ده تکنیک بازاریابی برای مشاورین املاک بین الملل
در صنعت مدیریت املاک بینالملل، یکی از مهمترین شاخصها برای تعیین قیمت مسکن، مدت زمان انتظار فرد و خانوادهاش برای خانهدار شدن است.
هرچه مدت زمان انتظار بیشتر باشد، به این معنی است که قدرت خرید افراد کمتر شده و قیمت مسکن بالاتر است. این امر به وضوح نشاندهنده وضعیت قیمت مسکن و توان خرید آن در یک کشور است. بر اساس آماری که در سال 1398 بهدست آمد، یک فرد برای خرید خانه باید حدود 24 سال انتظار میکشید.
امروزه این مدت زمان در بسیاری از شهرهای ایران، بهویژه در تهران، به حدود 100 سال رسیده است. وقتی این آمار را با متوسط آمار جهانی مقایسه میکنیم، به وضوح مشاهده میکنیم که مدت زمان انتظار برای خرید یک مسکن مناسب در کشورهای دیگر حدود 10 سال یا کمتر است
با وجود تفاوت قیمت این چنینی بین ایران و دیگر کشورهای جهان، به وضوح به صاحبان آژانس املاک بین الملل نشان میدهد که وضعیت صنعت مسکن در ایران تعریفی ندارد.
مقایسه صنعت املاک بین الملل ایران و جهان:
یکی از اساتید پژوهش های بازرگانی، شرایط کار مشاورین املاک ایران را بررسی کرده و آن را با وضعیت صنف املاک در کانادا مقایسه کرده و در این خصوص بیاناتی داشته از این قبیل که:« مقایسه و بررسی زنجیره ی تأمین و عرضه املاک و فعالان اصلی آن، ارتباط بین خریدار و فروشنده در زنجیره املاک، در دو کشور ایران و کانادا، دارای شباهت ها و تفاوت هایی است.
همچنین یکی مهم ترین تفاوت های سیستم خرید و فروش املاک در ایران و جهان، دنباله روی کسب پیش نیازهای لازم برای دریافت مجوز فعالیت، نظارت و کنترل، آموزش، و کسب اطلاع رسانی های لازم در این دو کشور است.»
نحوه کسب مدرک مدیریت املاک در ایران و جهان:
در ایران، مجوز فعالیت مشاورین املاک به افرادی داده میشود که شرایط زیر را دارند: داشتن دفتر تجاری یا واحد صنفی مطابق با ضوابط اتحادیه املاک منطقه مربوطه، گذراندن دورههای آموزشی و کسب مدرک مدیریت املاک.
در کانادا، دومین کشور وسیع جهان، افرادی که قصد فعالیت بهعنوان مشاور املاک را دارند، پس از تکمیل مدارک و شرایط لازم، باید دوره آموزشی را گذرانده و در آزمون اختصاصی آن موفق شوند. سپس، مجوز فعالیت را از انجمن مشاورین املاک شهر مربوطه دریافت کرده و کار خود را آغاز میکنند.
به همین ترتیب، در کانادا، فعالان صنف املاک پس از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون، به راحتی مجوز مشاور املاک دریافت میکنند.
در ایران، افراد به راحتی میتوانند بدون توجه به داشتن یا نداشتن حداقل اطلاعات لازم، بهعنوان مشاور املاک در واحد صنفی دارای پروانه کسب فعالیت کنند. برخی از افراد بدون گذراندن دورههای آموزشی لازم وارد صنعت املاک میشوند و متأسفانه بعد از مدتی با شکست مواجه میشوند، بدون اینکه متوجه شوند دلیل این شکست چیست.
سیاست گذاری نادرست توسط دولت:
باید به این نکته توجه داشت که عملکرد اتحادیه مشاورین املاک در ایران کاملاً همسو با منافع آنهاست. این موضوع به سیاستگذاری و برنامهریزی نادرست دولت در امکان فعالیت مشاورین املاک به عنوان فروشنده و خریدار املاک (به جای دلالی) مربوط میشود.
بدون شک، بسیاری از انسانهای شریف و شایسته در این صنف وجود دارند که در جریان خرید و فروش املاک، جنبههای عدل و انصاف و رعایت حقوق فروشنده و خریدار را همواره مدنظر قرار میدهند. اما متأسفانه، سوء استفاده و اجحاف در حقوق عموم مردم در این فرآیند به دلیل عدم توجه به جوانب کلی و جزئی در سیاستگذاری فرایند زنجیره تأمین و عرضه در صنف املاک به وجود آمده است.
راهحلهای اساسی برای حل این مشکلات عبارتند از:
اولاً، افرادی که ضوابط و شرایط لازم را ندارند و دوره آموزشی مدیریت املاک بینالملل را طی نکردهاند، به سهولت قادر به فعالیت در صنعت مشاور املاک هستند.
ثانیاً، در روند عرضه و تقاضای املاک، مشاورین املاک به جای انجام میانجیگری شفاف، امکان دخالت مستقیم در خرید ملک از فروشندگان با قیمت پایین و فروش آن به خریداران با قیمت بالاتر برای خود یا اقوام و آشنایانشان دارند.
ثالثاً، بیشتر سیاستگذاریهای اقتصادی دولت در زمینه افزایش عرضه املاک از یک طرف و کاهش تقاضا برای خرید ملک از طرف دیگر، و همچنین تلاشها برای جلوگیری از سفتهبازی، تاکنون موفقیتآمیز نبودهاند.
با توجه به این مسائل، بهتر است نظام تدارک، تهیه و عرضه املاک اصلاح شود و دولت باید اقدامات لازم، از جمله برنامهریزی و سیاستگذاری صحیح، و بهرهگیری از تجربیات کشورهای موفق را در این زمینه انجام دهد.
ده تکنیک بازاریابی برای مشاورین املاک بین الملل
در بین آژانس های املاک هر محدوده ای، رقابت کاری بالاست و تنها عده ای موفق می شوند که برای کار خود اهمیت قائل شده و با استراتژی و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، نقاط ضعف و قوتشان را پیدا کرده اند. امروزه استفاده از تکنیک های آنلاین و آفلاین در زمینه املاک، می تواند نقش موثری در پیشبرد اهدافتان داشته باشد.
برای اینکه بیشتر با جزئیات 10 روش بازاریابی حوزه املاک آشنا شوید، همراه ما باشید تا با روش های نوین فروش ملک آشنا شوید .
ضرورت داشتن وبسایت املاک
داشتن یک وبسایت اختصاصی برای دفتر مشاور املاک بین الملل خود که در شرایط حال حاضر یکی از اصول اولیه مشاور املاک می باشد که می توانید به راحتی هر زمان که خواستید، موارد فروش و یا اجاره خانه را بارگذاری کرده و با توجه به صلاح خود، همه و یا بخشی از اطلاعات آن ها را اضافه کنید. با داشتن یک وبسایت، می توانید جزئیات نقشه املاک، تصاویر ملک، مقایسه آن با سایر املاک، راه های ارتباطی با آژانس، شماره های تماس و شبکه های اجتماعی خود را در اختیار کاربران قرار دهید.
همچنین این امکان در اختیار شماست تا بدون محدودیت بتوانید هر زمان که خواستید، آگهی های فروش، رهن کامل یا اجاره ملک را در سایت قرار دهید.
با راه اندازی شبکه های اجتماعی، برند خود را قوی کنید
بیشتر مردم وقتی به دنبال چیزی میگردند، به اینترنت سر میزنند و با چند جستجوی ساده، نیازشان را رفع می کنند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ، این روزها در اختیار همه افرادیست که به یک گوشی هوشمند و اینترنت مجهز هستند.
به همین دلیل می توانید با داشتن یک شبکه اجتماعی شناخته شده در بین مردم، بخشی از تعاملات خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. این یکی از ملزومات بازاریابی حوزه املاک بین الملل است تا بتوانید جایگاه خود را ارتقاء دهید.
از ایده های دیجیتال مارکتینگ در املاک استفاده کنید
امروزه مثل گذشته نیست که افراد برای پیدا کردن زمین و ملک مورد نظرشان، روزنامه ها را بگردند و یا دائماً از این دفتر املاک به آن آژانس مشاور املاک مراجعه کنند. در عصر تکنولوژی، همه به دنبال کوتاه ترین راه ممکن با کمترین هزینه هستند تا نتیجه بهتری بگیرند. دیجیتال مارکتینگ درست همان چیزیست که در بازاریابی حوزه املاک بین الملل می تواند نتایج خیره کننده ای به همراه داشته باشد که بهترین روش فروش ملک می باشد .
مشتری مداری، اصل مهم در بازاریابی حوزه املاک بین الملل
شاید برایتان پیش آمده باشد که برای خرید یک محصول، وارد مغازه ای شده باشید ولی با راهنمایی ها و مشاوره هایی که فروشنده با توضیحات کامل و قانع کننده اش به شما داده است، به طور کلی از خرید آن محصول منصرف شده و به شنیده ها اعتماد کنید و در نهایت محصولی را بخرید که او پشنهاد کرده است!
یکی از روش های بازاریابی حوزه املاک بین الملل همین است. اما تفاوتی که این حرفه با شغل های دیگر دارد، این است که مشتری شاید تنها یکبار به شما مراجعه کند، در حالیکه به عنوان مثال در شغل های فروشگاهی، بارها و بارها این اتفاق می افتد. بنابراین اهمیت این مشاوره ها را چندین برابر می کند. شما باید با رعایت آداب و کاملاً دوستانه، سعی کنید مشتری را به بهترین نحو راهنمایی کنید.
برنامه ماهانه و سالانه داشته باشید
هر حرفه ای اگر بدون برنامه ریزی پیش برود، از یک جایی به بعد، با مشکل رو به رو می شود. بنابراین اگر می خواهید موفق عمل کنید، یک برنامه ماهانه و سالانه داشته باشید و برایش زمان بگذارید. مخاطبان شما نیاز دارند تا هر چند وقت یکبار، محتوای جدید دریافت کنند. بنابراین اگر مطلب جدید به آن ها انتقال ندهید، بعد از چند مدت ممکن است شما را دنبال نکنند.
استفاده از ایمیل مارکتینگ
اگرچه اغلب مردم روزانه ساعت هایی را برای بررسی شبکه های اجتماعی خود صرف می کنند، اما هنوز هم افرادی هستند که بنا بر وضعیت کار و تحصیل خود، ایمیلشان را هر روز چک می کنند. شما می توانید با تکنیک ایمیل مارکتینگ، موارد جدید فروش و یا اجاره را به مشتریان خود معرفی کنید. این روش هم یکی از تکنیک های بازاریابی حوزه املاک بین الملل به شمار می رود.
ارسال پیامک
این روش که از ایمیل مارکتینگ سریعتر است، می تواند نقش موثری در افزایش ورودی مخاطبین داشته باشد. با ارسال پیامک به افراد، آن ها را با لینک شبکه های اجتماعی و یا سایت خود آشنا کرده و برایشان تخفیف های مشاوره ای املاک و یا پیشنهادات جذاب داشته باشید.
تولید محتوای جذاب برای مخاطب
صرفاً با وجود داشتن شبکه های اجتماعی و سایت تخصصی املاک بین الملل ، نمی توان مطمئن بود که در بازاریابی حوزه املاک موفق عمل کرده اید. بلکه ایجاد جذابیت های بصری مثل تهیه عکس های باکیفیت و یا 360 درجه ای، تولید محتوایی درست و تاثیرگذار می تواند دنبال کننده های واقعی را به آمار شما اضافه کند.
همراه داشتن کارت ویزیت
شما به عنوان یک مشاور املاک، باید همواره برای بازاریابی آماده باشید. در دورهمی ها و یا اماکن عمومی، می توانید از قدرت بازاریابی حوزه املاک استفاده کنید و دیگران را با راهنمایی هایی که دارید، به خود نزدیک کنید. این کار باعث می شود تا دیگران متوجه شوند که شما صرفاً برای دریافت حق کمیسیون مشاور املاک نیست که به آن ها مشاوره می دهید، بلکه حُسن نیت شما به آن ها ثابت می شود و به شما اعتماد می کنند.
به همین دلیل است که توصیه می کنیم همیشه کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری به دیگران ارائه دهید.
به دنبال شهرت در حرفه خود باشید
هر کار و حرفه ای برای اینکه به موفقیت های بالایی دست یابد، به دیده شدن نیاز دارد. در حوزه املاک بین الملل ، این کار با دیجیتال مارکتینگ و روش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می تواند موفقیت های زیادی به دست آورد. شاید در آغاز راه نیاز باشد تا در جذب مخاطب برای شبکه های اجتماعی و یا راه اندازی سایت، هزینه هایی بپردازید، اما در ادامه می توانید نتایج خوب آن را مشاهده کنید.
نحوه تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای در سطح املاک بین الملل :
دوره بین المللی MBA املاک، دوره حرفه ای مدیریت املاک و مستغلات، بطور غیرحضوری و بصورت بین المللی ارائه میگردد و دارای مدرک معتبر بین المللی MBA املاک است، این دوره یک میانبر کاربردی برای صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی شماست!
دوره املاک بین الملل MBA چیست؟
واژه املاک و مستغلات به کلیه اموال زمینی از جمله منقول و غیر منقول گفته می شود، که تحت تملک فرد، افراد، سازمان یا یک دولت قرار می گیرد.
و به شخصی که در حوزه املاک و مستغلات فعالیت میکند مشاور املاک، یا در اصطلاح عامیانه تر بنگاهی گفته میشود. افرادی که در زمینه املاک و مستغلات کار می کنند حلقه پیوند دهنده دو طرف معامله یا به عبارت دیگر خریدار و فروشنده، هستند.
امروزه با توجه به تحول سریع جوامع و پیشرفتهای چشمگیر آنها، همراه با رشد سریع جمعیت و افزایش شهرنشینی، ساخت املاک و تأمین مسکن برای مردم هر منطقه به یکی از دغدغههای اصلی دولتها و مردم تبدیل شده است.
طبیعتاً ساختوسازها شدت یافته و جستجو، معامله، خرید و فروش مسکن و املاک نیز به مراتب بیشتر از گذشته شده است.
این وضعیت نیازمند مشاوران، مدیران و مجریانی شایسته و کارشناس برای مدیریت اصولی این موضوع است.
دوره بینالمللی املاک با مدرک معتبر بینالمللی که به دانشپذیران خود اعطا میکند، برای مشاورین املاک و کسبوکارهای املاک و مستغلات مناسب است.
دوره DBA مشاورین املاک، یک گام فراتر از MBA است و برای افرادی طراحی شده که به دنبال ارتقای سطح حرفهای خود در مدیریت و استراتژیهای بازاریابی املاک هستند. این دوره تخصصی و بینالمللی به صورت غیرحضوری ارائه میشود و پس از پایان دوره، مدرک معتبر DBA به فارغالتحصیلان اعطا میشود. در این دوره، شما مهارتهایی کسب خواهید کرد که شما را به یک مدیر ارشد و استراتژیست برجسته در صنعت املاک تبدیل میکند.
با تکمیل دوره DBA، شما قادر خواهید بود بهطور مؤثرتر بازارهای جهانی را تحلیل کنید، منابع را مدیریت کرده و تصمیمات پیچیده را در سطح کلان اتخاذ کنید. در نهایت، شما به عنوان پیشگام و لیدر در دنیای رقابتی املاک شناخته خواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید