09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

راه های افزایش انگیزه درکارکنان ومدیران

16 آوریل 2022
ارسال شده توسط سپهر رمارم
آموزش و اطلاعات
501 بازدید
Ways to increase staff and managers

راه های افزایش انگیزه درکارکنان ومدیران

بر کسی پوشیده نیست که انگیزه و تعهد کارمندان، عاملی کلیدی برای موفقیت هر سازمانی است و ارتباطات درون سازمانی صحیح می تواند در تحقق این امر بسیار کارساز باشد. شناخت مسائل انگیزشی کارکنان برای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری سازمان بسیار حایز اهمیت است.

همچنین کسب چنین شناختی می تواند به بهبود کاربرد منابع انسانی سازمانی کمک شایانی کند و در جلوگیری از مقاومت کارکنان در مقابل تغییرات، کاهش محدودیت در بازده و مبارزه با ستیز و مجادله کاری کارکنان با یکدیگر کمک کند و به ایجاد یک سازمان سودآور منتهی شود. در ادامه این مقاله راه های افزایش انگیزه در کارکنان و مدیران بررسی خواهیم کرد. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .

انگیزه

انگیزه یعنی آنچه انسان را به کاری وا میدارد و او را به جهت خاصی سوق می دهد و انگیزش یعنی حالتی که در اثر دخالت یک انگیزه به شخص دست می دهد. برخی انگیزش را درونی خوانده و آن را چنین تعریف کرده اند:

انگیزش، کشش درونی، جنبش یا قصدی است که سبب می شود شخص به روش معینی عمل کند یا به سمت هدف مشخصی حرکت کنند. با این تعریف، انگیزش از درون فرد می جوشد نه از بیرون. یعنی شما انگیزش ایجاد نمی کنید، بلکه انگیزشی را که قبلا وجود داشته ترسیم می کنید و به آن جهت داده، هدایتش می کنید یا آن را تقویت می کنید.

عوامل مهم درایجاد انگیزش

علل و عوامل گوناگونی در ایجاد و کارآمدی انگیزش نقش دارند، ولی در این میان دو عامل ازهمه مهمترند:

شناخت نیازهای رفتاری،کاری وماموریتی کارمندان

مهمترین بحث در ایجاد انگیزه، شناسایی و تشخیص نیازها است.

نیاز، عبارت است از کمبودی که هنگام نداشتن تعادل فیزیولوژیکی احساس می شود. ابتدا باید نیازهای زیر مجموعه را خوب شناسایی کرد چون رفتار انسانها نشان می دهد که افراد در زندگی خصوصی و شغلی خود به وسیله نیازهای متفاوت، انگیزه پیدا میکنند. تشخیص این نیاز ها و تأمین آنها، به عنوان محرک، به مدیر در بهره برداری بهینه از توانایی های کارکنان کمک فراوانی می کند.

پیشنهاد :  چگونه مدرک و گواهینامه آموزشی معتبر را بشناسیم؟

علاقه به كار مهمترین عامل ایجاد انگیزه در كاركنان بوده و حتی بالاتر از عواملی مانند دستمزد بالا، امنیت شغلی و… قرار می گیرد. هر عاملی كه باعث ایجاد و تقویت این امر یعنی علاقه به كار شود، انگیزه كاركنان را تقویت خواهد كرد. دیگر عوامل مربوط به روانشناسی انسان كه می توان در این ارتباط از آنها استفاده بهینه کرد، عبارتند از تمایل به صلاحیت داشتن، میل به موفقیت، میل به مورد وثوق بودن، تمایل به مختار بودن و…

نوع مدیریت و رهبری

از نقطه نظر مدیریت، هدف ایجاد انگیزش در كاركنان این است كه رفتار آنان بیشترین نفع را برای سازمان داشته باشد. هنر مدیریت، ایجاد شرایطی است كه برای با انگیزه كردن افراد بیشترین كارآیی را دارد. افراد سرانجام به شیوه ای برانگیخته می شوند و براساس نیازهای درونی خود،و تصویری كه از خود در ذهن دارند، واكنش نشان می دهند. هیچ فرضیه یا روش واحدی برای بر انگیختن افراد وجود ندارد. این واقعیت كه انگیزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ناشی از نقش كلیدی این عنصر در موفقیت یك سازمان است.

اهمیت انگیزش سازمانی

  • توانمندسازی سازمانها
  • ماندگاری و رضایتمندی کارکنان
  • خلاقیت
  • جلب رضایت مشتریان

راههای ایجاد انگیزه درکارکنان

راههای ایجاد انگیزه درکارکنان

  • توجه به نیازهای چهارگانه کارکنان (فیزیولوژیک،امنیت، احترام، خودشکوفایی)
  • توازن بین درآمد و هزینه های زندگی
  • مشارکت در سود
  • مشارکت کارکنان
  • ایجاد فرصت برای شکوفایی استعدادها، توانایی ها و کنار آمدن با خود و دیگران
  • بهداشت محیط کار(بهداشت روانی و عمومی)
  • مدیریت مبتنی بر هدف سازمانی
  • تعیین اهداف مشارکتی نه تحمیلی برای سازمان
  • برقراری عدالت سازمانی و پیشگیری از مقایسه
  • پرداخت حقوق و مزایای مادی بر اساس مهارت، شیوه انجام کار و حرفه ای بودن
  • توجه به تفاوت های شخصیتی کارکنان
  • توجه به تفاوت های افراد از نظر انگیزشی
  • وجه به تفاوت های فردی در زمان های مختلف
  • آموز شهای مداوم
  • بهره مندی از مزایایی مثل بیمه های درمانی، عمر، ورزشی و…
  • حمایت مادی و معنوی از ایده پردازی کارکنان
  • ایجاد محیط کار رقابتی
  • ایجاد فرصت برای ارتقای علمی و حرفه ای کارکنان
  • همراه با امنیت شغلی
  • شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم کردن
  • زمینه های رشد و شکوفایی آنان
  • تعدیل و ارزشیابی رفتار سازمانی کارکنان
  • پرداخت بر اساس مهارت و شایستگی
  • ایجاد حس علاقه به کار
  • انتخاب اهداف مشتری محور جهت ایجاد رقابت در کیفیت خدمات
  • انعطاف پذیری درمورد اشتباهات
  • ایجاد ارتباطات آزاد در محل كار بین مدیر و کارکنان
  • پرهیز از ایجاد كشمكش میان كاركنان
  • تکرار ایجاد انگیزه در طول سال
پیشنهاد :  آیا کسب و کارت ملزومات جهانی شدن را دارد؟

راهبرد های افزایش انگیزه درکارکنان برای مدیران

  • افراد را در بلند مدت ارزیابی کنید
  • پاداش های بلند مدت بدهید
  • یک یا دو عامل که در موفقیت گروه در بلند مدت تأثیر دارد را معرفی کنید و افراد را بر اساس میزان مشارکت در دستیابی به این دو عامل پاداش دهید
  • فرآیند آینده نگری و بلندمدت نگری را در بین کارکنان ترویج کنید
  • به افراد بیاموزید اشتباهات، قسمتی ازهزینه پیشرفت به حساب می آید
  • اطمینان حاصل کنید که افراد مناسب را در کار مناسب قرار داده اید
  • پاداش ها را بر حسب نتایج حاصله (نه صرفاً فعالیت و مشغول به نظررسیدن ) توزیع کنید
  • شرح وظایف وچارچوب شغلی هرفرد را مشخص کنید
  • به کارکنانی که بازده کارشان کم است توجه خاص داشته باشید
  • استفاده از اوقات فراغت را تشویق کنید
  • اگر افراد کارشان را تمام کرده اند اجازه بدهید به خانه بروند
  • آنچه را که لازم به نظر نمی رسد حذف کنید.
  • جلسه های غیرضروری را حذف کنید
  • به ساده کنندگان کار پاداش بدهید.
  • به خوب یها و نقاط قوت افراد توجه کنید و به آن پاداش بدهید
  • تحت تأثیر نق زدن و اعتراض افراد قرار نگیرید
  • در جستجوی قهرمانان آرام باشید و وقت صرف کنید تا به آنهایی پاداش بدهید که بندرت غیبت می کنند
  • کسانی که در غیاب مدیر هم خوب کار می کنند.
  • کسانی که متوجه کار خود هستند و درصددخودنمایی برنمی آیند را بشناسید
  • مراقب کسانی که جاروجنجال راه می اندازند باشید و به آنان امتیازی ندهید
  • برای رشد و پیشرفت کارکنان سرمایه گذاری کنید
  • نظام پرداخت حقوق و مزایا باید عادلانه باشد
پیشنهاد :  مدرک تحصیلی کارمندان دولت چیست؟

نتایج مثبت با انگیزه بودن كاركنان

نتایج مثبت با انگیزه بودن كاركنان

  • بهبود رفتارها و منش هایی كه منجر به ایجاد محیط كاری مورد پسند وعاری ازدغدغه برای مشتری می شود
  • افزایش علاقه وتوجه به كاركه افزایش كارآیی و بهره وری موسسه را درپی خواهد داشت
  • ابراز توجه بیشتر به مشتری
  • یادگیری هرچه بهتر مهارت های شغلی كه سبب ارتقای سطح كیفی خدمات كاركنان می شود.
  • بسترسازی محیطی برای همیاری گروهی كه در برخی شرایط كاری حاد و بحرانی می تواند مشكلات موسسه را به خوبی برطرف كند
  • بهبود الگوهای اخلاقی كاركنان و جلوگیری از ایجاد سنگ اندازی هایی كه موسسه را دچار مشكل كند
  • افزایش خلاقیت كاركنان و در نتیجه استفاده ازابتكارهای آنها در تسریع و بهبود روند كارها
  • افزایش بهره وری مؤسسه

راه های افزایش درکارکنان ومدیران

نتیجه گیری

نیروی انسانی به عنوان یك عامل محوری موثر بر كیفیت خدمات و درنتیجه تامین كننده رضایت خاطر مشتریان، نقش كلیدی در ادامه حیات یك سازمان دارد. رویکرد افزایش تعهد کاری در کارکنان برای برخی موسسات اهمیت بسیاری دارد. هدف نهایی هر ایجاد تعهدی، باید تبدیل آن به فرهنگ و عادت باشد. افزایش انگیزه ها چه انگیزه های درونی و چه انگیز ههای اجتماعی رابطه مستقیمی با افزایش بهره وری کارکنان دارند. ایجاد انگیزش در کارکنان یکی از مهمترین وظایف مدیران است و نکته آخر اینکه تخصص و تفکر خلاق کارکنان به ارتقا و پیشرفت سازمان و جامعه کمک می کند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • DBA
    چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟

    6 بازدید

  • اسکایپ
    نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها

    19 بازدید

  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    18 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    12 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    23 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • بسته آموزشی مدیریت دیجیتال مارکتینگ
  • دوره MBA مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه | مدرک MBA مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مدرک mba دیجیتال مارکتینگ
    دوره MBA دیجیتال مارکتینگ | مدرک MBA دیجیتال مارکتینگ
  • دوره مدیریت مراکز آموزشی | مدرک DBA مدیریت مراکز آموزشی
  • بسته سوالات MBA مراکز آموزشی
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت