09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

استراتژی رشد برای محصولات و خدمات جدید در صنعت رقابتی

12 ژانویه 2023
ارسال شده توسط علی بیسجردی
آموزش و اطلاعات
28 بازدید

تا کنون درباره شرکت های رقیب بسیار کم گفته ایم، انگار آنها تاثیری روی موفقیت استراتژی رشد بنگاه نداشته اند. این فرضیه خودشیفته جهت گیری فسلفی این حوزه را منعکس میکند. شکست های رشد اغلب حاصل دشواری های پنهان در ایجاد و هماهنگی منابع داخلی بنگاه است. رقبا لزوما سرزنش نمیشوند.

مدیران با کفایت ممکن است سیاست هایی را دنبال کنند که در ذهن خودشان معقول بنظر برسد ولی نتیجه این است که به روش های حیرت آوری فعل و انفعال دارند تا به استراتژی رشد ضربه بزنند. از این رو دلیلی خوب برای خودشیفتگی وجود دارد.

با این حال برای مسئولان اجرایی و همچنین مدل سازان اهمیت دارد از بنگاه های رقیب و نیات رقابتی آنها آگاه باشند. برخی مواقع رقبا باید به طور آشکار مدل سازی شوند.مانند همیشه، محل تنظیم مرز مدل و میزان نمایش رفتار ونیات رقبا جهت پرداختن به مسئله استراتژیک پیش رو، قضاوتی است.

چهارچوبی برای تفکر درباره تنظیمات عملیاتی و رقابتی برای استراتژی رشد بنگاه وجود دارد که به بخش تقسیم میشود :

در بخش اول،بنگاهی با عملیاتها و کارکردهای داخلی بهم پیوسته در آن وجود دارد.در بخش دوم ،بازاری با مشتریان ،فرآیندها و ارجحیت های تصمیم گیری آنها قرار دارد.همچنین بنگاه ،بازار و رقبا با ارائه باز خورد حلقه بسته صنعت رقابتی به یکدیگر متصل هستند.

از طرفی کانالهای مختلفی برای جریان اطلاعات و اقدام بین بنگاه و بازار وجود دارد. سفارش ها از طرف مشتریان به بنگاه جریان دارند در حالی که محصولات (خدمات) به عقب برمیگردند. بنگاه و بازار نیز جریان های اطلاعات را مبادله میکند. تاثیرات بنگاه مانند تلاش برای فروش، تاخیر در تحویل ، کیفیت و قیمت با سفارش های مشتری اثر بخش ترکیب میشوند. در عوض بنگاه اطلاعات نگرشهای مشتریان را نسبت به ارائه کلی محصول یا خدمت جمع آوری میکند که مدیران از آن برای کنترل عملیات ها و سرمایه گذاری استفاده میکنند. تعاملات معادل بین بنگاه ها و بازار رقبا اتفاق می افتد.

پیشنهاد :  بهترین انتخاب شغلی با داشتن DBA

در نهایت تعاملات رقابتی بین بنگاه و رقبای آن وجود دارد. اطلاعات درباره اقدامات و نیات رقبا با پتانسیل تاثیرگذاری روی عملیات ها و سرمایه گذاری وارد بنگاه میشوند. به عنوان مثال، دانش قیمت شکنی توسط رقبا ممکن است بنگاه را برانگیزد تا قیمت محصولات و خدمات خود را کاهش دهد.

شایعه گسترش ظرفیت قریب الوقوع توسط یک رقیب برجسته ممکن است بنگاه را از سرمایه گذاری ثابت بازدارد یا آن را به تاخیر اندازد. اطلاعات دوجانبه درباره اقدامات و نیات بنگاه به سمت رقبا جریان دارد که همچنین میتواند روی عملیات ها و سرمایه گذاری تاثیر بگذارد.

تفکر درباره اینکه هر مدل پویایی  از استراتژی رشد بنگاه  باید بخش هایی مانند این موارد را در بربگیرد وسوسه انگیز است. اما چنین مشمولیتی به ندرت لازم میشود. احتمالا همه عوامل در موقعیت نمونه ای خاص مهم هستند. بهتر است از چهارچوبی برای آسان تر کردن انتخاب ها درباره مرز مدل برای تناسب با موقعیت رشدی ویژه استفاده شود.

برای توضیح مرز مدل BOSS که صرفا مدل بخش بازار است را در نظر بگیرید. تبلیغات دهان به دهان مساعد در بازار، پذیرندگان بالقوه (مجصول یا خدمت جدید) را به پذیرندگان تبدیل میکند، از این رو موجب رشد در فروش میشود.

هیچ بنگاه خلاقی در صنعت وجود ندارد. مدل رشد بازار بسیار متفاوت است.اصولا این مدل درباره تعاملات درون و بین بنگاه چند وظیفه ای و بازار آن است.  کلید رشد فروش دهان به دهان بین مشتریان نیست بلکه هماهنگی داخلی موفق بنگاه رشد در ظرفیت و در نیروی فروش برای اطمینان از تحویل به موقع محصول به مشتریان است.

پیشنهاد :  با MBA از دانشگاه وارتون چقدر درآمد خواهید داشت؟

 

نظر بدهید !
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • DBA
    چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟

    13 بازدید

  • اسکایپ
    نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها

    26 بازدید

  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    25 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    16 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    26 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • دوره Post DBA | مدرک Post DBA
  • مدرک MBA ورزشی
    دوره MBA ورزشی | مدرک MBA ورزشی
  • بسته آموزشی مدیریت هنر
    بسته آموزشی مدیریت هنر
  • بسته آموزشی مدیریت ورزشی
    بسته آموزشی مدیریت ورزشی
  • مدرک MBA روابط عمومی
    دوره MBA روابط عمومی | مدرک MBA روابط عمومی
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت