09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

توانایی های یک رهبر برای مدیریت بحران

11 دی 1401
ارسال شده توسط علی بیسجردی
رهبری کسب و کار
7.55k بازدید

بحران ها اغلب بدون خبر قبلی اتفاق میافتند پس ما باید همیشه آمادگی لازم را برای مقابله و مدیریت بحران داشته باشیم.
یک بحران جهانی که به تازگی می شود گفت که تحت کنترل است،ویروس کرونا است که اگر نگاهی به اقدامات هر کدام از کشور های دنیا بکنیم به راحتی میفهمیم که کدام یک موفق تر عمل کرده است و مدیریت بحران را به خوبی دست گرفته است.
امروز ، بیش از هر زمان دیگر ، مهم است که مدیران به طور مؤثر رهبری و مدیریت کنند. پرداختن به نیازهای فوری زمان حال ، وظیفه اصلی مدیریت است ، تصمیم گیری به موقع و همچنین تخصیص منابع بسیار مهم است.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
1) آرامش در هنگام طوفان
2) چابکی
3) رهبری جدید
رهبر سازگار
قلب و ذهن مردم را درگیر کنید
4) تجمع برای جمع آوری یک تیم عالی
اطمینان حاصل کنید که با سایر رهبران سازمان همکاری می کنید.
5) شجاعت و ریسک پذیری

از طرف دیگر ، رهبری شامل هدایت مردم به سمت بهترین نتیجه ممکن در طول بحران است که مانند همه چرخه ها دارای یک آغاز ، یک میانه و پایان است.

رهبر باید روی آنچه احتمالاً در آینده رخ می دهد متمرکز شود و شروع به آماده سازی برای آن کند.

بهترین رهبران به طرز ماهرانه ای در مشکلات حرکت می کنند و زندگی شرکت را نجات می دهند.

اما چه مهارتهایی یک رهبر خوب را از دیگران در مدیریت بحران متمایز می کند؟

ما چند جنبه کلیدی را شناسایی کردیم که باعث ایجاد تفاوت و ایجاد ارزش در زمان حال می شوند.

1) آرامش در هنگام طوفان

هنگامی که یک بحران به وجود می آید ، مهمترین کار برای مدیرعامل غلبه بر ترس و استرسی است که به احتمال زیاد با آن رو به رو می شود.
آنها باید واقعیت را تجزیه و تحلیل کنند ، مدل های ذهنی خود را تنظیم کنند ، گزینه ها را ارزیابی کنند ، تصمیم بگیرند و سپس دست به کار شوند.

پیشنهاد :  رهبر بودن یعنی چی؟

بر خلاف زمان عادی ، آنها باید همه این کارها را خیلی سریع و در عین حال با دقت زیاد انجام دهند.
کنترل کردن احساسات در مدیریت بحران یکی از مهم ترین عواملی است که یک رهبر باید به آن توجه داشته باشد.

2) چابکی

توانایی آرامش علاوه بر اقدامات سریع ، مؤلفه های اساسی حل بحران است. انعطاف پذیری ، پاسخ سریع به نظرات اولیه و تنظیمات سریع در دوره عمل همه این موارد ،مواد تشکیل دهنده مدیریت بحران مؤثر هستند.

این وظیفه مدیرعامل است که در تصمیم گیری خود به اندازه کافی سریع و چابک باشد تا اطمینان حاصل شود که این دوران به خوبی پشت سر گذاشته می شود.

با این حال ، حتی در شرایطی که باید یک تصمیم غیر منتظره و بداهه اتخاذ شود ، مدیر عاملان باید به خاطر داشته باشند که استخدام دانشمندترین اعضای تیم و همکاران همچنان گزینه ای بسیار مهم است. هرگونه خطرات منفی مرتبط با تصمیم گیری سریع در مدیریت بحران می تواند با یادآوری اینکه لزوماً مجبور نیستید این کار را انجام دهید ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

3) رهبری جدید

رهبر سازگار

امروز بیش از هر زمان دیگری ، مدیران باید در صورت لزوم به سرعت سازگار شوند و در صورت لزوم تصمیم بگیرند. مدیران باید با شفافیت و سازگاری رهبری کنند ، گام هایی برای ایجاد ثبات در محیط انجام دهند و با وجود سطح تغییر مختل کننده ، خدمات با کیفیت را ارائه دهند.

قلب و ذهن مردم را درگیر کنید

در مواقع بحران ، رهبران مشاغل مؤثر باید به ایده ها و نحوه احساس همکارانشان توجه بیشتری داشته باشند. از طریق کار تیمی ، مدیر عاملان به دنبال راه حل ها و آزمایش هستند. در عوض ، آنها جهت و اقتدار را به دنبال کارکنان خود ارائه می دهند. اما آنها همچنین باید رابطه همدلی را برای چالش های مداوم فراهم کنند.
آنها خود را بیشتر در دسترس سازمان قرار می دهند ، پشتیبانی و مشاوره می کنند .مهمتر از همه ، آنها همیشه باید خوش بینی و اطمینان خاطر داشته باشند که با همکاری مشترک می توان این بحران را کنترل کرد.

پیشنهاد :  هوش مالی چیست ؟

حرکت به سطح جدیدی از رهبری نیاز به توانایی تأثیرگذاری دیگران برای دستیابی به آنچه لازم است،دارد. رهبری اجرایی شامل تسهیل افراد از طریق ریسک و تغییر است. بنابراین ، اعتماد برای ساختن این پل بسیار مهم است.

رهبران واقعی باید بپذیرند که ریسک پذیری بخشی ضروری از مشاغل خود است ، اما باید از نظر روحی و جسمی نیز برای زمان بحران آماده شوند. آماده شدن برای حرکت وقتی حداقل انتظار آن را دارید و الگوی متفاوتی از رفتار را در کوتاه مدت اتخاذ می کنید ، در روزی که شرایط پیش بینی نشده بوجود می آید ، به آنها کمک می کند.
هیچ کس را پشت سر نگذارد

در مواقع بحران ، رهبران باید به دیگران متصل شوند ، انگیزه دهند و الهام بخش باشند و دلسوزی واقعی را نشان دهند. فروتنی و مسئولیت ارزش های کلیدی هستند که باعث ایجاد تفاوت می شوند. فقط تقویت فروتن بودن به سادگی به معنای درک نقاط قوت و ضعف شما و شناخت نقاط قوت و ضعف دیگران است.

4) تجمع برای جمع آوری یک تیم عالی

پیدا کردن استعداد همیشه باید برای یک مدیرعامل خوب اولویت داشته است. بهترین رهبران تصمیم می گیرند خود را به همان اندازه یا حتی بیشتر از خودشان با مردم احاطه کنند. یکی از مهمترین ویژگی های یک رهبر خوب ، توانایی تشخیص مهارت های ارزشمند و خصوصیات مثبت در دیگران است و بنابراین این افراد کلیدی را در نقش هایی قرار می دهد که فرصتی برای درخشش خواهند داشت.
همچنین بسیار مهم است که مدیر عاملان مدرن بتوانند به طور دقیق پتانسیل دیگران را ارزیابی کرده و تیمی بسازند که به شرکت در موفقیت کمک کند.

پیشنهاد :  تفاوت MBA و DBA و BBA (فرق MBA و DBA چیست؟)

در مواقعی مانند امروز ، توانایی یافتن استعداد به توانایی مدیرعامل در تجزیه و تحلیل مداوم و ارزیابی تیم های خود برای شناسایی فرصت های پیشرفت کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که با سایر رهبران سازمان همکاری می کنید.

رهبران موفق به طور مداوم پیشرفت مهارت های جدید را تشویق می کنند و متعهد به ایجاد مکانی امن برای رشد و یادگیری هستند .

5) شجاعت و ریسک پذیری

رهبران شجاع باعث ایجاد شجاعت در دیگران می شوند: شجاعت برای مواجهه با شرایط پیچیده. شجاعت برای انجام مکالمات دشوار ؛ و عمدتا شجاعت برای ارتقاء و پیشرفت.

نمونه خوبی از شجاعت از نظر رهبری ، تمایل ، توانایی و شجاعت برای مقابله با دیگران با قاطعیت و سازنده است.
شجاعت اغلب با ریسک پذیری همراه است .

داشتن شجاعت برای ریسک های محاسبه شده یک مهارت اساسی است ، زیرا مدیران بسیار محتاطانه تمایل دارند که تا زمانی که ایمن نباشند خیلی صبر کنند و بعضی مواقع این موضوع و عدم ریسک پذیری باعث از دست رفتن موقعیت می شود.

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • رهبری در فروش چیست
    رهبری در فروش چیست؟

    4.84k بازدید

  • دوران بحران
    رهبران موفق در دوران بحران

    7.61k بازدید

  • بهترین دوره dba در ایران
    بهترین دوره DBA در ایران

    841 بازدید

  • خرید مدرک DBA
    خرید مدرک DBA

    849 بازدید

  • خرید مدرک post DBA
    خرید مدرک post DBA

    870 بازدید

  • مدیریت بحران
    مدیریت بحران به زبان ساده

    7.57k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره DBA | مدرک DBA
    دوره DBA | مدرک DBA
  • آموزش شخصیت شناسی در شغل املاک
    آموزش شخصیت شناسی در حوزه املاک
  • مربی گری اقناعی
    آموزش مربی‌گری اقناعی
  • دوره MBA کارآفرینی
    دوره MBA کارآفرینی | مدرک MBA کارآفرینی
  • رشته مدیریت تجارت
    دوره MBA تجاری و برند سازی| مدرک MBA تجاری و برند سازی
آخرین مقالات
  • اصول مذاکره که هر حرفه ایی باید بداند
  • رازهایی از دنیای گمرک (گمرک چیست و چطور وارد این حوزه شویم؟)
  • برنامه نویسی و هوش مصنوعی
  • ۵ اشتباه رایج در روابط عمومی برندها
  • تفاوت مسیر سبز و قرمز در گمرک

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت