افزایش سریع فروش با پیگیری مشتریان

الگوی رایجی که در رفتار بسیاری از صاحبان کسب و کار وجود دارد. آن است که از اهمیت این موضوع غافل هستند که تقویت رابطه با یک مشتری جدید و یا کسی که قبلا به محصولات آنها علاقه داشته است تا چه اندازه می تواند مهم و حیاتی باشد. در این مقاله به بررسی راه های افزایش سریع فروش با پیگیری مشتریان پرداخته ایم .با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.
افزایش سریع فروش با پیگیری مشتریان
مشتریان بالقوه را پیگیری کنید
اغلب صاحبان کسب و کار می دانند که به سرانجام رساندن فروش در تلاش اول کار بسیار آسانی نیست. آمار بازاریابی از طریق پست مستقیم نشان می دهد که با افزایش تعداد تماس ها با مشتریان، آمار پاسخ ها به میزان زیادی افزایش می یابد.
اگرچه مشتریان با اولین تلاش فروشنده برای به سرانجام رساندن فروش، خرید نمی کنند، اما به این معنی نیست که مشتری بالقوه به خرید محصول یا خدمت شما علاقه مند نیست. شاید دلیل این باشد که مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید به زمان بیشتری نیاز دارد یا شاید ابهاماتی درباره محصول و خدمات شما وجود دارد.
بعد از ایجاد نخستین ارتباط، تماس خود را با مشتری حفظ کنید، زیرا این کار نشان می دهد که واقعا به دنبال برآورده کردن نیازها و علایق آنها هستید و هدفتان فقط کسب سود و درآمد برای خودتان نیست.در روند پیگیری می توانید از فرصت ها استفاده کرده و دلیل سودمند بودن محصولات و خدماتتان را دقیقا برای مشتریان خود توضیح دهید. یک استراتژی پیگیری موثر، فرصت مجددی برای فروش ایجاد می کند.
پیگیری مشتریان حال حاضر
جذب یک مشتری جدید بسیار دشوار تر از حفظ مشتری های موجود است. به این موضوع فکر کنید. مشتریان کنونی، قبلا ثابت کرده اند که محصولات و خدمات شما را دوست دارند. پس زمانی که نوبت به آنها می رسد، باید با آنها مانند الماس خالص رفتار کنید و بر بازاریابی آنها تاکید زیادی داشته باشید. شرایط خاص و ویژه ای برای مشتریان قدیمی خود در نظر بگیرید.
با پیگیری مشتریان قدیمی به آنها ثابت می کنید که خریدشان برای شما بسیار مهم است. بگذارید سوال دیگری از شما بپرسم: آیا وقتی مردم برای تقدیر و تشکر از کارهایی که برای آنها انجام داده اید، زمان اختصاص می دهند، احساس خوشحالی نمی کنید ؟ احتمالا جوابتان اری است. زمانی که مشتریان تان را پیگیری می کنید، اطمینان حاصل کنید که می دانند رضایت مشتریان برای شما بسیار مهم است. با این کار، نه تنها شانس جذب آنها را افزایش می دهید، بلکه امکان اینکه محصول شما را در آینده به دیگران نیز پیشنهاد دهند، بسیار افزایش می یابد.
دلایلی که ممکن است مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی از شما خرید نکنند عبارتند از:
- برای تصمیم گیری هنوز آمادگی ندارند.
- فشارها و موضوعات دیگری در فکر خود دارند.
- هنوز سوالات و ابهاماتی درباره محصول و خدمات شما دارند.
- رقیبان شما فعالانه تلاش می کنند تا مشتریان شما را به خرید از خود قانع کنند.
شش تکنیک پیگیری مشتری موثر از طریق ایمیل
- موضوع انتخابی برای ایمیلتان باید دارای جذابیت کافی داشته باشد تا توجه مشتری را جلب کند.
- تبلیغات خود را قانع کننده و شخصی سازی شده ارائه کنید.
- ایمیل های پیگیریتان را با زمانبندی مناسب ارسال کنید.
- سعی کنید به یک سرعت مناسب دست پیدا کنید.
- روی ارزشی که می توانید برای مشتری ایجاد کنید متمرکز شوید.
- شخصی سازی های مورد نیاز مشتری احتمالی را مد نظر داشته باشید
چگونه هنگام ارسال ایمیل پیگیری مشتری ایجاد مزاحمت نکنیم
پاسخ دادن را برای مشتری آسان کنید. اطمینان حاصل کنید که موضوع و فراخوان عملیات شما کاملا واضح و شفاف باشد. هرچه مشتری احتمالی شما به صورت روزانه ایمیل بیشتری دریافت کند، احتمال خواندن ایمیل ها پایین تر خواهد آمد. اگر برای مشتری حجم زیادی از متن بدون جهت گیری مشخص ارسال کنید، احتمال زیاد به آنها پاسخ نخواهند داد.
ایمیل خود را با علامتگذاری اولویت بالا ارسال نکنید. مهم نیست که چه چیزی می فروشید، پیام پیگیری شما احتمالاً موضوع زندگی و مرگ نیست. علامتگذاری ایمیل پیگیری با اولویت بالا نه تنها باعث خوانده شدن آن نمی شود بلکه ممکن است باعث شود مشتری آن را حذف کند. اگر واقعاً می خواهید در صندوق ورودی مشتری خود باقی بمانید، وقت خود را صرف نوشتن یک خط موضوع مرتبط ، موثر و سفارشی اختصاص دهید.
به زمان مشتری احترام بگذارید. قبل از ارسال پیام پیگیری، کمی به مشتری زمان بدهید. حتی اگر مجبور باشید ۵ بار پیگیری کنید (که معمولا هم همینطور است) می توانید با در نظر گرفتن زمان لازم میان ارسال ها، از اسپم کردن مشتری احتمالی خود جلوگیری کنید. ارسال سریع و پیش از موعد ایمیل پیگیری به گیرنده این پیام را می دهد که شما هیچ اهمیتی برای برنامه زمانی آنها قائل نیستید.
بهترین زمان برای ارسال ایمیل پیگیری فروش
اگر به دنبال راهکاری برای اتخاذ زمانبندی مناسب برای پیگیری نیستید، روند پیگیری شما اشتباه است. مشخص کردن زمان ارسال پیام (یا برنامه ریزی ارسال خودکار ایمیل) یکی از مهمترین جنبه های پیگیری مؤثر است.
خبر بد این که پاسخ یکسانی برای همه موارد وجود ندارد. بهترین زمان برای ارسال یک ایمیل پیگیری فروش وابسته به اینکه با چه کسی در ارتباط هستید شدیدا متغیر است.
خبر خوب این که، در بیشتر موارد، شما می توانید بدون اینکه مشتری احتمالی خود را ناراحت نمایید، هر سه تا چهار روز یکبار پیگیری مشتری را انجام دهید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
اعتبار مدارک MBA ،DBA و POST DBA
79 بازدید
-
تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی
60 بازدید
-
10 چالش بزرگ شروع یک کسبوکار
144 بازدید
-
جانشین پروری چیست؟ (دلایل اهمیت و مراحل آن)
665 بازدید
-
بهداشت روانی در محیط کار چیست؟(پیامدها و عوامل موثر بر آن)
663 بازدید
-
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟(ویژگی ها و مزایا آن)
268 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید