09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

آزمودن یک ایده ی کسب و کار جدید

22 خرداد 1400
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
مدیریت کسب و کار
9.14k بازدید
آزمودن یک ایده ی کسب و کار جدید

از زمانی که یک ایده کسب و کار خوب به ذهنتان می رسد. پرسش ها شروع می شود آیا به نظر بقیه هم این ایده خوب استو راهی است که با آن پول درآوردن از کجا شروع کنم. بهترین شروع آزمون ایده خود در چند مرحله است. تا مطمئن شوید شما تنها کسی نیستید که فکر می کنید ایده خوبی است، در ادامه چند راه در اختیارتان می‌گذاریم تا به کمک آن بتوانید ایده کسب وکار جدید خود را مدیریت کنید. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
۲ فایده مهم طرح کسب و کار
آن چه که در طرح کسب و کار خواهیم داشت!
یک طرح مفهومی کسب و کار چهار مولفه زیر در بردارد
تعیین کردن محصول یا خدمات
مشخص کردن مشتری و منافع
تعیین کانال توزیع
انجام یک مطالعه امکان سنجی

۲ فایده مهم طرح کسب و کار

  • جذب سرمایه گذار: طرح کسب و کار می‌تواند کمک شایانی را به کارآفرینانی کند که به دنبال سرمایه گذار هستند و می‌خواهند اهداف و چشم‌ اندازهای کسب و کارشان را به خوبی به نمایش سرمایه گذاران احتمالی بگذارند.
  • گم نکردن مسیرمان : همچنین طرح کسب و کار می تواند برای جذب نیروهای کار مورد نیاز ، بهبود معامله با تامین کنندگان و به طور کلی ، پاسخ به این سوال که چگونه شرکت مان را بهتر مدیریت کنیم ، مفید باشد .

بسیار خب! حالا ببینیم که یک طرح کسب و کار شامل چه مواردی‌ست و این موارد را به چه نحوی کنار هم قرار دهیم؟

پیشنهاد :  7 تفاوت کارآفرینان و مدیران + جدول مقایسه ای

آن چه که در طرح کسب و کار خواهیم داشت!

به بیان ساده، طرح کسب و کار شامل این موارد می‌باشد:

  • اهداف کسب و کارتان
  • استراتژی‌هایی که برای رسیدن به اهداف مذکور دارید.
  • شناسایی مشکلات احتمالی پیش روی کسب و کارتان
  • راه‌های حل این مشکلات
  • چارت سازمانی شرکت‌تان (شامل عناوین پست‌ها و وظایف هر کدامشان)
  • میزان سرمایه مورد نیاز برای تامین مالی کسب و کارتان

 

آزمودن یک ایده ی کسب و کار جدید

یک طرح مفهومی کسب و کار چهار مولفه زیر در بردارد

محصول خدماتی که ارائه می دهید مشتری سود و ارزش پیشنهادی شیوه توزیع و نحوه سود رسانی به مشتری

تعیین کردن محصول یا خدمات

باید مطمئن شوید چیزی را که مشتری ارزانی کنید خوب می‌شناسید امروزه با تنوع عرضه مرز بین محصولات و خدمات از بین رفته است از این رو شاید بخواهید همراه مسئول خدمات مربوط را به آن ارائه دهید البته این تصمیم منوط به نوع تقاضای مشتری شماست طراحی محصول یا خدمات شما باید متاثر از درک عمیق نیاز مشتری و قابلیت‌های گروهتان باشد مهم است ؛مزیت رقابتی محصول یا خدمات خود را مشخص کنید به عبارت دیگر محصول و خدمات شما محصول خدمات موجود در بازار چه تفاوتی دارد مالکیت معنوی مانند حق انحصاری اختلال یا اصرار حرفه‌ای یکی از مزیت‌های رقابتی ارزشمند است همچنین اتحاد شیوه نوآوری و استراتژی بازاریابی می تواند شماره یک سر و گردن بالاتر از رقبا ببرد.

مشخص کردن مشتری و منافع

بسیاری از کارآفرینان هنگام شناسایی مشتری خود و نفعی که از آنها از خرید محصول یا خدمات می‌برند. و دچار سردرگمی میشود دلیلش این است که در بسیاری از کسب و کارها، مشتری مصرف کننده محصول یا خدمات نیست.برای مثال فرض کنید شرکت شما مدل جدیدی از چوب گلف برای زنان درست می کند ، که بهتر در دست قرار می‌گیرد و به گلف‌باز این امکان را می‌دهد تا ضربه بهتری به توپ وارد کند .

پیشنهاد :  سازمان و مدیریت ( 11 عنصر مهم ساختار سازمانی )

مصرف کننده نهایی چوب گلف شما یک خانوم گلف باز است ولی چه کسی به شما پول می دهد؟ احتمالا هیچ قانونی پول پرداخت نمی‌کند مگر اینکه از طریق اینترنت خود را مستقیم مشتری بفروشند بهترین حال زیاد چوبهای گل را به مغازه های لوازم گل فروشی مغازه لوازم گلف است که به شما پول میدهد و در نتیجه مشتری شماست.

شناسایی مشتری بسیار مهم است زیرا در این مثال مزایای مورد نظر مغازه لوازم گلف با مزایای مورد نظر مصرف کننده نهایی متفاوت است .خریدار مزیت‌ها و ویژگی‌های این دو با هم فرق اساسی دارند. ویژگی مربوط به مشخصه های محصول یا خدمات است مزیت مربوط به وجود ناملموس ای است که مشکل مشتری را برطرف می کند.مزیت چوب گرد برای گل فاز قانون قابلیت خوش دست بودن و بهتر و دقیق تر ضربه زدن است.

تعیین کانال توزیع

هنگام تدوین طرح مفهومی کسب و کار لازم است که کانال توزیع سازمان خود را مشخص کنید کانال توزیع یعنی روش که از طریق آن ارزش پیشنهادی خود را به مشتری ارائه می‌کنید.

محصول یا خدمات خود را مزیت هایش را به دو شیوه زیر توصیه می کنید مستقیم مثلاً محصول یا خدمات خود را از طریق اینترنت مستقیم به دست مشتری برسانید غیر مستقیم و به واسطه،

توزیع کننده خرده فروش این شرکت ها را واسطه توضیح می‌دهد و خدمات شما کمک می‌کند کارآفرینان تخصصشان متمرکز بماند که کدامیک را انتخاب می‌کنید به انتظارات مشتری و هزینه‌های مربوط بستگی دارد استفاده از واسطه‌های های محصول را برای مصرف کننده نهایی افزایش می‌دهد و به شرکت کارآفرین امکان می‌دهد ،که سریعتر روشن و مشتری های بیشتری دسترسی و تحقیق در مورد کسب و کارهای مشابه دیگر در این سند از کدام شیوه توزیع استفاده می‌کنند بسیار مهم است و اثرگذار بر انتخابات شما بین کادر مستقیم و غیر مستقیم.

پیشنهاد :  شناسایی موانع خلاقیت در کسب و کار

انجام یک مطالعه امکان سنجی

تدوین طرح تجاری یعنی شما اکنون یک فرصت کسب و کار در اختیار دارید می‌توانید آن را به آزمون بگذارید یکی از مهمترین مهارتهای کارآفرینی می‌تواند کسب کند. قابلیت انجام یک تجزیه و تحلیل امکان سنجی از با تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی بدون اینکه مجبور باشید زمان و هزینه هنگفتی صرف راه اندازی کسب و کار را نکردید می توانید امکان موفقیت دارند مفهومی کسب و کار جدید ،خود را بسنجید در آغاز هر کسب و کاری امور پیش‌بینی ناپذیر زیاد دارد تجزیه و تحلیل امکان‌ سنجی راهی است که برای شما کاهش مقداری از این عدم قطعیت و مخاطرات می دهد.

این روش هم به شما کمک کرده و هم سرمایه‌گذاران ، تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی ممکن می‌شود که کارآفرینان برای فکر کردن و پاسخ دادن به پرسش‌های بنیادی درباره طرح مفهومی کسب و کار شما انجام دهند.

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • 10 ویژگی یک مدیر خوب
    10 ویژگی یک مدیر خوب (ویژگی های یک مدیر موفق از دیدگاه مک موری)

    8.85k بازدید

  • mbaبرای مهاجرت
    رشته های پر طرفدار mba در اروپا

    8.29k بازدید

  • 13 گام برای بهبود عملکرد کارکنان

    8.65k بازدید

  • درآمد رشته MBA در ایران
    درآمد رشته MBA در ایران

    7.17k بازدید

  • ارتباط موثر در سازمان
    بهبود ارتباط موثر در سازمان

    7.79k بازدید

  • 0 تا 100 بوم مدل کسب و کار
    0 تا 100 بوم مدل کسب و کار

    8.92k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت اداری و سازمانی
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره MBA املاک
    دوره MBA املاک | مدرک MBA املاک
  • چگونه یک سایت را تحلیل کنیم
    آموزش تحلیل ترافیک سایت با گوگل آنالیتیکس برای مدیران
  • کتاب مذاکره
  • بسته آموزش مشاوره املاک
    بسته آموزشی مدیریت املاک
  • کتاب رفتار سازمانی
آخرین مقالات
  • شیوه های حل تعارض در محیط کار
  • تأثیر هوش مصنوعی در هنر؛ فرصت یا تهدید؟
  • اهمیت نظارت و کنترل در سازمان
  • برند سازی تجاری چیست و چرا مهم است؟
  • چالش های مدیریت معدن

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت