09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

1 فوریه 2023
ارسال شده توسط علی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
71 بازدید
مدیریت سالن زیبایی

حرفه ی آرایشگری و سالن داری یک حرفه ی کاملاً رقابتی است. به همین دلیل مدیریت سالن زیبایی کار هرکسی نیست!

میدان رقابت در ساخت و دکوراسیون یک سالن زیبایی و کسب مدرک آرایشگری به وسعت همه افراد جامعه است و هر کسی راه جداگانه ای از رقیب خود را پیش رو دارد با وجود اینکه ممکن است راهش کاملاً اشتباه باشد.

 

مدیریت سالن زیبایی

وقتی بحث مدیریت سالن پیش می آید، میدان رقابت برای افراد حاضر در صنعت آرایشگری، اختصاصی تر می شود. به گونه ای که وقتی حرف از مدیریت حرفه ای سالن زیبایی می شود، بسیاری از افراد حاضر در این صنف، پاسخی برای گفتن ندارند.

حتی دیده شده بسیاری از افراد که دوره های حرفه ای آرایشگری در سطح بین الملل را گذرانده اند، به دلیل عدم مدیریت و ریاست صحیح در سالن زیبایی، حتی با وجود تمامی امکانات و شرایط و برندسازی حرفه ای، به خوبی نتوانسته اند آنطور که باید مشتری داشته باشند و در حرفه ی خود با علائم شکست و پسرفت مواجه شده اند.

اولین علائم پسرفت در صنعت سالن داری برای آرایشگران، این است که فعالیت های روزمره و ساده به آرامی و حتی در حد نرمال هم پیش نمی رود.

با توجه به این تعریف، یک مدیریت حرفه ای در سالن زیبایی چگونه انجام میگیرد؟

کلمه مدیریت، یک اصطلاح گسترده است که شامل وظایف و مسئولیت های مختلفی است که باید توسط یک فرد برای اداره ی یک حرفه صورت بگیرد.

از سرپرستی کارکنان و برنامه ‌ریزی شیفت‌ ها گرفته، تا استخدام متخصصان و پرسنل با تجربه، هماهنگی رزرو مشتریان و وقت دهی و مدیریت زمان به صورت منظم و انجام فعالیت های روزانه، از جمله وظایف و مسئولیت‌هایی است که یک مدیر سالن از صفر تا صد باید آن ها را انجام دهد.

پیشنهاد :  21 تا از مزایای گذراندن دوره‌ی DBA

از فعالیت های روزانه ای که یک مدیر سالن باید آن ها را انجام دهد چه چیز هایی هستند؟

تدارکات و مدیریت رزروها، جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود، اجرای برنامه ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده ماهانه و سالانه، واگذاری وظایف و مسئولیت ها و… همه ی این مسائل برای اجرای آسان به یک مجری و مدیر قوی نیازمندند. برای اینکه بتوانید یک مدیر قوی برای سالن زیبایی خود باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی را با نکات مهم و حائز اهمیت برای شما بیان کنیم.

صفر تا صد مدیریت سالن های زیبایی را می توان تقریباً به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

  • مدیریت استخدام پرسنل مجرب در سالن
  • برقراری ارتباط مناسب با مشتریان
  • رسیدگی به بازخورد های مثبت و منفی مشتریان
  • تبلیغ کسب و کار به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی
  • مدیریت بودجه و هزینه ها
  • اجرای کمپین های بازاریابی
  • ردیابی بینش و رفتار مشتری با معیار عملکرد پرسنل
  • نظارت و مدیریت بر عملیات و عملکرد روزانه سالن

حالا در ادامه صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی را با این عملکرد ها بررسی خواهیم کرد:

  1. مدیریت استخدام پرسنل مجرب در سالن:

نکته کلیدی برای داشتن پرسنل مجرب این است که احترام به مشتری و داشتن زبان بازاریابی را به آنها آموزش دهید. بهترین راه برای انجام این کار، توصیه به پرسنل برای برقراری ارتباط موثر با مشتری، نشان دادن مراقبت و اطمینان از رضایت مشتری از همان ابتدا است.

  1. با مشتریان خود ارتباط مناسب برقرار کنید:

به عنوان یک مدیر سالن، شما موظفید که روزانه با انواع مختلف افراد ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، ذینفعان، کارکنان برای پیشرفت در کسب و کارتان ضروری است.

  1. نحوه برقراری ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با مشتری:

  • در هنگام تعامل با مشتریان خود رفتار حرفه ای خود را حفظ کنید. نحوه ارتباط برقرار کردن شما کمک زیادی به کسب اطمینان و اعتماد مشتری خواهد کرد.
  • سعی کنید مشتریان راضی خود را ترغیب به بررسی محصولات و خدمات دیگری از سالن تان کنید. این به شما کمک می کند تا آنها را به حامیان برند خود تبدیل کنید. از این رو، می توانید به مشتری این اطمینان را حاصل کنید که از نارضایتی آن ها نیز پشتیبانی خواهید کرد.
  • با به خاطر سپردن همه چیز در مورد مشتریان خود مثلاً فرمول های رنگ موی آنها، نوع پوست، تاریخ تولد و… خودتان را در دل مشتری جای بدهید.
  • نکته: تمام ترجیحات، پیشنهادات و انتقادات مشتری خود را پیگیری کنید. با قرار دادن یک تکه کاغذ و خودکار با یک جعبه دریافت نظرات، از مشتریان بخواهید پس از پایان خدمات دریافتی شان، نظرشان را درباره ی سالن، پرسنل، کیفیت خدمات، محصولات و… ارائه کنند.
  • ایده ی جذاب
  • همچنین ارسال پیامک های متنی یا یادآوری قرار ملااقات با مشتری توسط شما(در فضای مجازی و…) باعث میشود که مشتریان شما قرار ملاقات های خود را به دلیل فراموشی و یا اتفاقات روزمره فراموش نکنند.
  1. به مشتریان ناراضی رسیدگی کنید اما جزیه ندهید:

در مرحله ای از تجارت زیبایی، باید با مشتری ناراضی سر و کار داشته باشید. به جای اینکه خونسردی خود را از دست بدهید، با حالت ذهنی آرام به موقعیت نزدیک شوید. صبور باشید، آنها را بشنوید، با آنها همدردی کنید و سعی کنید مشکل را حل کنید. انجام این کار احتمال بازگشت آنها به سالن شما را در دفعات بعدی افزایش می دهد.

  1. به پرسنل خود اهمیت دهید، هر پرسنل چندین مشتری میتواند جذب کند!

  • اگر حتی یک روز را صرف مدیریت تیم پرسنل سالن کرده اید، احتمالاً متوجه شده اید که چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. شما نمی توانید به کارکنان خود در آن مکان اختیار آزاد دهید. شما باید قوانین و فرآیندهایی داشته باشید تا مطمئن شوید که همه اعضای تیم سالن شما در جهت یک هدف و رسیدن به آن هدف به درستی کار می کنند.
  • بهره وری کارکنان را بررسی کنید و جلسات منظم تشکیل دهید:
  • پرسنل سالن به نوعی ستون فقرات سالن شما محسوب می شوند. اگر کارمندان سالن شما مطمئن نباشند که چه نقشی در سالن شما دارند، یا در هنگام برخورد با یک مشکل آن را چگونه مدیریت کنند، احساس قدرت داشتن در انجام کارشان برای آن ها دشوار خواهد بود.
پیشنهاد :  اطلاعات جامع درباره مدیریت علمی تیلور

 

برای اینکه یک مدیر قوی باشید، چه اقداماتی باید انجام دهید؟

  • در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار شرکت کنید.
  • یاد بگیرید چگونه یک کارآفرین باشید.
  • دوره های مدیریت سالن زیبایی را فرا بگیرید.
  • مدیریت تنش را یاد بگیرید.

 

مدیریت سالن چیست؟

مدیریت سالن که معمولاً بر عهده صاحبان سالن یا مدیران سالن است، شامل تمام وظایف و عملیات روزانه موثر در کسب موفقیت در حوزه ی اجرایی یعنی سالن زیبایی می باشد.

مسئولیت های مدیریت سالن می تواند شامل بهبود تجربه مشتری مداری، بازاریابی، نظارت بر کیفیت و عملکرد شخصی و تیمی، برنامه ریزی برای عملکرد درست کارکنان، استخدام افراد بیشتر و پرورش کارآفرین و ایجاد یک محیط کاری جذاب و زیبا باشد.

برای به انجام رساندن هر چه بهتر این مسئولیت ها و پیشرفت و رونق کسب و کارتان، می توانید از دوره های مدیریت سالن های زیبایی و تکنیک های جذب مشتری استفاده کنید.

کلام آخر

شما ممکن است بهترین محصولات، خدمات و فرآیندها را داشته باشید، اما اگر نتوانید کارکنان و مشتریان خود را به طور موثر مدیریت کنید، در این صورت کل تجارتتان متوقف خواهد شد.

4.3/5 - (12 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟

    8 بازدید

  • چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول

    9 بازدید

  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران

    17 بازدید

  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی

    15 بازدید

  • نکات راه اندازی کسب و کار جدید
    راه اندازی کسب و کار جدید

    26 بازدید

  • روش های نوین در کسب و کار
    روش های نوین در کسب و کار

    24 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • مدل سازی کسب و کار
    مدل های کسب و کار
  • مربی گری اقناعی
    آموزش مربی‌گری اقناعی
  • بسته آموزش مشاوره املاک
    بسته آموزشی مدیریت املاک
  • آموزش منطقه و کارشناسی بنگاه املاک
    آموزش کارشناسی ملک و منطقه در حوزه املاک
  • BBAمدیریت سالن های زیبایی بین المللی
آخرین مقالات
  • چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟
  • چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول
  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران
  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی
  • راه اندازی کسب و کار جدید

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت