نام و نام خانودگی : ایمیل: زمینه کاری خود را به طور خلاصه توضیح دهید : محل زندگی: 1. کدام مورد، تعریفی دقیق از بازاریابی است؟ الف) هنر فروش بیشتر ب) فرآیندی برای تولید کالا ج) فرآیند شناسایی، پیشبینی و پاسخگویی به نیازهای مشتری د) برنامهریزی برای تبلیغات گسترده 2. کدام گزینه نشاندهنده اجزای اصلی آمیخته بازاریابی (4P) است؟ الف) محصول، مکان، برنامهریزی، تبلیغ ب) محصول، قیمت، مکان، ترویج ج) مردم، فرآیند، برنامهریزی، تبلیغات د) قیمت، پیشبینی، برنامهریزی، پروموشن 3. بخشبندی بازار به چه معناست؟ الف) تقسیم درآمد بازار بین رقبا ب) دستهبندی مشتریان بر اساس معیارهای خاص ج) ایجاد کمپینهای تبلیغاتی متنوع د) افزایش قیمت محصولات بر اساس ارزش ادراکشده 4. هدف اصلی برندینگ چیست؟ الف) افزایش فروش سریع ب) کاهش هزینههای تولید ج) ایجاد تمایز ذهنی پایدار در ذهن مشتری د) افزایش نرخ کلیک در تبلیغات 5. کدام ابزار بیشتر در تحقیقات بازار به کار میرود؟ الف) SWOT ب) مصاحبه عمیق ج) CRM د) KPI 6. در کدام مرحله از چرخه عمر محصول، هزینههای تبلیغات معمولاً بیشترین است؟ الف) معرفی ب) رشد ج) بلوغ د) افول 7. کدام مورد از اهداف بازاریابی دیجیتال نیست؟ الف) ایجاد ترافیک سایت ب) بهبود تجربه کاربری ج) افزایش فروش آنلاین د) بهینهسازی فرآیندهای تولید 8. کدام گزینه نشاندهنده یک شاخص کلیدی عملکرد در بازاریابی (KPI) است؟ الف) نوع بستهبندی محصول ب) نرخ تبدیل بازدید به خرید ج) رنگ برند سازمان د) تعداد کارکنان بخش فروش 9. وفاداری مشتری بیشتر تحت تأثیر کدام عامل است؟ الف) تخفیفهای فصلی ب) تجربه مثبت از برند ج) تبلیغات تلویزیونی د) تعداد پستهای اینستاگرامی برند 10. در ماتریس BCG، محصولی که سهم بازار بالا و رشد بازار پایین دارد در کدام دسته قرار میگیرد؟ الف) ستاره (Star) ب) سگ (Dog) ج) گاو شیرده (Cash Cow) د) علامت سوال (Question Mark) ارسال کنید مقالات مرتبط با بازاریابی چگونه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنیم؟ بیشتر بخوانید تولید محتوا چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بیشتر بخوانید سفیر برند چیست؟ بیشتر بخوانید بازاریابی ( ۵ کار مهم در بازاریابی برای تجارت ) بیشتر بخوانید انواع مختلف بازاریابی( 180 نوع ) بیشتر بخوانید تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال بیشتر بخوانید تحلیل SWOT چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ بیشتر بخوانید استراتژی بازاریابی STP چیست؟ (با مثال) بیشتر بخوانید انواع تبلیغات (از سنتی تا مدرن) بیشتر بخوانید