09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • رویدادها
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

الفبای برند سازی

25 اردیبهشت 1404
ارسال شده توسط هادی بیسجردی
آموزش و اطلاعات ، مدیریت برند و برندینگ
9.16k بازدید
الفبای برند سازی

شاید شما دست به‌ کار تاسیس یک کمپانی یا یک محصول جدید شوید و بخواهید که از همان اول یک برند قدرتمند را ایجاد کنید. یا شاید مدتی در یک کاری بوده‌اید و حالا قصد دارید در برند‌تان تغییراتی ایجاد کنید یا چیزی به آن اضافه و یا کم کنید .

دسترسی سریع به مطالب: نمایش
برند سازی چیست؟
آنچه که برندها انجام می‌دهند
ادراک مخاطب همه چیز ماست
برندها فروش را آسان‌تر می‌کنند
محصولات، برگ برنده‌ برندها
مزایای برند سازی:
در پایان

شاید اخیراًً برای یک کار جا افتاده‌ای وارد کار بازاریابی شده‌اید و می‌خواهید به برندسازی‌تان سرعت بخشیده و آن را به بهترین نحو انجام دهید. یا شاید از آن عده تاجرانی هستید که کاملا مطمئن نیستند اصلاً دارای برند هستند یا نه ، ولی به خوبی می‌دانند که نیازمند یک برند هستند و می‌خواهند بدانند که چه مراحلی را باید طی کنند تا آن برندی را که شروع به ساختنش کرد‌ه‌اند به پایان برسانند.

اگر عمل برندسازی در دستور کارتان است، نقطه‌ی شروع‌تان اهمیتی ندارد، این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مسیر درستی گام بردارید. و یک نظر اجمالی از مجموعه دلایلی که چرا برندها اهمیت دارند را فراهم می‌کند. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.

برند سازی چیست؟

برندها تعهداتی هستند که مشتریان به آنها اعتماد می‌کنند. اگر شما همین تعریف سه‌کلمه‌ای – برندها، تعهدات هستند- را یاد گرفتید، به ‌خوبی در مسیر موفقیت برندسازی قرار گرفته‌اید.

زمانی که وارد جهان برندسازی شدید، این حقایق را در ذهن خود نگه دارید:

  • شما با اعتمادسازی، در یک تعهد منحصر به فرد درباره‌ این که شما که هستید، به چه چیزی پایبند هستید و چه مزایای یگانه و مهمی را تحویل می‌دهید، برند‌تان را می‌سازید.
  • شما با برآورده کردن تعهدتان در هر لحظه، در قبال افرادی که با نام شما، پیام شما یا کار شما تماس می‌گیرند، برند‌تان را می‌سازید. فرقی نمی‌کند که این تماس از طریق آگهی، تبلیغات، کلامی و شفاهی، تجربه‌ خرید، خدمات به مشتری، اعلان‌ها، گزارش‌های رسمی باشد.

شما برند‌تان را با تقویت مستمر تعهدات، آن را مستحکم می‌کنید. اگر برخوردها با برند‌تان، ناسازگار باشد یا با چیزی که مردم انتظار دارند که بتوانند به آن اطمینان کنند، منطبق نباشد، شما تعهدتان را زیر پا می‌گذارید و در نتیحه روی شهرت و کارتان هم ریسک می‌کنید.

پیشنهاد :  بهترین روش فروش ملک تجاری

ساختن برند، به تمرکز، علاقه، پشتکار و جدیت زیادی نیاز دارد. به علاوه، ساختن برند احتیاج پول هم دارد. نتیجه‌ای که اهمیت دارد این است که، برندهای قوی برای صاحبانشان  کار و ثروت به همراه می‌آورند. حال بپردازیم به آنچه که برندها انجام می‌دهند و این که چرا از چنین درجه‌ اهمیتی برخوردارند.

آنچه که برندها انجام می‌دهند

برندها، اعتماد مصرف‌کننده و علایق عاطفی را خلق می‌کنند. در نتیجه رابطه‌ بین مصرف‌کننده ها و کالاها را می‌آفرینند. برندهای بزرگ تنها شناخته‌شده و قابل اعتماد نیستند. بلکه محبوب هم هستند.

به عنوان مثال‌هایی از برندهایی که از پیوندهای قوی با مصرف‌کننده برخوردارند،

بار دیگر که در ترافیک گیر کردید، به لوگوهایی که روی پنجره‌های شیشه‌های ماشین‌های دور و برتان چسبانده شده‌اند توجه کنید. هر بار که یک لوگوی عکس‌برگردان دیدید، سعی کنید درباره‌ رقیب اصلی آن برند فکر کنید. بعد، از خودتان بپرسید «شانس این که یک خریدار، برند رقیب را با افتخار قبول کند، چقدر است؟» تنها آن برندها می‌توانند راهشان را به قلب‌، ذهن‌ و شیشه‌های ماشین خریداران باز ‌کنند، که توانسته باشند رگ احساسات مشتریان را عمیقاً به ارتعاش درآورده و رابطه‌ خوبی با آنها برقرار کنند!

همانطور که شما برند‌تان را توسعه می‌دهید و آن هم برایتان استحکام و وفاداری در کارتان را به ‌دنبال می‌آورد، بی‌صبرانه منتظر بمانید تا از منافع زیر بهره‌مند شوید.

برند سازی

ادراک مخاطب همه چیز ماست

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که لوگو همان برند است، اما در حقیقت، لوگو فقط نمادی برای معرفی برند است. برند‌ شما نشانگر این نیست که چگونه نگاه می‌کنید یا چه می‌گویید یا حتی چه می‌فروشید. بلکه آن چیزی است که مردم باور دارند شما به آن اعتقاد دارید و پایبندید.

برای مثال:

  • استارباکس فروشنده‌ قهوه است و به «هر روز یک فکر نو» اعتقاد دارد.
  • شرکت اپل فروشنده‌ کامپیوتر است و به «تفکری متفاوت» اعتقاد دارد.
  • شرکت دیزنی، فروشنده‌ سرگرمی‌های خانوادگی مهیج و شهر بازی است و به «تحقق رویاها» اعتقاد دارد.

برند شما در ذهن مشتری است، بنابراین برندسازی فرایند خلق باورها و برداشت‌های مشتری است که صحیح بوده و در راستای همان چیزی است که می‌خواهید برند‌تان باشد.

پیشنهاد :  آیا دوره MBA برای من مناسب است؟

برندها فروش را آسان‌تر می‌کنند

امروزه برندها، موضوع مهمی هستند، چرا که به خودی خود و مستقیماً فروش را آسان‌تر می‌کنند. مردم ترجیح می‌دهند از شرکتی خرید کنند که احساس ‌کنند آن را می‌شناسند و می‌توانند به آن اعتماد کنند و برندها این اطمینان را ارائه می‌کنند.

زمانی که مردم از برند شما باخبر باشند، در واقع از ویژگی‌های مثبتی که به آنها اعتقاد دارید، آگاهی دارند. مدت‌ها قبل از این که برای خرید یک کالا آمادگی پیدا کنند، احساس می‌کنند که می‌دانند شما که هستید و می‌توانند روی شما حساب کنند که چه ارزش منحصر به فردی را به آنها تحویل می‌دهید. در نتیجه، زمانی که وقت فروش فرا برسد، صاحبان برند به جای اینکه وقت با ارزش مصرف‌کننده را جهت تلاش برای توضیح درباره خودشان و تمایلات منحصر به ‌فردشان بگیرند، می‌توانند روی تقاضاها و نیازهای مصرف‌کننده تمرکز کنند.

بدون داشتن برند، شما ناگزیرید هر زمان که آماده فروش می‌شوید، چارچوبی برای این که چرا به مصرف‌کننده نیاز دارید، بسازید. در حالی که صاحبان برند دارند معامله‌شان را تمام می‌کنند، و آنهایی که دارای برند قوی نیستندئ هنوز دارند خودشان را معرفی می‌کنند.

فروش یک محصول بدون اسم، زمان و شکیبایی می‌خواهد. مسیر پرهزینه‌ای برای فروش در یک فروشگاه است و به شیوه‌ آنلاین تقریباً غیرممکن است.

mba کسب و کار

محصولات، برگ برنده‌ برندها

برندها، تولیداتی هستند که با مشخصات متمایزکننده‌‌ منحصر به ‌فردشان، تعریف و انتخاب می‌شوند.

مردم برندها را به این خاطر می‌خرند که با امتیازات و تعهداتشان رابطه برقرار کنند و به آن ها اعتماد می‌کنند. مصرف‌کنندگان تمایل دارند تا وقت و پول بیشتری را برای به ‌دست آوردن برندهائی که به آنها اعتقاد دارند، صرف کنند.

کالاها، تولیداتی هستند که جایگزین کردن‌شان راحت ولی تفاوت‌گذاری بین آنها سخت است. 

کالاها به سادگی خریده می‌شوند چرا که منظور مصرف‌کننده را برآورده می‌کنند. بنزین، دانه‌های قهوه، آرد گندم و… تمامشان کالا محسوب می‌شوند. مصرف‌کنندگان کالاها را می‌خرند، زیرا حداقلِ استانداردها را برآورده می‌کنند و هر زمان و هر جایی که مورد نیاز باشند با کمترین قیمت در دسترس قرار دارند.

پیشنهاد :  وظایف پذیرش در هتل

 مزایای برند سازی:

  • مصرف‌کننده‌ها تمایل دارند برای خرید محصولات برندها، پول بیشتری بپردازند، چرا که اعتقاد دارند، برندها مزایای چشمگیر و مطلوبی را به آنها می‌دهند.
  • مصرف‌کننده‌ها نسبت به برندها وفادار باقی می‌مانند، اغلب اوقات بدون نیاز به ایجاد انگیزه‌ های تبلیغاتی، آنها برندها را در ابعاد بیشتری می‌خرند.
  • فروشنده‌ها محل‌هایی را که دید بیشتری در فروشگاه دارد به کالاهای برندها اختصاص می‌دهند، چرا که به این مسئله به خوبی واقفند که برندها فروش را می‌گردانند و منجر به درآمد بیشتری برای فروشگاه می‌شوند.
  • صاحبان برند احتیاجی ندارند که برای پیشنهادات جدید از صفر شروع کنند. آنها می‌توانند کارهایشان را با اهرم نمودن برندها‌یشان در گسترش‌ محصولات و خط تولید، رشد دهند.
  • صاحبان برند، جذب و حفظ کارکنان خوب برایشان راحت تر است، چرا که متقاضیان کار به کیفیت محل کار بر اساس دانش پیشرفته اعتقاد دارند که ناشی از قابلیت برند است.
  • صاحبین برند، کارها را پربازده‌تر به پیش می‌برند، چرا که تمام تصمیم‌‌گیری‌هایشان را با ماموریت‌شان، نگرش و اعتباراتی که زیربنای تعهد برند‌شان را تشکیل می‌دهد، در یک راستا قرار می‌دهند.
  • صاحبان برند، از افزایش سهام در بازار، افزایش پشتیبانی سرمایه‌گذار و افزایش اعتبار شرکت، برخوردار می‌شوند.

برندسازی شخصی تنها درباره دیده شدن نیست، بلکه هنر شناخته شدن به‌درستی است. در دنیای امروز، هر فرد فرصتی دارد تا هویت حرفه‌ای خود را بسازد و آن را به شکلی متمایز ارائه دهد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه برند شخصی خود را رشد دهیم؟ باید از خودشناسی آغاز کنید، سپس با تداوم در ارائه ارزش، اعتمادسازی و حضور مؤثر در فضاهای مرتبط، مسیر رشد برندتان را هموار کنید.

در پایان

برندسازی صرفاً طراحی یک لوگو یا انتخاب رنگ سازمانی نیست؛ بلکه فرآیندی استراتژیک، هدفمند و تدریجی برای ساخت هویتی ماندگار در ذهن مخاطب. در دنیای امروز که انتخاب‌ها بی‌نهایت‌اند، برندی موفق است که بتواند پیام خود را شفاف، منسجم و با اصالت منتقل کند. اگرچه الفبای برندسازی نقطه‌ی آغاز این مسیر است، اما حفظ و توسعه‌ی برند نیازمند دانش، خلاقیت و تعهدی مستمر است. اکنون که با اصول پایه آشنا شده‌اید، گام بعدی شما می‌تواند طراحی یک استراتژی برندسازی متناسب با اهداف و ارزش‌های کسب‌وکارتان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟
    چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟

    22 بازدید

  • روش های ارزش گذاری برند
    روش های ارزش گذاری برند

    7.61k بازدید

  • دوره mba هتلداری چیست؟
    دوره mba هتلداری چیست؟

    155 بازدید

  • بهترین زبان برنامه نویسی 2025
    بهترین زبان برنامه‌نویسی 2025 (با مزایا و بازار کار)

    185 بازدید

  • برند چیست
    برند چیست؟

    9.07k بازدید

  • استراتژی یک شرکت موفق
    استراتژی شرکت های موفق

    10.29k بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • داستان های کسب و کار
  • رهبری کسب و کار
  • مدیریت برند و برندینگ
  • مدیریت سالن زیبایی
  • مدیریت کسب و کار
  • مقالات بازاریابی و تبلیغات
  • مقالات برنامه ریزی و هدف گذاری
  • مقالات حوزه اصول و فنون مذاکره
  • مقالات حوزه سرمایه گذاری و مالی
  • مقالات حوزه فروش
  • مقالات حوزه کارآفرینی
  • مقالات حوزه گمرک
  • مقالات حوزه مدیرعامل حرفه ای
  • مقالات حوزه مدیریت مراکز آموزشی
  • مقالات حوزه مدیریت منابع انسانی
  • مقالات دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات کوچینگ
  • مقالات مباحث حقوقی
  • مقالات مدیریت اجرایی
  • مقالات مدیریت استراتژیک
  • مقالات مدیریت برنامه نویسی
  • مقالات مدیریت بیمه
  • مقالات مدیریت تجاری
  • مقالات مدیریت روابط عمومی
  • مقالات مدیریت سلامت
  • مقالات مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
  • مقالات مدیریت معدن| مدیریت پروژه
  • مقالات مدیریت ورزشی
  • مقالات مرتبط حوزه شهرسازی |عمران|املاک
  • مقالات هتلداری و گردشگری
  • مقالات هنری
  • مقالات هوش مصنوعی
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • بهترین تعریف بازاریابی
    آموزش فروش و بازاریابی برای شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها
  • مدیریت استراتژیک
    بسته آموزشی مدیریت استراتژیک
  • آموزش مذاکره تلفنی املاک
    آموزش مذاکره تلفنی در حوزه املاک
  • دوره DBA حقوق کاربردی | مدرک DBA حقوق کاربردی
    دوره DBA حقوق کاربردی | مدرک DBA حقوق کاربردی
  • مدیریت برنامه ریزی
    بسته آموزشی مدیریت برنامه ریزی
آخرین مقالات
  • برند سازی تجاری چیست و چرا مهم است؟
  • چالش های مدیریت معدن
  • ترجمه ناجیت چیست؟ تاثیر آن در روند مهاجرت
  • چگونه در بازار هنر جای خود را پیدا کنیم؟ رازهای دیده شدن هنرمندان
  • چگونه مرکز اموزشی خود را برند کنیم؟

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود / ثبت نام
استفاده از شماره تلفن
استفاده از آدرس ایمیل

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت