09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

مدیریت رستوران

10 جولای 2021
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
1.65k بازدید

 مدیریت رستوران یکی از مشاغل سخت و پیچیده است. یک مدیر رستوران باید مهارت های فراوانی داشته باشد تا بتواند به همه ابعاد ایف سنگینی است که بر عهده مدیریت رستوران قرار می گیرد. در ادامه این مقاله به بررسی نکات مهم و تاثیرگذار در مدیریت رستوران پرداخته ایم . با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .

در برخی موارد صاحب رستوران، مدیریت رستوران را نیز بر عهده می گیرد و در موارد دیگر صاحب رستوران برای مجموعه خود شخصی را برای مدیریت رستوران استخدام می کند. این موقعیت شغلی را هر فردی به عهده بگیرد باید توانایی زیادی در رستوران داری داشته باشد و بتواند ، موفقیت مجموعه را تضمین کند.

مدیر رستوران معمولا شخصی است که هر دو بخش کارمندان و مشتریان را زیر نظر می گیرد و درنهایت باید هر دو بخش را راضی نگه دارد.

مدیریت رستوران

9 نکته مهم و تاثیر گذار در مدیریت رستوران:

همیشه حق با مشتری است.

کلید موفقیت در رستوران داری یک چیز است : ” همیشه حق با مشتری است” .

حتی اگر با شکایت مشتریان رستوران موافق نیستید، برای اینکه باعث شوید مشتری دوباره به رستوران شما بازگردد می بایست حق را به او بدهید. اجازه دهید صحبت های مشتری پایان بیابد.

به دقت به حرف های او گوش دهید و در صورت لزوم یادداشت برداری کنید. و در پایان به او این اطمینان را بدهید که حق با اوست و شما در جهت رضایت مشتری پیگیر مشکلاتش خواهید بود.

اینگونه مشتری احساس خواهد کرد که برای شما بسیار مهم است و این در افزایش وفاداری مشتریان رستوران تاثیر زیادی خواهد داشت.

پیشنهاد :  4گروه اصلی در قیف فروش

انتظاراتی که از کارکنان رستوران دارید به روشنی بیان کنید.

از گارسن گرفته تا کارکنان آشپزخانه، همه کارکنان رستوران باید در موقعیت شغلی خود بهترین عملکرد را داشته باشند. در این بین نقش مدیریت رستوران نیز برای اعلام وظایف کاری کارکنان رستوران بسیار اهمیت دارد. قوانین مربوط به کار، ساعت کاری، حقوق و دستمزد، پاداش و مزایا، نحوه دریافت انعام و … باید در همان روزهای ابتدایی شروع کار شفاف سازی شود.

رستوران به تبلیغات نیاز دارد.

یکی از مهم ترین وظایف در زمینه مدیریت رستوران، مدیریت تبلیغات رستوران است. تبلیغات رستوران دامنه گسترده ای از رسانه ها را شامل می شود. از آگهی های درج شده در روزنامه ها گرفته تا تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی. 

شبکه های اجتماعی بهترین و ارزان ترین ابزار تبلیغات رستوران است. داشتن استراتژی برای حضور قدرتمند در شبکه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، برای رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فود ها و کسب و کارهای مشابه اهمیت فوق العاده ای دارد.

نظارت دقیق مدیریت رستوران بر صندوق

میزان پول نقد و فروش رستوران از روش های مختلف به مجموعه وارد و به روش های مختلف از این کسب و کار خارج می شود. این فرآیند هر روز، هر هفته و هر ماه ادامه دارد و می بایست بر مبنای روزانه و هفتگی و ماهانه این ورود و خروج محاسبه شود.

اگر در امور رستوران داری از این امر غافل شده اید و یا به درستی متوجه این موضوع نشده اید، خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده اید. از حسابدار رستوران خود بخواهید تا گزارشات منظمی را از نرم افزار حسابداری رستوران شما تهیه کند و به طور مرتب گزارش هایی را برای مدیریت رستوران ارسال نماید.

پیشنهاد :  چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟

گزارش صندوق فروش رستوران به مدیر رستوران کمک می کند تا با دقت بالایی فرآیند فروش، هزینه های رستوران و تعداد مشتریان را تحلیل کند و برای افزایش فروش آینده رستوران برنامه ریزی درستی انجام دهد.

از همه ابزارهای تبلیغاتی برای رستوران خود استفاده کنید.

همانطور که در نکات بالا اشاره شد بازاریابی رستوران اهمیت فوق العاده ای دارد. اکنون می خواهیم به شما این نکته را یادآوری کنیم که باید از تمام ظرفیت های تبلیغاتی استفاده کنید.

طرح های انگیزشی می توانند طیف گسترده ای را پوشش دهد. از برگزاری جشن های شبانه تا تخفیف روی بعضی از غذاها یا تخفیف بر اساس تعداد مهمان ها می تواند انواع  مختلفی از بازاریابی برای رستوران باشد.

نوع پذیرایی در رستوران می تواند فروش را افزایش دهد.

رستوران ها به روش های مختلفی از مشتریان خود پذیرایی می کنند. پذیرایی از مشتریان رستوران بر اساس نوع غذا، تجهیزات موجود، کارکنان رستوران، فضای داخلی، نوع مهمانی ها و… می تواند تغییر کند.

توجه داشته باشید که نوع استقبالی که از مشتری در بدو ورود انجام می گیرد تا نوع پذیرایی در رستوران از جمله مواردی محسوب می شود که به صورت مستقیم روی فروش رستوران تاثیر می گذارد.

سیستم های نرم افزار فروش رستوران به مدیریت رستوران کمک می کند.

نرم افزار رستوران برای ثبت اطلاعات فروش رستوران و کنترل موجودی انبار در رستوران ها استفاده می شود. نرم افزار رستوران به مدیر مجموعه کمک می کند تا به صورت ثبت شده و دقیق میزان فروش، پول نقد ورودی و خروجی، موجودی غذا، کنترل پیک و… اطلاع داشته باشد.

پیشنهاد :  چگونه مدرک و گواهینامه آموزشی معتبر را بشناسیم؟

نرم افزارهای رستورانی، مدیریت رستوران را آسان تر می کند، باعث تسهیل پرداخت هزینه غذا و خدمات می شود و کمک می کند تا مدیریت رستوران آسان تر اطلاعات مربوط به غذاهای محبوب رستوران را داشته باشد.

منوی رستوران باید دائما بروز شود.

قیمت غذاها به مرور زمان تغییر می کند و هزینه مدیریت رستوران هم عوض می شود. بنابراین نکته مهم این است که منوی رستوران و قیمت های درج شده در آن با شرایط تغییر کند تا همواره کسب و کار پر سودی داشته باشید.

هنگام تغییر منوی رستوران به زیبایی و جذابیت آن نیز توجه کنید. برای طراحی یک منوی زیبا می توانید از شرکت های طراحی گرافیکی کمک بگیرید.

گام های کوچک می تواند هزینه های رستوران را کاهش دهد.

استفاده از لامپ های کم مصرف یا سیستم های گرمایشی با جریان برق ضعیف ممکن است ابزار گران قیمتی نباشد.ولی در مجموع برای کاهش هزینه های رستوران تاثیر قابل ملاحظه ای دارند.

مدیر رستوران با برداشتن همین گام های کوچک می تواند در هزینه های موجود به میزان قابل ملاحظه ای صرفه جویی کند.

نکته پایانی :

توجه داشته باشید که مدیریت رستوران جوانب و بخش های مختلفی را شامل می شود و استخدام کارکنان، بررسی میزان فروش، حسابداری رستوران و… بر عهده مدیر است.

این روزها برای مدیریت هرچه بهتر رستوران انواع مختلفی از ابزار و نرم افزارهای رستورانی ارائه شده است تا به مدیریت رستوران کمک کند به بهترین شکل ممکن وظیفه رستوران داری خود را پیش ببرد.

4.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری:
برچسب ها: رشته مدیریت رستوران ، مدیریت رستوران ، رستوران
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • نحوه استفاده از هوش مصنوعی در کشب و کارمان
    چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟

    17 بازدید

  • نحوه محاسبه قیمت تمام شده محصول
    چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول

    12 بازدید

  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران

    22 بازدید

  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی

    19 بازدید

  • نکات راه اندازی کسب و کار جدید
    راه اندازی کسب و کار جدید

    30 بازدید

  • روش های نوین در کسب و کار
    روش های نوین در کسب و کار

    28 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • آموزش نکات ضروری فروش املاک
    آموزش 20 نکته ضروری فروش در املاک
  • بسته سوالات MBA ایده های کسب و کار و کارآفرینی
  • بسته سوالات MBA مدیر عامل حرفه ای
  • دوره بین المللی MBA ورزشی | مدرک بین المللی MBA ورزشی
    دوره بین المللی MBA ورزشی | مدرک بین المللی MBA ورزشی
  • دوره MBA مدیریت پروژه | دوره مدیریت پروژه
آخرین مقالات
  • چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟
  • چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول
  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران
  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی
  • راه اندازی کسب و کار جدید

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت