09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق

3 نوامبر 2019
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
2.04k بازدید
پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق

از آن جایی که هتلداری بخشی از صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید، امروزه تنها داشتن سرمایه برای توسعه هتلداری کافی نیست بلکه دانش و توانمندی‌های نیروی انسانی ازجمله مدیران هتل‌ها عاملی بسیار مهمی باشد. در ادامه این مقاله به بررسی پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق پرداخته ایم . با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .

اصولاً مدیریت هتل عبارت است :

از به‌کارگیری روش‌های مختلف برای اداره امور یک گروه انسانی آموزش‌دیده و هماهنگ نمودن کلیه فعالیت‌های یک هتل برای دستیابی به اهداف معین و همچنین راهبری هتل که آن را سرپرستی سازمانی هتل می‌نامند.

اما قبل از معرفی پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق لازم است که اصلاً باید بدانیم مدیر هتل کیست و چه وظایفی دارد؟ مدیر هتل شخصی است که با اصول مدیریتی و مهارت‌های هتلداری ازجمله راه‌های مدیریت کارکنان، نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، نحوه استفاده از سیستم‌های مدیریت هتل و اصول مهمانداری آشنا می‌باشد. وظایف او به‌طور خلاصه مدیریت بر همه امور از نظافت و نگهداری هتل تا بازاریابی و مدیریت بودجه است.برای موفقیت در    هتل داری باید مهارت‌های کسب‌وکار خوبی داشته باشد. و با داشتن استعدادهای ارتباطی به‌سرعت مشکلات را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حلی پیدا کند. توانایی تصمیم‌گیری سریع و به موقع نیز یکی از اصلی ترین ویژگی‌های یک مدیر موفق می‌باشد .

برخی از وظایف اصلی مدیر هتل عبارت است از:

  • تعیین بودجه سالانه
  • تحلیل اطلاعات و آمار مالی
  • ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف هتل
  • دریافت و بررسی شکایت‌ها و نظرات مشتریان
  • طمینان از وجود امنیت در سطح مطلوب و لازم
  • تعیین اهداف کسب‌وکار و استراتژی‌های بازاریابی
  • تعیین وظایف کارکنان بخش‌های مختلف هتل و مدیریت و کنترل آن‌ها
  • اطمینان از رعایت شدن قوانین و دستورالعمل‌ها در هتل ازجمله داشتن مجوز، قوانین بهداشتی، ایمنی و ….
پیشنهاد :  باید ها و نباید های راه اندازی کسب و کار

در هتل‌های بزرگ و موفق معمولاً روال بدین‌صورت است که آن‌ها برای هر بخش یک مدیر دارند که در نهایت تمامی مدیران به مدیر اصلی گزارش کار می‌دهند.(پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق) اما در هتل‌های کوچک روال کاری بدین گونه نیست و مدیران با مسائل روزمره هتل ازجمله سروکار داشتن با مهمانان مشغول‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران موفق این است :

اولین گام

شناسایی نیروی کار استخدامیتان به شکل عمقی است.

اگر هتل خود را به یک خودرو تشبیه کنید، نیروی کار شما در مقام سوخت خودرو هستند. هیچگاه نباید از تمامی وجوه کسانی که مسئول بقا و تداوم، گردانندگان و مجریان امر پذیرش و پذیرائی از مهمانان هتل شما هستند، بگذرید.

مدیرهتل باید در گزینش کارکنان هتل در هنگام استخدام بیشترین دقت را به عمل بیاورد تا همه ی کارهای محوله به آنان به بهترین شکل ممکن در جایگاه مشخص شده برایشان، انجام پذیرد.

این توصیه را از ما بپذیرید که هیچ گاه کارمندان را به سخن چینی از یک دیگر ترغیب نکنید و نیز اجازه ندهید که آن ها در حضور و یا پیشگاه شما چنین کاری را انجام دهند زیرا فضای کاری در این شرایط بسیار مسموم شده و بین کارمندان بی اعتمادی و نارضایتی نسبت به مدیریت به وجود می آید.

گام دوم ( تکنولوژی)

گام دوم

برای شما این است تا با تکنولوژی ارتباط برقرار کنید ! همه ی ما می دانیم که امروزه در همه جای جهان ، اثری از تکنولوژی وجود دارد اما تکنولوژی منظور در این مطلب، هر چیزی که باعث می شود هتل شما جز هتل های پیشرو ادر زمان خودتان قرار بگیرد. برای مثال می گوییم؛ آیا می دانید ۱۰ تکنولوژی برتر مورد استفاده ی هتل ها در سال ۲۰۱۸ چیست؟ آیا از این تکنولوژی ها در هتل تحت مدیریت خود استفاده می کنید؟ همه ی کسانی که برای اقامت هتل شما را انتخاب می کنند، قبل از کلیک کردن بر روی دکمه ی رزرو، بیشتر از همه چیز به امکانات هتل شما دقت می کنند.

پیشنهاد :  10 چالش بزرگ شروع یک کسب‌وکار

امکاناتی همچون: WiFi، کلیدهای هوشمند، اتاق هوشمند و بسیاری از امکانات دیگر که هدیه به مهمانان هتلتان است. شما با استفاده از امکانات تکنولوژی حتی می توانید چه بسا بهتر با کارمندانتان در ارتباط باشید. به طور مثال بگویم؛ می توانید برای آن ها جلسات در اسکایپ برگزار کنید.

گام سوم

برای شما، به روز بودن امکانات رفاهی هتلتان مهم است. البته این مورد زیاد به مهارت های مدیریتی شما باز نمی گردد و جزئی از شرح وظایفتان است که آن هم به صورت کاملا واضح است اما، همانند بحث تکنولوژی، به روز بودن و دقیق بودن شما در به روز کردن تجهیزات هتلتان بسیار در زیاد کردن ستاره های هتلتان نقش دارد. هر چقدر که برای هتلتان به روز باشید، بیشتر به شما و هتلتان امتیاز پیش مهمانان تعلق می گیرد

گام چهارم

مدیرهتل باید انتقاد پذیر باشد. در راه مدیریت شما، حتی هنگامی که فکر می کنید همه چیز درست است و در جای خودش قرار دارد، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به هر علتی به چشم شما نیاید و در طولانی مدت همین موارد اثرات مخرب بگذارند. انتقادها را با آغوش باز و بدون ناراحتی از کارکنان مجموعه ی خود و مهمانان هتل بپذیرید. سعی در توجیه انتقادات نداشته باشید بلکه آن ها را بررسی کنید تا به یک نتیجه قابل قبول برسید.

گام پنجم

گام پنجم

برای این است که جایگاه مدیریتی شخص شما مدیر عزیز بسیار مهم است و باعث پیشرفتتان می گردد این است که، در علوم مدیریتی به روز باشید. اگر مدتی از گرفتن مدرک شما و یا حتی گذراندن دوره های مختلف مدیریتی و مهارتی شما می گذرد، مجدددا مهر آن را تازه کنید. علم مدیریت هر روزه موردی جدید و کاربردی در خود به وجود می آورد که باعث می شود شما در جایگاهتان عملکردی موفق تر نسبت به گذشته داشته باشید.

پیشنهاد :  افزایش سریع فروش با پیگیری مشتریان

در دنیایی که هر روز همه چیز در حال تغییر است، و حالا شما که مسئولیت مدیریت یک هتل را دارید باید از علم روز بهره برده ببرید و روز به روز موفق تر شوید.

گام ششم

برای شما این است که به یاد داشته باشید که هرگز نباید یک مشتری ناراضی از هتل شما خارج شود زیرا هم شما در ازای یک مهمان ناراضی، چند مهمان دیگر را از دست می دهید و هم این که متوجه اشکال به وجود آمده در هتل خود نمی شوید.

همیشه فرم های نظرسنجی که مهمانان هتل در طول مدت اقامت خود پر می کنند یک مرجع بسیار عالی برای شما به حساب می آیند. توجه داشته باشید که در طراحی این فرم های نظر سنجی موارد مورد پرسش، موردی، کوتاه و جامع باشند. علت این ملاحظات آن است که فردی که دارد این فرم را پر می کند، با دقت بیشتری این فرم را پر کند.

در آخر چند توصیه ی کوتاه برای موفق تر شدن شما در مقام مدیریت هتلتان می کنیم:

  • خوش اخلاق و خوش برخورد باشید.
  • اولویت های کاری خود را مشخص کنید.
  • خلاقیت، ابتکار و نو‌آوری در اداره ی امور هتل خود داشته باشید
  • عدم تبعیض و داشتن عدالت در بین پرسنلداشته باشید.
  • از مشاوران خوب و با تجربه کمک بگیرید

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • 10 چالش بزرگ شروع یک کسب‌وکار
    10 چالش بزرگ شروع یک کسب‌وکار

    110 بازدید

  • جانشین پروری چیست؟ (دلایل اهمیت و مراحل آن)
    جانشین پروری چیست؟ (دلایل اهمیت و مراحل آن)

    461 بازدید

  • بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)
    بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)

    505 بازدید

  • مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)
    مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)

    229 بازدید

  • عادات مدیران موفق
    21 عادت روزانه مدیران موفق (چک لیست موفقیت در کسب و کار)

    2.28k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • آموزش بازاریابی و فروش املاک
    آموزش بازاریابی و فروش در حوزه املاک
  • بسته سوالاتMBAمدیریت نفت
  • مدیریت گردشگری
    بسته آموزشی مدیریت گردشگری
  • ارائه مطالب فنی برای افراد غیرفنی
    آموزش ارائه مطالب فنی برای افراد غیر فنی
  • دوره DBA مدیریت ورزشی | مدرک DBA مدیریت ورزشی
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت