کتاب مدل های کسب و کار مجازی شامل نقطه نظرات کلیدی در مورد نحوۀ فعالیت اینگونه شرکتهاست که به صورت یک ساختار جامع و کامل بیانشده است.
در ادامه مزیتهای استفاده از قالب شرکت مجازی و همچنین ریسکهای مربوط به آن نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در اینجا قالب شرکت مجازی برای شرکتهای کوچک با هستۀ مرکزی محدود در نظرگرفته شده است.
توسعۀ شرکت از طریق اتحاد راهبردی با تأمینکنندگان منابع خارجی صورت میگیرد. در اینحالت، استفاده از منابع مالی از طریق ایجاد محصولات مقرون به صرفه به عنوان خروجی فعالیتهای شرکت، امکانپذیر میشود.
جذابیت قالب شرکت مجازی در مرحلۀ استارتآپ شرکت است، که ادامۀ فعالیت به صورت مجازی ادامه داشته و یا شرکت توسعهیافته و به شرکت سنتی تبدیل می شود.
نکات کلیدی:
ارائۀ نمای کلی از فعالیتهای کلیدی شرکت مجازی؛
توضیح و تشریح اهمیت و ضرورت ارتباطات مؤثر ذینفعان با شرکت مجازی در جهت حصول اطمینان در کسب موفقیت
شامل پیشنهاداتی برای کارآفرینان در نحوة مدیریت مسائل و مشکلات راهبردی اصلی و متمرکز بر توسعۀ کسبوکار در شرکت مجازی
مروری بر سر فصل های کتاب مدل های کسب و کار مجازی :