مهماندار کيست؟
مهماندار ناوگان هواپيمايي | مهماندار هواپيما يکي از اعضاي بخش خدماتي ناوگان هوايي است که توسط شرکت هاي خطوط هواپيمايي در راستاي ايجاد و افزايش تضمين ايمني و
آسايش مسافران در کليه پروازهاي داخلي ، خارجي ، تجاري ، تشريفاتي و غيره به کار گرفته مي شوند. اصلي ترين وظيفه
مهماندارن تلاش در راستاي افزايش آسايش، رفاه و رضايتمسافران است و به همين دليل مي توان ادعا کرد پس از خلبان
بيشترين مسئوليت بر عهده مهمانداران يک پرواز است .
مهارت های مورد نياز مهماندار ناوگان هوايی | دوره مدیریت مهمانداری هواپیما
در اين بخش به برخي از مهمترين مهارت هاي مورد نياز اين حرفه اشاره خواهيم کرد:
.روابط عمومي بسيار بالا به منظور توانايي ارتباط برقرار کردن با مسافران
. يکي ديگر از مهارت هاي مورد نياز مهمانداران هواپيما آشنايي با علم روان شناسي است
. مهمانداران هواپيما نياز به داشتن رفتار گرم و دوستانه دارند
. يک ديگر از ويژگي هاي مورد نياز مهمانداران هواپيما تدبير است
. رويکرد مودبانه و د رعين حال قاطع با مسافران خاص و مشکل ساز يکي ديگر از ويژگي هاي مورد نياز اين حرفه به شمار مي رود
. از ديگر ويژگي هاي مورد نياز اين حرفه داشتن صداي صاف و رسا و ظاهري بسيار آراسته است
. توانايي کار تيمي يکي ديگر از توانايي هاي بسيار مهم براي اين حرفه توانايي حفظ آرامش و خونسردي در شرايط اضطراري و پر استرس است
. با توجه به شرايط خاص اين حرفه توانايي تحمل فشار کاري زياد يکي ديگر از ويژگي هاي مورد نياز حرفه مهمانداري هواپيما است
. دقت بالا در راستاي توجه به مسافران مضطرب و تلاش براي آرام کردن آنها نيز يکي ديگر از خصوصيات مورد نياز اين حرفه است .

دوره مدیریت مهمانداری هواپیما
دوره مدیریت مهمانداری هواپیما (mba) یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در
وقت،انرژی و هزینه.
که مطابق با استاندارد های موسسه آموزش عالی آزاد وزارت علوم برگزار میگردد که براساس برنامه ریزی در این دوره می توانند متقاضیان به صورت
حضوری و غیر حضوری شرکت نمایند
امکانات آموزشی دوره مدیریت مهمانداری هواپیما عبارتند از:
آموزش:
طول این دوره ۴۰۰ ساعت می باشد که متقاضیان اگر تمایل داشته باشند می توانند ۳۰۰ ساعت دوره mba هم سپری کنند و
دارای یک مدرک مدیریتmba مهمانداری هواپیما بشوند.
سر فصل های دوره مدیریت مهمانداری هواپیما
آشنايي با حرفه ی مهمانداری هواپيما
آشنايي با تاريخچه حرفه مهمانداری
آشنايي و تسلط براطلاعات عمومي هواپيما
آشنايي با مقررات بين المللي هوانوردی
آشنايي با مقررات هواپيمايي کشوري
آشنايي با فرودگاهو قوانين و مقررات آن
آشنايي با مباحث تئوري پرواز
آشنايي با کابين هواپيما
آشنايي با مباحث فيزيولوژي پرواز
آشنايي با سيستم ارتباطي داخل هواپيما و عملکرد آن
آشنايي با روشهاي مقابله با دود و آتش در هواپيما
آشنايي و آموزش روشهاي تخليه سريع و استفاده از سيستمهاي روشنايي اضطراري نحوه استفاده از برق اضطراري در هواپيما
آشنايي با روانشناسي پرواز
آشنايي با روانشناسي هوانوردي
آشنايي با عوامل استرس در سفر
آشنايي با عوامل ترس از پرواز نحوه برخورد با رفتارهاي آزار دهنده مسافران
آشنايي با مقوله بهداشت رواني خدمه پرواز
آشنايي با اصول مهمانداري
آشنايي با ويژگيهاي مهماندار
آشنايي ويژگي هاي پذيرش مهماندار
آشنايي با نحوه هماهنگي و برقراي ارتباطات ميان اعضاي خدمه
آشنايي با شيوه هاي پذيرايي در هواپيما
آشنايي با نجوه پذيرش مسافر حمل کالاهاي خطرناک در جامه دان
آشنايي با اصول و مقررات ايمني پرواز
آشنايي با مبحث امنيت هوانوردي
آشنايي با روند عمليات فرود
آشنايي با فرايند ايمني و اضطراري
آشنايي با اورژانس پزشکي در هواپيما