09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟

10 آوریل 2023
ارسال شده توسط علی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
33 بازدید
How to grow your personal brand?

امروزه درسرتاسر جهان با وجود رقابت‌های تخصصی بسیار زیاد در صنعت‌ها، کامل بودن در هر مهارتی به‌تنهایی ضامن موفقیت نیست و باید صاحبین کسب و کار با راه های رشد دهی برند شخصی آشناییت کامل پیدا کنند.

همه‌ی ما افراد متعددی را می‌شناسیم که کمتر از آنچه کار می‌کنند، استحقاقی دریافت می‌کنند ویا سر جای خودشان نیستند و یا بیکار هستند. برندسازی شخصی می‌گوید، افراد و مهارت‌های افراد مانند محصولات کسب‌وکار ها نیاز به شناسایی و معرفی دارند.

اینجا 10 قانون طلایی برای رشد دهی برند شخصی آورده شده است:

1)برای برندتان شناسنامه داشته باشید:

ایجاد یک روایت‌نامه برای برند یکی از اولین گام ها برای ‌شناسایی برند شخصی است. باید مشخص کنید که می‌خواهید با چه موضوعاتی در بین مردم شناخته شوید و افراد را با محتوایی که ایجاد می‌کنید و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، آگاه کنید.

شناسنامه‌ی برند اطلاعات اولیه ای به مخاطبانتان خواهد داد، اطلاعاتی همچون اینکه شما چه کسی هستید، علایقتان چیست، از کجا آمده‌اید، چیزهایی که به آنها علاقه دارید و از آنها دفاع می‌کنید چه چیزهایی هستند، و هر چیز دیگری که به شناسایی شما توسط مردم کمک می‌کند.

شاید شما یک فروشگاه آنلاین در بستر فضای مجازی باشید، یا کسب و کارتان مربوط به بهبود تناسب اندام افراد و فیتنس باشد که  دوست داشته باشید آخرین نکات تمرینی و توصیه های تغذیه ای خود را با افراد به اشتراک بگذارید.

به طور کلی توجه به چیزهایی که دوست دارید، و اینکه چگونه بتوانید برای علایقتان داستان سرایی و تولید محتوا کنید، کلیدهای طلایی برای ساخت یک برند شخصی هستند.

زمانی که قصد دارید برند شخصی خود را ارتقاء دهید، بر روی دو موضوعی تمرکز کنید که  از بحث کردن درمورد آن ها  لذت می برید، و شروع به تولید محتوا در مورد آن دو موضوع کنید. این به شما پایه‌ی اولیه ای می دهد که از طریق آن می توانید استراتژی های برند خود را بنیان‌گذاری کنید.

از مباحث ریز و کوچک شروع کنید و درباره‌ی آن‌ها صحبت کنید. تا به تدریج در طول زمان قلق اصلی و شیرین کسب و کارتان را پیدا کنید و به سمت رشد برند خود حرکت کنید.

2)بستر مناسبی را برای تبلیغ برند شخصی بیابید

پس از تولید محتوای باکیفیت برای برند، نوبت به رشد دهی برند شخصی از طریق تبلیغات می‌رسد، تمرکز بر انجام چند تبلیغ و رپورتاژ آگهی خوب، بازگشت سرمایه بیشتری خواهد داشت.

یک اشتباه رایجی که کسب و کارها و بازاریابان جدید مرتکب می شوند، این است که تلاش های بازاریابی خود را به خوبی به انجام نمی‌دهند. از انجام این خطر در پروسه ی توسعه برند شخصی خود اجتناب کنید.

کانال هایی که برای شروع تبلیغات برند خود انتخاب می کنید باید با نقاط قوت شما مطابقت داشته باشند و مهم تر از همه به طور مرتب توسط مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، بازدید خورده و استفاده شوند.

تبلیغات در گوگل: با استفاده از تبلیغات گوگل، می‌توانید برند خود را به راحتی برای مشتریان هدف قرار دهید. با ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل، می‌توانید تبلیغات خود را برای کاربران جستجوهای گوگل نمایش دهید و به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد :  ۲۵ حقیقت شگفت انگیز از شناخت زبان بدن

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبان خود تبلیغات خود را نمایش دهید و به افزایش حضور آنلاین برند خود بپردازید.

نمونه ای از این امر:

  • اگر فروشگاه آنلاین لباس کودک دارید، ابتدا از تبلیغات رایگان در قسمت نظرسنجی سایت های معروف همانند نینی سایت، بهره ببرید.
  • اگر نویسنده هستید، بستر توییتر، اینستاگرام، تلگرام یا لینکدین بهترین گزینه برای تبلیغات نوشته هایتان هستند.
  • برای یک مربی فیتنس، تمرکز بر اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدفمند و حرفه ای انتخاب خوبی خواهد بود.
  • برای یک طراح دکوراسیون، انجام نمونه کارهای رایگان برای مدتی و به اشتراک گذاری آن‌ها در اینستاگرام و…، قدم مناسبی به شمار می‌رود.

3)یک حضور در لینکدین ایجاد کنید

لینکدین یک کانال قدرتمند برای  رشد برند شخصی است. لینکدین برای برندسازی شخصی هم برای حرفه ای ها و هم برای کارآفرینان ارزش دارد. لینکدین پلتفرمی است که بدون توجه به اهداف تجاری یا صنعت شما، ارزشی را از دیدگاه برندسازی شخصی برای شما ارائه می دهد.

4)وبلاگ نویسی درباره موضوعات مختلف

وبلاگ نویسی نمونه ای از استراتژی محتوای طولانی برای رشد برند شخصی است. وبلاگ نویسی راهی برای ایجاد محتوای طولانی است که به بیان داستان شما و توسعه برند شخصی شما کمک می کند. وبلاگ نویسی در مورد زمینه های تخصصی مربوطه شما یک راه عالی برای ایجاد اعتبار و افزایش آگاهی برای برند شخصی شما است. محتوای طولانی‌تر به شما این امکان را می‌دهد تا موضوعات و اخبار حوزه خود را با جزئیات گسترش دهید و ارزش بیشتری برای افراد ایجاد کنید.

کلید وبلاگ نویسی نوشتن چیزی است که مردم می خواهند بخوانند و این موضوعات باید برای آن ها نیز مفید باشند. چه نکاتی در برند شخصیتان دارید که می تواند به افراد در حوزه کاریتان کمک کند؟ چه تجربیاتی را می توانید با آنها در میان بگذارید؟ فهمیدن اینکه چه دیدگاه‌ها و تخصص‌های منحصربه‌ فردی برای مشارکت دارید، راه‌های عملی برای دستیابی به مخاطبان هدفمند را به شما ارائه می‌دهد.

5)یک هویت بصری برای برند شخصی خود ایجاد کنید

هویت بصری

برندسازی بصری فقط برای مشاغل بزرگ قابل اجرا نیست. دادن هویت بصری قابل تشخیص به شخصی سازی برند شما فرصتی می‌دهد تا برای ارتباط بیشتر با شخصیت‌های جدید و کمک به مخاطبانتان برای شناسایی آسان شما و محتوایتان است. علاوه بر قابل تشخیص بودن، استفاده از عناصر بصری برند باعث می شود در کانال های بازاریابی خود خاص و حرفه ای به‌نظر برسید.

6)بررسی محتوای همکاران و تعامل با آنان

رشد برند شخصی فقط ایجاد و انتشار محتوا نیست. تعامل با محتوای دیگران یک استراتژی قدرتمند برای ایجاد ارتباطات واقعی و رشد مخاطبان شما است. نظر دادن روی پست‌های دیگران، اشتراک‌گذاری محتوا از سایر سازندگانی که می‌شناسید برای کمک به تبلیغ آن‌ها و پیوستن به مکالمه‌های مداوم در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، همه راه‌هایی هستند که می‌توانید با همکارانتان ارتباط برقرار کنید.

پیشنهاد :  ایده هایی برای کسب‌وکار آفرینی

این نه تنها به شما کمک می کند تا با شخصی که محتوا را ارسال کرده است ارتباط برقرار کنید، بلکه نظر شما را نیز ارائه می دهد و به نوبه خود نمایه یا صفحه شما را در معرض دید مخاطبان آن فرد قرار می دهد. به همین دلیل است که تعامل با محتوای دیگران به ایجاد ارتباط واقعی با ارتباطات فعلی کمک می کند و دامنه برند شما را به مخاطبان جدید و ارتباطات بهتر گسترش می دهد.

7)نگاه استراتژیک جهت رشد برند شخصیتان داشته باشید

برای رشد دهی برند شخصی باید نگاهی استراتژیک و کاماً آینده‌محور نیز داشته باشید و برای آینده برند خود برنامه ریزی کنید.

چگونه باید برای برند شخصی خود چشم‌انداز یا vision تعیین کرد؟

می‌دانیم که برای راه‌اندازی یک کسب ‌وکار و ایجاد یک برند باید vision  و mission را تهیه کرد.

برای رشد دهی برند شخصی باید ابتدا شخصیت خود را به‌درستی بشناسید و همچنین شخصیت هدفتان (آن شخصیتی که می‌خواهید تبدیل به آن شوید) را هم مشخص کنید.

مشخص کردن این این دو مرحله چارچوبی منظم جهت برنامه‌ریزی برای زندگی شخصی و رشد حرفه‌ای شما فراهم خواهد کرد.

هیچکسی نمیتواند تمام جنبه‌های حال و آینده‌ی زندگی خود را پیش‌بینی کند، اما تهیه‌ی یک چشم‌انداز بلندمدت و هدف مشخص برای زندگی حرفه‌ای به ما کمک می‌کند به‌طور مستمر بتوانیم برند شخصی خود را رشد دهیم.

8) حفظ مشتریال فعلی، جذب مشتریان جدید:

تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: با ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان، می‌توانید به جذب مشتریان جدید کمک کنید و به حفظ مشتریان قبلی بپردازید. با ایجاد کد تخفیف و پیشنهادهای ویژه، به مشتریان خود ارزش افزوده دهید.

ارتباط مستقیم با مشتریان: با ارائه خدمات مشتریان عالی و ارتباط مستقیم با مشتریان، می‌توانید به افزایش شناخت برند خود کمک کنید. با ارسال ایمیل‌ها، پیامک‌ها و بازخورد مستقیم با مشتریان، اعتماد آنها را به برند خود بیشتر کنید تا رغبتی داشته باشند و برند شما را در بین دوستان و آشنایانشان معرفی کنند.

در کل، بازاریابی و رشد برند خود نیازمند استراتژی‌های متعددی است که با توجه به نوع فعالیت و بازار هدف باید انتخاب شود. برای موفقیت در رشد دهی برند شخصی، بهتر است همیشه به روز باشید و با روش‌های نوین بازاریابی آشنا شوید.

این وبلاگ بر اساس صحبت‌ها و نظرات افراد حاوی برند شخصی قدرتمند در ایران و جهان گردآوری شده است. هم‌اکنون در ادامه راهکارهایی در زمینه رشد برند شخصی برای شما ارائه می‌دهیم:

سخنان افراد قدرتمند در باب رشد دهی برند شخصی:

جف بزوس: “شخصیت شما همان چیزی است که مردم در مورد شما می‌گویند هنگامی که شما از بین نرفته‌اید. برند شخصی شما باید برای شما سخت کار کند تا بازار خود را با دقت نگه دارد و ارزش شما را به بالا ببرد.”

 

گری وی: “شما نمی‌توانید خودتان تبدیل به برند شخصی شوید، مگر اینکه با مردم در ارتباط باشید و به آنها کمک کنید. بیشترین راهی که می‌توانید برای بهبود برند شخصی خود انجام دهید، این است که به دیگران کمک کنید و به ارزش اضافی برای آنها بیفزایید.”

پیشنهاد :  3 ویژگی مهم برای استخدام

 

ایلان ماسک: “برند شخصی شما به شما کمک می‌کند تا به مردم نشان دهید که چه می‌توانید ارائه دهید و بهترین مزیت خود را در اختیار آنها قرار دهید. برای رشد برند شخصی خود، باید به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رویدادها روی آورده و با دیگران به ارتباط برسید.”

 

گرنت کاردون: “اگر می‌خواهید برند شخصی خود را به سطح بالاتری برسانید، باید خود را به عنوان یک منبع ارزشمند در نظر گرفته و مطالب ارزشمندی که به دیگران ارائه می‌دهید، به صورت خودکار و بدون هیچگونه اراده‌ای از شما باشد. باید تلاش کنید که با ارائه محتوای ارزشمند و به اشتراک گذاری تجربیات خود، به مردم کمک کنید و به ارتباط برسید.”

 

براندون بوچارد: “برای رشد برند شخصی خود، باید خلاقانه و با روشی متفاوت به کار بپردازید. باید از نوآوری و ایده‌های جدید استفاده کنید و به دنبال راه‌هایی برای جذب مخاطبان و تفاوت‌سازی خود از دیگران باشید. همچنین، برای رشد برند شخصی خود باید به مهارت‌های خود که به کارتان مربوط هستند تمرکز کنید و به دنبال افزایش توانمندی‌های خود باشید. با ارتقاء مهارت‌های خود می‌توانید به مردم نشان دهید که شما یک ارائه‌دهنده کارآمد و بسیار حرفه‌ای هستید.”

 

شری سندبرگ: “برای رشد برند شخصی خود، باید با تعهد و اراده قوی به کارتان پایبند باشید و همیشه به دنبال بهبود خود و کارتان باشید. باید به تلاش و خودسازی پایبند باشید و هیچ‌گاه نگذارید که شکست‌ها شما را متوقف کنند. همیشه باید به اهدافتان پایبند باشید و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آنها بکنید.”

 

سیمون سینک: “برای رشد برند شخصی خود باید به تولید محتوای خلاقانه و ارزشمند تمرکز کنید و سعی کنید به دیگران ارائه دهید. باید مطالبی را انتخاب کنید که با نیازهای مخاطبان شما همخوانی دارند و به آنها کمک می‌کنند. همچنین، باید به محتوای خود اعتماد کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگر وسایل دسترسی به مخاطبان خود داشته باشید.”

 

تونی رابینز: “برای رشد برند شخصی خود باید به دنبال فرصت‌ها و چالش‌ها برای ارتقاء خود باشید و هیچگاه از یادگیری و بهبود خودتان منصرف نشوید. باید با افراد موفق ارتباط داشته باشید.”

سخن پایانی:

شاید بنظر برخی افراد، رشد دادن یک برند شخصی می تواند کاری دشوار و پیچیده باشد. یکی از ساده ترین راه ها برای گم شدن در فرایند رشد دهی برند شخصی، این است که ندانید از کجا شروع به کار کنید. اپرا وینفری (به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌تبار قرن بیستم) قبل از اینکه صدای خود را به یکی از تأثیرگذارترین انسان‌ها در جهان معرفی کند، با تکرار چندین سبک و فرمت در یک نمایش محلی کوچک شروع به کار کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟

    5 بازدید

  • چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول

    7 بازدید

  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران

    12 بازدید

  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی

    10 بازدید

  • نکات راه اندازی کسب و کار جدید
    راه اندازی کسب و کار جدید

    22 بازدید

  • روش های نوین در کسب و کار
    روش های نوین در کسب و کار

    21 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب مدل سازی استراتژیک و پویایی های کسب و کار
  • فروش و بازاریابی برای شرکت های کوچک و استارتاپ ها
    آموزش فروش و بازاریابی برای شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها
  • چگونه مربی حرفه ای شویم
    آموزش چگونه مربی حرفه‌ای شویم
  • بسته سوالات MBA مالی و سرمایه
  • برند سازی املاک و مستغلات
    برند سازی املاک مستغلات
آخرین مقالات
  • چگونه از هوش مصنوعی در کسب و کارمان استفاده کنیم؟
  • چگونگی محاسبه قیمت تمام شده محصول
  • بهترین شغل های اینترنتی در ایران
  • صفر تا صد راه اندازی باشگاه ورزشی
  • راه اندازی کسب و کار جدید

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت