظاهری خود می رسند و با حفظ شئونات اسلامی لباس شیک و زیبایی می پوشند، این نشان می دهد که کارشان برایشان اهمیت دارد . آنها با این کار مسئولیت پذیری و احترام خودشان را به محیط کار و دیگر کارکنان نشان می دهند.

سروقت بودن

این کار به دلیل اجباری بودن رعایت ساعت کاری سازمان نیست بلکه به این دلیل است که نشان می دهد آنها در کارشان مصمم و جدی هستند و به کاری که انجام می دهند اهمیت می دهند. کارمندان خوب جزو اولین افرادی هستند که علاوه بر سر وقت حاضر شدن در محل کارشان، به موقع در جلسات حضور دارند و در هر صورت سعی می کند در صف اولین نفر باشند.

سازگاری با تغییرات

کارمندی که قادر به سازگاری با تغییرات، حتی موارد پیش بینی نشده باشد، کسی است که شما در شرکت خود به آن نیاز دارید. او فردی است که حل کننده چالش ها بوده و می تواند از پس مشکلات بربیاید. کارکنان موفق از تغییرات استقبال می کنند و به دنبال این هستند که دیگران را نیز با این تغییر همگام سازند.

شخصیت خوش بین

یک کارمند خوشبین می تواند دیدگاه ها و ایده های جدیدی ارائه دهد و افرادی را که برای یک هدف مشخص، راه حل ها و گزینه های مختلفی دارند، دور هم جمع کند. کسی که شخصیت خوش بین داشته باشد می تواند تیم را متمرکز نگه دارد، حتی زمانی که مسیر بسیار ناهموار باشد. شما کسی را می خواهید که با ذهنی مثبت با چالش ها و مشکلات مقابله کند زیرا می تواند به اطرافیان خود انرژی دهد و به شما کمک می کند که به خط پایان برسید.

هدفمند بودن

هدفمند بودن

کارمند هدفمند هر کاری را که شروع کند، سعی می‌کند آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، زیرا می‌داند که برای رسیدن به درجات بالاتر، باید در هر وضعیتی که قرار دارد، بهترین باشد. کارمندانی که اهداف بسیار بزرگ در سر خود دارند، همیشه سعی در یادگیری علم و فنون جدید دارند و خود را با تکنولوژی‌های روز دنیا هم سو می‌ کنند.

پیشنهاد :  ترفندهای بازاریابان حرفه ای

خلاقیت و ایده پردازی

هر کاری را می‌توان از روش‌های گوناگونی انجام داد. افراد خلاق، روش‌های حل مسائل را به صورت متفاوت ارائه می‌دهند و همیشه برایتان راهکارهای جذاب ارائه می دهند اگر نیاز به ایده پردازی باشد، می‌توانید از ایده های آن‌ها کمک بگیرید. به خصوص اگر حوزه کاری فرد به شکلی است که باید روش‌های جدید را به کار گیرند و نیاز به خلاقیت دارند، این ویژگی در کارمندان، مورد نیاز است.

دفاع از حق خود

ویژگی‌هایی مانند دفاع کردن از حق خود خیلی برای کارمندتان مدنظر نباشد. ولی آگاه باشید، افرادی که می‌توانند از خود حق دفاع کنند و حق خود را به راحتی دریافت کنند، برای هدف های شرکتتان نیز در برابر دیگران نیز دفاع می‌کنند.
ممکن است پروژه‌ای داشته باشید که توسط کارمندتان اجرا شده است، در این صورت اگر او نتواند از خود و عملکردش در پروژه در برابر کارفرما دفاع کند، کار برای شما بسیار دشوار می‌شود.

سیاست‌مدار بودن

توانایی برقراری تعادل بین موقعیت‌های مختلف اصلاً کار آسانی نیست. در واقع، چشم‌پوشی از عقاید شخصی در محیط کار اغلب سخت و چالش‌برانگیز و است. کارمندانی که سیاست مدار باشند به راحتی می‌تواند موقعیت‌های پر‌تنش را آرام کنند، در ارتباط با همکاران خود با‌ملاحظه باشند و دیدگاه‌های دیگران را در نظر بگیرند.

 

ارائه پیشنهادات مفید

یک کارمند خوب این را می‌داند که نباید همیشه مدیران یا مسئولان بالا دست پیشنهاداتی برای حل مشکلات شرکت ارائه دهند. افرادی که خود را درگیر چالش‌ ها و مشکلات شرکت می‌کنند و پیشنهاداتی مفید ارائه می‌دهند، از نظر مدیران افرادی مناسب و لایقی هستند. یک کارمند با ارائه پیشنهادات مفید و کاربردی همیشه برای حل مشکلات شرکت، کمک کننده هستند.
این گروه از کارمندان مانند مدیران، همه جا فعالانه وارد می‌شوند و منطقی فکر می‌کنند. همچنین آن قدر اعتماد به نفس دارند که در مورد مشکلات و چالش ها اظهار نظر کنند و راهکار ارائه دهند.

داشتن جنبه انتقادپذیری

انتقاد باعث می‌شود تا فرد پخته‌تر و خبره تر شود. افرادی که جنبه انتقادپذیری را دارند، زمینه را برای رشد شخصیت و حرفه خود فراهم می‌کنند. افرادی که پیشرفت کردن را دوست دارند، نه تنها از انتقاد دل زده و ناراحت نمی‌شوند، بلکه از انتقادات درست استقبال می‌کنند و در جهت اصلاح اشتباهات خود تلاش می کنند. اگرشما کارفرمای این افراد باشید، به آسانی می‌توانید انتقادات خود را بیان کنید و از آن‌ها بخواهید که اشتباهات خود را اصلاح کنند. در این صورت کار مطابق خواسته های شما و اهداف شرکت پیش می‌رود.

سخن پایانی

از فاکتورهای اصلی شناخت ویژگی های کارمند نمونه می توان به تجارب شغلی موفق، نحوه رفتار و اخلاق خوب در محیط کار، شایستگی در حوزه کاری خاص، داشتن مهارت فنی و… اشاره کرد. متأسفانه خیلی از شرکت ها نسبت به ویژگی های رفتاری و شخصیتی و همچنین تأثیر آنها بر تیم و محیط کاری توجه خاصی نشان نمی دهند، در حالی که مهارت را می توان یاد گرفت اما تغییر رفتار و نگرش یک فرد بسیار سخت و دشوار است. به اعتقاد خیلی از مجموعه ها، مهارت حرف اول را می زند ولی بهتر است بدانید که در هنگام بحران یا تغییرات ناگهانی در شرکت می توان کیفیت کارمندان خوب و موفق را تعیین کرد. پس بهتر است در تعیین ویژگی های کارمندان تان هیچ وقت توانمندی های شغلی آنها را معیار اصلی خود قرار ندهید.

در این مقاله به بررسی ویژگی های ویژگی های کارمندان نمونه پرداختیم . از نظر شما یک کارمند خوب علاوه بر ویژگی های ذکر شده در بالا چه ویژگی‌های دیگری باید داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    2 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    11 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    23 بازدید

  • ارزش گذاری برند
    روش شناسی ارزش گذاری برند

    22 بازدید

  • عارضه یابی و مدیریت حل بحران
    عارضه یابی و مدیریت حل بحران

    43 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • بسته آموزش مشاوره املاک
    بسته آموزشی مدیریت املاک
  • دوره مدیریت استراتژیک | دوره MBA مدیریت استراتژیک
  • کتاب مدیریت اجرایی MBA
  • بسته سوالات MBA دیجیتال مارکتینگ
  • کوچینگ برای تیم فروش
    آموزش کوچینگ برای تیم فروش
آخرین مقالات
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی
  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش
  • روش شناسی ارزش گذاری برند

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت