09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

مدیریت فروش

12 تیر 1400
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
8.79k بازدید

مدیریت فروش به عنوان برنامه ریزی ، جهت دهی و کنترل فروش شخصی از جمله استخدام ، انتخاب ، تجهیز ، تعیین تکلیف ، مسیریابی ، نظارت ، پرداخت و انگیزه تعریف می شود زیرا این وظایف برای نیروی فروش شخصی اعمال می شود. در ادامه این مقاله به بررسی هنر مدیریت فروش پرداخته ایم. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
کلمه مدیریت فروش ترکیبی از دو کلمه است – فروش و مدیریت
در فروش موفق چهار شاخه اصلی وجود دارد:
برخی دیگر از اهداف مدیریت فروش به شرح زیر است:

فروش در اصل منحصراً به جهت گیری نیروی فروش اشاره داشت. بعداً این اصطلاح علاوه بر  فروش شخصی ، اهمیت گسترده تری پیدا کرد.

مدیریت  به طور خاص برای دستیابی به اهداف بازاریابی یک شرکت کمک می کند. در واقع ، فروش اهداف فروش شخصی خود را تعیین می کنند و سیاست ها و استراتژی های فروش شخصی را تدوین می کنند.

کلمه مدیریت فروش ترکیبی از دو کلمه است – فروش و مدیریت

هنر برنامه ریزی در ذهن انگیزه دیگری است که اقدامات مطلوبی را القا می کند. کمیته انجمن بازاریابی آمریکا آن را چنین تعریف کرده است:”فروش فرآیند شخصی یا غیر شخصی کمک و یا ترغیب مشتری احتمالی برای خرید کالایی یا خدماتی یا مطابق با ایده ای است که از نظر تجاری دارای اهمیت تجاری است.”

از طرف دیگر کنترل هر فعالیت متداولی برای دستیابی به یک هدف تعیین شده است. از این رو”مدیریت فروش عبارت است از برنامه ریزی ، هدایت و کنترل فروش واحد تجاری شامل استخدام ، انتخاب ، آموزش ، تجهیز ، تخصیص ، مسیریابی ، نظارت ،پرداخت و ایجاد انگیزه به عنوان این وظایف برای پرسنل نیروی فروش اعمال می شود”.

پیشنهاد :  هنر خوب شنیدن

مدیریت فروش در اصل منحصراً به جهت گیری نیروی فروش اشاره داشت. بعداً این اصطلاح علاوه بر مدیریت فروش شخصی ، اهمیت گسترده تری پیدا کرد.

مدیریت کلیه فعالیتهای بازاریابی از جمله تبلیغات ، تبلیغات فروش ، تحقیقات بازاریابی ، توزیع فیزیکی ، قیمتگذاری و کالاهای تجاری است.

طبق کمیته تعریف انجمن فروش بازاریابی آمریکا ، مدیریت فروش به معنای “برنامه ریزی ، هدایت و کنترل فروش شخصی شامل استخدام ، انتخاب تجهیزات ، تعیین تکلیف ، مسیریابی ، نظارت ، پرداخت و انگیزه دادن به عنوان این وظایف برای نیروی فروش شخصی اعمال می شود” .

مدیریت فروش

در فروش موفق چهار شاخه اصلی وجود دارد:

  • سطح بالا برنامه ریزی سیاست ، که چارچوبی از سیاست را تعیین می کند که در آن اهداف فروش یک شرکت یا موسسه بسته به شرایط خاص یک شرکت خاص ممکن است محقق شود .
  • برنامه ریزی عملیاتی خط و کارکنان ، که از طریق آن روش هایی از قبل ایجاد می شود ، که در برابر آنها می توان کیفیت و کمیت کار را کنترل کرد .
  • سازمان ، ایجاد ساختار مسئولیت ها و روابط متقابل عادی – ترسیم نقشه سازمان ، تعیین مسئولیت ، تفویض اختیار ، ردیابی مسئولیت ، و مشخص کردن ویژگی همکاری  و ارزیابی فعالیت ، از جمله آموزش فروش ، انگیزه ، هماهنگی و اجرا ،اهداف برنامه ریزی شده را برآورده می کند.

برخی دیگر از اهداف مدیریت فروش به شرح زیر است:

1. درآمدزایی – یکی از اهداف اصلی این بخش ، ایجاد درآمد برای سازمان است. واحد فروش تنها مسئول آوردن پول است.

پیشنهاد :  اعتبار مدارک دانشگاهی ایران در کانادا

2. افزایش میزان فروش – از طریق مدیر فروش کارآمد ، سازمان می خواهد تعداد واحدهای فروخته شده را افزایش دهد. این امر باعث می شود که امکانات تولید بیکار نمانند و نهایت استفاده را ببرند.

3. سود پایدار – هدف از مدیریت فروش ، بهبود سود سازمان از طریق برنامه ریزی ، هماهنگی و کنترل موثر است. مدیریت فروش برای افزایش فروش و کاهش هزینه ها تلاش می کند ، این سود خوبی را برای سازمان تضمین می کند.

4. رشد سازمان – با تکنیک های مداوم و مداوم مدیریت فروش ، سازمان تمایل به کسب سهم بازار دارد و منجر به رشد سازمان می شود.

5. رهبری بازار – با افزایش حجم فروش و سود ، این مدیراست که” یک سازمان را قادر می سازد به عنوان رهبر بازار تبدیل شود.

6. تبدیل چشم انداز به مشتری – داشتن چشم انداز برای مشتری شدن یک هنر و یک علم است ، این به برنامه ریزی خوب و تلاش های مداوم نیاز دارد. این امر از طریق مدیریت فروش محقق می شود.

7- ایجاد انگیزه در نیروی فروش – یکی از اهداف اصلی  فروش ایجاد انگیزه در نیروی فروش است. فروش یک کار بسیار پرتنش است ، دستیابی به اهداف فروش می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

بنابراین ،وظیفه مدیر این است که اطمینان حاصل کند نیروی فروش به طور مستمر از طریق مشوق ها و سیستم های پاداش مناسب ایجاد می شود.

8. تعارف فعالیت های بازاریابی – وظیفه فروش حمایت از عملکردهای بازاریابی سازمان است. بازاریابی و فروش برای دستیابی به نتایج مطلوب باید دست به دست هم دهند.

پیشنهاد :  متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک (شعار تبلیغاتی برای مشاور املاک)

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • دوره mba هتلداری چیست؟
    دوره mba هتلداری چیست؟

    28 بازدید

  • بهترین زبان برنامه نویسی 2025
    بهترین زبان برنامه‌نویسی 2025 (با مزایا و بازار کار)

    57 بازدید

  • استراتژی یک شرکت موفق
    استراتژی شرکت های موفق

    10.15k بازدید

  • تاثیر قوانین حقوقی بر کسب و کار
    تاثیر قوانین حقوقی بر کسب و کار

    221 بازدید

  • مدرک دانشگاهی در کانادا
    اعتبار مدارک دانشگاهی ایران در کانادا

    9.16k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.03k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره MBA شهرسازی | مدرک MBA شهرسازی
    دوره MBA شهرسازی | مدرک MBA شهرسازی
  • دوره MBA کارآفرینی
    دوره MBA کارآفرینی | مدرک MBA کارآفرینی
  • بسته سوالات DBA عمران
  • بسته سوالات MBA ایده های کسب و کار و کارآفرینی
  • بازارسازی
    بازارسازی
آخرین مقالات
  • روش های ارزش گذاری برند
  • دوره mba هتلداری چیست؟
  • مشاغل مورد نیاز کانادا
  • بهترین زبان برنامه‌نویسی 2025 (با مزایا و بازار کار)
  • چگونه درآمد دلاری داشته باشیم؟

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت