روش های ارتقا کسب و کار های کوچک
8 تا از روش های ارتقا کسب و کارهای کوچک
روش های ارتقا کسب و کار های کوچک برای تمامی مدیران کسب و کار مهم است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های ارتقا کسب و کار کوچک آشنا کنیم. در طی یک سری از بررسی ها بر روی شرکت های موفق ما به این نتیجه رسیدم، که آن ها یک سری از روش های مشترکی برای موفق شدن در کسب و کار خود دارند. باید بیان کرد که موفقیت شما در کسب و کارتان چندان بسته به نیروی کار شما نمی باشد. بلکه این موضوع تنها به اعتماد مشتریان شما بستگی دارد. با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید .
اگر به دنبال دوره های مدیریت هستید می توانید به تیم ما اعتماد کنید. چون جزء چند آکادمی برتر در کشور هستیم.
نوآوری را جز اصول مهم قرار دهید
امروزه سرعت نوآوری در شرکت ها روز به روز در حال افزایش می باشد و این شما هستید که برای ارتقا کسب و کار کوچک خود باید این مسئله را جدی بگیرید. شما باید این را به یاد داشته باشید که نوآوری در محصول و یا خدمات تان باید به صورت هوشمندانه باشد. چرا که رقیب های شما هرگز بیکار نیستند.
مشتریان وفادار خود را شگفت زده کنید
شما باید با روش های متنوع شروع به شگفت زده کردن مشتریان خود کنید، این همان کاری است که شرکت های هواپیمایی بزرگ برای مشتریان خود انجام می دهند.
برند سازی کنید
شما باید دارای یک برند باشید و همواره سعی بر تقویت برند شخصی خود کنید، اگر بتوانید این کار را انجام دهید مطمئن باشید در ارتقا کسب و کار کوچک شما تاثیر گذار خواهند بود.
خدمات خود را گسترش دهید
از ویژگی هایی که کسب و کار کوچک می تواند داشته باشد، این است که می توانید برای ارائه خدمات خود مزیت رقابتی ایجاد نماید. شما باید سعی بر این داشته باشید که نیاز های مشتری خود را شناسایی کنید و از آن ها برای ارتقا کسب و کار کوچک خود استفاده کنید. همچنین لازم است برای ارائه کردن خدمات پس از فروش از خودتان کمی زیرکی و تدبیر نشان دهید. طبق قانون پارتو، 80 درصد رضایت مشتریان شما در 20 درصد خدمات مناسب است که برای شما ارائه می شود.
در بازار های گوشه یا niche سرمایه بزرگی وجود دارد
شما باید این مورد را در نظر بگیرید که همه جامعه بازار هدف شما نمی باشد. برای این که به موفقیت برسید باید با استفاده از تمرکز جامعه هدف خود را بشناسید. شما باید به بررسی این موضوع بپردازید که جامعه ی که هدف شما می باشد، دارای چه مشکلاتی است که می توان به حل شدن آن ها کمک کنید؟ یا این موضوع که چگونه می توان ارزش افزوده ای به کسب و کار و یا حتی زندگی شخصی آن ها اضافه نمایید؟ همیشه یادتان باشد سرمایه در بازار های گوشه یا niche پنهان می باشد.
بزرگ فکر کردن را جز کسب و کار خود قرار دهید
شاید کسب و کاری که دارید کوچک می باشد، اما شما نباید از این موضوع دلسرد بشوید، شما باید همیشه به اهداف بزرگ فکر کنید، و این را به خاطر داشته باشید که اهداف بزرگ می تواند در ارتقا کسب و کار کوچک شما تاثیر گذار باشد.
هدف گذاری کنید
در هنگامی که سازمان شما بدون هیچ گونه اهدافی و مقاصد روشنی باشد، حرکت کردن با هر سرعتی این خطر را برای شما دارد که کسب و کار شما سقوط کند. از این رو به شما می گوییم زمانی را برای برنامه ریزی، هدف گذاری و تحقیق در بازار اختصاص دهید. شاید شما ممکن است در ابتدای کار کسب و کار شما به سرعت پیش برود، اما باید گفت در زمانی که مشتریان، رقبا و وضعیت بازار را شناسایی نکردید چیزی جز شکست در انتظار شما نیست.
کمپین بازاریابی ایجاد کنید
به هیچ عنوان در کسب و کار کوچک خود وقت را تلف نکنید و اقدام به راه اندازی یک کمپین بازاریابی کنید. امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی، موقعیت خوبی برای ایجاد بازاریابی می باشد و پس سریع دست به کار شوید و کمپین بازاریابی ایجاد نمایید. شما می توانید در بازه زمانی مناسب به عنوان مثال روزانه و یا حتی هفتگی برای مشتریان خود کم کم ذهنیت مناسبی به محصول و یا خدمات خود ایجاد نمایید. این را به خاطر داشته باشید که مشتریان برای این که شما را انتخاب کنند تصمیم فوری نمی گیرند و نیاز به این دارند که نام تجاری شما را بارها و بارها شنیده باشند. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با روش های ارتقا کسب و کارهای کوچک به خوبی آشنا کنیم. امیدواریم با طی کردن این مراحل کسب و کار کوچک خود را ارتقا دهید.
دیدگاهتان را بنویسید