09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

استراتژی رشد برای محصولات و خدمات جدید در صنعت رقابتی

22 دی 1401
ارسال شده توسط علی بیسجردی
مقالات مدیریت استراتژیک
7.38k بازدید

تا کنون درباره شرکت های رقیب بسیار کم گفته ایم، انگار آنها تاثیری روی موفقیت استراتژی رشد بنگاه نداشته اند. این فرضیه خودشیفته جهت گیری فسلفی این حوزه را منعکس میکند. شکست های رشد اغلب حاصل دشواری های پنهان در ایجاد و هماهنگی منابع داخلی بنگاه است. رقبا لزوما سرزنش نمیشوند.

مدیران با کفایت ممکن است سیاست هایی را دنبال کنند که در ذهن خودشان معقول بنظر برسد ولی نتیجه این است که به روش های حیرت آوری فعل و انفعال دارند تا به استراتژی رشد ضربه بزنند. از این رو دلیلی خوب برای خودشیفتگی وجود دارد.

با این حال برای مسئولان اجرایی و همچنین مدل سازان اهمیت دارد از بنگاه های رقیب و نیات رقابتی آنها آگاه باشند. برخی مواقع رقبا باید به طور آشکار مدل سازی شوند.مانند همیشه، محل تنظیم مرز مدل و میزان نمایش رفتار ونیات رقبا جهت پرداختن به مسئله استراتژیک پیش رو، قضاوتی است.

چهارچوبی برای تفکر درباره تنظیمات عملیاتی و رقابتی برای استراتژی رشد بنگاه وجود دارد که به بخش تقسیم میشود :

در بخش اول،بنگاهی با عملیاتها و کارکردهای داخلی بهم پیوسته در آن وجود دارد.در بخش دوم ،بازاری با مشتریان ،فرآیندها و ارجحیت های تصمیم گیری آنها قرار دارد.همچنین بنگاه ،بازار و رقبا با ارائه باز خورد حلقه بسته صنعت رقابتی به یکدیگر متصل هستند.

از طرفی کانالهای مختلفی برای جریان اطلاعات و اقدام بین بنگاه و بازار وجود دارد. سفارش ها از طرف مشتریان به بنگاه جریان دارند در حالی که محصولات (خدمات) به عقب برمیگردند. بنگاه و بازار نیز جریان های اطلاعات را مبادله میکند. تاثیرات بنگاه مانند تلاش برای فروش، تاخیر در تحویل ، کیفیت و قیمت با سفارش های مشتری اثر بخش ترکیب میشوند. در عوض بنگاه اطلاعات نگرشهای مشتریان را نسبت به ارائه کلی محصول یا خدمت جمع آوری میکند که مدیران از آن برای کنترل عملیات ها و سرمایه گذاری استفاده میکنند. تعاملات معادل بین بنگاه ها و بازار رقبا اتفاق می افتد.

پیشنهاد :  شناسایی الویت ها

در نهایت تعاملات رقابتی بین بنگاه و رقبای آن وجود دارد. اطلاعات درباره اقدامات و نیات رقبا با پتانسیل تاثیرگذاری روی عملیات ها و سرمایه گذاری وارد بنگاه میشوند. به عنوان مثال، دانش قیمت شکنی توسط رقبا ممکن است بنگاه را برانگیزد تا قیمت محصولات و خدمات خود را کاهش دهد.

شایعه گسترش ظرفیت قریب الوقوع توسط یک رقیب برجسته ممکن است بنگاه را از سرمایه گذاری ثابت بازدارد یا آن را به تاخیر اندازد. اطلاعات دوجانبه درباره اقدامات و نیات بنگاه به سمت رقبا جریان دارد که همچنین میتواند روی عملیات ها و سرمایه گذاری تاثیر بگذارد.

تفکر درباره اینکه هر مدل پویایی  از استراتژی رشد بنگاه  باید بخش هایی مانند این موارد را در بربگیرد وسوسه انگیز است. اما چنین مشمولیتی به ندرت لازم میشود. احتمالا همه عوامل در موقعیت نمونه ای خاص مهم هستند. بهتر است از چهارچوبی برای آسان تر کردن انتخاب ها درباره مرز مدل برای تناسب با موقعیت رشدی ویژه استفاده شود.

برای توضیح مرز مدل BOSS که صرفا مدل بخش بازار است را در نظر بگیرید. تبلیغات دهان به دهان مساعد در بازار، پذیرندگان بالقوه (مجصول یا خدمت جدید) را به پذیرندگان تبدیل میکند، از این رو موجب رشد در فروش میشود.

هیچ بنگاه خلاقی در صنعت وجود ندارد. مدل رشد بازار بسیار متفاوت است.اصولا این مدل درباره تعاملات درون و بین بنگاه چند وظیفه ای و بازار آن است.  کلید رشد فروش دهان به دهان بین مشتریان نیست بلکه هماهنگی داخلی موفق بنگاه رشد در ظرفیت و در نیروی فروش برای اطمینان از تحویل به موقع محصول به مشتریان است.

پیشنهاد :  ملزومات جهانی شدن کسب و کار

 

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.83k بازدید

  • ملزومات جهانی شدن کسب و کار
    ملزومات جهانی شدن کسب و کار

    8.64k بازدید

  • استراتژی یک شرکت موفق
    استراتژی شرکت های موفق

    10.28k بازدید

  • اهمیت هوش هیجانی در رهبری
    اهمیت هوش هیجانی در رهبری

    3.29k بازدید

  • مهمترین عوامل موثر در بهره وری
    مهمترین عوامل برای خروجی بهتر مدیران خصوصی و دولتی

    5.4k بازدید

  • تبدیل بحران ها به فرصت
    تبدیل بحران ها به فرصت

    5.63k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • آموزش اصول و فنون مذاکره در املاک
    آموزش اصول و فنون مذاکره در املاک
  • دوره جامع منابع انسانی
  • عیدی سال 1402
  • رشته مدیریت فروش
    دوره MBA فروش | مدرک MBA فروش
  • بسته سوالات MBA بازاریابی
آخرین مقالات
  • ترجمه ناجیت چیست؟ تاثیر آن در روند مهاجرت
  • چگونه در بازار هنر جای خود را پیدا کنیم؟ رازهای دیده شدن هنرمندان
  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟
  • هوش مصنوعی و آینده کسب و کارها
  • چگونه زمان‌بندی پروژه را مدیریت کنیم؟ (راهنمای کامل + ابزارها)

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت