بازاریابی ( ۵ کار مهم در بازاریابی برای تجارت )
بازاریابی
به فعالیت هایی گفته می شود که شرکت برای ارتقا خرید یا فروش یک کالا یا خدمات متعهد می شود . بازاریابی شامل تبلیغات ، فروش و تحویل محصولات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر است. برخی از بازاریابی هاتوسط شرکت های وابسته به نمایندگی از یک شرکت انجام می شود . در ادامه این مقاله به بررسی 5 کار مهم در بازاریابی برای تجارت پرداخته ایم .با ما در مرکز دوره های مدیریتی و مهارتی همراه باشید.
متخصصانی که در بخش های بازاریابی و تبلیغات یک شرکت کار می کنند ، از طریق تبلیغات به دنبال جلب توجه مخاطبان اصلی بالقوه هستند. تبلیغات برای مخاطبان خاصی انجام می شود و ممکن است شامل تایید افراد مشهور ، عبارات یا شعارهای جذاب ، بسته بندی های به یاد ماندنی یا طرح های گرافیکی و در معرض دید کلی رسانه باشد.
درک بازاریابی
بازاریابی به عنوان یک رشته شامل کلیه اقداماتی است که یک شرکت برای جلب مشتری و حفظ روابط با آنها انجام میدهد.در ابتدایی ترین سطح خود ، بازاریابی سعی در تطبیق محصولات و خدمات یک شرکت با مشتریانی دارد که خواهان دسترسی به این محصولات هستند. تطبیق محصولات با مشتریان در نهایت سودآوری را تضمین می کند.
قیمت
قیمت به میزان فروش محصول توسط شرکت اشاره دارد. در هنگام تعیین قیمت ، شرکت ها باید قیمت تمام شده واحد ، هزینه های بازاریابی و هزینه های توزیع را در نظر بگیرند. شرکت ها همچنین باید قیمت محصولات رقیب در بازار و اینکه آیا قیمت پیشنهادی آنها برای نشان دادن گزینه مناسب برای مصرف کنندگان کافی است را در نظر بگیرند.
محل
مکان به توزیع محصول اشاره دارد. ملاحظات اصلی شامل این است که آیا این شرکت محصول را از طریق ویترین فیزیکی ، بصورت آنلاین یا از طریق هر دو کانال توزیع به فروش می رساند. وقتی در ویترین فروشگاه فروخته می شود ، چه نوع محصول فیزیکی را در اختیار شما قرار می دهد؟ وقتی به صورت آنلاین فروخته می شود ، چه نوع محصول دیجیتالی در اختیار شما قرار می گیرد؟
ملاحظات خاص
از سال 2017 ، تقریباً 62٪ از مصرف کنندگان هر ماه اقلام را بصورت آنلاین خریداری می کنند. کارشناسان انتظار دارند فروش آنلاین در ایالات متحده از 587 میلیارد دلار در سال 2019 به بیش از 735 میلیارد دلار تا سال 2023 افزایش یابد .با در نظر گرفتن این آمار ، بازاریابی آنلاین یکی از عناصر مهم یک استراتژی بازاریابی کامل است. برای بازاریابان استفاده از ابزارهای آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال ، چه در برنامه های وب سایت و دستگاه های تلفن همراه ، و همایش های اینترنتی بسیار حیاتی است. در نظر گرفتن کانال توزیع مناسب برای محصولات خریداری شده به صورت آنلاین نیز گام مهمی است.
بازاریابی چه کاری برای تجارت شما انجام می دهد؟
بالا بردن سطح آگاهی از برند
این از آن جهت مهم است که افراد را با برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید آشنا می کند. همچنین باعث می شود شما در نظر مشتریانی که می توانند به نام تجاری شما اعتماد کنند ، مشتری های وفاداری پیدا کنند و از شبکه خود در مورد شما بگویند ، به یاد ماندنی شوید.
ایجاد ترافیک
افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما به معنای دریافت لیدهای واجد شرایط تر است ( امتیاز دهی به سری می تواند در تعیین این مسئله کمک کند) و در نهایت فروش شما افزایش می یابد . یک استراتژی بازاریابی موثر به شما در این فرآیند کمک می کند.
افزایش درآمد
هر کسب و کاری می خواهد فروش و بازاریابی خود را افزایش دهد می تواند از طریق راهکارهای مختلف مانند بهینه سازی وب سایت و سئو سایت ، ایجاد کمپین های ایمیل ، انجام آزمایش A / B برای تعیین بهترین استراتژی برای شما و بسیاری موارد دیگر ، به این هدف کمک کند.
اعتماد سازی به نام تجاری خود
ایجاد سطح بالایی از اعتماد به برند شما منجر به وفاداری مشتری و خریدهای مکرر می شود. این نه تنها درآمد را افزایش می دهد بلکه منجر به بازبینی های خوبی هم از طریق اینترنت و هم از طریق دهان به دهان می شود که هنوز هم یکی از موثرترین انواع تبلیغات است.
پیگیری معیارهای خود
در هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی پیگیری برای شما فوق العاده مفید است. پیگیری نه تنها استراتژی را هدایت می کنند و به پیشرفت آن کمک می کنند ، بلکه همچنین می توانند آنچه را می توان برای بهینه سازی مستمر کمپین های شما تنظیم یا تنظیم کرد ، اطلاع دهند.
اگر علاقه ای به دوره MBA بازاریابی و یا گواهینامه این دوره دارید ، روی لینک زیر کلیک کنید .
دیدگاهتان را بنویسید