09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

کلیه تکنیک های مدیریت بازاریابی

30 فروردین 1401
ارسال شده توسط علی بیسجردی
مقالات بازاریابی و تبلیغات
8k بازدید
All marketing management techniques

کلیه تکنیک های مدیریت بازاریابی

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
نکات ضروری که در بازاریابی باید بدانیم !
انواع تکنیک های فروش و بازاریابی
مشتریان بازار هدف خود را پیدا کنید
ایجاد احساس نیاز در مصرف کنندگان خدمات و کالا
ایمان به کالا و خدمات خود
باید بدانید با چه کسی وارد مذاکره می شوید
درباره مشتری خود تحقیق کنید
احترام به همکاران یا کارکنان مشتری
اطلاعات تخصصی در مورد کالا و خدمات
مشتری را خسته نکنید و او را نادان جلوه ندهید
تکنیک های بازاریابی برای پاسخ به سوالات مشتری
سوالات خود را از قبل آماده کنید
هدفمند با مشتری صحبت کنید
قاطع صحبت کنید

دانستن تکنیک های بازاریابی در هر کسب و کاری لازم است . افرادی که به تکنیک های بازاریابی تسلط کافی دارند می توانند از فرایند بازاریابی خود لذت برده و درآمد رضایت بخشی داشته باشند. اگر شما در کسب و کار خود نیاز به تربیت و آموزش نیروی متخصص بازاریابی و فروش دارید، با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید و این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

نکات ضروری که در بازاریابی باید بدانیم !

ضرورت یادگیری تکنیک های بازاریابی جدید و امروزی زمانی بیشتر از هر زمان دیگر احساس می شود با توجه با این نیاز به نکات زیر دقت داشته باشید

  • با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و مقالات علمی و تخصصی متعدد در تمامی رشته ها و زمینه ها، امروزه خریداران می توانند به راحتی از طریق جستجوهای اینترنتی به بررسی ادعای بازاریابان بپردازند. پس نمی توان به راحتی بدون پایه و اساس از کالا یا خدماتی خود تعریف کرد و فرایند بازاریابی را به سر انجام رساند.
  • علاوه براین مشتری ها با آگاهی خرید می کنند اگر مشتری حس کند که هیچ گونه نیاز به کالا یا خدمات شما ندارد از خرید کردن امتناع می کند پس باید احساس نیاز را در مشتری ایجاد کرد .
  • لازم است با نوع نیاز بازار و طرز فکر مشتری در مورد خرید کالا و محصولات توجه بسیار زیادی داشت و این امر از طریق یادگیری تکنیک های بازاریابی امکانپذیر است.

بنابراین ایجاد و گسترش مهارت های فروش برای دستیابی به فروش عالی حتما مورد نیاز است . به همین منظور در این مقاله به آموزش تکنیک های بازاریابی و مهارت های لازم برای بازاریابی در تمامی سطوح بازاریابی پرداخته ایم:

پیشنهاد :  تحلیل SWOT چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

انواع تکنیک های فروش و بازاریابی

انواع تکنیک های فروش و بازاریابی کاربردی در انواع کسب و کار شامل موارد زیر است:

مشتریان بازار هدف خود را پیدا کنید

لازم است بدانید مشتریان شما چه افرادی هستند و در کجا می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. زمانی که از اغلب دارندگان کسب و کار سوال پرسیده می شود که مشتریان شما چه افرادی هستند، پاسخ می دهند که مشتریان ما همه جا هستند و هیچگونه شناختی از بازار هدف خود ندارند.

ایجاد احساس نیاز در مصرف کنندگان خدمات و کالا

طی فرایند بازاریابی، بعد از پیدا کردن بازار هدف و دسترسی کافی به مشتریان، لازم است با آنها وارد گفتگو شد. هدف این گفتگو ایجاد نیاز برای مصرف خدمات و کالا مورد نظر است.

لازم است به نوعی با مشتری بالقوه صحبت شود و به گفته های او گوش سپرده شود که بتوان طرز فکر او را تشخیص داده و مسیر گفتگو را در جهتی هدایت کرد که احساس کند همین حالا نیاز به کالا و خدماتی که بازاریاب در حال معرفی آن است دارد. لازم است مشتری بداند کند که با خرید کالا یا خدمات مورد نظر به چه مزیتی دست پیدا می کند و اگر از خرید امتناع کند چه موقعیت و مزیت هایی را از دست می دهد.

ایمان به کالا و خدمات خود

در صورتی که به کیفیت و کارایی محصول خود یا خدماتی که به معرفی و فروش آن می پردازید ایمان داشته باشید. با جلب نظر مثبت مشتری می توانید یک مشتری بالقوه را به یک خریدار تبدیل کنید.

در این حالت می توانید با اعتماد به نفس و قدرت کافی از خدمات و کالا خود سخن گفته و حس اعتماد را به مشتری القا کنید. توجه داشته باشید که همیشه با مشتری خود رو راست باشید. در غیر این صورت با مشتری ناراضی روبرو خواهید شد که هرگز خرید خود را تکرار نخواهد کرد.

پیشنهاد :  چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم ؟

مشتری راضی از کالا و خدمات شما نزد دیگران تعریف می کند و مشتری ناراضی تا ابد از شما بدگویی می کند.

بنابراین اگر بازاریاب یا فروشنده هستید، بهتر است قبل از آغاز به فعالیت، شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید به خوبی بشناسید.

کلیه تکنیک های مدیریت بازاریابی

باید بدانید با چه کسی وارد مذاکره می شوید

تصمیم گیرنده نهایی و افرادی که در فرایند خرید و یا فروش موثر هستند را پیدا کنید و بدانید با چه کسی باید صحبت کنید. بسیار مشاهده می شود که بازاریابان زمان طولانی را صرف گفتگو با شخصی می کنند که هیچ گونه اختیار یا حتی تاثیری برای تصمیم گیری نهایی خرید ندارد!

درباره مشتری خود تحقیق کنید

تحقیق کنید تا شناخت خوبی از مشتری خود پیدا کنید. لازم است قبل از هرکاری همه جزئیات لازم در مورد مشتری هدف خود را بدانید تا بتوانید در جلسه مذاکره کنترل مسیر گفتگو را بدست بگیرید. با این شرایط می توانید پیش از وارد شدن به گفتگو تکنیک های مورد نیاز و جملات، پیشنهادات و استراتژی هایی که قرار است بکار بگیرید از پیش انتخاب کنید.

احترام به همکاران یا کارکنان مشتری

اگر برای بازاریابی یا فروش به شرکت یا کسب و کاری مراجعه می کنید که گروهی از افراد یا تیم هایی با هم همکاری دارند، به نظرات و سخنان آنها احترام بگذارید و هرگز به آن ها بی توجهی نکنید. زیرا هر یک از آنها ممکن است برخلاف انتظار شما، مشاور و امین تصمیم گیرنده نهایی باشد و تنها با کلمه ای مثبت یا منفی تاثیر مستقیم بر فروش نهایی شما بگذارد.

اطلاعات تخصصی در مورد کالا و خدمات

در مورد کالا یا خدماتی که قصد بازاریابی و فروش آن را دارید، اطلاعات مفید و تخصصی به دست آورید. به این ترتیب اعتماد به نفس شما برای فروش بالا می رود.

مشتری را خسته نکنید و او را نادان جلوه ندهید

اطلاعات خود را بالا ببرید ولی نه با این هدف که بعد از ورود به جلسه مباحث تخصصی پیچیده ای را باز کرده و مشتری را خسته کنید. یا به مشتری این حس را القا کنید که اینقدر نادان است که چیزی از حرفای تخصصی شما سر در نمیاورد!

پیشنهاد :  روش‌های ارزیابی مشتریان

بنابراین در حد توانایی درک مشتری صحبت کنید تا احساس کند خوبی پیدا کند و بداند که به خوبی از توضیحات شما سر در میاورد و می توانند در صورت نیاز خرید کند.

تکنیک های بازاریابی برای پاسخ به سوالات مشتری

لازم است اطلاعات تخصصی داشته باشید که اگر حین گفتگو سوالی ایجاد شد، نقطه ضعف نشان ندهید و بتوانید با آگاهی

صحبت کنید.

اگر مشتری احساس کند شما در مورد کالا یا خدماتی که درحال بازاریابی و فروش آن هستید، اطلاعات کافی ندارید، احتمال

اینکه موفق به فروش شوید بسیار کاهش می یابد. زیرا مشتری اعتماد خود را از دست می دهد و حس می کند که بدون

شناخت از کیفیت کالا و خدمات خود در حال بازاریابی و فروش هستید.

سوالات خود را از قبل آماده کنید

سوالات خود را از قبل آماده کنید

از تکنیک های بازاریابی موفق این است که قبل از ورود به جلسه مذاکره سوالات خود را آماده کنید.

سوالاتی که پاسخ آن مسیر مذاکره را مشخص می کند و به شناخت نیاز و طرز فکر مشتری کمک می کند.

علاوه براین پاسخ های احتمالی مشتری خود را حدس بزنید و خود را برای پاسخگویی آماده کنید.

هدفمند با مشتری صحبت کنید

در جلسه مذاکره هیچ جمله یا سوالی را بی هدف بیان نکنید و هیچ موضوعی را بی هدف مطرح نکنید. صحبت های بی هدف و اضافه همیشه دردسر ساز هستند و حتی می تواند باعث ناکامی فرآیند بازاریابی و فروش شوند. بنابراین هوشمندانه صحبت کنید و هدف از بیان هر سوال یا موضوع را به خوبی بدانید.

قاطع صحبت کنید

طوری صحبت کنید که مشتری قاطعیت و اعتماد به نفس را در کلام شما احساس کند. برای اینکار می توانید از تکنیک های بازاریابی و مذاکره استفاده کنید. از تکنیک های موثر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلند و رسا و با صدای مناسب نه آرام و نه بلند و آزار دهنده صحبت کنید.
  • اگر بازاریابی حضوری می کنید، نگاه خود را پیوسته از چشم راست به چپ و پیشانی مخاطب تغییر دهید.

 

 

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • ایده های خلاقیت در بازاریابی
    ایده های خلاق در بازاریابی

    4.92k بازدید

  • چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم ؟
    چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم ؟

    5.22k بازدید

  • چگونه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنیم؟
    چگونه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنیم؟

    613 بازدید

  • تولید محتوا چیست
    تولید محتوا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

    8.49k بازدید

  • سفیر برند چیست؟
    سفیر برند چیست؟

    1.37k بازدید

  • بازاریابی
    بازاریابی ( ۵ کار مهم در بازاریابی برای تجارت )

    8.96k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • آموزش تبلیغ نویسی املاک
    آموزش تبلیغ نویسی در حوزه املاک
  • مدیریت برندینگ
    دوره مدیریت برند (برندینگ)
  • منابع انسانی و رفتار سازمانی در هتلداری
  • دوره مدیریت بورس فارکس | مدرک MBA بورس فارکس
    دوره مدیریت بورس فارکس | مدرک MBA بورس فارکس
  • دوره DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری | مدرک DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری
    دوره DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری | مدرک DBA مدیریت مالی و سرمایه گذاری
آخرین مقالات
  • ترجمه ناجیت چیست؟ تاثیر آن در روند مهاجرت
  • چگونه در بازار هنر جای خود را پیدا کنیم؟ رازهای دیده شدن هنرمندان
  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟
  • هوش مصنوعی و آینده کسب و کارها
  • چگونه زمان‌بندی پروژه را مدیریت کنیم؟ (راهنمای کامل + ابزارها)

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت