ده تکنیک بازاریابی برای مشاورین املاک
این روزها بازاریابی در هر زمینه ای مشکلات و چالش های خاص خودش را دارد، یکی از این زمینه ها ، بازاریابی املاک است. آیا شما به عنوان خریدار و یا فروشنده ملک، به روش های غیر حضوری و آنلاین حوزه املاک اعتماد می کنید؟ یک مشاور املاک باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوانید کارهای خودتان را بدون نگرانی به او بسپارید؟
اما به راستی چه استراتژی هایی برای بازاریابی املاک باید در نظر گرفت تا روز به روز با موفقیت های بیشتری رو به رو شود؟ در ادامه با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید تا به مهمترین روش های بازاریابی حوزه املاک بپردازیم.
بازاریابی املاک چیست؟
در بین آژانس های املاک هر محدوده ای، رقابت کاری بالاست و تنها عده ای موفق می شوند که برای کار خود اهمیت قائل شده و با استراتژی و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، نقاط ضعف و قوتشان را پیدا کرده اند. امروزه استفاده از تکنیک های آنلاین و آفلاین در زمینه املاک، می تواند نقش موثری در پیشبرد اهدافتان داشته باشد.
برای اینکه بیشتر با جزئیات 10 روش بازاریابی حوزه املاک آشنا شوید، همراه ما باشید تا با روش های نوین فروش ملک آشنا شوید .
ضرورت داشتن وبسایت املاک
داشتن یک وبسایت اختصاصی برای دفتر مشاور املاک خود که در شرایط حال حاضر یکی از اصول اولیه مشاور املاک می باشد که می توانید به راحتی هر زمان که خواستید، موارد فروش و یا اجاره خانه را بارگذاری کرده و با توجه به صلاح خود، همه و یا بخشی از اطلاعات آن ها را اضافه کنید. با داشتن یک وبسایت، می توانید جزئیات نقشه املاک، تصاویر ملک، مقایسه آن با سایر املاک، راه های ارتباطی با آژانس، شماره های تماس و شبکه های اجتماعی خود را در اختیار کاربران قرار دهید.
همچنین این امکان در اختیار شماست تا بدون محدودیت بتوانید هر زمان که خواستید، آگهی های فروش، رهن کامل یا اجاره ملک را در سایت قرار دهید.
با راه اندازی شبکه های اجتماعی، برند خود را قوی کنید
بیشتر مردم وقتی به دنبال چیزی میگردند، به اینترنت سر میزنند و با چند جستجوی ساده، نیازشان را رفع می کنند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ، این روزها در اختیار همه افرادیست که به یک گوشی هوشمند و اینترنت مجهز هستند.
به همین دلیل می توانید با داشتن یک شبکه اجتماعی شناخته شده در بین مردم، بخشی از تعاملات خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. این یکی از ملزومات بازاریابی حوزه املاک است تا بتوانید جایگاه خود را ارتقاء دهید.
از ایده های دیجیتال مارکتینگ در املاک استفاده کنید
امروزه مثل گذشته نیست که افراد برای پیدا کردن زمین و ملک مورد نظرشان، روزنامه ها را بگردند و یا دائماً از این دفتر املاک به آن آژانس مشاور املاک مراجعه کنند. در عصر تکنولوژی، همه به دنبال کوتاه ترین راه ممکن با کمترین هزینه هستند تا نتیجه بهتری بگیرند. دیجیتال مارکتینگ درست همان چیزیست که در بازاریابی حوزه املاک می تواند نتایج خیره کننده ای به همراه داشته باشد که بهترین روش فروش ملک می باشد .
مشتری مداری، اصل مهم در بازاریابی حوزه املاک
شاید برایتان پیش آمده باشد که برای خرید یک محصول، وارد مغازه ای شده باشید ولی با راهنمایی ها و مشاوره هایی که فروشنده با توضیحات کامل و قانع کننده اش به شما داده است، به طور کلی از خرید آن محصول منصرف شده و به شنیده ها اعتماد کنید و در نهایت محصولی را بخرید که او پشنهاد کرده است!
یکی از روش های بازاریابی حوزه املاک همین است. اما تفاوتی که این حرفه با شغل های دیگر دارد، این است که مشتری شاید تنها یکبار به شما مراجعه کند، در حالیکه به عنوان مثال در شغل های فروشگاهی، بارها و بارها این اتفاق می افتد. بنابراین اهمیت این مشاوره ها را چندین برابر می کند. شما باید با رعایت آداب و کاملاً دوستانه، سعی کنید مشتری را به بهترین نحو راهنمایی کنید.
برنامه ماهانه و سالانه داشته باشید
هر حرفه ای اگر بدون برنامه ریزی پیش برود، از یک جایی به بعد، با مشکل رو به رو می شود. بنابراین اگر می خواهید موفق عمل کنید، یک برنامه ماهانه و سالانه داشته باشید و برایش زمان بگذارید. مخاطبان شما نیاز دارند تا هر چند وقت یکبار، محتوای جدید دریافت کنند. بنابراین اگر مطلب جدید به آن ها انتقال ندهید، بعد از چند مدت ممکن است شما را دنبال نکنند.
استفاده از ایمیل مارکتینگ
اگرچه اغلب مردم روزانه ساعت هایی را برای بررسی شبکه های اجتماعی خود صرف می کنند، اما هنوز هم افرادی هستند که بنا بر وضعیت کار و تحصیل خود، ایمیلشان را هر روز چک می کنند. شما می توانید با تکنیک ایمیل مارکتینگ، موارد جدید فروش و یا اجاره را به مشتریان خود معرفی کنید. این روش هم یکی از تکنیک های بازاریابی حوزه املاک به شمار می رود.
ارسال پیامک
این روش که از ایمیل مارکتینگ سریعتر است، می تواند نقش موثری در افزایش ورودی مخاطبین داشته باشد. با ارسال پیامک به افراد، آن ها را با لینک شبکه های اجتماعی و یا سایت خود آشنا کرده و برایشان تخفیف های مشاوره ای املاک و یا پیشنهادات جذاب داشته باشید.
تولید محتوای جذاب برای مخاطب
صرفاً با وجود داشتن شبکه های اجتماعی و سایت تخصصی املاک، نمی توان مطمئن بود که در بازاریابی حوزه املاک موفق عمل کرده اید. بلکه ایجاد جذابیت های بصری مثل تهیه عکس های باکیفیت و یا 360 درجه ای، تولید محتوایی درست و تاثیرگذار می تواند دنبال کننده های واقعی را به آمار شما اضافه کند.
همراه داشتن کارت ویزیت
شما به عنوان یک مشاور املاک، باید همواره برای بازاریابی آماده باشید. در دورهمی ها و یا اماکن عمومی، می توانید از قدرت بازاریابی حوزه املاک استفاده کنید و دیگران را با راهنمایی هایی که دارید، به خود نزدیک کنید. این کار باعث می شود تا دیگران متوجه شوند که شما صرفاً برای دریافت حق کمیسیون مشاور املاک نیست که به آن ها مشاوره می دهید، بلکه حُسن نیت شما به آن ها ثابت می شود و به شما اعتماد می کنند.
به همین دلیل است که توصیه می کنیم همیشه کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری به دیگران ارائه دهید.
به دنبال شهرت در حرفه خود باشید
هر کار و حرفه ای برای اینکه به موفقیت های بالایی دست یابد، به دیده شدن نیاز دارد. در حوزه املاک، این کار با دیجیتال مارکتینگ و روش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، می تواند موفقیت های زیادی به دست آورد. شاید در آغاز راه نیاز باشد تا در جذب مخاطب برای شبکه های اجتماعی و یا راه اندازی سایت، هزینه هایی بپردازید، اما در ادامه می توانید نتایج خوب آن را مشاهده کنید.
جمع بندی
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جدیدترین روش های بازاریابی حوزه املاک می توانید در حرفه خود موفق عمل کنید. در این مسیر از تجربیات موفق همکاران و افرادی که این مسیر را طی کرده اند، کمک بگیرید. در این زمینه می توانید با شرکت های تبلیغاتی نیز مشورت کنید.
پیشنهاد میکنم برای اینکه به این توانمندی در کوتاه ترین زمان دست پیدا کنید از آموزش هاس زیر استفاده کنید
بسته جامع mba مشاورین املاک و مستغلات
دیدگاهتان را بنویسید