مذاکره چیست؟
مذاکره فرآیندی است که در آن دو یا چند طرف با هدف رسیدن به توافق بر سر موضوعی خاص با یکدیگر گفتگو میکنند. این فرآیند معمولاً شامل تبادل نظر، بحث، و ارائه پیشنهاداتی است که بتواند منافع همه طرفها را به تعادل برساند. در ابتدا، مذاکره به عنوان یک ابزار ارتباطی به کار میرود تا افراد بتوانند اختلافات خود را برطرف کنند و به تفاهم برسند. سپس، طرفین با ارائه دیدگاههای خود سعی میکنند تا بر سر موضوعات مورد نظر به یک نقطه مشترک برسند. ما در کارگاه اصول و فنون مذاکره تمامی این مهارتها را به شما آموزش خواهیم داد.
روی جی لویکی در تعریف مذاکره به نکات زیر اشاره میکند:
- حداقل دو طرف درگیر مذاکره هستند. این دو حزب ممکن است دو فرد، دو گروه یا دو سازمان باشند.
- در اصول و فنون مذاکره تکمیلی نیز تقریباً به همین چارچوب توجه می کنیم.
- بخش عمده ای از روابط ما در زندگی، هم در زندگی شخصی و هم محیط کاری، مذاکره است.
- اصطلاح مذاکره طیف گستردهای از فعالیتها و روابط را در بر میگیرد، از تهیه پیشنویس یک توافقنامه تجاری بینالمللی تا مذاکره مجدد دو اقوام متخاصم.
- بین خواسته ها و نیازهای این دو (یا چند طرف) تضاد وجود دارد.
- دو یا چند طرف درگیر در مذاکره بر اساس انتخاب خود و نه از روی اجبار با یکدیگر مذاکره می کنند.
- کسانی که وارد مذاکره می شوند، برای «مبادله» که زیربنای مفهوم مذاکره است، آماده هستند.
ما در کارگاه اصول و فنون مذاکره در مرکز دوره های مدیریتی مباحث مختلف و متنوع مرتبط با این موضوع، از جمله مبانی اصول و فنون مذاکره، تعریف و اصطلاحات و ترکیبات مرتبط با آن، تاکتیک های مذاکره و ترفندهای مذاکره، مذاکره تجاری، مذاکره فروش، مذاکره جذب سرمایه، فنون متقاعد سازی را مورد بحث قرار میدهیم.
مباحث مهمی که در کارگاه اصول و فنون مذاکره یاد خواهید گرفت:
- آشنایی با اصول مذاکره با توجه به کهن الگوها
- شناخت دقیق و کامل هر کهن الگو(مردانه و زنانه) و نحوه ی رفتار با آن ها
- پرورش مدل ذهنی مناسب برای مذاکره موفق
- استراتژی های موفقیت در مذاکره: نگاه کردن به مذاکره به عنوان یک بازی
- توسعه آگاهی کسب و کار و آشنایی با مفاهیم کسب و کار
- شناخت و درک روندهای حاکم بر صنعت و بازار
- آشنایی با انواع مذاکره و راهبردهای مذاکره
- درک فرآیند مذاکره
- کرونولوژی و مدیریت زمان، از جمله اصول مذاکره موفق
- هوش سیاسی در مذاکره
- آماده سازی و برنامه ریزی برای مذاکرات
- انگیزه در مذاکرات روزمره و مذاکرات تجاری
- کار گروهی در مذاکره برای موفقیت در مذاکره گروهی
- شخصیت در مذاکره و آشنایی با الگوهای رفتاری
- کاربرد هوش هیجانی در مذاکره
- اهمیت مهارت های مدیریت جلسه در مذاکره
- مدیریت جو احساسی حاکم بر جلسه مذاکره
- شناخت و تحلیل تأثیر تفاوت های فرهنگی در مذاکره
- توسعه و بهبود مهارت های ارتباطی برای مذاکره
- اصول نمایندگی
- مدیریت تعارض و میانجیگری مذاکره
- مدیریت امتیاز و ایجاد امتیاز
- تاکتیک های مذاکره
- ترفندها و تکنیک های مذاکره
- نهایی شدن مذاکرات و امضای قراردادها
مخاطبین این کارگاه
- مناسب برای عموم افراد
- مدیران
- مشاورین فروش
- فعالان صنفی
- صاحبان کسب و کارهای کوچک
سرفصل های کارگاه اصول و فنون مذاکره
مبحث اول
نحوه برقراری ارتباط با انواع تایپ های شخصیتی
- آشنایی با 8 تایپ شخصیتی مردانه
- آشنایی با 7 تایپ شخصیتی زنانه
مبحث دوم
مهارت متقاعد سازی
- آموزش نحوه متقاعد سازی شخصیت های مختلف
مبحث سوم
نحوه مذاکره با انواع تایپ های شخصیتی زنانه و مردانه
مبحث چهارم
تاکتیک های مذاکره
- آشنایی با 11 تکنیک پرکاربرد در مذاکرات
- نحوه خنثی کردن هر تکنیک
مبحث پنجم
نحوه برخورد با شخص دروغگو در مذاکره
- چگونه با فرد دروغگو رفتار کنیم؟
- شناخت زبان بدن شخص دروغگو
مبحث ششم
تکنیک نه گفتن به آسانی
- چگونه نه بگوییم؟
- تکنیک های رد درخواست به صورت محترمانه
اساتید دوره
حمید رضا تقوی
مازیار میر
نمونه ای از ویدیوهای دوره:
دسترسی به محتوای کارگاه آموزشی اصول فنون مذاکره
پس از خرید دوره، ویدیوها در قسمت (پنل کاربری_سفارش ها) قابل مشاهده خواهند بود.
بخش مشاهده و دانلود دوره
6 قسمت
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
6 قسمت - استاد میر
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
10 قسمت
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
11 قسمت - استاد تقوی
قسمت 1 ویدئو
قسمت 2 ویدئو
قسمت 3 ویدئو
قسمت 4 ویدئو
قسمت 5 ویدئو
قسمت 6 ویدئو
قسمت 7 ویدئو
قسمت 8 ویدئو
قسمت 9 ویدئو
قسمت 10 ویدئو
قسمت 11 ویدئو
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
ورکشاپ اصول و فنون مذاکره
هدف ورکشاپ اصول و فنون مذاکره بزرگترین معضل مدیران و کسانی که در حوزه های مختلف کسب و کار درحال…
دوره Business Model
Business Model یعنی چه؟ Business Model یا مدل کسب و کار چارچوبی است که نشان می دهد شرکت چگونه ارزش…
شخصیت شناسی در فروش
مدیریت فروش چیست؟ یکی از ابزارهای تولید ثروت، فروش است. مدیریت اصول فروش پیشرفت تدریجی و مداوم توسعه نیروی فروش، هماهنگی…
مدل های کسب و کار
کارایی مدل سازی در کسب و کار: مدل سازی در کسب و کار به سازمان ها کمک می کند که…
3,800,000 تومان قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.3,300,000 تومانقیمت فعلی 3,300,000 تومان است.