09126719724 02188936505
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • دوره MBA | مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی: اینستاگرام تلگرام واتساپ
  • 09126719724
  • درباره ما
  • تماس با ما
مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی
  • خانه
  • دوره ها
    • دوره های داخلی مدیریت
    • دوره های بین المللی مدیریت
    • دوره های آنلاین و وبینار ها
    • دوره های املاک
    • دوره های کوتاه مدت مدیریتی
    • دوره های کوچینگ و مربیگری
    • مدرک MBA
    • دوره DBA | مدرک DBA
  • محصولات
    • بسته های آموزشی دوره های مدیریت
    • کتاب ها
    • بسته سوالات
  • همکاری با ما
    • همکاری در آموزش و تدریس
    • همکاری در مشاوره و جذب
  • آزمون ها
  • وبلاگ
0
ورود / ثبت نام

بلاگ

چگونه رزومه خوب بنویسیم؟! ( نکات طلایی نوشتن رزومه )

16 فوریه 2022
ارسال شده توسط سپهر رمارم
آموزش و اطلاعات
994 بازدید
چگونه رزومه بنویسیم

برای این که شما بتوانید شغل مناسب خود را پیدا کنید، باید به خوبی با صاحبان مشاغل ارتباط برقرار کنید. در دنیای حرفه ای و کاری ، این ارتباط از طریق نوشتن رزومه اتفاق می افتد. اما رزومه نویسی کار آسانی نیست. باید رزومه خود را به نحوی بنویسید که کارفرما آن را بپسندد و شانس انتخاب شدن شما را افزایش دهد . با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .

رزومه چیست و چه کاربردی دارد؟

رزومه شما یک سند است که بازتاب کننده اطلاعات شخصی و کاری شماست، رزومه که یک آرشیو از مهارت ها و فعالیت های کاری شما است، برای شما برای تقاضای کار از آن استفاده می کنید و برای شرکت ها یا سازمان های مختلف ارسال می شود.

در این سند اطلاعات متفاوتی اعم از اطلاعات شخصی مانند نام و مشخصات هویت، محل سکونت، شماره تماس و راه های ارتباطی است. همچنین اطلاعات شامل مهارت و سوابق کاری شما نیز در بخش اطلاعات حرفه ای رزومه جای دارد. هدف از نوشتن رزومه کاری و ارسال برای سازمان ها، آشنایی کارفرما با شماست. این که شما چه کسی هستید، چه توانایی هایی دارید و چه کمکی می توانید به سازمان بکنید.

با ارسال رزومه شما به دنبال جایگاه شغلی خوبی هستید . هر چه بیشتر با روش و تکنیک های رزومه نویسی آشنا باشید، شانس انتخاب شما برای آن جایگاه بیشتر خواهد بود. توجه کنید که اگر در کنار نوشتن رزومه کاری، روی برندسازی شخصی هم کار کرده باشید، احتمال استخدام شما در سازمان مورد نظر افزایش خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با این تکنیک ها آشنا شوید.

چگونه رزومه بنویسیم؟ (20 نکته برای نوشتن رزومه خوب)

نکاتی وجود دارد که اگر در نوشتن و طراحی رزومه خود از آنها استفاده کنید قطعا شما از لحاظ ساختاری دارای یک رزومه بسیار قوی خواهید بود

رزومه خود را در یک صفحه بنویسید

اینکه رزومه شما در مدت زمان بسیار کم قابل مطالعه و بررسی باشد اهمیت بالایی دارد. رزومه خود را کوتاه و مختصر بنویسید و از تمام اطلاعات مهم و کلیدی که مربوط با کار شما هستند در یک متن کوتاه استفاده کنید. رزومه شما باید در زمان بسیار کم توسط کارفرما خوانده شود و او را قانع کند تا شما را استخدام کند.
مهمترین نکته اینجاست که تمام مهارت‌ها و توانایی‌ها و سوابق تحصیلی و شغلی مرتبط با کاری که می­خواهید در آن استخدام شوید، در یک صفحه جا شوند اگر به بیش از یک صفحه احتیاج دارید، نهایتاً رزومه خود را دو صفحه‌ای بنویسید.

پیشنهاد :  تولید محتوا

برای نگارش رزومه خود از یک قالب استفاده کنید

انتخاب قالب مناسب یکی از نکات مهم رزومه نویسی  است. انواع متنوعی از قالب های رزومه وجود دارد که معروف‌ترین آن­ها رزومه زمانی، مهارتی و ترکیبی هستند. با توجه به این که شما چه مهارت هایی دارید و سابقه کاری شما چه میزان است ، باید بهترین نوع قالب نگارش را برای خود انتخاب و طبق آن قالب رزومه خود را بنویسید .یکی از بهترین نوع رزومه، رزومه زمانی است که به ترتیب از آخرین سوابق کاری شما تا اولین آن­ها در آن نوشته می‌شود.

مهم ترین مدارک و تجربیات خود را  در اول بنویسید

ممکن است شما دارای تجربه کاری و تحصیلی بسیار زیاد و متنوعی داشته باشید اما لازم است که رزومه خود را کوتاه بنویسید. مدیران استخدام بیشتر از چند ثانیه بر هر رزومه زمان صرف نمی‌کنند، پس اگر رزومه شما شامل اطلاعات بسیار قدیمی و غیر مرتبط با شغل که شما درخواست آن را دارید باشد، باعث می شود که اطلاعات اصلی دیده نشود و در روند انتخاب شما خدشه وارد کند.
در رزومه خود فقط تجارب کاری و تحصیلی که مربوط به شغل درخواستی شما بنویسید و از نوشتن رزومه غیر مربوط به شغل درخواستی شما اجتناب کنید.

دستاورد های مهم خود را بیشتر نمایش دهید

بجای نوشتن تمام شرح وظایفتان در بخش سوابق شغلی، مهمترین دستاوردها را در هر سمتی که داشته‌اید بنویسید و اگر نیاز بود با اعداد و ارقام میزان تاثیر و موفقیت‌تان را بیان کنید. حتی بهتر است که بخش جداگانه ای برای دستاورد ها در رزومه خود قرار دهید که بیشتر در معرض دید قرار بگیرد .

رزومه تا حد امکان ساده بنویسید

نمونه رزومه‌های خوب معمولاً ساده و بدون پیچیدگی هستند. ساده نویسی رزومه باعث می شود سریع تر خوانده شود و بیشتر مورد استقبال کارفرما قرار گیرد. ساده نویسی رزومه به این معنی است که به راحتی برای طرف مقابل قابل خواندن باشد و از یک فونت خوانا استفاده شده باشد.

از یک فونت متناسب استفاده کنید

به منظور خواناتر بودن رزومه، بهتر است از یک فونت پایه برای رزومه خود استفاده کنید. سایز فونت‌تان بهتر است بین 10-12 باشد. انتخاب یک فونت خوانا رزومه شما را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهد.فاصله زیاد بین نوشته‌ها باعث می‌شود که توجه و تمرکز کسی که رزومه را مطالعه می‌کند کم شود. همچنین فضاهای سفید خالی را کاهش دهید.

پیشنهاد :  مدیریت چیست؟

تمام اطلاعات تماس خود را بنویسید

احتیاجی نیست آدرس محل سکونت خود را به طور دقیق در رزومه بنویسید اما حتما شماره تماس و یک آدرس ایمیل معتبر و آدرس لینکدین خود را در رزومه داشته باشید.

سوابق اخیر و مرتبط خود را بنویسید

به عنوان یک قانون باید بدانید که نوشتن سوابق شغلی­ تا 10-15 سال اخیر منطقی است و قبل تر از آن نیاز نیست ! و همچنین تنها سوابق مرتبط با شغل درخواستی را باید بنویسید و از نوشتن سوابق غیر مرتبط جلوگیری کنید !

برای نداشتن هیچ تجربه کاری اصلا نگران نباشید !

اگر  تازه فارغ التحصیل شده‌اید هیچ سابقه کاری ندارید ، یا در زمینه‌ای که قصد دارید در آن کار کنید سابقه مرتبط ندارید، می‌توانید بر بخش مهارت‌ها متمرکز شوید و توانایی‌های مرتبط با شغل درخواستی را در رزومه بنویسید.

رزومه اگر شامل اعداد باشد بهتر است !

در بخش سوابق کاری و تجربیات بهتر است از اعداد و ارقام استفاده کنید تا رساندن مفاهیم راحت تر باشد. کارفرماها با مقیاس‌های قابل اندازه‌گیری خیلی خوب پاسخ می‌دهند و این اعداد در فهم بهتر میزان ارزش و تسلط شما در کار مرتبط کمک می‌کند.

به دنبال کلمات اصلی مربوط به شغلی که می‌خواهید باشید !

زمانی که می‌خوا­هید در شرکت یا سازمان و کسب و کار خاصی استخدام شوید، قبل از هر چیز باید شرح شغلی که متقاضی استخدام در آن هستید را بخوبی مطالعه کنید و از کلمات اصلی و کلیدی آن شغل در رزومه خود استفاده کنید. با مطالعه شرح شغلی به وضوح متوجه می‌شوید که کارفرمای آن سازمان به دنبال چه چیزی در یک کارمند ایده‌آل است و این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

اول راجع به تجربیات خود بنویسید و بعد از آن مدارک

اینکه چه تجربیاتی در زمینه تحصیلات و کار خود داشته‌اید اهمیت بیشتری دارد تا اینکه در کدام دانشگاه تحصیل کرده‌اید.

وضعیت تحصیلی فعلی خود را بنویسید

در صورتی که در حال تحصیل هستید بصورت آنلاین و یا حضوری باید در رزومه خود به آن اشاره کنید. تمام دوره‌هایی که به صورت آنلاین در آن شرکت کرده‌اید را در این بخش قرار دهید.

پیشنهاد :  استراتژی رشد برای محصولات و خدمات جدید در صنعت رقابتی

استقلال به شخصیت خود بدهید.

ترسی نداشته باشید از اینکه در مورد علایق خود برا بنویسید . اما تنها در مورد علایقی بنویسید که با شغلی که می‌خواهید در آن استخدام شوید، مرتبط باشد. اینکه علایق‌ خود را را با درخواست و نیاز شرکت‌ها و سازمان‌هایی که برای آن­ها رزومه ارسال می‌کنید همسو کنید، رزومه شما را از دیگر اافرادی که رزومه ارسال کرده اند متمایز و بهتر می‌کند.

از نوشتن تمامی مهارت‌های مرتبط با شغل درخواستی اطمینان حاصل کنید.

از نوشتن مهارت‌هایی که از همه متقاضیان انتظار می‌رود بپرهیزید و تنها موارد حائر اهمیت را بنویسید تا حرفه‌ای تر جلوه کنید.

تعدد تغییر شغل !

اگر چندین بار محل کار خود و یا شغل خود را تغییر داده‌اید، برای هر کدام دلیل قانع­ کننده ای بیاورید مثل تغییر محل سکونت یا تعطیل شدن مجموعه ای که در آن بودید. با این کار ابهاماتی که ممکن است در ذهن کارفرما از شما ایجاد شود جلوگیری می کند .

تصحیح و ویرایش کنید !

حتماً قبل از ارسال نسخه نهایی رزومه به شرکت‌ها و سازمان‌ها، چند مرتبه با دقت رزومه را بررسی کنید و نقاط ضعف و نکات قوت را چک کنید. از این نظر که تمام موارد ضروری و مرتبط با شغل درخواستی را داشته باشد، کوتاه و مختصر و مفید باشد، از نظر نگارشی و جمله بندی روان باشد و غلط املایی نداشته باشد.

با فرمت PDF رزومه را با ذخیره کنید

قبل از ارسال رزومه و ایمیل کردن به هر شرکتی، حتما فرمت فایل را به pdf تبدیل کنید تا فایلتان به همان صورتی که تنظیم شده و بدون تغییر به دست کارفرما برسد.

نام فایل رزومه را به درستی انتخاب کنید

نام­گذاری فایل رزومه کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده است که گاهاً به آن بی توجهی می‌شود. حتما از نام خودتان در اسمی که برای رزومه می‌گذارید استفاده کنید. (“رزومه سعید عابدی” به جای “رزومه”)

بصورت دوره‌ای رزومه را آپدیت کنید

هر از گاهی رزومه خود را چک کنید و تجربیات و مهارت‌های جدید که کسب کرده‌اید را به رزومه اضافه کنید و در صورت نیاز رزومه را تغییر و ارتقا دهید

4/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری:
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • DBA
    چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟

    13 بازدید

  • اسکایپ
    نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها

    26 بازدید

  • صنعت املاک
    مقایسه صنعت املاک جهان با ایران

    25 بازدید

  • مدیریت سالن زیبایی
    صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی

    16 بازدید

  • دوره مدیریت سالن های زیبایی
    تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

    33 بازدید

  • اصول مهم مذاکره قبل از فروش

    26 بازدید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • Milad marampor گفت:
    5 مارس 2022 در 11:02 ق.ظ

    کسی هست برای من رزومه بنویسه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی مقالات
  • آموزش و اطلاعات
  • اخبار
  • مدیریت کسب و کار
  • مهاجرت تحصیلی و کاری
دوره و محصول پیشنهادی
  • کتاب اقتصاد مدیریتی
  • مدیریت عمران وسازه
    بسته آموزشی مدیریت عمران وسازه
  • بسته سوالات MBA کسب و کار
  • مدیریت زمان به روش خودتان
    آموزش مدیریت زمان به روش خودتان
  • بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
    بسته آموزشی مدیریت سیستم های اطلاعاتی شبکه
آخرین مقالات
  • چرا باید مدیران دوره ی DBA را بگذرانند؟
  • نحوه استفاده و دانلود اسکایپ برای سیستم عامل ها
  • مقایسه صنعت املاک جهان با ایران
  • صفر تا صد مدیریت سالن زیبایی
  • تکنیک های بازاریابی برای سالن های زیبایی

مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی

ما مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی و تمام زیر مجموعه هایش را بنیان نهاده و گسترش دادیم برای پیشرفت و موفقیت شما !

کمکی نیاز دارید؟
راه های ارتباطی
  • تهران، میدان ولیعصر، پایینتر از سفارت عراق، بن بست صدف، پلاک 12، طبقه 3
  • 09126719724
  • 02188936505
  • info@course-mba.ir
صفحات پربازدید
  • دوره MBA | مدرک MBA
  • دوره DBA | مدرک DBA
  • اخذ مدرک مهارتی
  • دوره مهمانداری هواپیما
  • دوره املاک
دسترسی سریع
  • خانه
  • پنل کاربری
  • تماس با ما
  • پیش ثبت نام دوره ها
  • همکاری با ما
پیوند ها
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
  • سامانه استعلام مدارک وزارت علوم
  • WES کانادا
  • www.mba.com
  • www.coursera.org
تمامی حقوق برای مرکز بین المللی دوره های مدیریتی و مهارتی محفوظ است. © 2023 - 2015
ورود ×
ورود / ثبت نام
کد تأیید به شماره شما ارسال می شود
ادامه دادن
ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف(00:60)
  • (+98) Iran

مشاوره رایگان

  • گفتگو در واتساپ
  • گفتگو در اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام ندارید؟ 09126719724

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد گذرواژه یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت